Recenze  |  Aktuality  |  Články
Doporučení  |  Diskuze
Fotoškola  |  Seriály
Fotoaparáty  |  Objektivy
Fotomobily  |   Software
Příslušenství  |  Ostatní
Svět hardware  |  TV Freak
Svět mobilně
7.7.2009, Milan Šurkala, recenze
Řada kompaktních ultrazoomů Panasonic TZ byla inovována o modely TZ6 a TZ7. Právě druhý jmenovaný prošel naším testem. V malém těle nabízí 12× optický zoom začínající od širokoúhlých 25 mm. Nechybí optická stabilizace a podpora HD videa ve formátu AVCHD Lite.
Robert Podesva | 17.12.201020:33
Zdravim, uz rok mam TZ7 a pouzivam kartu Sandisk SDHC 8GB HD Video. Potreboval bych koupit novou, ale tato se uz neprodava ­- nebo ji preznacili? Protoze i v teto diskuzi se objevili problemy s nekterymi kartami, muzete mi napsat, ktere pouzivate a nemate s nimi zadny problem? Pri nataceni videa se v jeho zvuku neobjevuje ­"zvuk­", ktery tam nepatri? Prosim o presne oznaceni, at se to da dohledat.
Diky.
Odpovědět0  0
nehru | 17.12.201020:57
já používám u včech Pnasoniců tuto kartu a zatím bez jediného problému....
http:­/­/www.czechcomputer.cz­/product.jsp?artno=71795
Odpovědět0  0
ldedek | 17.12.201021:03
Myslím, že poslední verze firmware už tyto nedostatky vyřešila. Pro pohodové nahrávání videa mi vždy stačila karta rychlosti 4. Jinak používám Panasonic 4gb rychlost 10 ­(taková zlatá­), Transcend 4gb rychlost 6 a Lexar 8gb premium series rychlost 4 taková modrá.
Odpovědět0  0
AllA | 17.12.201021:34
Používám 4Gb stříbrnou třídy 4 Panasonic a budu kupovat zase Panasonic jako jistotu.Ceny už i téhle značky šli docela dolů.
Odpovědět0  0
busy (4706) | 17.12.201021:48
Ja som si do FZ28 ­(mal by mat take HD video s podobnym bitrate kupil 16GB PQI class 6 a funguje dobre.
Odpovědět0  0
mysak1945 | 4.8.201019:07
Dobrý den

Už měsíc to je co jsem si koupil tz7.
Z fotek ,které dělá tehnle fotáček jsem unešen,ale i z videa.
A prosím o radu.
Nevím,jak převést AVCHD nebo MOV­(včem se nahrávají videa na tz7­)
Prosím poradte nějaký jednoduchy prográmek ,který si poradí nebo převede do formátu aby
se dalo video z toho úžesného fotáčku skouknout na tv a nebo na nějakém stolním přehrávači třeba na dvd?
Mockrát děkuji za každou radu...Michal
Odpovědět0  0
MONYS (3) | 26.9.201012:58
Nic ve zlém ale u fotáku je přiloženo cd PHOTO fun STUDIO a tam si zvolíš zda chceš nahrát dvd AVCHD­(rozl.720p­/tzv. malé hd které je přehratelné v BR playeru, nebo do form. MPEG2 které pak převede do k las. DVD!!!
Odpovědět0  0
Milan Šurkala (6625) | 26.9.201014:04
A co takhle nenahravat video do AVCHD, ale do Motion JPEG?
Odpovědět0  0
MONYS (3) | 26.9.201015:18
Omlouvám se, správně ten druhý formát je MJEPEG.Jinak s tímto přístrojem jsem max. spokojen, hlavně s jeho kamerou. Slabé je to bohužel s výdrží aku .Raději jsem dokoupil silnější­(1000mA­) avšak bohužel s větší kapacitou než1000mA nikdo nenabízí,nebo se pletu ?
Odpovědět0  0
Kamzicek (2) | 11.6.201012:21
Zdravim vas, este ta ista otazka, predtym som to nedopisal. Su uz recenzie na TZ8? Neviem si medzi tymito dvoma vybrat. Vyzera to, ze objekty su zhodne, aj nahravanie HD videa, akurat viac pixelov u TZ8.Nakolko to zviditelni šum zaberov?Ma TZ8 nahravanie v rezime AVCHD?dakujem
Odpovědět0  0
Milan Šurkala (6625) | 11.6.201012:44
Osobne bych si vybral TZ7, predevsim kvuli nizsimu a hezcimu sumu.
Odpovědět0  0
JirkaKirr | 23.5.201012:04
Beru koupi tohoto přístroje jako velký omyl, hned jsem ho vracel, tak tragické podání bílé při snímcích uvnitř, žádná ostrost, den jsem si s tím hrál porovnával a pak vrátil, teď už si dám sakra pozor co koupím. Video je tam úžasné ale to je tak vše, měl jsem to s firwalem 1.3.
Má někdo typ na nějaký obchod kde by bylo možné si s foťákem opravdu pohrát i za cenu větší ceny při koupi?
Odpovědět0  0
Milan Šurkala (6625) | 23.5.201017:29
Tak jestli Vam pripada ostrost u TZ7 spatna, tak preji hodne stesti pri shaneni neceho, co je v tomto lepsi. Prave TZ7 ma uroven detailu a ostrost jednu z tech lepsich. Vyvazeni bile v interieru dela snimky trochu ruzovejsi, to je fakt. Kazdopadne v teto tride moc lepsich pristroju opravdu neni.
Odpovědět0  0
JirkaKirr | 29.5.201012:41
Porovnávám to se svým starším kodakem easyshare, jak jsem všemožně procházel diskuze zjišťuji, že budu asi opravdu muset min. o 1 třídu výše a jak jsem psal měl jsem tam asi nejnovější firmware1.3 tak netuším jestli nechtěl výrobce snímky ještě uhlazenější než normálně a nepřehnal to ale opravdu jsem po všech těch recenzích čekal že nebudu sedět u PC a čekat která z fotek bude dobrá a která nikoliv
Odpovědět0  0
Laura | 9.4.201013:13
Nazdárek, tak jsem vybrala Olympus E­-600. Děkuji za radu.
Jinak ohledně těch baterek ­- původní foťák je jeden z prvních digitálů, i když nejsem chlap, nové ­(kvalitní­) baterky jsem zkoušela jako první...
pa :­-­)
Odpovědět0  0
Ondra232 | 5.4.201021:18
Dobrý den, neznám tento formát, a zajímá mě, zda jej je schopen zpracovat pinnacle či zda není problém tento formát přehrát v BS playeru atd atd ... Dále mě zajímá jako paměťovou kartu zvolit myslím jaká je dostatečná rychlost karty. Díky.
Odpovědět0  0
ldedek | 2.4.201015:28
Jakou používáte kvalitu videa? Dnes jsem dělal test a pouhým okem jsem nerozpoznal rozdíl mezi shodnými videi natočeným v nabízených 3 kvalitách ­(SH, H, L­)...
Proč tedy používat SH? Poraďte...
Odpovědět0  0
Frici (11) | 1.4.20107:53
zdravím
tak ako som už pred tým spomínal aparát bol v servise­-­-­-
vymenený neaký modul hluk ostrenia a zoomaovania vo vidi rovnaká............
stanovisko servisu ....odvalanie sa na návod ­"môžu sa vyskytnúť ruchy .­" a basta...
stanovisko dovozcu Panasonicu...bez aparátu preverenia...je to vlastnosť a basta... odvolávka na návod .........
a ja si môju­"skvelú­"TZ7 ­-čku môžem strčit niekam ..........­"Made in Japan­"
ale len tak z kratochvíľe sa skúsim opýtať výrobcu či je pyšný na svoje ­"dielo"
Odpovědět0  0
Alder | 1.4.201017:44
Tak si kupte kameru!!Nějaký vrčení tam je,ale na reklamačku bych se stím styděl jít
Odpovědět0  0
busy (4706) | 1.4.201018:46
A ktora kamera, nie vecsia a tazsia ako TZ7, foti aspon tak kvalitne fotky ako TZ7 ?
Odpovědět0  0
duranduran (12) | 2.4.201012:54
No pokud to nemyslíte, že je to apríl, tak to je špatný vtip. Mi osobně by to vrčení vadilo. Já jsem to zkoušel u mé TZ7 a tak drastické vrčení jak tam má Frici nemám. Mi to skoro není slyšet.
Odpovědět0  0
nehru | 24.6.201016:14
Zdravím, měl jsem podobný problém a zjistil jsem, že když vypnu v nastavení videa kontinuální AF, tedy ostření, tak zvuk zmizí, ale nejde to u iA, tam se to nastavit nedá, je to natvrdo, tak že na iA nenatáčet, ale jen na běžné snímky s vypnutým kontinuálním AF. Petr
Odpovědět0  0
Laura | 15.3.201018:13
Dobrý den, prosím o radu ­- chci si koupit nový foťák, uvažuji o digitální zrcadlovce ­(max do 14000­), ale nejsem zkušený fotograf ­(ani zkušený fotograf­-amatér­). Chtěla bych pěkné fotky i v šeru, dobrou stabilizaci obrazu a snadné ovládání ­(aby nastavení netrvalo pět minut­). Také rychlou odezvu ­(na starém foťáku HP předpotopní bylo zpoždění dost velké­).Také je pro mne důležitá výdrž baterie­-u staréfo foťáku na 2 tužkové baterie vydrží asi tak 20 fotek :­-­( Ten limit je maximální, uvažovala jsem také o kompaktu, ale nevím, který vybrat. Chtěla bych, aby chvíli vydržel ­(máme jeden z prvních digi foťáků a už opravdu dosloužil...­)
děkuji
Laura
Odpovědět0  0
focusx (397) | 15.3.201018:42
Jedině zrcadlo, kompakt je co do kvality i rychlosti zoufalství. Rychlá je Sony A450 ­- 7 sn­/s a má skoro 15 MPix, je to nový model, v setu za 14t. Kč.
Odpovědět0  0
Milan Šurkala (6625) | 15.3.201020:15
Dnesni kompakty jsou uz dost rychle, v ostreni se zrcadlovkam vyrovnaji, horsi je jen prodleva mezi snimky ­(zrcadlovky cca 0,4­-0,8 sekundy, kompakty tak nad 1,5 sekundy­). Co se tyce AA baterek, pokud pouzivate nejake smejdy za 40Kc­/kus, tak se ani neni cemu divit, ze vydrzi sotva 20 snimku. Pokud ale pouzivate kvalitni baterie, pak bych se necemu takovemu divil. S kvalitnimi AA clanky by stejny pristroj klidne mohl vydrzet 400 snimku. A to si nedelam legraci. Jinak A450 urcite neni spatne volba.
Odpovědět0  0
busy (4706) | 15.3.201018:56
Aby dve AA baterie vydrzali len 20 fotiek ­- v tom musi byt nejaky zadrhel. Fotaky obvykle potrebuju alkalicke alebo litiove baterie, inak maju problemy s funkciou. Myslim si, ze pokial ten fotak nebol vyslovene vadny kus, tak po 20 fotkach baterie este ani zdaleka neboli vybite, ale kedze to pravdepodobne boli klasicke zinko­-uhlikove, ktore nedokazu davat dostatocny vykon, fotak to mylne vyhodnotil ako vybite baterie. Alebo druha moznost je ze to boli dobijacie NiMH, ktore trpia velkym samovybijanim, a pri sporadickom foteni ­(sem­-tam fotka za tyzden­) sa stihli skor vybit same od seba, nez ich stihol vybit fotak.
Odpovědět0  0
focusx (397) | 15.3.201019:05
To není nic neobvyklého. Starší foťáky braly hodně šťávy a i já jsem měl foťák vyrobený v r. 2008 co vydržel s 2 aku tužkami jen 50 fotek. S li­-ion aku potom 300 fotek.
Odpovědět0  0
Ganec | 15.3.201019:39
Tuzkove baterie nie su vytvorene na velke prudove naroky ktore potrebuje blesk fotaku.
Tie su vyvinute aby dodavali napatie do dialkovych ovladacov a podobnych...
Chyba nie je vo fotaku samotnom .. cital som ze dake Kodaky vobec ani nefunguju na obycajnych bateriach.
Argument ze baterky si kupis na kazdej pumpe je uz davno zastaraly!

Ani alkalicke baterie dnes moc toho vo fotakoch nevydrzia. A obycajne .. no way...
Pomerne dobre su Sano eneloop alebo GP greencell ­(ci ako­) .. neviem, mam len to sanyo a je to sakra rozdiel oproti obycajnym NiMh bateriam co boli dodavane k nabijacke.
Mozno aj preto dnes vacsina fotakov ma Li­-ion a podobne ­"zabudovane­" .. na fotak sa to hodi viac.
Odpovědět0  0
focusx (397) | 15.3.201020:23
Kodak Z915 IS vyfotil 250 fotek na 2 AA aku a čárka se stavu baterií se ani nepohla. Odhauju že by vydržel 500 fotek :­)
Odpovědět0  0
Milan Lan | 16.3.20108:28
Kompakt bych šmahem nezavrhoval. Nosit brašnu či fotoaparát na krku vyžaduje také dosti sil a nepohodlí. Kompak mohu vzít i do kapsy u košile, krátkých kalhot, nepřekáží a nikdo si mě nevšimne tak jako osoby s brašnou,či fotoaparátem na krku. Pohyb v horách, spálený krk od sluníčka a zrcadlovka na krku je také zážitek . . . Pokud člověk nevychází přímo za účelem fotografování, dost často se rozmýšlí, zda vůbec se tahat se zrcadlovkou, atp. U kompaktu se tento problém řešit nemusí. Osobně jej beru kdykoliv a kamkoliv, ač se mnohdy vracím bez jediného záběru.
Odpovědět0  0
ldedek | 28.2.201021:29
Dobrý den,
kdo máte foťák již zakoupen, prosím napište jak probíhá focení panoramatických fotek? Jak funguje panorama assistant? Je to jen zafixování clony nebo i radí v překryvech, označuje fotky, aby poté šly v přiloženém programu lehce složit...
Díky
Odpovědět0  0
duranduran (12) | 21.2.201013:28
Zdravím. Já jsem dostal při koupě foťáku paměťovku Kingston SDHC 8 GB­/ class 4 a nemám žáden problém. Zápis videa bez problému, žádné trhání.Ukládání fotek mi přijde docela rychlé. Nemohu posoudit s class 6 nebo 8.
Odpovědět0  0
Robert Podesva | 21.2.201010:27
Zdravim Taffey, muzes mi prosimte napsat presne oznaceni tve karty? Hledam hledam, ale vse je class 4.Diky.Pripadne i ostatni, muzete mi napsat oznaceni karet, ktere pouzivate a nemate s nimi problemy?
Odpovědět0  0
Robert Podesva | 21.2.201010:07
Zdravim, jaky je rozdil mezi TZ7, TZ7­-EP, TZ7­-EG? A druhy dotaz: Co myslite, zlevni TZ7 po nastupu TZ8 a 10 ­(a o kolik­) anebo se stahne z prodeje?
Odpovědět0  0
duranduran (12) | 19.2.201016:09
Když jsem si koupil Panasonic LS3 a fotil v hospodě pod zářivkama kdy jsme byl na kulečníku, tak mne braly mrákoty. Sukno zelené, já zelený svetr, stěny zelené, skratka vše bylo zelené. Myslel jsem si, že foťák špatně fotí a foťák jsem reklamoval.Reklamaci mi neuznali.
Na druhou stranu venku za světla dělal fotky hezké. Asi bude pravda, že jakýkoliv kompakt bude asi v interieru dělat fotky všelijaké.
Odpovědět0  0
Ganec | 19.2.201016:32
No vidis .. dosiahol si prvy krok fotografa:
Uz vies posudit ktory zaber je zly a ktory nie

Je na case postupit na krok 2:
Skus zmenit dake nastavenie fotaku, ci to nebude lepsie .. napriklad WB nastav na ziarovku ;­-­)
(to je podobne ako slniecko, len ma dole este nieco .. nepomyl si to so slnieckom .. haha)
Odpovědět0  0
Ganec | 19.2.201016:33
aha .. ziarivkami .. nie ziarovkami .. tak skus aj to ale aj ine...
Odpovědět0  0
Busy . | 19.2.201016:38
Bezne ziarivky svietia na zeleno. Cloveku sa to nezda, lebo mozog si dokaze bielu automaticky vyvazit uplne vynikajuco, ale je to tak. Podobne, ledkove svetla, ktore zdanlivo svietia na bielo, v skutocnosti zase svietia na modro :­) Jedine skutocne biele svetlo je zo specialnych bielych zdrojov osvetlenia, alebo cez den pri zamracenej oblohe...
Odpovědět0  0
Monika G. | 16.2.201020:57
Dobrý den všem profíkům, jsem absolutní laik a Lumix TZ7 mi přinesl Ježíšek :­-­) Přiznám se, že jsem čekala lepší fotky v interiéru. Jsem z nich fakt celkem zklamaná. Zkoušela jsem to v různých interiérech s různým osvětlením a fakt nic moc. Fotím na režim iA a v tom bude možná problém. Vzhledem k tomu, že nejčastěji však fotím děti a různé domácí akce, nemám čas na to foťák různě nastavovat. Pokud si někdo udělá čas a mrkne sem na moje fotky z oslavy a napíše mi svůj názor, budu fakt vděčná :­-­) Díky moc
Monika
http:­/­/gramon.rajce.idnes.cz­/Tomasek_Hanak_6._narozeniny_12.2.2010/
Odpovědět0  0
Roty | 18.2.201010:06
Z tymi fotkami ani v interiery nepocitaj.Zvolila si velmi zle ,pretoze panasonic tz7 je uplny šrot.To by som nechcel ani zdarma.Jednoznacne CANON SX200 IS .Vynikajuce interierove fotenie, maly šum.
Odpovědět0  0
Ganec | 18.2.201010:30
Preco by mal byt SX200 lepsi .. zato ze so sumom zaroven odstrani aj vacsinu detailov?

Obe su na jedno kopyto .. len panasonic ma lepsiu kresbu v rohoch.
Odpovědět0  0
Milan Šurkala (6625) | 18.2.201011:17
To ma byt vtip? Nebo pokus o rozpoutani flame? TZ7 je v celkovem souctu urcite o neco lepsi fotoaparat nez Canon SX200 IS. Jednak tak silne neodsumuje, takze ma vice detailu, jednak ma mnohem kvalitnejsi a svetelnejsi objektiv. Canon ma vyhodu v manualnich rezimech, tot asi vse. Zas o tolik lepsi interierove fotky nema. Dnes nejde ani o to, ktery fotoaparat ma mensi sum, spis o to, ktery fotoaparat s nim dokaze lepe zachazet. A v tom je TZ7 trochu lepsi, nebot paradoxne vice ­"sumi­". Jinak receno, neodsumuje tak moc jako Canon, takze fotografie maji vice detailu.
Odpovědět0  0
Monika G. | 18.2.201012:28
Pane Milane, jsem ráda, že i vy jste se jako odborník vyjádřil. Mrzí mě reakce pana Roty, protože foťák třeba venku za dobrého světla fotí fakt krásně, jen mě zkrátka zklamal ten interiér a to především v umělém osvětlení. Možná, že pro většinu zde diskutujících je to úsměvné, co jsem tady napsala, myslí si asi ­- no jo, zas jedna ženská, co neumí fotit a já uznávám, že fotit jako profík fakt neumím. Prostě jsem si ­- asi naivně ­- představovala, že zmáčknu a bude dobrá fotka. Směšné? Možná. Ale uznejte, že takových běžných uživatelů je asi většina. Po přečtení všech dostupných recenzí jsem vážně čekala něco víc. Nebo tedy jinak. Myslíte si, že jsem schopná z TZ7 dostat za podmínek jako jsou na fotkách z té dětské oslavy něco víc, nebo je to prostě max? Díky za objektivní názory ostatních a prosím o vyjádření i pana Milana.
Odpovědět0  0
Milan Šurkala (6625) | 18.2.201013:39
Rekl bych to takto. TZ7 je fotak do dobreho svetla. Interierove fotky mu uz tak moc nejdou, ale s tim maji problemy prakticky vsechny kompakty. Umele osvetleni nadela vzdycky paseku. Pokud fotite bez blesku, je dobre dat vyvazeni na zarovku ­(dle typu svetla, na Vasich fotkach je ocividne nejake zarivkove svetlo­), protoze automatika si s tim obcas nemusi umet poradit. Nicmene prave automatika u Panasonicu je jedna z tech nejlepsich. Pripadne si zkuste v ruznych podminkach nastavit ruzna vyvazeni bile a zjistit, kdy jsou barvy nejkrasnejsi.
S bleskem je to uz tezsi, tam bych Vam doporucil obcas zkusit i slow­-syncro blesk a pevnou ruku. V tomto rezimu pristroj foti na dlouhy cas jako bez blesku. Vysledek je ten, ze zableskem zmrazi pohyb osob vepredu, ale dlouhym casem expozice dotahne i barvy pozadi. Vysledekem mohou byt fotky, ktere maji jasne, ostre obliceje, ale zaroven pozadi je rozumne videt, takze za a­) pouziti blesku neni tolik patrne, rovenz se zmekci stiny vznikle blskem a za b­) fotografie muze mit prirozenejsi barvy. Neni to vsak pravidlem, napr. fotky ze Samsungu pri slow synchro vypadaji hrozne. I zde si muzete zkusit pohrat s vyvazenim bile. Slow­-syncro by mohlo dobre pomoci napr. u snimku P1010211. Jinak je pravde, ze nektere fotografie maji pomerne neprijemnou zlutozelenou barvu. Holt to je to zarivkove svetlo, na ktere se proste jednoduse vyvazovat neda.
Ted presne nevim, jak je to u klasickych zarivek, ale napr. usporne zarovky nedavaji plne bile svetlo. Jiste vite, ze bile svetlo je tvoreno sloucenim vsech barev duhy. Usporne zarovky ale davaji jen nekolik barev z teto duhy, nektere odstiny tam vubec nejsou nebo jen velmi slabe. Vysledne svetlo tedy je vicemene bile, ale chybi v nem nektere slozky. A protoze tam dane odstiny nejsou, predmety techto barev nemohou takove svetlo ani odrazet a na snimcich maji jinou barvu nez ve skutecnosti ­(lidske oko vi, jak ma dany predmet vypadat, takze si barvicky v mozku poupravi, to fotak selektivne pro jednotlive odstiny nedokaze­). Zkuste se podivat na fotografie ostatnich, myslim, ze o moc lepsi nebudou.
Odpovědět0  0
Monika G. | 19.2.201020:45
Pane Milane, díky za Váš názor, něco podobného jsem potřebovala slyšet. :­-)
Odpovědět0  0
funkam | 20.2.20100:55
Vážený pán Šurkala: Som spokojný s Vašimi recenziami a súhlasím aj s Vašimi názormi na fotografovanie i fotoaparáty. Sú vecné, rozvážne, postrádajú povrchné súdy, aké v týchto diskusiách čítavam. Videl som fotografie p. Moniky, pozorne som si ich prezrel a nechápem, prečo má ona sama k nim taký odsudzujúci postoj. Pretože nikto nemôže chcieť od optickoelektronických systémov, aby to, čo vyprodukujú, sa zhodovalo s ich videním. Zdôrazňujem, že záznam obrazu, ani zvuku sa nikdy nevyrovná skutočnosti. Vyskúšajte si napríklad nahrávku vlastného hovoreného slova. Môžete použiť najdokonalejšie nahrávacie zariadenie, nahraný zvuk Vás URČITE prekvapí. Pretože sa nebude zhodovať s tým, ako sa sama počujete... Ak sa Vám Vaše fotografie z TZ­-7 nepáčia, vyskúšajte si iné kompakty podobnej triedy a uvidíte, že tvrdenia skúseného p. Šurkalu sú pravdivé. Napokon ­- fotografie možno, a dokonca to robím pravidelne ­- upravovať na PC pomocou niektorého grafického programu. A uvedomte si, prosím aj to, že napr. fotografie v rôznych časopisoch sú výsledkom tvrdej a namáhavej práce grafikov, ktorí sa vždy snažia záznamu ­"vdýchnuť dušu­". A väčšinou sa im to darí, hoci my ­- konzumenti si tú PRÁCU za tým ani neuvedomujeme... Toť vše!
Odpovědět0  0
Ganec | 18.2.201010:37
Co sa ti na nich nepaci?

Vacsinu z nich mas s bleskom .. ktory zvycajne zabija atmosferu ­(fotky su ploche, za predmetami tien, pozadie bud neprirodzene tmave alebo docervena­). To?

Tie co su bez blesku su zese rozmazane .. aspon co som si vsimol ze ti automatika ponukla zaber na 1­/10 sekundy, co u pohybujucich deti z nich robi machule. Musis zistit pri akom expozicnom case sa ti uz machule nerobia. Dalsi problem je s osvetlenim .. v ziarovkovom osvetleni ma casto nadych do cervena .. co je bezne .. vtedy treba nastavit vo fotaku WB

Ja robim takmer vylucne foto bez blesku .. skoncil som s PEN­-om a svetelnymi objektivmi za 1200E. Nelutujem.
Odpovědět0  0
duranduran (12) | 9.2.201010:06
Pokud chce připojit TZ7 tak tam snad kablík k PC dostal ne? Já aspoň ano. Já mám v PC čtečku karet a tam stačí strčit paměťovku a přihlásí se jako další jednotka.
Odpovědět0  0
dafyd | 11.2.20109:58
Kabel byl ale už není, potřebuji nový, ovšem nevím jaký mám zakoupit nový, jsem z těch portu a zdířek už trochu stonožka. tak se ptám jaký kabel koupit na propojení TZ7 s PC přes rozhraní USB, Předem děkuji za cílenou odpověď. Opravdu je mi k ničemu spekulovat o tom co chci připojit k čemu když jsme v diskuzi o TZ7. :­-)
Odpovědět0  0
Milan Šurkala (6625) | 11.2.201014:37
Stačí se mrknout do manuálu, ja tam napsán USB kabel K1HA14AD0001, tedy např. zde ­(
http:­/­/www.tsnova.cz­/p49954­-usb­-kabel­-k1ha14ad0001­-fotoaparaty­-panasonic­/­). Když tak vezměte fotoaparát do obchodu a oni už vám nějaký kablík snad najdou.
Odpovědět0  0
dafyd | 8.2.201016:49
Může mi prosím někdo poradit jaký si mám koupit kabel na připojení K PC?
Děkuji.
Odpovědět0  0
duranduran (12) | 8.2.201021:49
Nepíšeš co chceš k tomu PC připojit.
Odpovědět0  0
busy (4706) | 9.2.20107:20
Diskusia je o TZ7, tak predpokladam ze chce pripojit TZ7 :)
Odpovědět0  0
dafyd | 11.2.20109:49
Kvalitní postřeh! :­-­)
Odpovědět0  0
Pontiac_CZ | 1.2.20108:19
Tak a máme tu to, na co se čekalo :­-­) ­- http:­/­/technet.idnes.cz­/tec_foto.asp?c=A100130_233140_tec_foto_lub
Odpovědět0  0
boubela | 31.1.201010:48
přemýšlím nad jedním z těchto foťáků, otázka jednoduchá ­- který doporučíte?

zoom 10x by se hodil, ale klidně oželím zoom, abych měla kvalitnější fotky.
TZ7 a TZ6 se opravdu liší jen videem ­(a cenou :­) ?

pro mě je důležité, aby byl foťák opravdu malý ­(placatý­), tak proto tyhle modely..
Odpovědět0  0
Ganec | 31.1.201013:24
Fujiny su hrube 23 mm, Panasnicy 33!
Ono je to v reali viac ako sa zda napisane na paieri.

F200 ma z nich urcite najkvalitnejsie fotky .. ak ti ide fakt len o to...
Odpovědět0  0
duranduran (12) | 31.1.201014:03
Myslím, že TZ6 se liší i velikosti a rozlišením displeje. Já koupil TZ7 a zatím pohoda. Ono každý asi bude chválit ten svůj :­))
Odpovědět0  0
duranduran (12) | 21.1.201016:17
Tak mi dneska tento krasavec dorazil domů.Musím říci, že jsem byl velmi mile překvapen. Je docela rychlý a fotky dělá pěkné. Nahrávání videa v HD nemá chybu. Jsem rád, že mi tam nic nešumí, ani necvaká.Zatím se s nim seznamuji a paráda. Koupil jsem jej s 8 GB SDHC kartou za 7777,­-kč.
Odpovědět0  0
focusx (397) | 21.1.201017:18
Taky jsem o něm kdysi uvažoval, ale pak jsem vzal profi kompakt Kodak Z915 má:
Plný manuál, všechny priority, pamatuje si nastavení, takže když přehodíš program, nemusíš znovu nastavovat,
2 druhy AF ­- střed, zónové se zdůrazněním na střed, zonové,
bodová expozice ­- to nemá ani Canon 1000D,
3polohovou ruční clonu a tak můžeš měnit např. hloubku ostrosti
kontinuální ostření na pohyblivý cíl,
3 druhy ostrosti ­- jemná, normál a ostrá,
živý histogram,
slušné makro,
panoramatické fotka za pár vteřin,
rychlá reakce na spoušť asi 0,2s,
až 16 vteřinová expozice
bracketing pro vykreslenější detaily ve stínu a světle ­- 3 obrázky po 1­/3 EV
skoro žádné soudkovité zkreslení na nejširším ohnisku, export fotek na YouTube, Facebook, Twiter, e­-mail atd,
k fotce i videu si můžeš přiřadit hudební klip
nastavení pixelů snímače na velikosti 1,2 ­(4:3­), 2,1 ­(16:9­), 2,2 ­(3:2­),3,1 ­(4:3­), 5 ­(4:3­), 7,5 ­(16:9­), 8,9 ­(3:2­), 10 ­(4:3­) MPx.
Parádní mechanická stabilizace 10x zoomu
nízká spotřeba, po 160 fotkách se mi nehla čárka měření kapacity ­(2tužky­)
Je maličký do kapsy, ale působí velmi bytelně a pevně
Zkrátka Kodak jak ho znám z modelu Z8612IS, nabitý funkcemi a férová cena Můžu jen doporučit, za tu cenu ­(v akci 2,99t. Kč­) není nic lepšího na trhu.

Odpovědět0  0
tomil2002 (81) | 6.3.201115:22
Souhlasím.Na Kodacích fotím od roku 2000 a to jsem začínal ja 1mpx přivezeným z USA až po dnešní Z981 a jsem opravdu spokojený a vzpomínám si že asi před třemi lety jsem měl ještě doma v šuplíku můj starý Kodak DX6490. Vzal jsem si jej jednou sebou na akci protože v té době můj Z8612IS nebyl nabitý a fotil s ním.Mí tři kolegové, 2x Panasonic FZ8 a jedna nějaká Sonka tam byli taky.Tak jsme dokumentovali akci a v pondělí jsme se sešli v kanceláři abychom vybrali pro nějaké zdokumentování vhodné snímky.Vzpomínám jako dnes jak ti dva Panasonici a Soňák :­)­) bledli závistí nad snímky z mého starého Kodaku DX6490 který měl jen 4mpx, 10 x zoom bez stabilizace ale světelnost objektivu 2,8­-3,7.Snímky jasné, ostré, bez přepalů.....Pak jsem ten foťáček věnoval synovi a ten s ním rád fotí dodnes a to jej porovnával s nějakým levnějším EVF ultrazoomem od Fujifilmu a povídal že kluci byli překvapení.Pořád není důvod jej odkládat.
A ještě bych vzpoměl moji osobní zkušenost s Panasonicem.Zaexpedientoval jsem si protože jsem chtěl kompakt do kapsy když člověk nechce sebou tahat nic velkého.Nechal jsem se ­"oblbnout­" reklamou na megaoisis od Panasonicu a koupil si LS60.To byla tragédie.Modrá barva tam nebyla znát vůbec a fotky tak rozpatlané jsem nikdy před tím neviděl.Ten foťák nefotil s tím svým stabilizátorem ani na stativu, natož z ruky
Odpovědět0  0
Milan Šurkala (6625) | 6.3.201116:10
Co se tyce Panasonicu rady LS, tak ta byla extremne nepovedena a Panasonic bych podle ni urcite nesoudil ­(jakoby to byrabel uplne jiny vyrobce, protoze s jinymi modely teto znacky to nema spolecneho skoro nic­). Panasonic FZ8 byl docela fajn fotak, ten mel svetelnost dokonce F2,8­-3,3, takze se docela divim, ze ty fotky byly horsi ­(mozna to bylo o fotografovi­). Doma mame predchudce FZ7 a byl to velmi slusny fotak, byt chybicky se take nasly.
Odpovědět0  0
duranduran (12) | 22.1.201011:33
Na převod videa z TZ7 jsem použil program VSO ConvertXToDVD a v pohodě mi to převedlo do formátu DVD.
Odpovědět0  0
tom545 | 30.1.201020:11
POZOR! Temer vsechny neoriginální baterie nefungují s firmware 1.2
Koupil jsem ted na aukru baterii pro TZ7 1200mAh za 590,­- která funguje i s verzí FW 1.2. Dej na aukru vyhledat DMW­-BCG10.
Odpovědět0  0
duranduran (12) | 31.1.201014:00
Taky jsem si ji koupil z Aukra a je fakt dobrá. Výdrž je hned poznát. S origo baterii jsem po nabití udělal cca 70 fotek převážně s bleskem a stav baterii mi ukázal polovinu. S touto novou baterku jsem vyfotil přes 70 fotek a pořád ukazuje plný stav.
Odpovědět0  0
Busy . | 6.4.201017:00
To moze znamenat aj to, ze neoriginalna bateria zle reportuje stav vybitia :)
Odpovědět0  0
duranduran (12) | 31.1.201014:23
A jaký je rozdíl u TZ7 mezi verzemi 1.1 a 1.2 ? Můžete to někdo napsat?
Odpovědět0  0
ldedek | 6.4.201016:06
Ahoj,
stále spokojenost? Jde tato baterie v pohodě nabíjet s originální Panasonic nabíječkou?
Odpovědět0  0
Busy . | 6.4.201017:02
Nabijacky obvykle nemaju problemy s vymenou firmware, takze malo by to ist bez problemov :)
Odpovědět0  0
ldedek | 6.4.201017:13
Mě jenom překvapila ta vyšší kapacita. Originální baterie má tuším 950mah tak jestli ta nabíječka vůbec umí nabíjet slinější baterie. Taky koukám, že se dost prodává baterie HÄHNEL HL­-PG10E ­(okolo 450kč­), která má ­"jen­" 800mah. Ovšem nevím jestli funguje s firmware 1.2. Někdo nějaké zkušenosti, doporučení?
Odpovědět0  0
Busy . | 6.4.201017:44
Vo vseobecnosti by to nemal byt problem a pokial je bateria kompatibilna ­(rozmerovo a napetovo­), mala by ist nabijat bez problemov. Pokial by mala vyrazne vyssiu kapacitu ­(dvojnasobne a viac­) tak teoreticky hrozi ze nabijacka bude pretazena ­(bateria si na zaciatku nabijania cucne vecsi prud nez na aky vyrobca nabijacku navrhol­) ale pri kapacitach nie tak vyrazne vyssich ako originalna by to nemal byt problem. Originalne nabijacky byvaju kvalitne a maju urcitu rezervu vykonu pre nabijanie.
Odpovědět0  0
Milan Lan | 7.4.201022:32
baterie HÄHNEL HL­­-PG10E je sice levná, ale má větší vnitřní odpor, což se negativně projevuje při focení bleskem
Odpovědět0  0
Alesss | 8.4.201017:43
No nevim,já bych si nikdy neorigo nekoupil jen kvůli pár stovkám.S origo mám jistotu,to co je pro ten foťák přesně vypilovaný od jedné firmy a kvalitní firmy....
Odpovědět0  0
Kateřina | 11.2.201018:04
Prosím, jak dlouho se nabíjí baterie do TZ7?? Díky? Katka
Odpovědět0  0
Alešek | 11.2.201021:11
přesně 2 hodinky
Odpovědět0  0
Pontiac_CZ | 17.1.201017:27
Ahojte,
chtěl bych zjara také koupit tento fotoaparát ­(na dokumentaci při geocachingu i doma­). No sliny už se mi sbíhají. :­) Jen bych se chtěl zeptat Vás, kteří používáte nižší rozlišení než nativní ­(třeba právě 5 Mpx­) ­- jak je na tom TZ7 co se týká kvality resamplovacího algoritmu? Fotíte na nižší rozlišení přímo ­(a necháte zmenšení provést foťák­) nebo raději zmenšujete až na PC?
Odpovědět0  0
Taffey | 17.1.201019:44
Já TZ7 nefotím, má ho syn, kterého učím fotit, ale stará pravda říká, že lépe vypadá fotka resamplovaná z maximální velikosti, než fotka, která využívá jen část čipu. Jiná věc je čip o menším rozlišení. Nic tím nezískáš. Když máš fotku s nějakýma optickýma vadama, třeba aberací, tak resamplem dolů se, pochopitelně, tyto problémy, do značné míry, potlačí. Stejně tak šum, pokud ho tam máš, jakože většinou trochu jo, tak resamplem se potlačí o dost. Optimální je fotit na maximální rozlišení a maximální kvalitu. Resamplovat pak můžeš hromadně, třeba Zoner je na to přeborník. Stovku fotek upravíš takto na patřičnou velikost za pět minut. Nezapomeň ale po každém resamplu doostřit. Jinak budeš mít nechutnou, rozplízlou měkkotu. Přestože je algoritmů resamplu více, např. Bilinear, Nearest Neighbor, Lanczos, Bell, Hermit a tak, tak používej zásadně Bikubic. Osobně zmenšuji vždy na půl, tedy třeba ze 3000x2000 na 1500x1000 a pak 750x500, pokdu to mám pro web, a teprve pak doostřím. Při resamplu si dej potažítko doostři na nulu. Zkoušel jsem to různými způsoby, ale pokud mezi jednotlivými kroky doostřuješ, mají šikmé linie tendence zubatět.
Odpovědět0  0
Pontiac_CZ | 17.1.201023:08
Taffey: chceš tím říct, že foťák downsampluje tak, že využívá jen část čipu? Tedy že např. bere každý druhý pixel? Jak by konkrétně dosáhl těch 5 Mpx?
Myslel jsem, že vezme komplet naexponovaný 10 Mpx obrázek a ten zmenší ­(jako SW v PC­).
Pokud to je tak, tak se samozřejmě šum neomezí a bude nutné downsamplovat v počítači.
Odpovědět0  0
Taffey | 18.1.20108:14
To já nevím, některé mašinky takhle pracují. Ale pokud bys chtěl fotit na 5 mega jen z důvodu ušetření místa na kartě, tak by to byla, samozřejmě, pěkná blbost, nechávat to na foťáku, když každý ví, kdejaký editor v PC to udělá lépe a hlavně si to můžeš všechno sám řídit. Kór dnes, kdy tak hvízdnneš osmičku kartu a máš to na věky.
Odpovědět0  0
focusx (397) | 17.1.201021:36
Právě jsem se vrátil z nákupu a koukl taky do fotoobchodu: TOTALNI VYPRODEJ PANASONIC TZ7 !! Stálo tam na velkých plakátech. To znamená jen jedno, přichází nový model a asi zase o něco lepší. Chtějí se zbavit zásob.
Odpovědět0  0
Robert Podesva | 17.1.201021:58
Zdravim. Totalni vyprodej? To znam. Neco podobneho meli i v Datartu­-vanocni vyprodej. U TZ7 cedulku­-Vyprodej. A cena? Rekl bych stejna jako pred vanoci a absolutne nekonkurencni. Ale slevu meli, meli tam, ze ho slevnili z 11000, takze proc ne. Jen nevim, kdy ho meli za tech 11, pred vanoci to nebylo.
Odpovědět0  0
focusx (397) | 17.1.201022:12
Já bych si ho nevzal ani zadarmo, sorry Panasonic. Ten TZ7 je opravdu k ničemu, malý čip, zoufale pomalý, neostré fotky a za přemrštěnou cenu. Cena je dokonce vyšší než cena zrcadlovky s objektivem, která je dokonce k sehnání levněji a je 100x lepší.
Odpovědět0  0
Taffey | 17.1.201022:51
No, vždyť to je přesně to, co furt říkám. Je to kompakt a jako takový není na nějakou vážnější práci. Pokud ale někdo hodlá koukat na fotky jen na monitoru, případně chce dělat papírové zvětšeniny 15x10 do rodinného alba, tak proč ne. Vedle toho je s kvalitním videem spousta legrace. Jasně, že ten, kdo je zvyklý fotit zrcadlkovkou, tak si TZ7 na práci nekoupí, ale na tahání po horách, aby si vyfotil, kde všude byl a rodinu a kámoše taky, tak na to je to odpovídající stroječek. No a k té ceně srovnatelné se zrcadlovkou, no, to je sice pravda, ale zrcadlovak za ty prachy nenabízí HD video ani takový rozsah ohnisek. Pro lidi, nemající větší fotoambice, je to dobrý přístroj. Jistě jeho tvůrci neměli v úmyslu, že by se s tím dal fotit volejbal nabo podobné věci. Už se těším, že si poprvé výjdu na hory polehku a nepotáhnu s sebou desetikolový bágl. A tak je to třeba vnímat.
Odpovědět0  0
focusx (397) | 17.1.201023:45
Tak když někdo chce něco malého na tůry, pak bych spíš doporučil FujiFilm F200EXR. Má skvělou kvalitu fotek a díky mnohem většímu čipu se nemusíš bát výřezů a hlavně plný manuál, kde nejsi odkázán na to, co ti nastaví často chybně automatika. A stojí polovinu, 5200,­- Kč. Video umí taky skvělé a objektiv je velmi slušný, jak tu bylo v recenzi napsáno ­- šlape zrcadlovkám na paty, co se týká kvality fotek, to se o TZ7 rozhodně říct nedá.
Odpovědět0  0
busy (4706) | 18.1.20106:22
Ale ten ma najvecsie ohnisko iba 140 mm, a pri takej, hlavne horskej turistike by sa hodilo aspon tych 300 mm.
Odpovědět0  0
solium | 28.9.20109:42
Tiez vyberam na VHS turistiku kompakt. Uvazujem o FujiFilm F70EXR. Mali by ste pre mna nejaky dalsi typ? Vdaka...
Odpovědět0  0
Taffey | 18.1.20108:10
No, neříkám, že ne, nestojí ale polovinu, jen o 3500 kč méně. A jak už jsem říkal, u těchto stroječků je pocit, že Ti manuální nastavení přinese cokoli zásadního, naprostý omyl. Stačí, když si majitel TZ7 nastuduje, co a jak pracuje konkrétní scénický program a naučí se korigovat expozici, což jde velice snadno. Ale že bych spatřoval rozdíl mezi fotkou s hodnotami 100­/5,6 a 50­/4 to bych říci nemohl. Je to jen fiktivní možnost. To si myslí jen zrcadlovkáři, kteří s kompakty nepracují. A video, video je HD a pokud ano, tak jaký kodek používá? To je třeba vědět přesně, protože HD video, ukládané do AVCHD je výrazně kvalitnější, než ukládané do MJPEG. A to jsou ty podstatné rozdíly, o kterých možná nemáš ani potuchy.
Odpovědět0  0
Milan Šurkala (6625) | 18.1.201010:07
Ohledně toho F200EXR. Ten má určitě velkou výhodu v manuálním nastavení expozice, nicméně stále je tam jen ND filtr, takže i přes větší čip si tam s DOF člověk o moc více nepohraje ­(vůči jiným kompaktům­), F200EXR je ale rozhodně velmi dobrá volba, s čímž souhlasím.
TZ6 a TZ7 má naproti svým předchůdcům irisovou clonu, jenže na druhou stranu ji nelze uživatelsky korigovat, což je trochu škoda ­(jenže ono s maximální clonou F6,3 stejně není moc prostoru na působení­). Slyšel jsem ale, že nástupci TZ6­/TZ7 by díky této irisové cloně mohli mít už manuální či prioritní režimy expozice. Alespoň to říkal zástupce Panasonicu zhruba před rokem v jednom rozhovoru. Samozřejmě tuto možnost nezaručil.
Pokud jde o manuální režimy u kompaktů, jejich hlavní výhodu neshledávám v práci s DOF ­(tam to většinou moc nejde­), ale hlavně pro práci s časy. Rád zkouším různé efekty s delším časem a proto manuální a prioritní režimy shledávám jako přínosné. I u kompaktů se tak člověk naučí si trochu hrát a hlavně tomu trochu rozumět.
Odpovědět0  0
Taffey | 17.1.201022:57
No, kdo chce točit HD video, tak tady má možnost, dokonce v AVCHD s 50 obrázkama za vteřinu, precízní obraz, srovnatelný s videokamerama za 30 litrů. Takže bych tu cenu vůbec neviděl jako předraženou. Ne každý je takový, že chce jen fotit. Jsou tací, a je jich hodně, kteří si chtějí udělat z akce fotky i video a pak je, podobný foťák, naprostá senzace. Mnozí sice tvrdí, že do foťáku video nepatří, ale taková je doba. Za chvíli v něm bude i mobil a nikdo se nad tím nepozastaví. Protože proč tahat tři krabičky, když můžu tahat jednu. Že ano.
Odpovědět0  0
Pontiac_CZ | 17.1.201022:58
Off­-topic.

Na nářky o tom, jak je to špatný fotoaparát, si lze založit vlastní vlákno.
Odpovědět0  0
focusx (397) | 17.1.201023:17
Naprostý souhlas, nekonečné vlákno :­) Je to tzv. lifestyle přístroj. Vypadá efektně, ale nic nedělá a co udělá je k nepotřebě.
Odpovědět0  0
Taffey | 18.1.20108:03
No je to zbytečně dlouhé vlákno, Bobe, ale všimni si, že třeba já mluvím z vlastní zkušenosti a pozitivně, zatímco Ty foťák jen shazuješ, aniž bys s ním měl jakoukoli větší zkušenost, máš­-li jakou vůbec. A v tom je zakopaný pes všech internetových diskusí. Mi tu, zrovna, stojí na stole a koukám se na fotky z něj. Z jakých zdrojů vycházíš Ty? To bych rád věděl. Počítám, že z těch, které tvrdí, že Panasonic je a priori na hovno, že šumí a kdesi cosi. Jasně, kdo je zvyklý na fotky ze zrcadlovky, pro toho to foťák není, ale ne proto, že by šuměly nebo že by nebyly ostré, správně barevné nebo něco podobného. Ale pro nemožnost pracovat s DOF, což by mi vadilo ze všeho nejvíc. Tak toho nechme, stejně si meleme každý svou a nemá to cenu. A to, že jsou výsledky z něj k nepotřebě pro Tebe ještě neznamená, že jiný z nich nebude nadšen. Nesmíš své přístupy takhle vyhrocovat. Blbý­-výborný. Černá­-bílá. Takhle se nikam nedostaneš. Snad do politiky. Tam to frčí nadoraz.
Odpovědět0  0
Taffey | 18.1.20108:15
Přesně tak.
Odpovědět0  0
focusx (397) | 18.1.20108:37
A to za zlomkovou cenu Panasonicu TZ7. Například Kodak Z915 má tychlou reakci na spoušť jako zrcadlovka ­(0,15s­), je malý a dělá slušné fotky. Napájení je řešeno 2 tužkami. Oba modely mají dobrý objektiv Z950 dokonce HD video s použitím optického zoomu. Z915 seženeš za bezkonkurenčních 2200 Kč. Škoda že Kodak přestal dělat zrcadla, jeho DSC pro SLS­-s byl podle testů velmi zajímavý a kvalitou vykreslení drtil Canony 20D a pod.
Odpovědět0  0
Pontiac_CZ | 23.1.201013:55
Z950 by možná nebyl špatný ­(prioritu clony nebo času bych bral­), ale už jen letmý pohled poměrně úzké startovní ohnisko 35 mm mi stačí. Tady se evidentně ušetřilo na objektivu ­(asi i na dalších věcech ­- např. displej­).
No jsem zvědav, jestli Panasonic do jara naznačí, že přichází nástupce TZ7...
Odpovědět0  0
Robert Podesva | 15.1.201021:12
Zdravim, po delsi dobe opet neco napisu. Jsem rad a dekuji za vase prispevky a rady. Myslim, ze uz s klidnym srdcem muzu rict, ze jsem se pro TZ7 rozhodl­-jen jeste nekoupil­-mam jeste cca 2tydny cas­-a doufam, ze jeste aspon o dve stovky slevni :o­). Kolega, ktery ma TZ7 ­(podobne jako Taffey­) mi poslal fotky, at se podivam na kvalitu ­(Taffey taky jednu poslal­). Co k tomu rict? Pro cloveka jako jsem ja a verim, ze asi vetsina lidi­-dle Taffeyho majitele fotaku, a dokonce s nim souhlasim, nejsem fotograf a ani se jim nechci stat, tento fotak naprosto staci. Kolega mi rika: co rikas na to ­"rozmazani­",­"sum­", atp. Ja nic nenasel. Rika: roztahni to na 1:1. Ale proc? 19­" Monitor ma rozliseni 1280x1024. Jasne dnes maji monitory bezne vic, ale zase jsou to LCD s TN, takze kvalita nic moc. Stary dobry monitor vic zari, ale je ostrejsi a barvy vernejsi. Teda pokud nebudu clovek obdobneho razeni jako Taffey a nebudu se zpracovanim fotek zivit a tim padem utratim majlant za monitor a prislusenstvi. Ale to chapu, kazdy zije z neceho jineho. Tady mala odbocka k panu Surkalovi, ktery se divi, ze se setri i na takovych prkotinach jako je zavit k objektivum­-kovovy vs. umely. Delam v automobilovem prumyslu a muzu s klidnym srdcem rict, ze technici ­(rozumejte konstrukteri­) by chteli zavit kovovy, ale firmy jsou tlaceny cenou a kazdy cent ­(u nas v cechach, ne ve firme,halir­) dela na milionech kusu docela pekny balik, tak proto. Takze ano, roztahnul jsem fotku 1:1 a nejakou tu chybku bych nasel, ale copak si budu prohlizet fotku tak, ze kouknu na kousek a pak si ji posunu? To asi ne. Takze pri prohlizeni na monitoru jsem chyby , ktere by mi vadily nenasel. A co teprve, pokud si nejakou fotku necham vyvolat. Nemyslim si, ze bych jen tak presel k jinemu formatu nez 15x10cm. A tady hledat chybu bude asi naprosto zbytecne. Rozumim tomu, ze pokud budu chtit nahodou nejakou fotku vetsi, nemusi se to povest. Ale je to podobne, jako bych si chtel koupit dodavku, protoze jednou za rok jedu s rodinou na dovolenou. Taky to neudelam. Budto si vetsi auto na ty dva tydny pujcim, nebo se rodina uskromni v rodinnem kombi. Ja si zase zkrotim sve zavodnicke ambice a nekoupim si lambo. Pro vsechno je potreba mit urcite ­"naradi­", ale pokud se tim nezivim,to znamena­-nevydela si to na sebe anebo to nemam jako konicek, pak si vystacim s ­"univerzalem­".
Berte me slova jako slova ­"majitele fotoaparatu­" ­(teda jeste ne­), ktery chce fotit dovolenou. TZ7 splni ma ocekavani, i kdyz si myslim, ze by mohl byt levnejsi. Na druhou stranu, majitele BMW si asi taky mysli, ze zamek do dveri za 3 a pul tisice je drahy, ale nakonec si ho stejne koupi ­(drahy je jen kvuli obchodnikum, vyrobni cena je uplne jinde:o­) ­)
Mejte se
Odpovědět0  0
focusx (397) | 15.1.201023:00
Tak na závěr, kup si nejlevnější zrcadlovku a kompakty nech být. Je to zoufalství a dáš za to stejné peníze. Tvrzení o 19 monitoru neobstojí, protože neuděláš kvalitní výřez a ze zrcadlovky ano. Takže s kompaktem i s větším čipem 1­/1,6 budeš plakat i nad 19 monitorem ve výřezu a to nemluvím o nočních fotkách, které ti budou hyzdit fialové fleky a bílé pixely a nekoukatelný šum, neuděláš ostrou fotku pohybu atd.
Odpovědět0  0
Taffey | 15.1.201023:44
Ano, takhle bych to podepsal. Roztáhnout například 10 megovou fotku na 1:1 může jen blb, promiňte, že takhle hrubě píšu, ale je to tak. Pokud se chceš podívat na fotku na svém monitoru tak, aby měla co nejvyšší kvalitu, tak ji musíš resamplovat na patřičnou velikost. Máš­-li monitor 1920x1080, pak resampl fotky o poměru stran 3:2 musí být na velikost 1620x1080 pixelů. Protože jen tak se zobrazí fotka v tzv.nativním režimu, tedy každému pixelu fotky bude přiřazen jen jeden pixel na monitoru. Tím docílíš toho, že šikmé linie nebudou zubatět a ostrost bude maximální. Ovšem třeba říci, že resampl na menší než původní velikost není totéž, jako výřez z fotky. To je úplně něco jiného, neb se setkávám, pravidelně s názorem, že je to, v podstatě, totéž. Není. Při výřezu se fotka chová na monitoru stejně, jakobys klikl v editoru na 1:1, tedy vyleze šum, artefakty po JPEG kompresi, která je dnes, u kompaktů, všudypřítomná, tu víc, tu méně. Například úroveň JPEG komprese, používané foťákem při ukládání do JPEGu je přesně ten parametr, na který by se měl člověk ptát. Pokud to není nikde uvedeno, zjistíte to snadno tak, že vezmete různé foťáky o stejném množství megapixelů, nastavíte kvalitu obrazu na maximální kvalitu a maximální rozlišení a vyfotografujete stejný objekt. To stejný je podstatné. Například vhodné je vyfotit ze stejné vzdálenosti a stejným ohniskem fasádu domu. Nějaký brizolit, například. No a pak v počítači zjistíte, jak je který soubor velký. Čím víc mega zabere, tím je komprese nižší a tím je obraz kvalitnější. Možná tu objevuju Ameriku, ale pro kvalitu fotek je toto naprosto rozhodující. Kromě objektivu, samozřejmě. Obecně platí, že zrcadlovky mají nižší kompresi než kompakty a tedy, při focení do JPEGu, do kterého stejně bude fotit většina lidí, poskytne zrcadlovka lepší kvalitu. A o tom to je. Čau, Taffey.
Odpovědět0  0
focusx (397) | 17.1.20108:51
A aby jsi mezi zrcadlovkami nemusel tápat, máš jen dvě možnosti: Vyber si tu nejlevnější a nebo tu nejlepší ­(ta není ale nejdažší­). Za 10,9t. Kč dostaneš set Sony A230 10.2 MPx i s exter. bleskem Sony v hodnotě 3,2t. Kč, tedy za 7,7t. Kč ­(!­) mají ji např. v Datartu v Praze na Černém Mostě a nebo tu nejlepší co lze dnes koupit Pentax K7. Za set Pentax K7 dáš sice 29t. Kč, ale budeš mít nejlepší foťák co se dnes vyrábí a který strčí do kapsy kvalitou fotek i fulframe jako Canon 5D Mark II a Sony A900 v cenách kolem 80t Kč za sety.
Odpovědět0  0
Zajímá Vás tato diskuze? Začněte ji sledovat a když přibude nový komentář, pošleme Vám e-mail.
 
Nový komentář k článku
Pro přidání komentáře se přihlaste (vpravo nahoře). Pokud nemáte profil, zaregistrujte se pro využívání dalších funkcí.