Nikon D3200: poněkud okatý low-end
Nový low-end zrcadlovek Nikon, model D3200, přináší do této třídy nevídané rozlišení 24 megapixelů na APS-C snímači. Zbytek zůstává podobný, tentokrát jsme však vyzkoušeli nejen 18-55mm, ale i 55-300mm objektiv.
Kapitoly článku:
- Ergonomie ovládání, technické údaje
- Autofokus, ostření, expozice, foto režimy
- Videosekvence, stabilizace, portréty a blesk
- Výbava, výdrž, software a displej
- Digitální šum
- Rychlost, zoom, barvy, protisvětlo
- Noční a standardní scéna
- Galerie ilustračních snímků (18-55mm objektiv)
- Galerie ilustračních snímků (55-300mm objektiv)
- Závěr
Měření rychlosti
Fotoaparát využívá procesor EXPEED 3. Pro test rychlosti jsem využil SDHC kartu Transcend s přenosovými rychlostmi až 45 MB/s.
- První snímek - 0,65 sekundy
- Snímek bez namáčknutí wide (18-55mm objektiv) - 0,45 sekundy
- Snímek bez namáčknutí tele (18-55mm objektiv) - 0,45 sekundy
- Odezva na spoušť - celkem OK
- Prodleva mezi snímky JPEG - 0,35 sekundy (po 14 snímcích 0,55 sekundy)
- Prodleva mezi snímky RAW - 0,35 sekundy (po 10 snímcích 1,65 sekundy)
- Prodleva mezi snímky RAW+JPEG - 0,35 sekundy (po 9 snímcích 1,65 sekundy)
- Prodleva mezi snímky s bleskem - 0,85 sekundy
- Sekvenční snímání JPEG - 3,55 fps (po 13 snímcích klesá na 1,7 fps, ukládání 17 sekund)
- Sekvenční snímání RAW - 3,6 fps (po 11 snímcích klesá na 1,0 fps, ukládání 18 sekund)
- Sekvenční snímání RAW+JPEG - 3,55 fps (po 8 snímcích klesá na 0,6 fps, ukládání 15 sekund)
U fotoaparátu musím ocenit velmi rychlý náběh, opravdu hodně krátké prodlevy mezi snímky a vcelku dostatečný RAW buffer (na svou kategorii). Horší je to s rychlostí ostření (závisí na použitém objektivu) a odezva na zmáčknutí spouště by mohla být také trochu svižnější.
Vyvážení bílé, barvy
Odhlédneme-li od barevně značně ujetého displeje, nabídne Nikon D3200 poměrně spolehlivé vyvažování bílé barvy (to ale zjistíte až na PC nebo na vytištěných fotografiích, tam je tažení do modra jen lehké).
automatické |
žárovkové světlo |
zářivkové světlo - sodíkové výbojky |
zářivkové světlo - teplá bílá |
zářivkové světlo - bílá |
zářivkové světlo - studená bílá |
zářivkové světlo - denní bílé světlo |
zářivkové světlo - denní světlo |
zářivkové světlo - rtuťové výbojky |
přímé sluneční světlo |
blesk |
zataženo |
stín |
manuální nastavení |
Dále tu máte šest předvoleb Picture Control. U nich lze dále ovlivnit doostření, kontrast, jas, sytost a odstín. U monochromatického to jsou pak filtrové efekty a tónování.
standardní |
neutrální |
živé |
monochromatické |
portrét |
krajina |
Optický a digitální zoom
Na čtyřech fotografiích se podíváme na projevy optického zoomu obou objektivů. Více snímků pak naleznete v jejich recenzích.
expoziční čas 1/40 s, clona F7,1, citlivost ISO 100, ohnisko 18 (27) mm, korekce +0,7 EV, klikněte pro zvětšení
Základní setový objektiv na 24MPx čip už nestačí. Kresba je poměrně neostrá, čemuž ale zčásti pomáhá i nepříjemné počasí snižující kontrast. Můžete se podívat i na snímek v RAWu.
expoziční čas 1/40 s, clona F7,1, citlivost ISO 100, ohnisko 55 (82) mm, korekce +0,7 EV, klikněte pro zvětšení
Přiblížení je tradiční jako u většiny setových objektivů. Ani zde není kresba nijak dobrá, opět se na tom ale projevuje počasí.
expoziční čas 1/100 s, clona F10, citlivost ISO 100, ohnisko 55 (82) mm, korekce +0,3 EV, klikněte pro zvětšení
55-300mm objektiv měl trochu větší štěstí na počasí, ale i sám o sobě dokáže snímky prokreslit o něco lépe. Pokud se divíte barevnému ladění, tak vězte, že jde zároveň u ukázku barev LCD displeje. Tato fotografie, která je focená na stinné vyvážení bílé, je celá žlutá, přitom na LCD displeji to bylo jediné vyvážení, kde měl sníh víceméně bílou barvu.
expoziční čas 1/250 s, clona F10, citlivost ISO 100, ohnisko 300 (450) mm, korekce +0,3 EV, klikněte pro zvětšení
Přiblížení telezoomu je opravdu velmi výrazné, přepočtených 450 mm vám nabídne slušné možnosti. Bohužel o nějak nadměrně ostré kresbě si můžete nechat jenom zdát. Snímek je poměrně málo ostrý, detaily by rozhodně mohly být lepší. K dispozici je RAW.
Protisvětlo
Dále se můžete podívat na několik snímků pořízených v protisvětle.
Objektiv nevytvořil žádný nepříjemný odlesk, jasy jsou pobrány vcelku slušně, nicméně nelze si nevšimnout velkého přepalu v obloze.
Funkce Active D-Lighting významně pomáhá lepší prokreslenosti snímků co se týče jasů. Přepal v obloze je mnohem menší a ani krajina nijak neutrpěla. Můžete se podívat i na snímek v RAWu. Dynamický rozsah čipu je slušný.
Tento snímek byl pořízen s 55-300mm objektivem. Ani zde nejsou žádné odlesky. Snímek má dobré detaily a solidní prokreslenost větviček. I u tohoto snímku máte k dispozici RAW.