Panasonic Lumix DMC-FX5: Šperk s optickým stabilizátorem
Panasonic pokračuje v řadě kompaktů, vyznačujících se svěžím designem, optikou od Leicy a příjemným ovádáním. Lumix DMC-FX5 má kromě toho ještě optický stabilizátor, což z něj v oblasti kompaktů dělá bílou vránu. Na pultech prodejen by se měl objevit během měsíce března.
Kapitoly článku:
- Panasonic Lumix DMC-FX5: Šperk s optickým stabilizátorem
- Ovládání a další popis
- Praktické zkušenosti
- Závěr
Nejdříve si prohlédneme tentýž záběr v různém rozlišení. Hledat alespoň částečně barevnou scénu v prvním březnovém týdnu není zrovna snadné. Pokud vám budou testovací snímky připadat barevně chudé, vězte, že nejde o vlastnost fotoaparátu, ale domácí přírody.
Každý kreativní režim se vyznačuje určitými preferencemi, podle nichž volí optimální clonu, čas, saturaci barev, případně i vyvážení bílé a zapínání blesku. Pokud chceme pracovat s kompaktem bez možnosti manuálního nastavení expozice, měli bychom tyto vlastnosti jednotlivých režimů znát.
Optický stabilizátor v praxi: skutečně to funguje! Autorem následujících dvou snímků je člen redakce s nejvyšším "rozkmitem" rukou. :-) Po prokliknutí uvidíte celý snímek - v náhledu je jen výřez.
Jedinou jasnější barvu nyní venku najdeme pouze v podobě turistických značek. Prohlédněte si další výřezy, tentokrát z fotografie rozcestníku. Zde jsme vyzkoušeli oba módy O.I.S., jak Panasonic nazývá svůj stabilizátor.
Vyvážení bílé: možností je mnoho, pokud nespoléháme na automatiku nebo máme jiný tvůrčí záměr, je lépe zpočátku u důležitých snímků dělat expoziční řady s různým nastavením WB.
Sekvenční snímání: funkce, s níž si vyhrajete
Korekce expozice
Soudkové zkreslení: jako na všech kompaktních zoomech, i zde můžeme při nejkratším ohnisku pozorovat soudkovité zkreslení při krajích obrazu. K testu poslouží třeba kachličky.

Další fotografie: jak si FX5 poradí s obtížnějšími světelnými podmínkami?
Každý kreativní režim se vyznačuje určitými preferencemi, podle nichž volí optimální clonu, čas, saturaci barev, případně i vyvážení bílé a zapínání blesku. Pokud chceme pracovat s kompaktem bez možnosti manuálního nastavení expozice, měli bychom tyto vlastnosti jednotlivých režimů znát.
Jedinou jasnější barvu nyní venku najdeme pouze v podobě turistických značek. Prohlédněte si další výřezy, tentokrát z fotografie rozcestníku. Zde jsme vyzkoušeli oba módy O.I.S., jak Panasonic nazývá svůj stabilizátor.
Sekvenční snímání: funkce, s níž si vyhrajete
Soudkové zkreslení: jako na všech kompaktních zoomech, i zde můžeme při nejkratším ohnisku pozorovat soudkovité zkreslení při krajích obrazu. K testu poslouží třeba kachličky.

Další fotografie: jak si FX5 poradí s obtížnějšími světelnými podmínkami?