Panasonic Lumix FZ48 a FZ150: legenda pokračuje

Panasonic Lumix FZ48 a FZ150: legenda pokračuje
, , recenze: specifikace produktu
Dnes tu máme opět dvojitý test, kdy se podíváme na nové ultrazoomy Panasonic Lumix FZ48 a FZ150. Proti svým předchůdcům bylo u obou modelů sníženo rozlišení na 12 megapixelů. Slabší model dostal Full HD video, ale přišel o RAW. Budou stále nejlepší?
K oblíbeným
reklama

Příslušenství


K fotoaparátu je dodávána krytka objektivu se šňůrkou, popruh, Li-Ion akumulátor, nabíječka s kabelem, sluneční clona, USB kabel, manuál, CD-ROM se softwarem.





Výdrž baterie


Energie je uchovávána v Li-Ion akumulátoru DMW-BMB9E s napětím 7,2V a kapacitou 895 mAh. Podle výrobce a norem pro měření výdrže má stačit na pořízení 400 snímků (FZ48), resp. 410 snímků (FZ150). V praxi jsem se pohyboval o něco výše, u modelu FZ48 nebyl problém dosáhnout přibližně 560 snímků, u modelu FZ150 jsem se pak v průběhu testu pohyboval kolem 500 fotografií na jedno nabití. To jsou velmi pěkná čísla.


Dodaný software


K nahrávání snímků do počítače slouží aplikace PHOTOfunSTUDIO 6.5 BD Edition (6.3 u FZ48).





Aplikace poměrně dlouho startuje, což považuji za trochu nepříjemný nedostatek. Po načtení všech snímků se ukážou jejich malé náhledy.





Poklikáním toho moc nepořídíte (jen zvětšíte snímek), chcete-li totiž upravovat, musíte stisknout tlačítko Edit na horní liště.





Oproti starším verzím se lehce změnilo uživatelské rozhraní aplikace, nicméně práce s ní a její možnosti jsou i nadále velmi podobné. Photoshop vám to tedy rozhodně nenahradí, máte zde jen nějaké základní úpravy ostrosti, kontrastu, barev a efektů.





Potěšilo mě ale, že je zde historie úprav s jednotlivými náhledy.





Podstatně zajímavější je program pro převádění RAWů, SilkyPix Developer Studio 3.1 SE. Protože jde o software, který se prodává i samostatně, potěší poměrně rozsáhlé možnosti úpravy RAWů, byť by se jistě našly věci, které by bylo možno ještě vylepšit.





Zobrazení displeje a menu


LCD displej má v obou případech rozlišení 460.800 bodů (320×480 pixelů). Obraz je tak slušně ostrý. Ve výchozím stavu jsou ikonky různě zobrazeny v rozích, dole jsou pak expoziční informace. Na pravém snímku vidíte quick menu, které umožňuje rychle nastavit některé parametry snímání. Užitečnost jednotlivých voleb je silně individuální. Ač téměř každé dává smysl, osobně se mi tu hodila jen jedna jediná (vyvážení bílé) a jinak jsem toho menu nepoužíval. Pro mé potřeby byl výběr nastavení naprosto neužitečný (spíše bych tu uvítal volbu kvality snímků, tj. RAW, než kvalitu videosekvencí, neškodilo by třeba vypínání stabilizace pro panning,...).


Většina voleb na čtyřsměrném ovladači zobrazuje krátké menu nabídky, u nichž musím pochválit ovládání. Nejenže se v tomto menu můžete pohybovat šipkami dolů/nahoru, ale také šipkou, kterou jste do něj vešli. To znamená, že např. ISO citlivost, která je na čtyřsměrném ovladači vpravo, můžete nastavovat nejen šipkou dolů, ale všechna nastavení lze procházet i šipkou vpravo.


V manuálním režimu expozice vidíte volbu clony a expozičního času, displej ale na tohle nereaguje. Ukazuje pouze graf pod(pře)expozice. Až v momentě namáčknutí spouště se obraz na displeji upraví dle toho, jakou jste nastavili expozici. Pravý snímek ukazuje manuální ostření. Graf zobrazuje zaostřenou vzdálenost, obraz na displeji je výrazně zvětšený pro snazší zaostření.


Na dalším snímku vidíte kreativní režimy, kde najdete třeba dírkovou komoru, ale i mnoho dalších (vysoká dynamika, filmové zrno,...).


Následující obrazovka patří videosekvencím. U nich si můžete volit libovolný z expozičních režimů PASM, tedy i plný manuál. Pravý snímek ukazuje výběr scénických režimů.


Hlavní menu je děleno na tři hlavní záložky. Ta první se věnuje fotografií, druhá videosekvencím a poslední pak technickým nastavením. Můžete si zvolit, aby menu najelo vždy na poslední volenou položku nebo aby se vždy vracelo na první.


Fotoaparát má i speciální režim pro videosekvence a v něm je menu ještě bohatší. Při zobrazování vyfocených snímků se dozvíte základní expoziční údaje, ale více podrobné zobrazení zde bohužel nenajdete.


reklama
Nejnovější články
Zenit dává na trh nejen objektivy Zenitar 2.8/60 Macro a Selena 1.9/58 Zenit dává na trh nejen objektivy Zenitar 2.8/60 Macro a Selena 1.9/58
Ruský Zenit přichází na trh s několika novými objektivy, které oznámil už loni. Vedle nedávno uvedených Zenitarů 1.5/50 a 2/35 na pulty obchodů nově míří modely Zenitar 2.8/60 Macro a Selena 1.9/58.
Včera, aktualita, Milan Šurkala1 komentář
Krásnou motorkářkou byl ve skutečnosti 50letý muž, stačila mu aplikace FaceApp Krásnou motorkářkou byl ve skutečnosti 50letý muž, stačila mu aplikace FaceApp
50letý motorkář nebyl úspěšný na sociálních sítích, a tak se rozhodl ze sebe pomocí softwaru vytvořit mladou motorkářku. Postupně nasbíral téměř 30 tisíc sledujících, nicméně lež má krátké nohy a všechno prasklo.
14.5.2021, aktualita, Milan Šurkala5 komentářů
28letá žena zatčena za "vloupání" se do školy, kde propagovala svůj Instagram 28letá žena zatčena za "vloupání" se do školy, kde propagovala svůj Instagram
Ve Spojených státech se 28letá žena vydávala ze středoškolačku a vnikla do školy, kde chtěla mezi mládeží nasbírat fanoušky pro svůj účet na sociální síti Instagram. Nedopadlo to pro ní zrovna dobře.
13.5.2021, aktualita, Milan Šurkala2 komentáře
Nabírá to spád, Nikon ukončuje další objektivy pro DSLR Nabírá to spád, Nikon ukončuje další objektivy pro DSLR
Před pár dny jsme vás informovali, že Nikon ukončil výrobu dvou objektivů pro DSLR a naznačil tak blížící se konec této koncepce ve svém výrobním programu. Nyní se ukazuje, že seznam se dále prodlužuje.
13.5.2021, aktualita, Milan Šurkala5 komentářů
TTartisan uvádí 90mm objektiv se světelností F1,25 TTartisan uvádí 90mm objektiv se světelností F1,25
Máme tu další nový objektiv společnosti TTartisan. Tentokrát jde o 90mm model s velmi dobrou světelností F1,25. Kvůli vyšší hmotnosti dostal i závit pro stativ. S adaptéry je možné použít ho na mnoha různých systémech.
12.5.2021, aktualita, Milan Šurkala4 komentáře