www.digimanie.cz
>
>
>
>

Olympus OM-D E-M10 Mark II: podařené retro

Olympus OM-D E-M10 Mark II: podařené retro
, , recenze: specifikace produktu
CSC fotoaparáty od Olympusu jsou hodně populární a my se dnes podíváme na OM-D E-M10 Mark II. Ten je nejlevnějším zástupcem řady OM-D, to ale nijak zvlášť neprojevilo na jeho schopnostech. Vyzkoušeli jsme i vylepšené videosekvence.
K oblíbeným
reklama

Noční scéna


Podíváme se také na noční focení. Olympus má bohatý rozsah expozičních časů, samospoušť i s prodlevou závěrky pro snížení roztřesení a autofokus, ač nepatří ke špičce, dokáže většinou zaostřit.


Olympus OM-D E-M10 Mark II noční scéna

expoziční čas 13 s, clona F9, citlivost ISO 200, ohnisko 25 (50) mm, klikněte pro zvětšení



Barevný režim i-Enhance je občas trochu moc silný a přesaturovaný. Komu se to nelíbí, tomu bych doporučil spíše přirozený mód (natural). Šum je příjemně nízký, 4/3" snímač podává solidní výsledky. Při větším prosvětlení stínů už začne vylézat šum, ale opět bych spíše chválil. K dispozici je RAW snímek. Nezapomeneme ani na výřezy ze snímků ve všech dostupných citlivostech.


Olympus OM-D E-M10 Mark II noční scéna ISO 100

ISO LOW 100 (JPEG / konverze z RAWu)



Na nejnižší rozšířené citlivosti šum v podstatě neexistuje.


Olympus OM-D E-M10 Mark II noční scéna ISO 200

ISO 200 (JPEG / konverze z RAWu)



Základní hardwarová citlivost ISO 200 je rovněž bez problémů. Detaily jsou pěkné, šum minimální.


Olympus OM-D E-M10 Mark II noční scéna ISO 400

ISO 400 (JPEG / konverze z RAWu)



ISO 400 šum navyšuje jen minimálně, pořád dostáváte velmi dobrou kvalitu obrazu.


Olympus OM-D E-M10 Mark II noční scéna ISO 800

ISO 800 (JPEG / konverze z RAWu)



Ani citlivost ISO 800 není špatná, nicméně už si lze všimnout jasového šumu v RAWu a jeho mírné projevy i v JPEGu. Upozorňuji, že drtivá většina snímků včetně těchto byla pořízena s nejnižším nastavením filtru odšumování (volba vypnuto).


Olympus OM-D E-M10 Mark II noční scéna ISO 1600

ISO 1600 (JPEG / konverze z RAWu)



ISO 1600 už přidává barevný šum v RAWu a snímky přestávají vypadat tak dobře. Pořád je to ale velmi dobře použitelné.


Olympus OM-D E-M10 Mark II noční scéna ISO 3200

ISO 3200 (JPEG / konverze z RAWu)



U citlivosti ISO 3200 jsou už ale vcelku problémy. Barevného i jasového šumu je v RAWu dost, JPEGy pak hrudkují, ale nadále docela dobře drží výraznější detaily. Určitě se to dá používat, byť ne pro top kvalitní snímky.


Olympus OM-D E-M10 Mark II noční scéna ISO 6400

ISO 6400 (JPEG / konverze z RAWu)



ISO 6400 začíná být nad síly senzoru. V RAWu se ve stínech začíná objevovat namodralý nádech, JPEGy se hodně hrudkují a nevypadají hezky.


Olympus OM-D E-M10 Mark II noční scéna ISO 12800

ISO 12800 (JPEG / konverze z RAWu)



ISO 12800 přidává výrazné modré ladění v RAWu. JPEGy naopak dostávají občasné barevné fleky.


Olympus OM-D E-M10 Mark II noční scéna ISO 25600

ISO 25600 (JPEG / konverze z RAWu)



Nejvyšší citlivost ISO 25600 je v RAWu už úplně modrá. JPEGy jsou také naprosto nepoužitelné, šumu je skutečně hodně, snímek je rozpitý, hrudkovaný a bezbarvý.


Standardní scéna


Podíváme se také na standardní snímky.


Olympus OM-D E-M10 Mark II standardní scéna krajina

expoziční čas 1/640 s, clona F7,1, citlivost ISO 200, ohnisko 14 (28) mm, klikněte pro zvětšení



Objektiv možná není z nejostřejších, ale zase má vyrovnané výsledky po celé ploše. Můžete se podívat na snímek v RAW formátu.


Olympus OM-D E-M10 Mark II standardní scéna mlýny Šenov

expoziční čas 1/800 s, clona F7,1, citlivost ISO 200, ohnisko 22 (44) mm, klikněte pro zvětšení



Pokud jsem to nechal na automatice, ta hodně clonila (okolo F10) a způsobila difrakci. Při snížení clony na F7,1 se začaly objevovat linie na šedé stěně mlýnů, ale s tím i moaré efekt. I zde je k dispozici RAW verze snímku.

Nejnovější články
Dvě ceny EISA 2019 pro Fujifilm a Nikon Dvě ceny EISA 2019 pro Fujifilm a Nikon
Po dvou oceněních EISA Awards 2019 získalo několik společností. Nyní se podíváme na dvě z nich, Fujifilm a Nikon. Zde byly oceněny především CSC fotoaparáty s různými velikostmi snímačů a jeden objektiv.
Dnes, aktualita, Milan Šurkala
Canon dosáhl na 5 cen EISA 2019 Canon dosáhl na 5 cen EISA 2019
Společnost Canon patřila v letošních cenách EISA Awards 2019 jednoznačně k těm nejúspěšnějším. Odnesla si totiž celkem pět cen. Dařilo se především objektivům, které si odnesly rovnou 4 ocenění.
Dnes, aktualita, Milan Šurkala
Leica uvedla APO-Summicron-SL 50mm f/2 Leica uvedla APO-Summicron-SL 50mm f/2
Novinkou pro systém L-Mount je objektiv z dílen Leicy, model APO-Summicron-SL 50mm f/2. Tato světelná padesátka nabídne odolnou konstrukci i velmi rychlý autofokus díky technologii Dual Syncro Drive.
Včera, aktualita, Milan Šurkala1 komentář
Meike uvádí makro objektiv MK 85mm F2.8 Meike uvádí makro objektiv MK 85mm F2.8
Od společnosti Meike jsme se dočkali nového manuálního makro objektivu MK 85mm f/2.8. Ten je určený nově i pro další full frame CSC fotoaparáty a má dle výrobce dosahovat netradičně vysokého zvětšení 1,5:1.
16.8.2019, aktualita, Milan Šurkala
Sony zářilo v EISA Awards 2019, má 6 ocenění Sony zářilo v EISA Awards 2019, má 6 ocenění
Společnosti Sony se i letos hodně dařilo a v anketě EISA Awards 2019 zazářila. Dostala totiž ze všech výrobců fotografické techniky nejvyšší počet ocenění, šest. Dařilo se především full frame objektivům.
16.8.2019, aktualita, Milan Šurkala2 komentáře