Panasonic Lumix TZ100: luxusní ultrazoom
Společnost Panasonic velmi ráda překvapuje a kapesní ultrazoom Lumix TZ100 je jedním z typických příjemných překvapení. V malém těle nabídne 10× optický zoom i velký 1" snímač. Umí i 4K videosekvence. Jak si povede v testu?
Kapitoly článku:
Noční scéna
Noční snímky jsou bez problémů, neboť si můžete užít až 60sekundovou expozici. Autofokus je výborný, v noci je schopen zaostřit téměř na cokoli, co má aspoň trochu kresbu.
Kvalita obrazu je dobrá, kolem světel mohou s vyššími clonami vznikat mírné hvězdičky (u F7,1 jsou výraznější). Můžete si stáhnout RAW snímek. Dále se podíváme na výřezy snímků při různých citlivostech ve formátu JPEG i RAW s vypnutým odšumováním.

ISO 125 (JPEG / konverze z RAWu)
Při citlivosti ISO 125 je kresba velmi pěkná, šum je minimální.

ISO 200 (JPEG / konverze z RAWu)
Také citlivost ISO 200 je krásně čistá, šum tu skoro nenajdete.

ISO 400 (JPEG / konverze z RAWu)
Ani při ISO 400 není šum výraznějším problémem, kvalita je velmi pěkná.

ISO 800 (JPEG / konverze z RAWu)
Rovněž ISO 800 potěší solidní kvalitou obrazu. Jasový šum se sice už začíná objevovat, pořád je ale dost dobré.

ISO 1600 (JPEG / konverze z RAWu)
ISO 1600 navyšuje barevný šum v RAWu, tam už je nutné s obrazem pracovat trochu citlivě. JPEGy ztrácí trochu kresby v méně osvětlených plochách.

ISO 3200 (JPEG / konverze z RAWu)
Dostáváme se na ISO 3200 a vidíme tu poměrně silný barevný šum v RAWu. Snímky jsou ale ještě použitelné.

ISO 6400 (JPEG / konverze z RAWu)

ISO 6400 (multiexpozice)
Citlivost ISO 6400 je už nad síly senzoru. RAW je silně barevně zašuměný, JPEGy jsou rozmyté, plné různých artefaktů. Jak je vidět, ani multiexpozice není úplným řešením. Kvalita je o něco lepší, hůře osvětlené plochy jsou ale i zde bez kresby.

ISO 12800 (JPEG / konverze z RAWu)
Jsme u citlivosti ISO 12800 a tu snímač logicky zvládá ještě hůře. Na 1,0" snímač je to už příliš. RAW je plný barevného šumu.

ISO 25600 (JPEG / konverze z RAWu)
Nejvyšší citlivost ISO 25600 (rozšířená) vytváří v RAWu silný modrofialový nádech ve stínech. JPEG je v podstatě bez barev a detailů.
Standardní scéna
Nebudou chybět ani dva standardní snímky.
Kresba je slušná, směrem k rohům se příliš nezhoršuje, výjimkou je zde pravý spodní roh, který je slabší (kusová neostrost). K dispozici je RAW.
Dobré detaily, dokonce jsou vidět i linie na šedé stěně mlýnů, pouze nahoře vzniká moaré efekt. Také zde si můžete stáhnout snímek ve formátu RAW.