Olympus mju Tough 6000 vs. 8000: 10 proti 12
Vyzkoušeli jsme nové outdoorové kompakty Olympus mju Tough 6000 a mju Tough 8000, které se kromě lehce odlišeného těla liší zejména odlišným počtem megapixelů. O kolik je 12 megapixelů lepších než 10? A je vyšší rozlišení pro kvalitu fotografií vůbec výhra?
Kapitoly článku:
- Olympus mju Tough 6000 vs. 8000: 10 proti 12
- Expoziční režimy a ostření
- Výbava a nastavení
- Fotografické testy
- Fotografické testy 2
- Fotografické testy 3
- Galerie ilustračních snímků - mju Tough 6000
- Galerie ilustračních snímků - mju Tough 8000
- Závěr
Nechybí ani další snímky pořízené fotoaparátem Olympus mju Tough 8000 s rozlišením 12 megapixelů.
Tento snímek vypadá docela dobře, ani rozpíjení není tak silné jako u předchozích fotografií. Vodní hladina vypadá sice trochu uměle, ale zbytek snímku je dobrý.
Supermakro je velmi dobré, ale varuji před snímáním něčeho plošného. Výborně se dá použít při snímání květin nebo jiných objektů, které mají po stranách nějaké pozadí. Pokud však budete fotit něco plošného, drasticky se projeví snížená ostrost v rozích a snímky vypadají jako pořízené lensbaby objektivem.
Zde vám 12 megapixelů mnoho detailů navíc nepřinese. Ve stínech je silnější barevný šum a např. pražce se od jistého okamžiku začínají slévat v jednolitou plochu.
Překvapivě dobrá práce. Na tomto snímku se téměř neobjevuje typické odšumování, fotoaparát si snaží držet detaily, nicméně kraje snímku ve vzdálenějších polohách už přeci jen trpí sníženým kontrastem a ostrostí.
Když se budete trochu snažit, klidně můžete vyfotit hladinu přímo zprostředka jejího rozhraní. Fotoaparát zaostřil tak, že je snímek použitelný, pod vodou je však značné množství barevného šumu a obecně méně detailů. Podvodní snímky se vám nicméně určitě budou líbit.
Ve srovnání s Tough 6000 je zde opět digitální šum nepříjemného charakteru umocněný vyšší citlivostí. I zde se vyskytla chromatická aberace.
Supermakro jde fotoaparátu dobře a můžete si s ním dobře vyhrát. Opět nechybí barevný šum poněkud zvláštního charakteru. Ten je naštěstí patrný pouze na rozmazaném pozadí, takže případné odšumění bude spíše jen ku prospěchu věci.
Použití blesku pod vodou může mít velmi zajímavý efekt, zejména u menších vodopádů, kde krásně prosvětlí bublinky ve vodě. Všimněte si však, že při citlivosti ISO 125 je snímek příliš zašuměný, kameny jsou spíše zelenofialové než tmavě šedivé.
Tento snímek byl pořízen pomocí scénického režimu Krajina. Fotoaparát tedy přidal kontrast, což snímku dodalo mnohem více života než obvykle, nicméně silně zesílilo chromatickou aberaci, která je obvykle pro nové outdoorové Olympusy spíše neznámým pojmem.
Při normálním tisku se jedná o dobře pořízený snímek. V detailu si lze všimnou rozmazání obrazu např. na dřevěných deskách nebo na jehličnatých větvičkách.
Tento snímek byl pořízen s přisvětlením LED diody na klasický supermakro režim (nikoli na speciální režim Supermakro s LED, který volí citlivost ISO 800). Vidíte, že dioda moc daleko nedosvítí. V osvícených částech je šum minimální až žádný, nicméně ve stínech je ho poměrně hodně.
Opět poměrně dobrý výsledek. Zatímco u klasických testovacích fotografií se Tough 8000 moc nepředvedl a měl tendenci všechno dost rozpatlávat, u dalších pořízených snímků byly výsledky vcelku dobré.