Panasonic Leica DG Vario-Summilux 25-50mm F1.7 ASPH.
7.2.2022, Milan Šurkala, recenze
Novinkou ve výrobním programu společnosti Panasonic je světelný zoomovací objektiv Leica DG Vario-Summilux 25-50mm F1.7 ASPH. Určen je pro Micro Four Thirds a nabídnout má relativně malou hloubku ostrosti.
Kapitoly článku:
- Panasonic Leica DG Vario-Summilux 25-50mm F1.7 ASPH.
- Autofokus, ostření, světelnost, bokeh
- Sférické zkreslení, vinětace, chromatická aberace
- Kresba v praxi
- Protisvětlo a optický zoom
- Noční a standardní scéna
- Galerie ilustračních snímků
- Závěr
Sférické a poduškovité zkreslení
Jak už je dnes zvykem, fotoaparáty automaticky provádí korekci některých optických vad a profily ukládají do RAWů, aby konvertory otevřely už korigovaný snímek. Camera Raw nicméně už umí tuto korekci vypnout.
25mm (korigovaný JPEG)
|
50mm (korigovaný JPEG)
|
25mm (nekorigovaný RAW)
|
50mm (nekorigovaný RAW)
|
Díky tomu i víme, jak vypadají nejen korigované JPEGy, ale také původní RAWy. Nejširší úhel záběru vykazuje mírné soudkovité zkreslení (+1,3 %), po korekci se mění na neznatelné poduškovité (-0,2 %). U maximálního zoomu zde máme mírné poduškovité zkreslení (-0,6 %), korekce jej srovná na čistou nulu.
Vinětace
Chromatická aberace
Tato podkapitola se podívá na chromatickou aberaci, tedy zda vznikají barevné chyby na kontrastních hranách v rozích obrazu.
25 mm, F1,7 (JPEG)
25 mm, F1,7 (RAW)
25 mm, F2,8 (JPEG)
25 mm, F2,8 (RAW)
25 mm, F5,6 (JPEG)
25 mm, F5,6 (RAW)
25 mm, F11 (JPEG)
25 mm, F11 (RAW)
31mm, F1,7(JPEG)
31mm, F1,7 (RAW)
31mm, F2,8 (JPEG)
31mm, F2,8 (RAW)
31mm, F5,6 (JPEG)
31mm, F5,6 (RAW)
31mm, F11 (JPEG)
31mm, F11 (RAW)
40mm F1,7 (JPEG)
40mm F1,7 (RAW)
40mm F2,8 (JPEG)
40mm F2,8 (RAW)
40mm F5,6 (JPEG)
40mm F5,6 (RAW)
40mm F11 (JPEG)
40mm F11 (RAW)
Také na 40mm ohniskové vzdálenosti si chromatické aberace takřka nevšimnete.
50mm F1,7 (JPEG)
50mm F1,7 (RAW)
50mm F2,8 (JPEG)
50mm F2,8 (RAW)
50mm F5,6 (JPEG)
50mm F5,6 (RAW)
50mm F11 (JPEG)
50mm F11 (RAW)