Recenze  |  Aktuality  |  Články
Doporučení  |  Diskuze
Fotoškola  |  Seriály
Fotoaparáty  |  Objektivy
Fotomobily  |   Software
Příslušenství  |  Ostatní
Svět hardware  |  TV Freak
Svět mobilně
6.10.2009, Milan Šurkala, recenze
Ultrazoomy Panasonic řady FZ jsou velmi oblíbené. V nové verzi Lumix FZ38 zůstal objektiv naštěstí stejný jako u předchůdce, Panasonic však vylepšil ostření, videosekvence, stabilizaci a čip dostal 12MPx rozlišení. Zůstane i nadále špičkou na trhu ultrazoomů?
petkala44 (1) | 26.6.201111:10
ahoj,jaké je nejlepší nastavení KOMBINACE hodnot v uvedeném..kontrast­-ostrost­-nasycení­-potlačení šumu
aby měli fotky co nejlepší kvalitu ,dík
Odpovědět0  0
busy (4706) | 26.6.201111:40
To je velmi individualne. Ja osobne pouzivam vsetko nastavene na nulu ­(neutralna poloha­) a odsumovanie na minimum ­(­-2­). Fotky sice nie su na prvy pohlad az tak zive a sum je vyraznejsi, ale je to najlepsi zaklad pre dalsi postprocessing na pocitaci ­(jas, kontrast, gama, saturacia­). A sum na ­-2 preto aby do toho sumu procesor fotaku zasahoval co najmenej, pretoze v specializovanych programoch na PC sa ovela lepsie odstranuje prirodzeny sum zo snimaca nez to co z neho zostane rozmydlenim vo fotaku.
Odpovědět0  0
Milan Šurkala (6623) | 26.6.201113:28
Mozna bych lehce snizil kontrast ­(muze to lehce rozsirit dynamicky rozsah)
Odpovědět0  0
Dan George | 13.6.201121:51
Nedávno jsem si koupil jeden z posledních kusu FZ38 v obchodech ­(v Českém brodě­). Studuji velký návod, a internet, ale stále se mi nedaří natáčet video a zároveň fotit. Vyzkoušel jsem asi 30 různých nastavení a nic. Video se natáčí, ale když mačkám spoušť nevznikne žádná fotka. Víte někdo jak se to děla? Kde asi dělám chybu?
Jinak FZ38 dělá krasné fotky. Bohužel dost často přepaluje. Budu si muset ještě pohrát s nastavením.
Odpovědět0  0
Milan Šurkala (6623) | 13.6.201121:55
Tohle umi jen velmi malo fotaku a FZ38 mezi nimi pokud vim neni. Tohle umi spise CMOS kompakty s Full HD videem.
Odpovědět0  0
Dan George | 12.7.201121:36
Tak jste mel pravdu. Ne ze jsem pochyboval. Ale i od Panasonicu mi napsali:

Dobry den,
bohuzel v manualu je chyba za coz se Vam omlovam, ale model DMC­-FZ38EG a FZ45EG neumoznuje porizovani snimku behem zaznamu. Tento manual je puvodne spolecny s modelem s DMC­-FZ100EG ktery tuto funkci umoznuje. Pokud chcete vas fotoaparat DMC­-FZ38EG vratit mate narok na odstoupeni od kupni smlouvy. A proto se obratte prosim na sveho prodejce s timto emailem.

Děkuji a přeji Vám hezký zbytek dne,
s pozdravem
Daniel Pecka
senior engineer Digital Still Camera, Movie Camera

Jsou to kabrnaci
Odpovědět0  0
bravoGT1999 (2) | 29.5.201113:55
2 roky jsem se rozhodoval co koupit za ultrazoom a po precteni tun clanku a prispevku jsme se rozhodl z5 pro FZ 38. FZ 28 by byla lepsi volba,ale nikdo ho v bazaru uz dlouho nenabizel. Chci fotit prirodu, takze krajinky ,pripadne sviratka a vscehno mozne. Mame doma digital od canonu ixus 330 ­-2 Mpx foti uzasne. rikal sme si kdyz bude fotak fotit takto plus ten uzasny zoom a video budu spokojeny je to prece jen 10 let pokrok.
Abych to zkratil. nekolik let jsme fotil jen mobilem od nikie soucasne N85 ­-5 Mpx
Prvni snimky s Panasonicu byly z terasy fotil jsme vzdalene kopce a vrsky budov ve meste. nafotil sem asi 1ř fotek stahl do pocitace a male omdlel. fotky nemaji zadnou ostrost,jsou presvetlene a samozrejme sumi. to same sem udelal s mobilem a vysledek byl troufnu si rict o 10­-15% lepsi. slunko sviti krasne svetla dost ISO 80 dala automatika. takze jako co si mam myslet? ze ty fotaky za poslednich 10 let stoji vsechny zahovno? jesti tohle ma byt ten nejlepsi ultrazoom co se este da koupit tak dekuju pekne. Muze byt neco pokazene? nebo co mam delat? snazim se zaostrovat vklidu davam fotaku cas a on to stejne uplne zmrsi:(
Odpovědět0  0
Milan Šurkala (6623) | 29.5.201114:18
Ono take pozor na to srovnavani. Pri srovnani 1:1, tedy na pixelove urovni, sla kvalita samozrejme dolu a s kazdym navysenim k tomu dochazi. Pro prakticke ucely jsou ale vysledky dobre, nekdy lepsi, nekdy horsi. Jinak receno, kdyz budete tisknout fotku z 2MPx fotaku nebo z 10MPx pristroje treba na 30x20 cm, bude FZ38 vypadat velmi pekne, ackoli pri prohlizeni na pixelove urovni na monitoru vypada vyrazne hure. Vyssi rozliseni s mene ostrym obrazem = male rozliseni s ostrym obrazem. To, ze vyrobci nabizeji vyssi rozliseni, bohuzel kvalitu navic neprinasi, skutecne rozliseni beznych 12MPx kompaktu je zhruba kolem 4 MPx. Pokud hodne odsumuji, tak asi 2,5 MPx. BTW. u velkeho zoomu musite pocitat s jednou zasadni veci, delsi ohniska vyzaduji mnohem kratsi casy expozice! To je proste fyzika, nic jineho v tom nehledejte.
Odpovědět0  0
bravoGT1999 (2) | 29.5.201114:41
no ted jsme zkousle ruzne menit rezimy jako je architektura a a krajina a 4 fotky se mi podarily nadherne a pak zase 3é totalne hroznych. je to uplne presvetlene a nic na fotce neni videt a to slunko nejak moc nesviti. Slunecni clona neresi na kvalite nic to nevim ,kdy pouzivat. na manual neudelam uz vubec zadnou dobrou fotku.:­) tak ja nevim jestli muze bych chyba ve fotaku nebo spatne fotim,ale vsak co mam vic udleat nez namacknout nechat zaostrit a pak pomalu domacknout.
Odpovědět0  0
Fotič | 13.3.201112:29
Kúpil som ho v oktobri 2006, som sa nejako brutálne pomýlil, ale tých 200 000 fotiek je fakt.
Ináč je pravda že fotím sním takmer výhradne na ISO 100 a som spokojný, ale už ISO 400 nič moc, a ISO 800 už pre mňa nepoužiteľné.
Videl som oba ­- FZ45 a FZ38 v obchode a sú akési ľahké, predsa len tá FZ50 čosi váži a človek má pocit že má niečo solidné v rukách, u ľahkého prístroja tento pocit chýba, a bojím sa že to možno nebude len pocit. Mne tá FZ50 stačí ale má to biedne videa, chcel by som niečo podobné z HD videom. Ináč tá FZ45, no tiež uvažujem, ale obávam sa že čím večší rozsah ohniskových vzdialeností objektívu tým nižšia kvalita obrazu.
Odpovědět0  0
Milan Šurkala (6623) | 13.3.201112:53
Obavy jsou liché. FZ45 má opravdu vysoce nadprůměrný objektiv, vzhledem k rozsahu by se dalo říct dokonalý. V podstatě jediná znatelnější chyba je chromatická aberace na širokých ohniscích. To neznamená, že by se jiné vady nevyskytovaly, ale téměř nejdou poznat. Bude nutno ale počítat s lehce horší světelností proti FZ50 ­(není to nic výrazného, tam, kde má na nejdelším ohnisku FZ50 F3,7, má FZ45 hodnotu F4,1 ­- určitě bych se neřídil hraničními hodnotami, ale skutečným průběhem, který je u FZ45 vynikající­).
Odpovědět0  0
bat1 | 14.3.201114:22
Dokoupil bych k FZ50 širokoúhlou předsádku a kameru ;­) Kamery mají zpravidla lepší pixelové hustoty čipů ­(vyjma rodiny 1­/1,6­" a výše­) a světelnosti objektivů než dnešní kompakty, takže podávají kvalitnější výsledky. S kompaktem se dá něco solidního natočit tak leda venku za slunného dne. Do FZ45 bych po FZ50 nešel, ten čip opravdu dost šumí a alespoň já bych downgrade v kvalitě výstupu dost špatně snášel :)
Odpovědět0  0
durosv | 4.4.201117:12
Nemáte náhodou skúsenosť s použitím 8GB SDHC karty v FZ50? Po zaplnení karty ­/fotky sú vo fotoaparáte v poriadku­/ a následnom exporte do PC hlási chybu v poslednom adresare? Urobilo mi to už na dvoch kartách a snímky neviem do stať do PC
Odpovědět0  0
Busy . | 4.4.201117:18
Presne o aku chybu idei ? A este co hlasi chybu ? Pocitac, alebo fotak ? Chybu hlasi uz pocas exportu, alebo export prebehne v poriadku a chyba je az na konkretnych suboroch v poslednom adresari ? Robi to tuto istu chybu aj so 4 GB kartou ?
Odpovědět0  0
Durosv | 4.4.201120:53
Presnejšie povedané, keď dám kartu do čítačky alebo pripojím fotoaparát cez kábel na PC, tak na poslednom adresare počítač vyhlási, že je poškodený adresár. Pritom fotografie v aparáte sú v poriadku.
Odpovědět0  0
wanthom (8) | 5.4.20116:47
Ja mám síce FZ38 ale mal som problémy s kartou Kingston 8GB SDHC Class 10. Prvá karta mi po čase nechcela čítať, vymenili za druhú a tá to isté po čase. Tak som dal vymeniť za A­-Data 8GB SDHC Class 10 a odvtedy žiadny problém, dokonca je aj podstatne rýchlejšia a bola aj lacnejšia.
Odpovědět0  0
durosv | 5.4.20119:55
Ja si myslím, že problém nie je v karte, vo foťáku je všetko v poriadku. Skôr mám podozrenie na firmware FZ50­-ky, že nevie korektne zapísať posledný adresár na 8GB karte. Pri čítaní na PC sa potom tento adresár tvári ako poškodený a neviem sa doňho dostať. Opakujem, že vo fotoaparáte sa zdá všetko v poriadku. Všetky fotografie ­- aj z posledného adresára ­- vidím, ale v PC neviem prečítať posledný adresár. Na 4GB sa mi tento problém nikdy nevyskytol.
Odpovědět0  0
Migel | 5.4.201120:13
S 8 GB kartou v fz 50 nemam zadny problem...
Odpovědět0  0
durosv | 13.4.201116:23
Takze nakoniec pomohlo

http:­/­/www.cgsecurity.org­/wiki­/PhotoRec

a fotky su zachranene ­- HURA.
Odpovědět0  0
Fotič | 7.3.201122:23
Mám DMC FZ50 už od oktobra 1996, a stále plne funkčný. urobil som sním už takmer 200 000 fotiek. Prežil už niekoľko pádov, a fotil som s ním z rôzneho počasia, v prachu n stavbách, pri snežení, za horúčav i v mraze ­- nikdy ma nesklamal. Úžasná spoľahlivosť a bezporuchovosť. A má tiež rýchle zaostrovanie, a ručne ovládaný zoom objektívu. A dajú sa sním robiť krásne fotky 20 x 30 cm, a to mi plne stačí ­- samozrejme fotím skoro výlučne na ISO100. Vzlom osvetlení samozrejme nemá na zrkadlovky, ale stým u takého prístroja treba počítať. Spoľahlivosťou sa vyrovná profesionálnym prístrojom. Teraz uvažujem o kúpe FZ38, kôli HD videam, a pre rozsah objektívu od 24mm ­( FZ35 má od35 mm ­). Škoda že žiadný výrobca neponúka ručne ovládaný zoom ako mal FZ50. Dúfam že FZ38 bude podobne spoľahlivý. Tiež škoda že FZ38 nemá výklopný displej ako tomu bolo u FZ50.
Odpovědět0  0
Milan Šurkala (6623) | 7.3.201123:06
Predne, FZ50 je z roku 2006, takze mit ji od 1996 asi nebude mozne :­-­) FZ35 ma objektiv od 27 mm, nikoli 24 mm. Rucni zoom nabizi Fuji u modelu HS10 a HS20EXR ­(S200EXR uz asi nepujde sehnat­). To jen k nepresnostem :­-­) O spolehlivosti novych kompaktu bych si opravdu nedelal iluze. Prijde mi, ze to jde od desiti k peti. Dnes sehnat fotak, ktery neco vydrzi, to snad ani nejde :­-(
Odpovědět0  0
busy (4706) | 7.3.201123:08
Za 15 rokov nafotit z FZ50 az 200000 fotiek, klobuk dole ! Hlavne ked samotny FZ50 je na trhu iba 5 rokov :­)
Ale k veci. Mal som moznost s tymto fotackom robit, a musim uznat, ze spolu s Fuji S200EXR je to jeden z mala naozaj dobrych a kvalitnych ultrazoomov.
Zial, musim vas sklamat, vami uvazovany FZ38 nie je az tak sirokouhly, jeho 18x rozsah zacina az na 27 mm. FZ35 je uplne to iste ako FZ38, pretoze to je iba ine obchodne oznacenie FZ38 pouzivane v USA.
Dalej, nie je pravda ze nikto nevyraba rucne ovladany zoom. Napriklad Fuji HS10 a HS20.
A teraz jedno male varovanie: lahucky ani nie polkilovy FZ38 vam bude voci skoro kilovemu a skoro 2x vecsiemu FZ50 pripadat tak trosku ako taka mala lacna plastova hracka, ale zdanie klame :­)
Inak, pokial fotite temer vyhradne na ISO100, bude mozno pre vas lepsie namiesto FZ38 kupit radsej FZ45. Pixelov ma zial este viac, takze fotky na vyssich ISO budu menej kvalitne, ale na ISO100 sa z neho daju ziskat velmi dobre fotky. A urcite vas potesi ze zacina na velmi sirokouhlych 25 mm.
Odpovědět0  0
monika20 | 28.2.201115:37
Dobrý den, prosím o radu zda koupit raději novou FZ38 nebo starší­(použitou­) FZ28? Jde mi hlavně o ostrost snímků. Děkuji.
Odpovědět0  0
busy (4706) | 28.2.201117:41
Pokial je kvalitna fotiek priorita, potom jednoznacne FZ28. Vdaka nizsiemu poctu megapixelov menej sumi, hlavne na vyssich ISO. Mala ukazka ako foti FZ28 na ISO3200:
http:­/­/tmp.mcmacko.sk­/iso3200.jpg
Fotene v rezime vysokej citlivosti, parametre expozicie v exife.
Odpovědět0  0
Pavelovk | 30.1.201113:07
Dobrý den.Mám tento fotoaparát ale , fotky z něj nejsou realne. Lidé na nich vypadají baculatejší než jsou ve skutečnosti.Hlavně v Obličeji je to poznat. Jakoby malinko rozšiřoval . Je to vada, nebo jde o nastavení?děkuji.
Odpovědět0  0
busy (4706) | 30.1.201113:40
Tak s takymto problemom som sa este nikdy nestretol :­)­)­)
Mam FZ28 ktory ma v podstate ten isty objektiv, a nikdy som si taketo nieco nevsimol.
Robi to na vsetkych ohniskach ? Vidno to aj na displeji fotaku alebo iba v pocitaci ? Nemoze fotku rozsirovat zobrazovaci program na pocitaci ­(napr. sa snazi prisposobit fotku sirokouhlejsiemu monitoru­) ?

V kazdom pripade, otestovat to je velmi lahke, staci vyfotit nejaky presny kruh alebo stvorec, a potom zistit, ci aj na fotke je to naozaj stale kruh alebo stvorec.
Odpovědět0  0
Milan Šurkala (6623) | 30.1.201117:57
Na jakem zoomu to fotite? Doufam, ze ne na nejsirsim ­(tedy bez zoomu­), pak se tam totiz projevi jednoducha vec, perspektiva a prave ta ten oblicej nafoukne ­(noc je bliz nez treba oci a perspektivou se zvyrazni­). Pokud se toto deje i po prizoomovani, je neco spatne, ale pokud fotite portrety na nejsrisim 27mm ohnisku, neni se vubec cemu divit.
Odpovědět0  0
Zuzanna | 26.1.201117:55
Chcela som sa spýtať: pri zapínaní fotoaparátu vychádza krátky škrípavý zvuk. Zvuk je počuť len v úplnom tichu, ale neviem ­- mám ho reklamovať? Inak je všetko v poriadku. Ďakujem za odpoveď.
Odpovědět0  0
gusto (3) | 31.12.201016:54
Poradí mi niekto,akú makro­-predsádku na FZ­-38? Ak by sa mi podarilo zohnať redukciu DMW­-LA3,môžem použiť preds.Raynox DCR­-150­(250)
Odpovědět0  0
busy (4706) | 31.12.201018:02
Ano, ja mam FZ28 + LA3 + DCR250 a foti to vyborne, mozem len doporucit. FZ38 ma co sa tyka optiky taky isty objektiv takze to bude vyborne fotit aj s nim. Dalej, DCR­-150­(250­) ma tu vybornu vlastnost, ze to nie je iba jednoducha sosovka ale sustava dvoch clenov s tromi sosovkami, kvoli lepsej kvalite a hlavne kompenzacii farebnej aberacie ­(ktora je u jednoduchych sosoviek velmi vyrazna­).

Ale priprav sa na to ze cely ostriaci rozsah sa ti na dlhych ohniskach ­"zdrcne­" do dvoch centimetrov cca 10 cm od konca objektivu :­)

A este tip: Ovela vecsie zvecsenie sa da dosiahnut ked fotak bude ostrit na nekonecno ­- je vhodne prepnut ostrenie na manualne, zaostrit na nekonecno ­(alebo kusok pred neho­) a zaostrit zmenou vzdialenosti medzi fotakom a fotenym objektom.
Odpovědět0  0
gusto (3) | 1.1.201113:30
Vďaka za radu,mal som obavu či pri zasúvaní objektívu nebude prekážať úchyt spomenutej makro­-predsádky.Zrejme nebude.Adaptér DMW­-La3 na Slovensku márne zháňam.Snád v CZ.
Odpovědět0  0
busy (4706) | 1.1.201117:38
Nebude, pretoze LA3 sa upevnuje na pevnu vonkajsiu cast objektivu, takze vobec nezatazuje vnutornu pohyblivu. Pritom je dostatocne dlhy aby sa pohybliva cast mohla maximalne vysunut pri najdlhsom zoome.

Ja mam na vnutornej pohyblivej casti objektivu ­(zavit 46mm­) ­"napevno­" nasadeny UV filter, hlavne kvoli mechanickej ochrane objektivu, a aj ked pouzijem LA3 + akykolvek 55mm filter ­(vratane makropredsadky­), LA3 je stale dostatocne dlhy na to aby som dal urobit aj maximalny zoom.

LA3 sa dalo kupit napr. v megafoto.sk ale tam za to naposledy chceli 28 eur ­(pritom je to len kus kovu­), ale napr. na ebay su uz od 13$ ­(kovove­) a dokonca som tam videl uz aj nejake plastove pod 4$.

Inak, zavit na pevnej casti objektivu je kovovy, a ked na to sroubujem kovovy LA3, ma to taky krasny uslachtily zvuk, asi ako ked sa montuje tlmic na revolver :­)­))
Odpovědět0  0
gusto (3) | 2.1.201116:12
Máš pravdu,vďaka pochopil som.
Odpovědět0  0
honzaCB | 26.12.20100:18
Dobrý den, mám možmost koupit FZ­-28 za 5000,­- ještě rok a půl v záruce. Má cenu jí v dnešní době ještě kupovat a nebo koupit novou FZ38. Jde mi hlavně o kvalitu fotek v interieru. Předem všem děkuji za odpovědi
Odpovědět0  0
busy (4706) | 26.12.20107:59
Ako uz dvojrocny majitel FZ28 radim ­- jednoznacne ano :­) Samozrejme pokial chces fotit v pritmi, s rukou udrzatelnym casom a bez blesku, ziadny kompakt nedokaze v takychto podmienkach urobit pekne ciste ostre nerozpatlane fotky bez sumu, avsak myslim si ze FZ28 je jeden z najlepsie fotiacich fotakov v takychto podmienkach. Na rozdiel od 12­-megapixeloveho FZ38 ma iba 10 megapixelov, to znamena nizsi sum pri vyssich ISO ­(od 400­), alebo inak napisane, pri rovnakom sume viac detailov a menej patlania.

Lepsie ako FZ28 su na tom uz iba fotaky co maju specialne svetelne objektivy ­(LX3, LX5, Canon S90, S95, Samsung EX1...­) alebo F200EXR so svojim specialnym cipom, ale ani jeden z tychto zase nie ultrazoom. Alebo najnovsie Sony so svojou 6­-nasobonou stabilizaciou, ale toto vsetko su uz ine cenove relacie.

Vsetky podrobnosti najdes v recenzii:
https:­/­/www.digimanie.cz­/art_doc­-6D6A7F4ADCC8428EC12574DE00473CD7.html

A este priklad fotky vyfotenej vonku v tme z ruky na ISO 3200:
http:­/­/tmp.mcmacko.sk­/iso3200.jpg ­(parametre fotenia vid exif­).

PS: Zrovna pred dvomi dnami som FZ28­-mou fotil nasu stedrovecernu veceru, a fotak som nejak zle polozil, takze zapnuty ­(a s vysunutym objektivom!!!­) sa skotulal na operadlo gauca, z neho na gauc z gauca na zem, pekne sa domlatil, ale vobec nic sa mu nestalo a stale funguje ako hodinky :­)
Odpovědět0  0
honzaCB | 26.12.201011:48
Díky za odpověď. Díky tyhle recenzi sem se rozhodoval a sem rád že mi někdo mojí volbu potvrdil. Po přečtení recenzí se mi rozdíly mezi FZ28 a FZ38 jeví jen ve velikosti rozlišení ve prospěch 28 nebo je mezi nima větších rozdílů? Ještě se FZ28 snažím někde koupit novou třeba v nějakým zapadlým krámku, ale nejspíš ji už novou neseženu :­-­(.
Odpovědět0  0
busy (4706) | 26.12.201012:41
Ja som FZ28 tiez kupil prave na zaklade tejto vybornej Milanovej recenzie :­)

Rozdielov medzi FZ28 a FZ38 je viac, okrem vyssieho ­(a teda horsieho­) rozlisenia ma FZ38 napr. novsi druh optickej stabilizacie ­(Power OIS­) ale Milan tusim niekde pisal ze rozdiel medzi nimi nie je nejak vyznamny. Podla mna uz aj Mega OIS u FZ28 je velmi dobra a ucinna stabilizacia. Dalsie rozdiely su uz iba vo videu. Obrazova kvalita videa je vyborna u oboch, ale FZ28 ma nie az tak kvalitny mikrofon ­- robi taky tlmeny zastrety zvuk. FZ38 ma vo videu zvuk ovela lepsi a dokonca stereo. A dalsi rozdiel je ze FZ28 nataca video iba do MOV kdezto FZ38 ma okrem MOV aj AVCHD ­- ten je ovela uspornejsi, ale zase sa tazsie striha a edituje a nema az tak siroku podporu ako MOV.
Odpovědět0  0
honzaCB | 27.12.201011:33
Dik za odpověď, ale jak čím dál víc prolejzám net a diskuze tak mě nahlodává myšlenka když už budu kupovat starší toťak tak jestli uz rovnou nevzít panasonic FZ50. Sice má horší video zacíná až na 35mm, ale zas ta velikost čipu a nádherná světelnost. Tak už fakt nevim. Před tejdmen když sem začal vybírat toťák tak sem si myslel že vezmu nějakej nejnovější, ale že teď budu hledat 2 roky starý foťáky mě ani ve snu nenapadlo
Odpovědět0  0
busy (4706) | 27.12.201011:54
Ano, FZ50 je jeden z vobec najlepsich kompaktov. Je to sice skoro kilove hebedo, ale zase ma ovladanie ako zrkadlovka ­- plno roznych tlacidiel po stranach na rychly pristup k najcastejsie pouzivanym funkciam, a vyborny je aj poctivy mechanicky manualny zoom prstencom na objektive. Priamo na objektive je 55mm zavit pre filtre, objektiv sa pri zoomovani a ostreni neotaca ani nevysuva, takze je to idealne pre pouzivanie aj polarizacnych a prechodovych filtrov.

Ze zacina az na 35mm by som ako problem nevidel, ale ak by si potreboval aj kratsie a sirsie ohniska, ako volitelne prislusenstvo sa k FZ50 da kupit wide­-predsadka ktora najkratsie ohnisko rozsiri na cca 28 mm.
Odpovědět0  0
honzaCB | 27.12.201012:26
Dík za rychlou odpověď, vidím že se ve foťákách dost orientuješ tak poslední radu do čeho by si šel teď ty FZ28, FZ50 nebo jinej. Dám na tebe a už nic jinýho hledat nebudu už mi ztoho začíná hrabat
Odpovědět0  0
busy (4706) | 27.12.201012:41
Este som nizsie popisal priame porovnanie FZ28 a FZ50 :­) FZ28 mam a FZ50 som mal dlhsie pozicany, a keby som sa mal znovu rozhodnut, kupil by som FZ28 ­- zavazil by vecsi rozsah ohniskovych vzdialenosti ­(hlavne na dlhych ohniskach­), HD video, ovela lepsie telemakro a aj to ze FZ28 ponuka velmi podobnu kvalitu obrazoveho vystupu, ale pri polovicnej hmotnosti a velkosti ­- FZ28 ma len 440 gramov ­(s plne nabitou baterkou, kartou, remienkom na nosenie a kruzkom na slnecnu clonu ­- prave som si ho odvazil na nasej kuchynskej vahe­) a v pohode ho schovam do vacku na zimnej bunde :)
Odpovědět0  0
honzaCB | 27.12.201014:26
Dík za rozlousknutí, ta 28 se mi od začátku líbila víc už i kvůli tomu HDvideu dík za porovnání co si mi dal. Ještě skoušim FZ28 sehnat někde novou, ale už jen na pár místech mají ve výprodeji novější FZ38. Tak nejspíš vezmu tu bazarovou. Nevíš nahodou na co bych si měl pči koupi staršího foťáku dát pozor? Vždycky sem kupoval jen novej
Odpovědět0  0
Milan Šurkala (6623) | 27.12.201015:36
Aby fotil :­-­) Zkusit zda ostri na kratkych, strednich i dlouhych ohniscich, jestli je fotka v takovych pripadech ostra, zapnout stabilizaci a zjistit, zda nedela nejakou neplechu. Vyzkouset tlacitka, joystick, blesk...
Odpovědět0  0
busy (4706) | 27.12.201012:35
Pokial sa rozhodujes medzi FZ28 a FZ50, tak mozno pomoze take male porovnanie urovne sumu na roznych ISO:
http:­/­/busy.speccy.cz­/tmp­/panasonicrozneiso.jpg
Podla mna FZ28 a FZ50 podavaju velmi vyrovnane vykony, u FZ50 je to vdaka nizkej pixelovej hustote, u FZ28 zase vdaka novsej technologii cipu s lepsim odstupom signal­/sum. Ale i tak, mne osobne sa zda, ze na ISO1600 su fotky u FZ50 predsa len malicko o vlasok rozpatlanejsie. Pri testovani som mal na oboch fotakoch nastavne stredne silne odsumovanie.

Zaujimave je porovnanie svetelnosti ­- v celom rozsahu FZ50 od 35 mm az do 432 mm ma FZ28 take iste svetelnosti, s vynimkou intervalu cca 65 ­- 120 mm kde ma FZ28 svetelnost nepatrne ­(o dve desatinky­) horsiu.

Pokial by si chcel fotit makro, na najsirsich ohniskach mozes u oboch fotakov fotit temer od objektivu. Na strednych ohniskach je lepsi FZ50 pretoze ma o kusok kratsiu minimalnu ostriacu vzdialenost, avsak na dlhych ohniskach sa pametova karta obracia a tu jednoznacne vitazi FZ28, ktory ma nielen vecsi rozsah ohnisk az do 486 mm ale aj ovela mensiu minimalnu ostriacu vzdialenost, takze na telemakro je FZ28 ovela lepsi. Tak isto, s pouzitim silnejsich makropredsadok je vyhodnejsi FZ28 pretoze tam je minimalna ostriaca vzdialenost irelevantna a zalezi len od velkosti maximalneho ohniska.
Odpovědět0  0
Hanzis | 8.12.201018:42
Dobrý den,
jsem čerstvý majitel FZ38, zatím se s ním sžívám :­-­)
Narazil jsem na drobný problém, nemohu v menu zapnout digi zoom při volbě iA a v dalších režimech. Lze to někde v menu povolit, nebo jen v P lze digi zoom použít?
Díky za odpověď radu...
Odpovědět0  0
busy (4706) | 13.12.20106:52
Na FZ28 nie je volba digizoomu v rezime iA vobec dostupna, predpokladam ze na FZ38 to bude tak isto. Zaujimave je, ze ked ho mam v rezimoch PASM povoleny, zazoomujem aj digitalne a prepnem sa do iA, okamzite to skoci iba na prave nastaveny opticky zoom.

Inak volba digitalneho zoomu je v zakladnom menu po stlaceni SET medzi polozkami i.Expozicia a Farebny efekt, ale je to dostupne len v rezimoch PASM a pri videu.
Odpovědět0  0
Hanzis | 14.12.201021:01
No já ji v menu najdu, ale v režimech PA je šedá­-neaktivní.
Moc nechápu, proč to tak je :­-(
Odpovědět0  0
busy (4706) | 14.12.201022:02
Skus vypnut inteligentny ISO rezim.
Odpovědět0  0
Hanzis | 16.12.201011:25
Dííky, opravdu i ISO má vliv na digi zoom :­-­)
Nevím proč, ale je to tak :­-)
Odpovědět0  0
Víteček | 6.12.201013:34
Dobrý den. Váhám s nákupem mezi Panasonic FZ 38 a Sony DSC HX5. Chci hlavně využívat natáčení videa dětí. Pokud bych třeba jen natáčel, jaká je u jednotlivých typů výdrž baterie ? Děkuji za radu. Víťa
Odpovědět0  0
Milan Šurkala (6623) | 6.12.201014:09
Na videosekvence je lepsi Sony HX5. Jednak ma Full HD rozliseni, jednak ma aktivni stabilizaci, ktera ma opravdu vynikajici ucinek. Vydrz tezko rici, u videa se vetsinou pohybuje kolem dvou hodin, ale muze to byt i vyrazne mene i vice. Nezkousel jsem.
Odpovědět0  0
Tomas Hloska | 14.11.201017:36
Dobry den...chcel by som Vas poprosit, ci je nejakym sposobom mozne nainstalovat slovencinu alebo cestinu, pretoze mam len ako su aj v niektorom prispevku spominane len asi 5 jazykov na vyber. Dakujem za radu a pomoc.
Odpovědět0  0
Milan Olič | 30.12.201012:50
Včera jsem řešil stejný problém. Podle informace od oficiálního zástupce Panasoniku je to způsobeno zakoupením v internetovém obchodě, kde je zboží kvůli úspoře několika korun dovezeno z oblasti, kde se česky ­(nebo slovensky­) nemluví. Firmware potom má jazykové verze podle dané oblasti. ­(V mém případě ENG,DE,ESP,ITA a asi čínština­). Oficiální zástupce tvrdí, že firma neuvažuje o vydání upgrade pro takto zakoupené přístroje a pravděpodobně nevezme ani takový přístroj do záruční opravy.
Odpovědět0  0
wanthom (8) | 31.10.201022:37
Viete mi poradiť nejaký dobrá, ale nie zas drahý polarizačný filter pre FZ38?
Odpovědět0  0
busy (4706) | 31.10.201022:58
Jedna moznost je kupit si nejaky 46 mm ktory sa nasadi na vnutorny zavit, napriklad:
http:­/­/www.megafoto.sk­/Marumi­/CPL­-46
Pozor, filter nesmie mat packu na otacanie, pretoze pri zasunuti objektivu by mohla prekazat a poskodit fotoaparat.

Druha moznost je kupit si redukciu LA3E pre vonkajsi zavit objektivu:
http:­/­/www.megafoto.sk­/Panasonic­/dmw­-la3e
a na nu nasadit filter 55 mm, napriklad tento som si kupil ja:
http:­/­/www.megafoto.sk­/Fomei­/55­-mm­-cirkularny­-polarizacny­-filter
Vyhoda je ze filter je na pevnej casti objektivu, nezasuva sa dnu a moze byt pouzity aj typ s packou pre lahsie otacanie.

Inak, megafoto ma ceny dost predrazene, napr. LA3E som na ebay kupil za 13$.
Odpovědět0  0
wanthom (8) | 2.11.201020:45
Ďakujem za cenné rady. Mám ešte pár otázok. Zatiaľ sa mi vidí viac to riešenie 46mm, malo by to byť lacnejšie riešenie, čo je pre mňa tiež dôležité.
1. Pozeral som nejaké polarizáky a našiel som to aj na DealExtreme : http:­/­/www.dealextreme.com­/details.dx­/sku.14521 Cena je tam super, len netuším či bude za niečo stáť.
2. Potom som pozeral na ebay : http:­/­/cgi.ebay.co.uk­/46mm­-Marumi­-CPL­-Filter­-Made­-Japan­-46­-­/280458639528?pt=UK_CamerasPhoto_CameraAccessories_CameraLensesFilte­rs_JN&hash=item414ca338a8
na otázku či je to originál tam píšu že áno, otázne či je to pravda.
3. 20€ plus pošta sa mi zdá byť príliš na megafoto, u nás v predajni dokonca hovorili 40€.
4. Mám na foťáku stále ten krúžok na slnečnú clonu, kvôli ochrane objektívu ako to tu niekto spomínal v diskusii. Nebude to prekážkou pri filtry 46mm.
5. Je možné potom na nasadený filter 46mm dať originál krytku objektívu?
6. To riešenie s LA3E je dosť drahé, na ebay som to zatiaľ nenašiel a 28€ za to nedám. Ak by si mi poslal link na ebay, možno by som premýšľal.
Ďakujem za odpovede.
Odpovědět0  0
busy (4706) | 2.11.201021:25
1. To netusim, treba vyskusat... Ja som si kupil ten najlacnejsi 55mm aky som nasiel ­(Fomei­) a som s nim spokojny.
4. To som bol asi ja:­) Kruzok na slnecnu clonu prekazkou urcite nebude, jedine co to moze negativne ovplyvnit je nepohodlne otacanie polarizakom na ohnisku cca 30mm, kedy je objektiv zasunuty v tubuse najhlbsie a kvoli kruzku ho nebude mozne pohodlne chytit za vrubkovany okraj a otacat nim.
5. Pri vypnutom fotaku je objektiv zasunuty tak hlboko, ze je mozne nasadit krytku aj s nasadenym 46 mm filtrom. Napriklad ja mam na objektive trvale nasadeny 46mm UV filter hlavne kvoli mechanickej ochrane objektivu a v pohode nasadim krytku. Ale ked pozeram na ten polarizak z dealextreme, je o 5 mm hrubsi ako moj UV filter, a to uz moze byt problem. Avsak s nasadenym kruzkom tam je este dalsich 5 mm rezerva takze v takom pripade krytka pojde nasadit uplne v pohode.
6. Ten link pohladam.
Odpovědět0  0
Busy . | 3.11.201010:46
Napriklad:
http:­/­/cgi.ebay.com­/Lens­-Adapter­-Panasonic­-FZ35­-FZ38­-DMW­-LA3­-FREE­-2CAPS­-­/110599349819?pt=LH_DefaultDomain_0&hash=item19c03c263b
Cena: 4.89$, shipping 3.99$
Je ich tam viac typov, za rozne ceny, staci si nechat vyhladat ­"LA3­" v sekcii ­"Cameras & Photo­". Ja som si kupil kovovu za 13$ s dvomi krytkami v cene. Ked ju sroubujem na objektiv ­(ktory ma tiez kovovy zavit­), ma to taky krasny kovovy uslachtily zvuk, asi ako ked sa sroubuje tlmic na revolver :)
Odpovědět0  0
David Mateasak | 3.11.20109:16
Chtěl bych se zeptat, jako amatér.
K čemu je polarizační filter?

Děkuji za pěkně pochopitelnou odpověď :o)
Odpovědět0  0
David Mateasak | 3.11.20109:18
už to vím, sem si to přečet na stránkách :­-D :­-D

Omluva za případné zmatky :o)
Odpovědět0  0
Busy . | 3.11.20109:39
Noooo jedno z takych menej tradicnych vyuziti polarizaku je ako neutralny sedy ND2 filter. A ked si das dva polarizaky, tak ich vzajomnym natocenim si mozes vyrobit lubovolnu hodnodu od ND2 az po ND­-nekonecno :)
Odpovědět0  0
David Mateasak | 3.11.201010:04
Dobře, to zní lákavě, ale teď jaký vybrat, aby mi seděl ten jeho závit na tento foťák...FZ38...?? Je to asi jen jedna velikost průměru, žejo...a teď je jedno jaký filtr, s takovou velikostí? Nebo musí splňovat ještě něco?
Odpovědět0  0
Busy . | 3.11.201010:15
Su dve moznosti: bud 46mm na pohyblivu cast objektivu, alebo 55mm zavit s redukciou DMC­-LA3E. Ten 46mm ale nesmie mat packu na otacanie, pretoze ta by pri zasuvani objektivu zavadzala. Ja som si kupil redukciu a mam 55mm polarizak Fomei a som s nim spokojny.

Podrobnejsie info vid predchadzajuce vlakno v tejto diskusii: ­"Polarizačný filter pre FZ38­" od: wanthom.
Odpovědět0  0
David Mateasak | 3.11.201014:01
Díkec, asi bych si koupil filtr na tu pohyblivou část, abych mohl i zoomovat
Odpovědět0  0
Busy . | 3.11.201014:14
Zoomovat sa da aj ked sa pouzije 55mm filter a redukcia LA3E. Akurat vtedy je na najkratsich ohniskach vidno tu redukciu. Ale ono s polarizakom je obecne vhodnejsie fotit na dlhsie ohniska, pretoze pri kratsich ide svetlo uz prilis zo sikma a polarizacny efekt nemusi byt taky aky sa ocakava. Treba vyskusat.
Odpovědět0  0
David Mateasak | 3.11.20109:31
Když už tady teda melu kraviny, můžu se zeptat, jestli by ste sem nehodili ­(neupnuli nějakam na server a neposllai sem odkazy­) na vaše fotky udělané přes polarizační filter??

Zajímá mě, jak moc to tu fotku upraví a jak vypadá :oP..Přemýšlel bych o koupi nějakého
Odpovědět0  0
wanthom (8) | 27.10.201021:38
Je to divné, ale nieje možné zmazať fotky z karty pri pripojení cez USB kábel. Fotky sú chránené proti vymazaniu. Aj cez ten soft od Panasonicu aj priamo napr. cez Total Commander. Jediné riešenie je to preniesť a zmazať cez čítačku alebo preniesť a vymazať fotky cez menu fotoaparátu. Lenže mne je jednoduchšie pripojiť len kábel a nevyberať kartu. Prišiel niekto na možnosť ako to obísť aby som nemusel robiť dva kroky?
Odpovědět0  0
busy (4706) | 27.10.201021:55
Tak toto aj mne vadilo na starsom modeli FZ28. Fotak proste nepodporuje zapis na kartu cez USB :­( Ma to aj svoje vyhody, napr. ze mozes fotak pripojit kamkolvek ­(napr. na nestabilny alebo zavireny system­) bez strachu, zeby ti ten system nejak poskodil obsah karty. Vyriesil som to tak, ze som si kupil 16GB kartu, takze mi staci raz za dva­-tri mesiace ju dat do citacky a tam precistit. A ak sa volne miesto nebezpecne zmensi a nemam po ruke citacku s pocitacom, tak zmazem priamo na fotaku nejake stare videa. Alebo dalsie riesenie je po skopirovani fotiek do pocitaca kartu priamo vo fotaku jednoducho a rychlo naformatovat.
Odpovědět0  0
Milan Šurkala (6623) | 27.10.201022:02
Nejde to, smir se s tim. Panasonic jednoduse mazani fotek pres kabel neumoznuje.
Odpovědět0  0
Sanccho | 23.10.201020:15
Prosím Vás poradte mi, ktorý z uvedených fotakov by ste si vybrali vy, alebo ktorý mi odporucate. Cítal som rôzne recenzie, hlavne na http:­/­/www.trustedreviews.com­/ a uz ozaj neviem, ktorý si vybrat. Najviac sa mi pozdáva FZ38, no potom sa tu objavil jeho ­"nástupca­" FZ45. Skôr by som bral 38. Ale v porovnaní s Fujifilmom neviem. Díky za vase názory :­-)
Odpovědět0  0
wanthom-vlado | 23.10.201022:31
Riešim presne ten istý problém, ale podľa recenzií je naozaj nalepší ten FZ38, okrem toho je aj najlacnejší. Nieje čo riešiť, ja kupujem FZ38.
Odpovědět0  0
Sanccho | 24.10.201013:07
Asi ho kúpim aj ja...este som pozeral ten Fuji, ale je strasny tazky!!! A co sa tyka FZ45...to uz asi radsej 38 nie?
Odpovědět0  0
wanthom (8) | 24.10.201013:35
Nad Fuji som ani neuvažoval, a čo sa týka FZ45, je tam ten istý snímač, čiže kvalita s nárastom megapixelov pôjde dole, výhoda FZ45 trochu širšie ohnisko 25mm oproti 27 na FZ38 a väčší zoom u FZ45. Ďalšia vec FZ45 ma trochu väčší display, ale je zas o 100g ťažší. Ale hlavne tá kvalita pôjde dole, keby dali väčší snímač to už by bolo iné. Čiže mne tie zlepšenia nevyvážia nižšiu kvalitu snímok a hlavne aj je drahší. Porovnaj cez http:­/­/www.dpreview.com­/reviews­/sidebyside.asp
Odpovědět0  0
Sanccho | 24.10.201021:17
Hej, pozeral som uz tie stranky, 38 sa oplati asi ovela viacej. Na Fuji sa mi páci zas ale manualny zoom a hlavne čip 1,6. Ale celkovo asi súhlasím s tebou. Díky za názor.b ;­-)
Odpovědět0  0
Koník | 15.9.201022:31
Moc se v záplavě všech těch značek neorientuju ... Mohl bych dostat doporučení na nějakého konkrétního výrobce s dobrou pověstí?
Odpovědět0  0
David Mateašák | 13.9.201023:32
Dobrý den, chtěl bych se zeptat, protože si chci tento ultrazoom kupovat, jakou kartu o co největší kapacitě, můžu zde používat. Chtěl bych si koupit minimálně 16Gb kartu, ale přemýšlím také o 32GB. Také chci natáčet videa, tak aby se mi tam taky něco pěknýho vešlo. Děkuji za odpověď
Odpovědět0  0
busy (4706) | 14.9.20106:04
FZ38 a FZ28 podporuju SD karty az do kapacity 2 GB a potom SDHC karty az do kapacity 32 GB. Takze kludne si kupte 32GB SDHC. Ja som si chcel uz do FZ28 kupit 32GB ale v roku 2008 boli este velmi drahe ­(nad 100 eur­) kdezto PQI 16GB Class 6 mali v Datarte za 33 eur tak som kupil tu a maximalna spokojnost.
Odpovědět0  0
Linn | 24.8.201021:49
Dobrý den, nemohl by mi někdo poradit, který foťák si vybrat? Jsem poměrně začátečník, začínala jsem fotit na kamarádky EOSu 350D, ale chtěla bych ultrazoom, zrcadlovka mě zas tolik neláká. Zezačátku byl mým favoritem Sony HX1, ale když sem se rozkoukala, začal se mi líbit právě FZ38 nebo HS10 ­(z recenzí se mi zamlouvá i S200EXR­). U HS10 mě láká zoom a hlavně jeho manuální ovládání, FZ38 má zase kvalitnější fotky..Co je podle vás v této kategorii nejlepší volba? Díky za každou odpověď :­))
Odpovědět0  0
Milan Šurkala (6623) | 27.8.201013:40
Pokud chce clovek neco maleho a schopneho, pak FZ38, pokud chce opravdu co nejlepsi fotky i za horsiho svetla a nevadi mu velka hmotnost, pak S200EXR. Za tuto dvojici bych postavil jeste Sony HX1 a Fuji HS10, nicmene prvni dva jsou dnes asi nejlepsi.
Odpovědět0  0
Míra Č | 6.8.201020:34
Poradil by mi někdo prosím jakou si pořídit pamětovou karta pro Panasonic FZ38, abych mohl bez problémů natáčet HD video? Kapacitně uvažuji o 8 nebo 16GB, ale vůbec netuším jestli postačuje třída 4 nebo 6 nebo ještě víc a jestli zvolit SD nebo SDHC. Díky moc za radu
Odpovědět0  0
Milan Šurkala (6623) | 6.8.201020:41
Ono to Class 4 a 6 moc nerekne. Jsou Class 4 karty, ktere maji 4 MB­/s, existuji i takove, ktere maji 10 MB­/s. V QuickTime maji HD videosekvence 2,4 MB­/s, v AVCHD pak 1,9 MB­/s. Takze at tak ci onak, i ty nejobycejnejsi karty by mely stacit. Co chci teda rici, nemusis nutne kupovat ty nejrychlejsi karty, ktere existuji, osobne bych ale vzal nejakou rychlejsi edici. Ony stejne nejsou o moc drazsi.
Odpovědět0  0
busy (4706) | 6.8.201020:56
Jednoznacne zvol SDHC.

SD sa standartne robia len do kapacity 2 GB, a od 4 GB do 32 GB su potom SDHC. A 32 GB a viac su potom SDXC. Existuju sice aj nejake specialne SD o kapacite 4 GB ale tie udajne nie su kompatibilne.
Odpovědět0  0
Michal2807 | 21.7.201015:15
Dobry den, asi amaterska otazka, ale chcel by som sa opytat, ci nie je mozne ziskat vyssiu kvalitu fotiek pouzitim mensieho rozlisenia napr. 8MP, ked, ako uvadzate, 12MPx vzhladom na velkost snimaca nebolo dobre rozhodnutie.

Odpovědět0  0
busy (4706) | 21.7.201017:11
Vo vseobecnosti nie.

Problemom su prilis male pixely prilis blizko seba na snimacom cipe. Cim mensie pixely, tym mensi dynamicky rozsah a vyssi sum. Nastavenim fotoaparatu na nizsie rozlisenie sa zial pixely nezvecsia, fotky su interne stale vyfotene v nativnom rozliseni cipu ­(a pri danom ISO su aj rovnako zasumene­), iba sa pred ulozenim na kartu prepocitaju na nizsie rozlisenie. Prepocitanim fotky na mensie rozlisenie sa dynamicky rozsah nezvysi, sum sa sice teoreticky znizi, ale stratia sa aj detaily.

Pokial ma byt cielom kvalitna fotka v nizsom rozliseni, je ovela vyhodnejsie fotak nechat nastaveny na nativne rozlisenie s redukciou sumu na minimum, a fotku zmensovat az v pocitaci, kde su ovela lepsie moznosti nastavenia a pouzivanych algoritmov ktore lepsie odstrania sum pri mensej strate detalov.

Samozrejme jednoznacne najlepsie vysledky sa daju dosiahnut vecsimi pixelmi ­(nizsim nativnym rozlisenim cipu pri jeho danej velkosti, alebo vecsim cipom pri danom rozliseni­) ale dnesny trend je zial presne opacny ­- zvysovanie rozlisenia za kazdu cenu.
Odpovědět0  0
jgeorg | 15.7.201011:29
co znamená EP­-K alebo G
Odpovědět0  0
Busy . | 15.7.201011:54
To je farba puzdra. ­-K znamena cierne, ­-S znamena strieborne. S dalsimi farbami uz nie som si isty, ale vo vseobecnosti je to zaciatocne pismenko anglickeho nazvu farby.
Odpovědět0  0
Honza FZ38 | 11.7.201022:57
Dobrý den, pane Šurkala,
ve svem clanku pisete, ze ­"Automatice lze omezit rozsah citlivostí do ISO 200 až ISO 1600.­" Jedna se o omezeni automatiky v rezimu ­"iA­", nebo je to v jinem rezimu? Rad bych si omezil ISO na 200, ale nejak se mi to v rezimu ­"iA­" nepodarilo nastavit a ani z navodu k obsluze nejsem chytrejsi.. :­-­( Je na to nejaky figl? Dekuji za odpoved a preji hezky den,
Honza F.
Odpovědět0  0
Milan Šurkala (6623) | 13.7.201016:06
Pokud se nepletu, musi byt nastaveno Inteligentni ISO ­(tj. rezim iA, ale totez lze nastavit i v jinych rezimech­). Najdete to v menu pod polozkou iISO ­(čtvrtá seshora­). Muzete nastavit ISO MAX 400, 800 nebo 1600. Bohuzel ISO 200 k dispozici jako omezeni automatiky neni.
Odpovědět0  0
Dam. | 23.11.201020:55
V pozici IA ­- inteligentní automat to nelze nastavit , ale v ostatních pozicích přednastavených , jako portrét , krajina apod. to lze přednastavit v menu. Pozice Ia si to nastavuje sama.
Odpovědět0  0
jaminko | 13.6.20101:11
nemate niekto odkaz na manual k tomuto fotaku? Podla prilozeneho mini manualu by mala byt plna verzia na prilozenom CD ale okrem softu na CD nic ine nie je a nemozem sa nikde na webe dopatrat k manualu, dakujem
Odpovědět0  0
Milan Šurkala (6623) | 13.6.201013:49
Primo na strance Panasonicu jsou k modelu FZ38 docela vyrazne ctyri zalozky a posledni z nich se jmenuje ­"Manualy­" ­(http:­/­/www.panasonic.cz­/html­/cs_CZ­/V%C3%BDrobky­/Fotoaparaty­/Kompakty+pro+narocne­/DMC­-FZ38­/manuals­/3340258­/index.html?trackInfo=true­). Nicmene toto plati pro ceske stranky Panasonicu.
Odpovědět0  0
jaminko | 13.6.201013:57
je jasne ze som hladal na panasonic.sk ako prve a priznam sa ani ma nenapadlo hladat to na panasonic.cz, dakujem pekne za pomoc
Odpovědět0  0
jgeorg | 8.7.201015:08
aku pametovú kartu odporucate do FZ 38???
Odpovědět0  0
busy (4706) | 8.7.201019:36
SDHC 32 GB class 6
Odpovědět0  0
Jan Hr. | 26.5.201022:07
Tento fotak ma nastaveni datoveho razitka jen v rezimu prehravani?Nemohu se dopatrat zda jde funkce datoveho razitka na snimek nastavit pred focenim.Napr. u Nikon Coolpix 3200 to slo.Dekuji.
Odpovědět0  0
Ka-Po | 18.5.201010:39
vybírán náhradu za canon ixus 40 mezi kompakty se mě líbí canon G11, ale láká mě větší zoom. Zatím mám vybrán FZ38 a chtěl bych vědět jkestli nebudou kvalitnější fota z Sony HX1. Vypustím rozlišení videa, mám videokameru a u Sony výklopný displej.Děkuji Ka­-Po
Odpovědět0  0
Milan Šurkala (6623) | 18.5.201012:29
Oba jsou dobre ultrazoomy. Sony ma velmi ostre, ale vice zasumene fotky, par ergonomickych nedostatku, velmi dobrou rychlost. Panasonic ma snimky s nizsim sumem, ale jsou trochu vice patlane, ovladani je lepsi. Osobne bych si vybral Panasonic, ale to neznamena, ze by HX1 byl spatny pristroj, naopak je to jeden z nejlepsich ultrazoomu, ktere se dnes daji sehnat, asi by se vysvihl na Top 3 :­-)
Odpovědět0  0
sajo (5) | 18.5.201010:13
K FZ38 boli vidane update firmware, ak ano odkial sa daju stiahnut?
Odpovědět0  0
Milan Šurkala (6623) | 18.5.201012:26
O novych firmwarech pro FZ38 bohuzel nic nevim.
Odpovědět0  0
milzu (7) | 6.2.201114:23
Odpovědět0  0
Zajímá Vás tato diskuze? Začněte ji sledovat a když přibude nový komentář, pošleme Vám e-mail.
 
Nový komentář k článku
Pro přidání komentáře se přihlaste (vpravo nahoře). Pokud nemáte profil, zaregistrujte se pro využívání dalších funkcí.