Panasonic Lumix FZ38: nejlepší ultrazoom současnosti?

Panasonic Lumix FZ38: nejlepší ultrazoom současnosti?
, , recenze: specifikace produktu
Ultrazoomy Panasonic řady FZ jsou velmi oblíbené. V nové verzi Lumix FZ38 zůstal objektiv naštěstí stejný jako u předchůdce, Panasonic však vylepšil ostření, videosekvence, stabilizaci a čip dostal 12MPx rozlišení. Zůstane i nadále špičkou na trhu ultrazoomů?
K oblíbeným
reklama
Dále se můžete podívat na 12 doprovodných snímků, které dále přiblíží, jak FZ38 fotí v různých podmínkách.


expoziční čas 1/125 s, clona F4,4, citlivost ISO 160, ohnisko 486 mm, klikněte pro zvětšení

Telemakro v akci. Tento snímek byl pořízen na vzdálenost necelého metru. Jak je vidět, malá snímací vzdálenost, poměrně značně otevřená clona (F4,4) i dlouhé reálné ohnisko (86,4 mm) stačí k značnému rozmazání pozadí.


expoziční čas 1/250 s, clona F5,6, citlivost ISO 400, ohnisko 192 mm, klikněte pro zvětšení

Na tomto snímku se i ISO 400 chovalo vcelku slušně, nicméně mírné patlání přeci jen vidět jde. Dynamický rozsah scény byl nad síly čipu. Můžete si stáhnout také RAW soubor a se snímkem si trochu pohrát.


expoziční čas 1/125 s, clona F4, citlivost ISO 80, ohnisko 150 mm , klikněte pro zvětšení

Scéna v protisvětle, ale bez zdroje světla. Obloha je pochopitelně velmi světlá, stíny jsou prokresleny vcelku slušně.


expoziční čas 1/20 s, clona F3,7, citlivost ISO 400, ohnisko 188 mm, klikněte pro zvětšení

Zde jsem zkoušel jednak stabilizaci (právě při focení této scény mě příliš nepřesvědčila), jednak šum. Je vidět, že při ISO 400 je jasový šum poměrně nízký, za to ale může silné rozmazávání. Na snímku se vyskytuje barevný šum.


expoziční čas 1/125 s, clona F3,2, citlivost ISO 80, ohnisko 27 mm, klikněte pro zvětšení

Díky mlze je pozadí málo kontrastní a poněkud máznuté. Na snímku je nejširší úhel záběru, kterého je FZ38 schopna.


expoziční čas 1/80 s, clona F3,7, citlivost ISO 80, ohnisko 224 mm, klikněte pro zvětšení

Tato fotografie byla focena za dne při západu slunce. Pokud si vyhmátnete rozsah ohnisek do 15× zoomu, kde je světelnost F3,8 a lepší, můžete docela profitovat z kratších expozičních časů. Určitě nezoomujte na maximum, rozdíl v přiblížení je naprosto neznatelný, zato světelnost F4,4 se už pozná na trochu delším čase, který může být pro ostrost snímku kritický.


expoziční čas 1/160 s, clona F4, citlivost ISO 80, ohnisko 299 mm, klikněte pro zvětšení

Tento snímek krásně ukazuje charakteristický šum pro fotoaparáty Panasonic. Poměrně jemný, ale nepravidelný.


expoziční čas 1/500 s, clona F5,6, citlivost ISO 80, ohnisko 486 mm, klikněte pro zvětšení

Další ukázka telemakra při maximálním ohnisku. Tato funkce je opravdu zajímavá, nicméně bych ocenil centimetrovou ostřící vzdálenost na delším ohniskovém rozsahu. Konkurence je schopna snímat hodně zblízka i při ohniscích kolem 80 až 100 mm.


expoziční čas 1/400 s, clona F5,6, citlivost ISO 80, ohnisko 27 mm, klikněte pro zvětšení

Docela nepříjemný den svým počasím se silnějším vzdušným závojem. Je vidět, že snímek je díky tomu s poněkud slabšími barvami.


expoziční čas 1/250 s, clona F5,6, citlivost ISO 80, ohnisko 44 mm,klikněte pro zvětšení

Zde je naopak ukázka makra na kratších ohniscích. Zhruba do 40mm ohniska lze snímat z centimetrové vzdálenosti, což vyústí asi do takových fotografií. Nemá to tak máznuté pozadí jako u telemakra, ale mají zas své jiné kouzlo.


expoziční čas 1/60 s, clona F4,4, citlivost ISO 1600, ohnisko 486 mm, klikněte pro zvětšení

Už tradičně na fotoaparátech Panasonic oceňuji scénický režim Filmové zrno. Ten fotí v rozlišení do 3 megapixelů s citlivostí ISO 1600. Zvýší kontrast a převede snímek do černobílé. Dramaticky tím zvýší procento zajímavých fotografií. Tento režim nějakým zázrakem udělá z každé fotografie podstatně zajímavější snímek.


expoziční čas 1/100 s, clona F3,8, citlivost ISO 250, ohnisko 424 mm, klikněte pro zvětšení

Zde byl naopak použit režim Mé barvy, kde jsem výrazně zvýšil saturaci.


Doplňte recenzi vlastními snímky!



Máte fotoaparát, o němž je tato recenze? Doplňte ji vlastními snímky vložením do speciální sekce v naší fotogalerii (je třeba být přihlášený). Pravidla pro vložení:
  • téma může být jakékoli
  • fotka musí mít nativní rozlišení a bez úprav
  • na začátek názvu fotky uveďte označení fotoaparátu (např.: Samsung WB650: Řím)

Fotky zde nelze hodnotit, protože jde jen o další důkaz technických kvalit přístroje.



Nejnovější články
Dvě ceny EISA 2019 pro Fujifilm a Nikon Dvě ceny EISA 2019 pro Fujifilm a Nikon
Po dvou oceněních EISA Awards 2019 získalo několik společností. Nyní se podíváme na dvě z nich, Fujifilm a Nikon. Zde byly oceněny především CSC fotoaparáty s různými velikostmi snímačů a jeden objektiv.
Dnes, aktualita, Milan Šurkala
Canon dosáhl na 5 cen EISA 2019 Canon dosáhl na 5 cen EISA 2019
Společnost Canon patřila v letošních cenách EISA Awards 2019 jednoznačně k těm nejúspěšnějším. Odnesla si totiž celkem pět cen. Dařilo se především objektivům, které si odnesly rovnou 4 ocenění.
Dnes, aktualita, Milan Šurkala
Leica uvedla APO-Summicron-SL 50mm f/2 Leica uvedla APO-Summicron-SL 50mm f/2
Novinkou pro systém L-Mount je objektiv z dílen Leicy, model APO-Summicron-SL 50mm f/2. Tato světelná padesátka nabídne odolnou konstrukci i velmi rychlý autofokus díky technologii Dual Syncro Drive.
Včera, aktualita, Milan Šurkala1 komentář
Meike uvádí makro objektiv MK 85mm F2.8 Meike uvádí makro objektiv MK 85mm F2.8
Od společnosti Meike jsme se dočkali nového manuálního makro objektivu MK 85mm f/2.8. Ten je určený nově i pro další full frame CSC fotoaparáty a má dle výrobce dosahovat netradičně vysokého zvětšení 1,5:1.
16.8.2019, aktualita, Milan Šurkala
Sony zářilo v EISA Awards 2019, má 6 ocenění Sony zářilo v EISA Awards 2019, má 6 ocenění
Společnosti Sony se i letos hodně dařilo a v anketě EISA Awards 2019 zazářila. Dostala totiž ze všech výrobců fotografické techniky nejvyšší počet ocenění, šest. Dařilo se především full frame objektivům.
16.8.2019, aktualita, Milan Šurkala2 komentáře