Premier 5384: bytelný, ale pomalý drobeček

25.5.2005, Marek Kuřina, recenze
Rozhodli jsme se podívat bedlivým okem recenzenta na novinku společnosti Umax, která nás překvapila již na poprvé nízkou cenou. V našem testu jsme sice několik problémových oblastí objevili, přesto poskytoval model docela solidní obrazový výkon (naše připomínky najdete v části Praktické zkušenosti) a díky manuálnímu nastavování clony nebo času či použití histogramu budete mít expozici pod kontrolou. Nelíbilo se nám ovšem příliš ovládání modelu.
Jak jsme již uvedli v úvodní části recenze, tak nám přišel nepraktický způsob ovládání nastavování clony a času v manuálním režimu (pomocí horní a dolní polohy čtyřpolohového kolečka na zadní straně). Také Menu nám připadalo mírně nepřehledné, protože všechny položky jsou umístěné pod sebou postupně, bez rozdělení do jednotlivých kapitol. Pojďme se však podívat na rozmístění ovládacích prvků na modelu. Na horní straně najdete spoušť zabudovanou uprostřed velkého ovládacího kolečka, pomocí něhož vyberete režimy snímání (automatický, s prioritou clony nebo času, manuál), videozáznam, vstoupíte do Set upu, anebo si vyberete polohu Scene, pod níž jsou ukryté přednastavené scény. Nesmíme zapomenout ani na podlouhlé černé tlačítko zapnutí/vypnutí modelu. Z hlediska ovládání je nejzajímavější zadní strana, na které najdete vpravo od malého LCD displeje čtyřpolohový ovladač s potvrzovacím tlačítkem OK uprostřed. Levou šipkou ovládáte režimy blesku a pravou poté samospoušť. Bohužel celé kolečko je příliš zapuštěné do těla a jednotlivé polohy se tak špatně domačkávají. Kromě tlačítek mazání snímků a přehrávání fotografií je vpravo nahoře kolébka optického zoomu.

Do pravého boku výrobce umístil pod gumovou krytkou ukryté konektory USB, AV a zdířku pro napájení. Paměťová karta a dvojice tužkových AA baterií se zasouvají zespodu, kde je i závit pro stativ, umístěný uprostřed těla.

Jak jsme již naznačili, tak Menu je sice relativně slušně graficky zpracované, přesto je zdlouhavé jím listovat. Do Menu se musíte ponořit, i když budete chtít snímat v režimu Makro. Softwarově nastavíte dále například rozlišení a kompresi snímku, korekci expozice, citlivost snímače nebo teplotu bílé. Do klasického Set upu (nastavení jasu LCD displeje, času, datumu...) se dostanete přes otočné základní kolečko na horní straně.