Recenze  |  Aktuality  |  Články
Doporučení  |  Diskuze
Fotoškola  |  Seriály
Fotoaparáty  |  Objektivy
Fotomobily  |   Software
Příslušenství  |  Ostatní
Svět hardware  |  TV Freak
Svět mobilně
22.12.2010, Milan Šurkala, recenze
Dnes jsme si pro vás připravili recenzi výjimečného produktu v podobě vlajkové lodi Olympusu, zrcadlovky E-5. Vyzkoušeli jsme ji s profesionálním objektivem Zuiko Digital 14-54 mm F2,8-3,5. Pojďme zjistit, co vše tato zrcadlovka dokáže.
Martin D. | 17.9.201112:30
Dobrý den, Milane,
vidím, že tato diskuze je už staršího data, ale rád bych sem přidal upřesnění k dávkovému zpracování fotografií v softwaru Olmypus Viewer 2. Stejně jako Vám, ani mně se ho nedařilo spustit. Nápověda programu po instalaci z neznámého důvodu chybí, přes google jsem při letmém hledání taky nic nenašel, tak jsem nad tím asi hodinku dumal a výsledek se nakonec dostavil! Ono je to vlastně logické ­- stačí jednu fotku upravit požadovaným stylem v integrovaném editoru a pak už jen vybrat v menu ­"Soubor­" ­- ­"uložit soubor dávkového zpracování­" a následně toto nastavení aplikovat na zvolenou dávku fotek. Vzhledem k tomu, že Olympus bude tento program zřejmě dodávat i ke svým novějším typům foťáků, třeba se Vám tato informace bude hodit ;­-­)
Jinak díky moc za Vaši perfektní recenzi XZ­-1! Pobídla mě k tomu, abych rozšířil řady spokojených majitelů této značky :­-)
Odpovědět0  0
Milan Šurkala (6623) | 17.9.201112:39
Dobry den. Dekuji za podnet, az budu nekdy testovat dalsi Olympus s RAWy, vyzkousim to ;­-­) Preji hodne krasnych fotografii.
Odpovědět0  0
Rimmerak (260) | 17.1.201111:56
Můžete tenhle foťák obdivovat i nenávidět, ale když jsem v nové recenzi na digineff viděl šum při ISO400 a výš, tak je to hrozný. Na foťáku za 45000kč mít při ISO 800 šumu jako na mým low­-endový K­-m Pentaxu v hodnotě těla 8000kč při ISO 1600.
Odpovědět0  0
FotoZemek (919) | 8.1.201114:06
Olympus je o tom co vydržíte vy, mašina, ta vydrží všecko.
Pozor a to platí od šedesátých let už OM­-1 měla výdrž ­/a dosud má­/ jak kůň ,,a měkdy i víc,,
Už ste si zkusili vytánhout Ni,Ca,Pe, na sibiři v ­- 45°C
OL OM­-10 to vydržel a E­-3 taky. Sou na to svědci.
Odpovědět0  0
Milan Šurkala (6623) | 8.1.201114:24
OM­-1 mame doma, ale zatim jsme ji v silenych podminkach nezkouseli. Snad nekdy :­-)
Odpovědět0  0
Richard RK | 3.1.201116:24
Musím autorovi uznale zaklepat na rameno,jelikož odvedl skvělou ­"práci­" ­(recenzi­). A již svým nadpisem jasně sdělil fotografickému okolí, kde Olympus vládne a proč má smysl si jej koupit.Taky mám známé s Canony 7D či 5D a do mrazů si nedovolí tyto foťáky vytáhnout. Zatímco s Oly E30 fotím i v ­-17 a to i přežil orosení ­(s objektivem 14­-54mm II­). A jarní pylová prašnost? Nikdo,kdo má Nikona či Canona, si nedovolí uprostřed lesu vyměnit objektiv.Pokud,tak jenom pod bundou. A šum? Pokud vím, kde jsou hranice,pak při světelnosti objektivů 2,8 a stabilizaci,kdy udržím i nízké časy,si umím i s tímto poradit. Takže je to i otázka priorit ­(výše mnou napsané platí pro focení v přírodě, kde je pak doslova nepostradatelný výklopný displej­). A na zbytek si pořídím Nikon D7000­-již jsem ho testoval a fakt paráda.
Odpovědět0  0
Jirka Veselý Sorrowdy | 24.12.201016:40
Já fotím celou dobu na fotoaparáty Olympus ­(od té doby co jsem přešel na zrcadla, kompakty byly SONY :­) a nedám na ně dopustit, jasně míra šumu je větší než u jiných zrcadel, ale jinak po všech stránkách skvělé foťáky, novou E­-5 již mám objednanou a po novém roce budu mít druhé vánoce.
Odpovědět0  0
FotoZemek (919) | 25.12.20109:03
Já teprve na ni vydělávám. Věř, že si ji nenechám ujít.
Když se tak ,,poluduju,, po akcích a koukám jak v mírném mrholení skovávají zastánci dokonalých pětipísmenkových přístrojů své miláčky pod bundama a závistlivě okukují mokrého Olyho na mojem ,,panděru,,
Stojí to za to. A kdy si naposledy čistil čip? já za pět let nic. Ať idou do někam.
Odpovědět0  0
busy (4706) | 25.12.20109:47
Presne tak, suhlasim :­)

Inak, ani ja som na svojom Olympuse za tych 8 rokov, co ho uz mam, este ani raz nemusel cistit cip. Ale to je kompakt, takze to sem nepatri ­(pokus o vtip:­) )
Odpovědět0  0
Zdeněk Novák | 25.12.201011:01
Tak tenhle slastný pocit jsem už taky párkrát zažil. Je to nádhera :­-­)­)­)­) A souhlasím, prach na čipu? Co to je?
Odpovědět0  0
Rimmerak (260) | 25.12.201011:10
Mezi námi, i na Pentaxu funguje oklepávání perfektně...
Odpovědět0  0
Jirka Veselý Sorrowdy | 25.12.201012:16
Tak já fotím Olympusáckou zrcadlovkou 3 roky a dosud jsem nemusel čistit čip ani jednou. Ta jejich technologie ­"setřásání­" nečistot funguje prakticky dokonale. Já hodně fotím metalové festivaly, v létě prakticky vždy jako na potvoru lije jak z konve a musím si chránit mašinku před deštěm, je to někdy docela pakárna takovou reportáž dělat v takovým počasí, strach o techniku je velkej. E­-5 mi tyhle problémy vyřeší. Mimochodem, já na ní tak nemám hotovost, půjčil jsem si :­) Ona mi za to stojí.
Odpovědět0  0
FotoZemek (919) | 23.12.20102:45
Mám trojku, dělám na ni cokoli od reportu po krajinu.
Mimochodem kde zeženete přístroj, který s rozsahem skel od 18­-600mm­/ekv­/ 4ks, bleskem a gripem s baterkama váží do pěti kil.
Já to nedávno vážil a je to tak. Prostě sem to všecko naházel do igelitky a šoup na váhu.
Mimochodem furt šum, jaký, kde, posílám odkaz z podvečerní reportáže bylo to dělané na iso 1800
Odpovědět0  0
Zdeněk Novák | 25.12.201010:51
Je to tak, jaký šum? Jsou dvě skupiny lidí. Ta první skupina fotí a NEŘEŠÍ ptákoviny typu ­"čip má XX pixlů na cm2­". K čemu mi taková informace je? K h.... Ta druhá skupina ŘEŠÍ ptákoviny typu ...... Od nich ale kloudnou fotku neuvidíš. A tak je to na všech diskusích.
Odpovědět0  0
jiri.sefrna (339) | 24.12.201010:26
Ono Františku jde hlavně o to, co člověk od foťáku čeká. Olympus je systém sám pro sebe, nedalo mi ho nevyzkoušet, fotil jsem s E­-1, E­-300, E­-510 a E­-30, na tu E­-30 jsem sem před dvěmi lety jako na novinku psal recenzi. Tehdy jsem psal, že foťák jako takovej je naprosto super, jak ovládáním, výbavou, tak hlavně kvalitou zracování, navíc má Olympus naprosto nejlepší podporu a servisní zázemí. Jediná ­"slabina­" tohoto systému je právě čip 4­/3 díky příliš velkému zhuštění buněk na čipu a tím většímu šumu a hlavně menšímu DR, pokud vím, tak E­-5 má stejný čip jako právě ta E­-30 a tam to bylo znát, ale ne každý jde do krajnosti a do ISO 1600 je to docela slušně použitelný a na DR lze použít HDR nebo podobně, pro některé je důležitější váha a kompaktnost systému a tak právě tady OLy najde své příznivce, myslím, že po těch letech, co se 4­/3 vyrábí, už našla své místo i opodstatnění a kdyby to byl mrtvý směr, tak už dávno Oly nic nevyrábí :­-­) Větší crop má své výhody­(menší a světelnější skla, ale i nevýhody, horší bokeh a těžko přenositelná kresba při vyšších rozlišeních hlavně na široká ohniska, ten výžez je prostě moc velký, ale při běžném focení to nijak neomezuje, to byl byl problém hlavně při velkoformátových tiscích. Pro mé potřeby je tento systém nevyhovující, ale určitě je mi sympatický, už tím, že to není mainstream.
Prostě pokud se to někomu nelíbí, tak ať si to nekupuje
Odpovědět0  0
Daemonius | 24.12.201014:20
Neřek bych, že má horší bokeh, spíš má hůře dosažitelný bokeh. Ono, pokud má třeba 25mm­/f2 reálně něco jako full­-frame 50mm­/f4, tak se ten bokeh dost špatně ždímá. Sem zapoměl dopsat u nevýhod 4­/3.

Samozřejmě, něco jako 135mm STF se pro to nevyrábí.. ale ostatně, to se vyrábí jen pro jednu značku. :­)

Zrovna zmíněná E­-3 je docela dobrá a těch 10 mpix je vcelku dobré pro 4­/3 formát. Lepší by bylo asi spíš 6­-8 mpix, pak by šum byl v ještě lepší ­(tedy skoro žádný­). Na druhou stranu, Panasonic GH2 ukázal, že s trošku kvalitního firmware jde z 4­/3 formátu vyždímat opravdu hodně rozlišení i s poměrně nízkým šumem. Sice je to víceméně softwarovej trik, ale funkční.

No u 4­/3 formátu sem byl, bylo to zajímavé, poučné.. ale příští zrcadlovka bude mít plný formát a 24 mpix.. nebo možná střední a 40 mpix. :)
Odpovědět0  0
jiri.sefrna (339) | 24.12.201017:00
To jsme ale u toho, co jsem psal, pro mé potřeby je FF 24Mpx a CZ objektivy ideální, střední formát by byl jetě lepší, ale obslužnost a přenositelnost je o dost horší, určitě to není pro denní tahání :­-­) Ale ne každý potřebuje tuto kvalitu výstupu, jinak co se týče ostatních věcí je to určitě dobrý foťák a jak říkám technickou podporu a servisní zázemí můžeme Olympusákům jen závidět, není problém v rámci záruky vyměnit i prasklý display, což je u jiné značky nemyslitelné a je třeba připomenouit i jediný 100% funkční prachotřes, takhle funkční by se mi líbil.
Prostě má toho dost, co by se člověku líbilo, jen je třeba se rozhodnout, zda to získat za cenu ztráty jiných věcí. Není třeba Olympus odsuzovat jako nepoužitelný. Pro spoustu lidí je to dobrá volba a dodnes nelitují. Mě se to sice netýká, ale chápu je.
Odpovědět0  0
Zdeněk Novák | 25.12.201010:58
E­-5 má čip použitý v PENech, ne v E­-30. E­-5 vlastně má v sobě to nejlepší ­(v současné době­) z E­-systému. Tělo z E­-3, vnitřosti z E­-30 a z PENů a SW z PENů.
Odpovědět0  0
jiri.sefrna (339) | 25.12.201011:23
Možná by člověk dohledal, že PEN má čip z E­-30, ale to je jen spekulace, možná je opravdu jiný, nicméně obrazové výsledky jsou ve srovnání s Milanovými fotkami totožné s E­-30 a to včetně šumu, takže žádný zásadní vývoj neproběhl, ono hodně pomůže i procesor a celkové zpracování obrazu, ale i tam mám pocit, že je to stejné. Coi jsem viděl ukázkové fotky z nových PENů, tak mi přijdou zpracováním šumu lepší. Takže tak jak jsem v recenzi psal před 2 lety, tak i dnes si myslím, že kdo nepotřebuje kvalitu zpracování a něco málo profi funkcí navíc od E­-5, tak obrazově získá to samé a ergonomicky téměř to samé od E­-30, už to byl tenkrát moc povedený foťák a i E­-30 je voděodolná a navíc dnes je E­-30 za pakatel. Ale je to jen můj názor, tak mě nekamenujte, E­-5 jsem v ruce neměl, všechny ostatní ano. :­-)
Odpovědět0  0
Zdeněk Novák | 25.12.201013:43
Nekamenuji, jen upřesňuji :­-­) A upřesním ještě jednou: E­-30 NEMÁ voděodolné tělo! To je výsada pouze E­-3 a E­-5. Což je škoda.
Odpovědět0  0
jiri.sefrna (339) | 25.12.201014:12
Máte pravdu, omlouvám se za mystifikaci, nevím proč, ale měl jsem zato, že ano. To ale nic nemění na tom, že pokud je jen o obraz, tak stačí E­-30 a profík, který je s foťákem denně v terénu za každého počasí sáhne po E­-3­/5. V té odolnosti a spolehlivosti nabízí Olympus opravdu nadstandard.
Odpovědět0  0
Daemonius | 25.12.201016:23
E­-30 má chip stejný co Panasonic G1 a též PENy. Bohužel jim Panasonic neprodal chipy z GH1 nebo GH2. Velká škoda..
Odpovědět0  0
FotoZemek (919) | 25.12.201018:31
Polovině názvů ­/výrazů­/ nerozumím a ani se nesnažím o to abych jim porozuměl.
Asi mi jde o fotku, zdělení, emocionální výraz, případně informativnost reportážního zdělení.
Ani jedno, ani druhé není zas tak závislé na použitých tecnických prostředcích. To všecko zvládám jak na Ol, Ca, Ni.
Když budu chtít dělat metrové plachty kde se budu chtít mazlit s povrchovou strukturou, tonalitou a podobně tak vyndám ze šuplete MAGNOLA s negativama 13x18cm a ne kinofilm a už vůbec nee digitál, byť byť by měl jakékoli recenze, čipy či parametry.
Prostě každý chválí ,,většinou,, to svoje.
Mě je to jedno co mám v rukách. Dokážu dodat fotku pro zpravodajství i z mobilu, když na to přijde. A je ni jedno jaké má to, či, ono.
Abych se vrátil k tý pětce, ještě sem to v rukách neměl, ale svoji trojku vrazím do batůžku se svačinou a du se flákat po městě. Je mi strdečně jedno, kde a o co sní drcnu, ťuknu, nebo do čeho a koho vrazím když fotám, ­/naposledy to byl policalt ­/Londýnský­/­/. Je mi jedno, jestli leje, nebo praží oskar, ta mašina to všecko vydrží a to bez jekékoli funkční újmy, ­/pár škrábanců už má za sebou­/. A JEDE !!!
Odpovědět0  0
Pavel Bokr | 14.1.201121:23
Dobrý den,
tento příspěvek znovu napsat, ale větším fontem a červeně ! Fotografie je jenom jedna ­- dobrá nebo špatná.A je úplně jedno čím vznikne. Kdo vidí a chce fotit, stačí mu krabice od bot s malinkou dírkou. Kdo nevidí, nepomůže mu žádná recenze ani fotoaparát za ­"dvěstě litrů­" na krku.
Odpovědět0  0
zemek | 14.1.201122:04
Díky, ale to nemá smysl
FotoZemek ASČF
Odpovědět0  0
Choakinek (4680) | 23.12.20102:21
Tahle velikost snímacího čipu do zrcadlovek za cenu 43000 Kč prostě nepatří! Např. proti E­-5 levňoučký Pentax K­-x fotí při vyšších ISO mnohem, ale opravdu mnohem lépe.
Odpovědět0  1
Igorko | 23.12.20109:28
Ďalší, čo to nechápe, ach jaj, s Vami Čechmi sa niekedy skutočne ťažko diskutuje.
Odpovědět1  0
Rimmerak.. | 23.12.201011:12
Mno tak nám to vysvětli :­-­) Nevím proč hned narážíš na národnost? Copak ti něco češi udělali? Já tedy ne.
Odpovědět1  0
wayne (10) | 23.12.201012:47
Mozno to tak nemyslel ;­) Ja mam Cechov napriiklad rad, ale Choakinek to skutocne nechape, ze 4­/3 ma aj svoje vyhody :­) Urcite to nie je mainstream, a za rovnake peniaze sa da ziskat aj viac muziky. Stale by som vsak Oly neodsudzoval, maly snimac nerovna sa maly penis :­)
Odpovědět1  0
Milan Šurkala (6623) | 23.12.201013:15
Take si myslim, ze 4­/3­" cip ma svuj smysl. Pokud se to udela dobre, sum muze byt i na urovni slusnych APS­-C cipu ­(to ale musite k Panasonicu GH1­/GH2­), vyhodou je jiz zminena velikost objektivu. Ty rozdily sice nejsou nejak markantni, ale preci jen pri stejnych rozmerech muze byt zoom trochu vetsi a svetelnost lepsi ­(a diky lepsi svetelnosti je pak i hloubka ostrosti temer srovnatelna­).
Odpovědět1  0
Daemonius | 24.12.201014:08
Výhody 4­/3­".

Difrakce cca u f11­-f13 = DOF jako f22 ­- f26 na full­-frame zrcadlovce.
2x crop ­(on to není skutečný crop a ani to není přesně 2x, ale můžem to tak brát­) = docela dobré na makro, obzvlášť u E­-5 s výklopným displayem a takřka nepřekonatelnout 50mm­/f2.
U m4­/3 formátu, lehčí těla, lehčí objektivy, celkově dost kompaktní a byť občas velikostí kompakty, tak výkonem takřka zrcadlovky.

Nevýhody 4­/3­".

"Malý­" obraz.. vše vypadá jak z oka trpaslíka. Ne každému to přijde, ale pokud si porovnáte stejnou fotku z plného formátu ­(full­-frame nebo 135, jak je libo­) a z 4­/3­", tak té fotce z 4­/3­" chybí dojem rozsáhlosti prostoru.. prostě sensor je malý a výsledný obraz působí takovým zvláštním ­"malým­" dojmem. Ale je to dost relativní.

Šum, ten bohužel není relativní, ale je prakticky všudypřítomný. V poměru ke K­-5, nebo i třeba Sony A55­/A580, je to dost tristní..

2x crop factor ­- současně i nevýhodou, protože značně ztěžuje využití starších objektivů. Pro použití starších objektivů je lepší APS­-C, ideální full­-frame.

Víc mě nenapadá.. snad jen, že 4­/3­" formát má k dispozici jeden ze dvou funkčních ultrazoomů, což je Leica D 14­-150mm. Ostatní Leica objektivy pro 4­/3­" jsou též velmi dobré ­(řek bych, jedny z nejlepších objektivů vůbec­).
Odpovědět1  0
FotoZemek (919) | 4.1.201123:20
protože si tele
Odpovědět0  0
busy (4706) | 5.1.20117:22
Niekto je tele, a niekto wide. Ludia su rozni :­)­))
Odpovědět0  0
Rimmerak (260) | 22.12.201020:04
Určitě je jedním z důvodů vyšší ceny odolnost, velikost, výdrž, možnosti nastavení a ovládání, ale přeci jen kvalita fotek není co bych si v téhle cenové kategorii představoval i s přihlédnutím na ostatní kladné vlastnosti.
Odpovědět0  0
Zdeněk Novák | 22.12.201017:57
Blahopřeji, výborná recenze. Nesouhlasím však s hodnocením objektivu, konkrétně s rychlostí ostření. Tento objektiv vlastním a s tělem Olympus E­-30 ostří tento objektiv velice rychle, přeostření z min.zaostřitelné vzdálenosti na nekonečno je dílem okamžiku. Stějně tak rychle ostří i s tělem E­-3. Pokud jste měl problém s rychlostí, viděl bych to spíše na firmware ­(těla i objektivu­), než na vlastnost objektivu.
Jinak koukám na fotky, jsme krajani? Vidím to tak na Havířov­-Šenov :­-)
Odpovědět0  0
Milan Šurkala (6623) | 22.12.201018:17
Ano, vidite dobre :­-­) Jsem z Havirova. Ohledne toho objektivu to muze byt vice faktoru, firmware muze byt jednim z nich. Pro jistotu jsem se dival na net a na rychlost ostreni 14­-54mm objektivu si stezovalo vice lidi ­(resp. nebyla hodnocena jako nejak vyjimecne dobra­). Doostrovani je velmi rychle, ale pri vetsich zmenach ostricich vzdalenosti to alespon u testovaneho kusu opravdu nebylo tak rychle, jak bych cekal ­(zadny propadak, to zas ne, ale od zrcadlovky, ktera s 12­-60mm objektivem ma byt nejrychleji ostricim fotoaparatem na svete, bych cekal lepsi vysledky, byt s jinym objektivem­).
Odpovědět0  0
Richard RK | 3.1.201115:54
Je to tak a mohu to potvrdit více než ročním focením s E30 a oběma zmiňovanými objektivy. 14­-54 ve verzi II je pomalejší než 12­-60. Ale že by byla problematická,jak píšete,tak to v žádném případě.Jen při horších světelných podmínkách se občas ­"zadrhne­".
Odpovědět0  0
Busy . | 22.12.201012:38
Je zaujimave sledovat ake cipy pouziva Olympus vo svojich zrkadlovkach. Ak nebudeme uvazovat uplne prve zrkadlovky v zaciatkoch co mali 2­/3­", vsetky zrkadlovky, amaterske aj profesionalne, maju cip 4­/3­". Uz styri roky pouziva rozlisenie 10 Mpix ­(4.1 Mpix­/cm^2­) a pred dvomi rokmi rozlisenie zvysil na 12 Mpix ­(5.1 Mpix­/cm^2­) a odvtedy sa nic nezmenilo...
Odpovědět1  1
kmbeta | 22.12.201022:05
Co je na tom zajímavého? Olympus si stanovil formát 4­/3, sestrojil pro něj objektivy a logicky ho i dává do všech svých těl.
Odpovědět0  0
Rimmerak (260) | 22.12.201022:57
Spíš to myslel tak, že je čip docela starý ­(2 roky­) a neprošel modernizací? Nejde jen o megapixely, ale spíš nějakou technologii snižující šum atd. Každý výrobce inovuje.
Odpovědět0  0
Pavel Matějka (1040) | 23.12.20108:38
U většiny ostatních výrobců inovuje čipy Sony, u Olympusu Panasonic :­-)
Odpovědět0  0
Milan Šurkala (6623) | 23.12.201010:36
Zaslechl jsem neco o tom, ze Olympus by ted mel aleson castecne prejit na cipy Kodak ­(pry se o tom uvazuje, jiste to zatim neni­).
Odpovědět0  0
busy (4706) | 23.12.201018:52
Nakoniec ved aj Canon dal do profesionalnej zrkadlovky iba APS cip namiesto FF ... :)
Odpovědět0  0
Daemonius | 24.12.201013:59
To by si se šumem moc nepomohl. Kodak dělá CCD only. Nicméně, kdyby to mělo obraz jako Leica M9, tak bych tomu asi odpustil šum na ISO 800 snáze, než tomu co předvádí E­-5.
Odpovědět0  0
Logout (6) | 22.12.201011:52
Ehm, to srovnání dosti nesedí: když v impreze vyměním motor a dělám z ní STI, tak je to jako bych v digitálu vyměnil čip. Ta E5 na mě spíš působí jak vytuněná oktávka: motor ­(na sportovní auto­) nic moc, ale spousta fíčurek okolo....
Navíc je 4WD, zatímco Z4 zadokolka, čili jde o úplně jiná auta.
I když je pravda, že za cenu imprezy dostanu sice šestiválec, ale s nižším výkonem. Takže z4 se sice tváří jako ­"sportovní auto­", ale kdyby došlo na lámání chleba, impreza to z4 natře. No a stejný je to u e­-5: tváří se hyper super profi, ale imho za podobný peníze jsou lepší zrcadlovky, pokud speciálně nechci to, v čem je z4 nebo 4­/3 speciál ­(absence střechy­/menší zoom­).

Odpovědět0  0
Milan Šurkala (6623) | 22.12.201012:54
Ono zalezi na tom, jak clovek naroubuje ty pojmy. Ja to myslel trochu jinak a je to z textu i patrne. Cip jsem vztahl spise ke karoserii. Zaklad, na kterem se stavi ­(jak u E­-5 cip, tak u Imprezy karoserie­) je relativne vsedni. K tomu je ale pridano tolik uprav, ze ten produkt clovek temer nepozna, u Subaru motor, novy podvozek,..., u E­-5 vodeodolnost, velke telo, podpora vseho mozneho, proste na relativne nezajimavem zakladu se vytvoril produkt, ktery muze smele konkurovat ­(a nekdy i predcit­) konkurenci stavenou uplne jinak.
Odpovědět0  0
Igorko | 23.12.20109:27
Nechápem toto prirovnávanie k autám. Pomáha ti táto transformácia, Logout lepšie pochopiť, o čo tu kráča? Lebo recenzia bola o fotoaparáte a nie aute.

Ale budiž, my inteligentní, pochopíme na prvý krát.
Odpovědět0  0
Zajímá Vás tato diskuze? Začněte ji sledovat a když přibude nový komentář, pošleme Vám e-mail.
 
Nový komentář k článku
Pro přidání komentáře se přihlaste (vpravo nahoře). Pokud nemáte profil, zaregistrujte se pro využívání dalších funkcí.