Panasonic Lumix GX7: vymazlený superfoťák
Hodně žádaným fotoaparátem pro otestování byl Panasonic Lumix GX7 a nyní vám vaše přání splníme. Do redakce dorazil tento fotoaparát s 16MPx 4/3" Live MOS snímačem a mnoha zajímavými technologiemi, např. výklopným hledáčkem.
Kapitoly článku:
Noční scéna
Noční focení zvládá Panasonic Lumix GX7 výborně. Jednak nabídne až 60sekundovou expozici v běžných režimech (naopak bulb je jen do dvou minut), jednak má výborný autofokus, který si poradí i s velmi špatným světlem. Tím ale neříkám, že je všemocný. Každopádně na kontrastní autofokus své třídy toho zvládá opravdu hodně.
Detaily jsou dobré na dobře osvětlených plochách. Na těch stinných je standardně nastavené odšumování hodně silné a dochází k patlání obrazu. Můžete se mrknout i na zdrojový obraz v RAWu. Tam uvidíte, že dost slušné detaily jsou i ve středně tmavých stínech (jako keře dole, trávník uprostřed vlevo). Dále se podíváme na výřezy z nočních snímků při různých citlivostech.
ISO 125 (JPEG / konverze z RAWu)
Nejnižší citlivost ISO 125 je čistá a bez šumu, v JPEGu vidíte odšumování na trávníku.
ISO 200 (JPEG / konverze z RAWu)
ISO 200 je rovněž čisté, jasový šum je nízký a poměrně příjemný.
ISO 400 (JPEG / konverze z RAWu)
Citlivost ISO 400 jasový šum trochu zvyšuje, JPEGy jsou v některých ploškách rozmyté.
ISO 800 (JPEG / konverze z RAWu)
S navýšením citlivosti na ISO 800 dále stoupá jasový šum. JPEGy mají trochu nižší kontrast a zejména červené odstíny jsou poněkud nevýrazné a rozlité.
ISO 1600 (JPEG / konverze z RAWu)
Citlivost ISO 1600 přináší trochu barevného šumu, JPEGy jsou ve výrazných detailech stále dobré, slabší detaily se mažou.
ISO 3200 (JPEG / konverze z RAWu)
Od citlivosti ISO 3200 nastupuje více barevného šumu, což se v JPEGu projevuje ztrátou barevnosti.
ISO 6400 (JPEG / konverze z RAWu)
ISO 6400 dále navyšuje barevný šum, JPEGy jsou ve výrazných detailech ještě překvapivě dobré, ale už i střední detaily jsou hodně rozmyté.
ISO 12800 (JPEG / konverze z RAWu)
Citlivost ISO 12800 je už hodně za hranicí toho, co je čip schopen rozumně zvládnout. Barevného šumu je v RAWu opravdu hodně, JPEGy jsou barevně nevýrazné.
ISO 25600 (JPEG / konverze z RAWu)
Nejvyšší citlivost hraje v RAWu všemi barvami, JPEG je jakousi patlaninou bez barev a detailů.
Standardní scéna
Podíváme se také na několik standardních snímků.
Kresba je v JPEGu slušná, objektiv má trochu slabší pravou stranu. K dispozici dávám i snímek v RAWu.
Zde lze chválit, detaily jsou dosti slušné téměř po celé ploše, jen pravý růžek je trochu slabší.
I střední odšumování je ještě docela citlivé (mírné snížení odšumování bych ale doporučil), zejména středová oblast má velmi dobrou ostrost.