Nikon D7200: přesvědčivé zrcadlo

29.6.2015, Milan Šurkala, recenze: specifikace produktu
Otestovali jsme také digitální APS-C zrcadlovku Nikon D7200. Ta nabídne 24MPx CMOS snímač bez AA filtru. Fotoaparát patří do vyšší třídy zrcadlovek, takže tu najdete i stavový displej, možnost ladění AF nebo dvojici slotů pro karty.
Nikon D7200 je novou zrcadlovkou ve vyšším mainstreamu APS-C (nebo nižším high-endu). Staví na základech velmi úspěšné řady D7x00 a posouvá ji opět o kousek dál. Ergonomicky je to úplně jiná úroveň ve srovnání s řadami D3x00 a D5x00, na vše důležité tu jsou tlačítka, která většinou spolupracují s oběma otočnými voliči. Tudíž se krásně nastavuje ISO i jeho automatika, ostřící režimy, vyvážení bílé, kvalita záznamu i rozlišení. Asi jediným vážnějším ergonomickým nedostatkem je malý grip (málo hluboké vybrání těla mezi gripem a objektivem). Hledáček je na svou třídu dostatečný, žádný zázrak ani průšvih, proti low-endovým zrcadlovkám se už dá i používat pro manuální ostření. K tomu je ale stejně lepší live-view, který má vysokou obnovovací frekvenci i při maximálním zvětšení.

Nevýhodou live-view je ale velmi vysoká spotřeba energie. V live-view vám energie z baterie doslova mizí před očima, zatímco při focení přes hledáček můžete fotit hodiny a hodiny, aniž by baterie hlásila nějaký výraznější úbytek nabití. Potěší stavový displej a máte zde i na rozdíl od konkurenčního Canonu EOS 70D také dva sloty pro paměťové karty. Inovovaný ostřící systém velmi pěkně ostří i za horšího světla, průběžné ostření i se sledováním pracuje výborně. K dispozici je i Wi-Fi a podpora NFC. Díky tomu lze zrcadlovku dálkově ovládat, ale možnosti ovládání v podstatě začínají a končí u tlačítka spouště. Nastavení samozřejmě upravit můžete, ale na fotoaparátu (na smartphonu mu musíte předat řízení).

Nikon D7200 ocenění TREFA
Ocenění TREFA získává Nikon D7200
za vynikající obrazovou kvalitu a solidní ergonomii. Logo ocenění je ke stažení zde

Možnosti nastavení expozice jsou takřka nekonečné, velmi chválím možnost automatického ISO v manuálním režimu dokonce i s korekcí expozice! Full HD videosekvence jsou kvalitní, ale vyžadují spíše manuální ovládání. Pokud chcete nastavit clonu, musíte tak učinit mimo live-view, což vše dost komplikuje. Autofokus je nepodařený, ostření se mění rychle tam a zpět, občas je lenivý, občas zbytečně horlivý, u většiny testovaných objektivů (jejichž testy přineseme v následujících dnech) je autofokus dost slyšet. Chcete-li kvalitní video, ostřete ručně. D7200 má interní blesk i podporu externích včetně bezdrátových. Umí i stroboskopický záblesk, nastavit sílu blesku manuálně a mnoho dalšího. Zvláštní je akorát to, že při automatické citlivosti s bleskem pálí zbytečně neuvěřitelně vysoké ISO citlivosti, díky čemuž dramaticky klesá kvalita obrazu.

Kvalita obrazu je vynikající. 24MPx APS-C CMOS senzor patří rozhodně k tomu nejlepšímu ve třídě. Vysoké rozlišení nabídne hodně detailů, šumu zde není mnoho a dynamický rozsah je rovněž výborný. V JPEGu se část detailů ztrácí, zpracování obrazu má tendenci dělat snímky spíše hladkými, nicméně v RAWu je to o něco lepší a tam vás i běžný setový objektiv 18-105mm VR kolikrát příjemně překvapí. Rychlost přístroje je výborná, RAW buffer by mohl být kapánek větší.

Celkově musím říci, že tohle je opravdu zrcadlovka, která si zaslouží doporučit, zejména pokud vám jde o focení a ne o video. Na video jsou přeci jen lepší nové Canony této třídy s technologií Dual Pixel nebo Samsung NX1. Na snímky už ale mezi APS-C patří k tomu nejlepšímu, neboť pro fotografie nabídne opravdu vynikající snímač, oceňuji i velmi dobé ovládání (až na ten grip). Oprávněně získává naše ocenění TREFA

1. Ty, kteří chtějí jeden z nejlepších APS-C snímačů pro fotografii
2. Snímky pohybujících se objektů (ale v JPEGu, na RAW nebude stačit buffer)

+ Excelentní snímač