www.digimanie.cz
>
>
>
>

Panasonic Lumix TZ7: ultrazoom téměř bez chybičky

Panasonic Lumix TZ7: ultrazoom téměř bez chybičky
Řada kompaktních ultrazoomů Panasonic TZ byla inovována o modely TZ6 a TZ7. Právě druhý jmenovaný prošel naším testem. V malém těle nabízí 12× optický zoom začínající od širokoúhlých 25 mm. Nechybí optická stabilizace a podpora HD videa ve formátu AVCHD Lite.
K oblíbeným
reklama

Noční scéna


Na první pohled není Panasonic Lumix TZ7 právě ideální fotoaparát na noční focení, neboť maximální čas automatického režimu je pouze jedna sekunda. V nočních scénických režimech je to ještě méně, nicméně naleznete zde ještě režim Hvězdná obloha, který přináší jakýsi manuální režim nastavení expozice. Sice nelze nastavit korekci expozice a ISO citlivost jako v klasickém automatickém režimu, protože je natvrdo nastaveno ISO 80 a minimální clona, ale můžete ručně nastavit expoziční čas 15, 30, nebo dokonce 60 sekund. Díky tomu lze v noci pořizovat překvapivě pěkné noční snímky.


expoziční čas 15 s, clona F3,5, citlivost ISO 80, ohnisko 32 mm, klikněte pro zvětšení

Tento snímek byl focen s ještě trochu světlejší oblohou, ale při čase 15 sekund. Je vidět, že ISO 80 opravdu nezpůsobuje mnoho šumu, snímek je ostrý a detailní. Po expozici snímku dochází k odšumování, které trvá stejně tak dlouho jako expozice. 15sekundový snímek tedy fotíte půl minuty.


expoziční čas 1 s, clona F4,4, citlivost ISO 100, ohnisko 119 mm, klikněte pro zvětšení

Situace se začne měnit, jakmile využijete klasický režim. Maximální čas je pouhá sekunda a je jasné, že např. při citlivosti ISO 100 je to silně nedostatečný čas expozice. Úroveň detailů je dobrá, vyskytuje se zde trocha barevného i jasového šumu.


expoziční čas 1 s, clona F4,4, citlivost ISO 200, ohnisko 119 mm, klikněte pro zvětšení

Zvýšení ISO citlivosti trochu projasnilo snímek. Detaily jsou stále velmi dobré, šum mi přijde jemnější a rovnoměrnější než v případě ISO 100, stejně tak je slabší barevný šum. S ohledem na tak vysokou hustotu pixelů je to překvapivě kvalitní fotografie.


expoziční čas 1 s, clona F4,4, citlivost ISO 400, ohnisko 119 mm, klikněte pro zvětšení

I při citlivosti ISO 400 dostanete vcelku dobrou fotografii. Nicméně odšumování se podepisuje na trošku slabších detailech a především zvláštní charakteristice šumu spíše podlouhlých útvarů. Pro menší snímky stále dobře použitelné.


expoziční čas 1/2 s, clona F4, citlivost ISO 800, ohnisko 119 mm, klikněte pro zvětšení

Od citlivosti ISO 800 však dochází k velmi silnému odšumování, které buď vytváří oblasti zvláštní charakteristiky jasového šumu nebo naopak rozpatlané jednolité nevzhledné plochy. ISO 800 se už na fotografie opravdu příliš nehodí, zde už je i odšumování krátké, fyzika se oklamat nedá.


expoziční čas 1/4 s, clona F4,4, citlivost ISO 1600, ohnisko 119 mm, klikněte pro zvětšení

ISO 1600 se nikdy netvářilo nijak kvalitně a toto je další ukázka. Objevují se zde větší modrofialové fleky, jasový šum ničí detaily a celý snímek jakoby zahaluje.


expoziční čas 1/10 s, clona F4,4, citlivost ISO 6400, ohnisko 119 mm, klikněte pro zvětšení

Tady jsem použil scénický režim Vysoká citlivost, který volí ISO 1600 až ISO 6400 dle podmínek. Snímky jsou v rozlišení 3 megapixely (případně méně v jiných poměrech stran). Rozmývání, vysoký jasový i barevný šum, vše toto dohromady dělá fotografie nepoužitelné, i v malých rozlišeních nevypadají hezky.


Standardní scéna


V této podkapitole se podíváme na tři typické scény, které porovnáváme v každé recenzi.


expoziční čas 1/160 s, clona F4,2, citlivost ISO 80, ohnisko 78 mm, klikněte pro zvětšení

Tady se to fotoaparátu věru nepovedlo. Jako vždy je tu jemný, rovnoměrný, ale také výraznější jasový šum, který ale degraduje detaily a celý snímek je neostrý.


expoziční čas 1/500 s, clona F5, citlivost ISO 80, ohnisko 40 mm, klikněte pro zvětšení

Opět je zde typický šum tohoto fotoaparátu, ke cti přístroje však nutno říci, že nikde nic nepatlá a všechno je vykresleno velmi pěkně, žádné patlání nebo rozmývání obrazu zde nenajdete. Velmi dobrá práce.


expoziční čas 1/500 s, clona F5,6, citlivost ISO 80, ohnisko 128 mm, klikněte pro zvětšení

Znovu trochu rozzrněná fotografie, nicméně kresba je po celé ploše dostatečně ostrá, nic se nepatlá a tyto 10MPx snímky je tak možné tisknout i na hodně velké papíry.
Nejnovější články
Canon umožní zrušení aretace prstence Control Ring u RF objektivů Canon umožní zrušení aretace prstence Control Ring u RF objektivů

Nové objektivy Canon řady RF pro full frame CSC fotoaparáty mají navíc jeden prstenec zvaný Control Ring. Ten umožňuje např. změnu ISO citlivosti nebo jiných parametrů. Za příplatek vás Canon zbaví aretovaných poloh, což se hodí např. pro video.

Včera, aktualita, Milan Šurkala
Limitovaná edice Leica M Monochrom Drifter Lennyho Kravitze Limitovaná edice Leica M Monochrom Drifter Lennyho Kravitze
Lenny Kravitz je nejen hudebník, ale velmi rád i fotografuje, má rád fotoaparáty Leica a černobílé snímky. Není divu, že ve spolupráci s ním uvádí Leica už druhou limitovanou edici některého svého fotoaparátu.
25.5.2019, aktualita, Milan Šurkala
Lomography uvedlo objektiv Petzval 55mm f/1.7 s tvarovanými clonami Lomography uvedlo objektiv Petzval 55mm f/1.7 s tvarovanými clonami

V nabídce společnosti Lomography se po šesti letech vývoje objevuje nový pevný objektiv Petzval 55mm f/1.7 Mk II. Ten se vyznačuje nastavitelným bokehem díky různě tvarovaným otvorům clony.

24.5.2019, aktualita, Milan Šurkala
Fujifilm GFX 100: nový středoformát se 102 MPx Fujifilm GFX 100: nový středoformát se 102 MPx
Společnost Fujifilm představila nový středoformátový fotoaparát GFX 100, který už podle svého názvu zaujme jednou svou vlastností. Velmi vysokým rozlišením 102 MPx. Dále tu najdeme např. podporu 4K videa.
24.5.2019, aktualita, Milan Šurkala17 komentářů
Odolný Olympus Tough TG-6 vylepšuje focení pod vodou Odolný Olympus Tough TG-6 vylepšuje focení pod vodou
Společnost Olympus představila novou generaci outdoorového kompaktu Tough TG-6. Ten proti svému předchůdci přichází s vylepšenými režimy pro focení makra a pod vodou. I nadále má objektiv se světelností F2,0.
23.5.2019, aktualita, Milan Šurkala2 komentáře