Recenze  |  Aktuality  |  Články
Doporučení  |  Diskuze
Fotoškola  |  Seriály
Fotoaparáty  |  Objektivy
Fotomobily  |   Software
Příslušenství  |  Ostatní
Svět hardware  |  TV Freak
Svět mobilně
Diskuze k článku: Samsung WB2000: stylová bomba
13.8.2010, Milan Šurkala, recenze
Samsung se svým novým modelem WB2000 vzbudil doslova neuvěřitelný zájem. Stylový kompakt s CMOS BSI čipem, podporou RAW formátu a dobrou světelností F2,4 na nejširším ohnisku včetně HDR režimu a Full HD videa. To zní zajímavě. Jak zajímavá bude praxe?
karel.t (1) | 25.2.201413:15
Dobrý den,
předně díky za výbornou práci! Vybírám teď svůj první digitál. Jak tyto fotoaparáty studuji, překvapil mne markantní rozdíl v barevném podání tohoto přístroje ­(Samsung WB2000­) a to jak v exteriéru ­(https:­/­/download.digimanie.cz­/clanky­/2010_08_09_Samsung_WB2000­/gallery4.jpg­), tak v interiéru ­(https:­/­/www.digimanie.cz­/digimanie­/media.nsf­/v­/5E2797AF5CDBC9E8C125777A006D927A­/$file­/gallery2big2.jpg­). Živím se jako výtvarník a na barvy jsem proto dost citlivý a tohle mi zkrátka vyrazilo dech v porovnání s fotoaparáty, které jsem zatím zkoumal. Např. ukázkové fotografie z Cybershot DSC H200 mi pořád připadají jako ­"mrtvé­" ­(http:­/­/www.megapixel.cz­/sony­-cybershot­-dsc­-h200­/recenze#product­-sec­-sample­) Existuje pro tak diametrální rozdíl v barevném podání ­(alespoň já ho tak vnímám­) nějaké jednoduché ­(tzn. pro mne pochopitelné :­-­) vysvětlení ­(např větší čip apod.­), prosím? Rád bych pochopil, kde se to v tom foťáku bere :­-­)
Předem moc díky!
Karel
Odpovědět0  0
Mirlubo | 15.10.20127:20
Ak ho zapnem v režime voľby scény, pri objavení sa ­"filmového pásu­" pre výber ikony scény, na jeho pozadí vidno normálny obraz ­- nie zoom. Po voľbe typu scény, ide okamžite do max. zoom­-u. Buď je nastavené ručné ostrenie a neviem z neho výsť alebo je to chyba ­- možno mechanická v ovládači zoom­-u ? Ako keby bol stále posunutý vpravo na doraz ­- z pohľadu fotografujúceho. Teda maximálny zoom. ???
Odpovědět0  0
Mirlubo | 15.10.20127:32
Skúsil som aj vybrať akumulátor, chvíľu počkať a vložiť ho späť. Stále to isté.
INÁČ má mesiac po záruke. Nerád by som ho dával do opravy ­- čas a peniaze ­- dúfam, že je tam iba niečo nastavené a neviem to vríňátiť do normálu.
Odpovědět0  0
busy (4706) | 15.10.20129:06
Vybratie akumulatora je to iste ako obycajne vypnutie a zapnutie. Treba skusit factory reset ­- mal by byt niekde v setup menu.
Odpovědět0  0
Mirlubo | 15.10.20129:08
Ďakujem, áno, našiel som ho, ale ani reset z MENU nepomoihol.
Odpovědět0  0
Mirlubo | 15.10.20127:15
Reset nepomohol. Prebehol za 1­-2 sekundy, ostal aj dátum a čas ...
Odpovědět0  0
Mirlubo | 12.10.201220:29
Prosím o pomoc.
Môj S. WB2000 ­(TL350­) po zapnutí ide ihneď do maximálneho ZOOM vo všetkých módoch.
Dá sa nastaviť v tomto režime napr. vzdialenosť ručného ostrenia, ... ale neviem sa z tohoto režimu vrátiť do normálneho ­- teda ručný ZOOM vedľa spúšte.
Ďakujem veľmi pekne za pomoc.
Manuál hovorí o tom, ako nastaviť ručné ostrenie, ale o návrate NIČ.
lubom1@centrum.sk
Odpovědět0  0
Milan Šurkala (6623) | 12.10.201220:32
Jednou z možností je úplný reset fotoaparátu v menu :­-)
Odpovědět0  0
Pajus06 | 16.11.201122:58
Dobrý den, již jsem se koukala na P300 a teď jsem narazila na tento model a nevím, který z ncih by byl lepší. Hledám náhradu za coolpix 5600, ale pořád se nějak nemohu rozhodnout. Nevím, jestli se vyplatí vysoká světelnost P300 a jestli to má nějaký vliv na kvalitu běžných fotek. Nebo raději nějaký Panasonic? Potřebuju něco, co dokáže dobře fotit i v auto režimu a bez další nutné úpravy fotek v editoru ­(např. vyvážení bílé, ostrost, atd.)
Odpovědět0  0
sano | 4.10.201121:39
Dobry den,

uz je to pomaly rok, co som sa v tejto diskusii opytal z akeho materialu je WB2000. Dodnes som na tuto otazku nedostal odpoved. Je na tuto informaciu nejake specialne embargo alebo existuje nejaky iny zahadny dovod, preco sa to nepise tu ani v recenzii?
Odpovědět0  0
busy (4706) | 4.10.201121:48
Alebo tretia moznost ­- nikto z tych, co citali tuto diskusiu, to proste nevie :­)
Odpovědět0  0
Milan Šurkala (6623) | 4.10.201122:07
Dnes je tezke to poznat, protoze tela mnoha fotoaparatu pusobi kokoveji nez plast, ale plastoveji nez kov. A ted to poznejte :­-)
Odpovědět0  0
sano | 4.10.201122:50
Ak mam pravdu povedat, tak mam tento fotak nejaku tu dobu a neviem s istotou povedat ci je telo kovove alebo plastove. Tak som to teraz nevydrzal a odmontoval som jednu tu malu skrutku zospodu. Na mieste, kde hlavicka skrutky kryje telo fotaku som urobil do farby skrkanec. Na zaklade tohoto mozem potvrdit, ze telo je kovove ­/ pravdepodobne hlinik. Len nerozumiem, preco to vyrobca neudava, ked kovove telo je povazovane za kvalitnejsie ako plastove.
Odpovědět0  0
Kikosa | 30.9.201112:15
Ahojky,máte někdo zkušenosti s tím,jak tento přístroj fotí pohyb ­(běh,lyžování apd.­)? Případně nějaké fotky na ukázku? Díky:­-)
Odpovědět0  0
Kikosa | 28.9.201118:32
Dobrý den,pane Škuralo,potřebovala bych poradit:­-­) rozhoduju se mezi Panasonic TZ10 a Samsung WB2000.U Samsungu jsem celkem rozčarovaná z nedostupnosti nabíječky.Je pro celkovou kvalitu fotky lepší světelnost f2,4­-5,8 nebo 3,3­-4,9?Jsem laik a v tomto mám trochu zmatek. Budu ho používat hlavně na cestování ­(tedy i focení architektury­),na hory ­(panoramata­) a rodinné fotky. Jde mi hlavně o kvalitu fotek,ale taky dobré video. Je mi jasné,že najít všechno v jednom kompaktu je složité:­-­) Nebo máte ještě nějaký tip na podobný přístroj třeba od Canonu,Nikonu a Sony?Který byste vybral Vy a proč?:­-)
Odpovědět0  0
Milan Šurkala (6623) | 28.9.201119:45
Nelze rici, zda je lepsi 2,4­-5,8 nebo 3,3­-4,9 :­-­) Je to jednoduche, na sirsich ohniscich je lepsi to prvni, na tech delsich to druhe. Na architekturu a hory budete potrebovat spise ta sirsi ohniska, takze zde Vam asi lepe poslozi ten Samsung, nicmene toto stejne budete vetsinou fotit za dobreho svetla, kde Vas svetelnost objektivu vubec nemusi zajimat. V JPEGu je kvalita fotografii vyrovnana, trochu lepsi bude asi Panasonic, ale ne nejak vyrazne. Samsung ma RAW, takze tam fotograf muze z fotoaparatu vytriskat mnohem vice. Panasonic bude lepe fotit na dalku, Samsung naopak v interierech na blizko. Video maji oba velmi dobre. V teto kategorii bych doporucil jeste mnoho kapesnich kompaktu ­(viz clanek o vyberu kompaktu­), z tech mensich pak Canon IXUS 300 HS a Nikon Coolpix P300. Osobne bych si koupil WB2000 kvuli velmi dobrym vysledkum nejen v JPEGu a zajimavym technologiim, ale me by prave hodne lakal ten RAW.
Odpovědět0  0
Kikosa | 29.9.20119:43
Děkuji za názor a moc se omlouvám se za zkomolení jména:­-­) Jen mám po shlédnutí snímků z více zdrojů pocit,že tz10 má výrazně ostřejší snímky než wb2000. U toho se mi ale zase víc líbí barvy. Co si o té ostrosti myslíte? Je to jen mů dojem? Díky
Odpovědět0  0
Kikosa | 29.9.201110:14
A ještě jeden dotaz: zvažuji ještě fotoaparát pro sestru,která ho bude používat hlavně na záznam rodinných událostí ­- focení dětí v interiéru i venku,dovolená apd. Jsou vhodné stejné přístroje,o kterých se bavíme?
Odpovědět0  0
Milan Šurkala (6623) | 29.9.201111:06
Jestli ma TZ10 vyrazne ostrejsi snimky nez TZ10, to se mi moc nezda. Urcite ma aspon ve dne jedny z nejdetailnejsich, WB2000 trochu vice rozmyva, ale stale patri k nadprumeru ­(clovek se az divi, ze to je Samsung, ktery vetsinou u svych kompaktu patlal snimky primo brutalne ­- to je dnes uz castecne minulosti­). Pokud u WB2000 vyuzijete foceni do RAWu, dovolim si tvrdit, ze ostrejsi snimky pujdou z WB2000, ale uz tam je ta nutnost vyvolavani snimku v pocitaci. Barvicky se mi na WB2000 take libily. Co se tyce interieroveho foceni, pak bych doporucil jeden z onech tri fotoaparatu WB2000, IXUS 300 HS a P300. V podstate bych rekl, ze je jedno jaky. Vsechny budou dobre slouzit.
Odpovědět0  0
Kikosa | 29.9.201121:57
Vaše odpovědi jsou vyčerpávající:­-­) Díky za ně. Ještě mě zajímá,jak je na tom wb2000 s fotkami v pohybu ­- např. děti při sportu,lyžování apd? A co se týče úpravy fotek v RAW,existuje i jiný program,který by uměl upravit fotky ze Samsungu nebo to lze pouze v Samsung RAW Converter?
Odpovědět0  0
Milan Šurkala (6623) | 29.9.201122:38
No, neni to zrcadlovka, takze ostreni na pohybujici se objekty muze byt problematicke. Tato disciplina obvykle dela kompaktum problemy a Samsungy v tomto byvaly ponekud horsi, dnes je situace o neco lepsi. RAWy se daji upravovat napr. ve Photoshopu, Lightroomu, ale i jinych profi RAW konvertorech ­(zpravidla nejde o moc levne softwary­) stejne jako puvodne Linuxovych konvertorech ­(napr. RAWTherapee­).
Odpovědět0  0
Kikosa | 30.9.201112:11
Díky moc za odpovědi a rozsáhlé recenze:­-­)
Odpovědět0  0
Azik | 28.9.201117:50
Zdar vsichni vsimnul jsem si u meho fotaku kdyz je ticho vydava zvlastni elektronicky sum! Celkem bych to neresil,ale kdyz nahravam videa kde je celkem tiche prostredi je to slyset coz je neprijemne. Rozhoduju se zda to nereklamovat!
Diky za info a vlastni zkusenosti.
Odpovědět0  0
Milan Šurkala (6623) | 28.9.201117:54
To Vam nikdo nevyreklamuje, protoze jde o normalni vlastnost. Otazkou je, zda to nahodou neni hlucnejsi nez obvykle, ale jista mira hluku v tichem prostredi je obvykla.
Odpovědět0  0
Azik | 28.9.201118:19
No videoukazky zde v recenzi jsou v pohode,ale u me to prechazi az k piskani vyssi frekvence. Kdyztak jsem nahral kratkej klip kde je to v pozadi slyset nepocitam ten vitr tim to neni kdyz prilozim ucho k fotaku a mam ho prepnuty na video je to slyset taky odkaz:http:­/­/www.uloz.to­/10426872­/sam­-0692­-mp4
Odpovědět0  0
Milan Šurkala (6623) | 29.9.201112:31
Tak jsem si to poslechl, no... je to takove zvlastni. Normalne bych rekl, ze takovy hluk na pozadi je bezny. Pak jsem si ale pustil videa z recenze WB2000 a opravdu tam nikde to seveleni neni, takze asi bude ve Vasem pristroji chyba. Ale reklamovat to budete docela tezko, nebot takova mira hluku je u jinych pristroju bezna ­(pamatuju si, jak jsme tu na Digimanii resili doslova brutalni skreky, ktere nechteli vyreklamovat u evidentne uplne vadneho Panasonicu TZ7, ze pry je to ­"bezne­"). A tam ty zvuky byly fakt drsne, tohle je naprosto ­"nic­". Kdybyste to reklamoval, tak je zkuste poprosit, at Vam pujci jeste jednu WB2000, nahrajte dve totozna videa, at to jde porovnat.
Odpovědět0  0
Petr Martínek | 26.7.201117:15
Koupil sem si tento fotoaparat a mam problem. V interierech s horsim osvetlenim sou fotky nepouzitelne. Mel to byt fotak pro pritelkyni takze user friendly automaticky rezim maximalne prepinat sceny, popr. pro me manualni rezimy. RAW radsi ne pride me to moc pracny.
Kdyz necham Iso 100 tak se casy pohybuju kolem 0.5 sec coz nejde udrzet a v automatu se aktivuje nocni scena ISO 800 cas tak 1­/10 1­/15 coz je taky problem udrzet a zrni to jak prase :­( . Vse na nejsirsim ohnisku, dat tam este trochu zoom tak to je konec. Je to u tohoto fotoaparatu normalni ?
Odpovědět0  0
busy (4706) | 26.7.201117:53
Ano, to je u kompaktov normalne. A WB2000 je na tom vdaka vynikajucej svetelnosti na sirokom ohnisku este velmi dobre, ine bezne kompakty ­(tejto kategorie­) su na tom este horsie :(
Odpovědět0  0
Petr Martínek | 26.7.201118:34
Dekuji za rychlou odpoved. Ted sem ho byl zkouset venku. Tak do zoom 3x super fotky.Vubec netrefil
vyvazeni bile ­(rucne doladeno pak bez problemu­). Automat podle me absolutne nepouzitelny a doma fotit asi jen s bleskem. Z par venkovnich fotek mam celkem radost. Ale pritelkyne me asi zabije, protoze to bude vypadat ze sem ho vybral pro sebe. Jeji starej panasonic dmc­-tz1 doma foti bez problemu i se zoomem.
Odpovědět0  0
busy (4706) | 26.7.201119:01
To bude tym ze stary panasonic TZ1 ma iba 5 megapixelov :­)
Mozno by bolo tiez zaujimave porovnat EXIF, ake expozicne hodnoty nastavuje TZ1 pri foteni v interieri. A ake by nastavoval pri nastaveni ISO 100 natvrdo. Mozno zistime, co robi WB2000 inak a po nejakom vhodnom nastaveni bude WB2000 fotit v interieri lepsie. Ale vzhladom na tych 5 MPix u TZ1 si aj tak myslim, ze tak dobre a hlavne ciste fotky v interieri bez blesku WB2000 nebude mat..
Odpovědět0  0
Petr Martínek | 30.7.201112:21
Tak problem vyresen vymenou za samsung EX1 a doplatkem 2K.
Odpovědět0  0
LukassP | 10.7.201121:07
Ahojky, rad bych se zeptal jestli jste resili moznost autofokusu pri nataceni videa. Cetl jsem par clanku na netu, ale nekdo rika funguje nekdo ze ne. U me nefunguje, takze jestli nekomu ano, tak jak toho dosahl, jaky ma firmware a co a jakma nastaveneho ve fotoaparatu :­-­)­)
Dekuji za pomoc a ochotu
Luk.
Odpovědět0  0
tomasf | 2.7.201114:14
Ahoj, jsem amatér a právě vybírám nějaký kompakt pro focení zejména HDR fotek a pro záznam trochu kvalitnějšího HD videa. Cena by se měla vejít do 5700. Koukal jsem na Sony HX5 a WX5, ale nejvíce se mi asi líbí tento Samsung WB2000, hlavně díky podpoře RAW a svým sympatickým rozměrům. Chtěl bych se však zeptat, zda se dneska nedá sehnat něco lepšího, třeba s vyšším rozlišením a celkově, zda se tenhle kompakt ještě dneska vyplatí =­). Díky
Odpovědět0  0
ONGBAC | 2.7.201115:35
No... já jsem si tento fotoaparát pořídil před 3 týdny a je to nejlepší kompakt střední třídy který jsem držel v ruce :­). Každej známej kterému jsem ukázal tento fotoaparát si ho vychvaloval ­( hlavně díky suprovému displayi ­) HDR funguje solidně jenom se s tím musí umět a trochu si na to zvyknout. Nynější fotoaparáty stejné ceny nemají možná kromě GPS a display na přední straně pro autoportréty nic bombastického navíc. A na rozlišení se nedívejte, dívejte se na rozměry snímacího čipu apod. :­) nebudete doufám tisknout fotky velikosti A3 ­( na ty je potřeba vysoké rozlišení­). Kamarád má Sony HX5 se kterým jsem svůj samsung WB2000 porovnával a litoval toho že si vybral Sony HX5 :­))
Odpovědět0  0
Ongbac | 20.6.201110:44
Dobrý den,

Pozorujete někdo také takové malé seknutí obrazu po tom co v automatickém režimu zaostříte na snímek ­(že namáčknete spoušť a ono to po úspěšném zaostření ukáže zelené čtverce­)? Praštil se mi totiž foták o skřín jak jsem ho držel za poutko tak nevím jestli to není tím.

Díky
Odpovědět0  0
Milan Šurkala (6623) | 20.6.201110:51
Muze to byt neco s optickou stabilizaci, zkontroloval bych tedy jeji ucinek ­(ten ale u WB2000 nebyl nejak prehnany­). Neco podobneho delaji obcas nektere zrcadlovkove objektivy, kdy v hledacku lehce preskakuje obraz, nicmene stabilizace funguje spravne.
Odpovědět0  0
Dulla | 21.4.20119:26
Zdravim,rozhodujem sa medzi Samsungom WB2000 a Canonom IXUS 300 HS kôli svetelnosti objektívu...
Potrebujem fotoaparát na fotenie dieťaťa v interieri najmä bez blesku tak do 300,­-EUR.
Z ktorým kompaktom budú lepšie výsledky?Prípadne ešte nejaký typ na iný kompakt ...Vďaka.
Odpovědět0  0
busy (4706) | 21.4.201110:33
Pri cenovej hranici 300 eur by som sa uz popozeral po nejakom profikompakte. Tie budu v stazenych svetelnych podmienkach davat lepsie vysledky, vdaka nie len dobrej svetelnosti, ale hlavne aj nizkej pixelovej hustote.
Odpovědět0  0
Dulla | 21.4.201115:31
Hmm...profikompakt za 300,­-EUR? Aky maš na mylsli? Pozeral som aj po lepších ­"svetelných­" kompaktoch napr.Panasonic LX3,LX5...Canon PowerShot S90,S95...ceny sú vyššie.Máš nejaký konkrétny typ?
Odpovědět0  0
busy (4706) | 21.4.201117:54
Napriklad Samsung EX1 ­- da sa kupit uz od 290 eur.
Odpovědět0  0
Dulla | 21.4.201122:49
Vďaka za typ,už som EX­-1 uvažoval...jediná vec čo by mi na nom vadila­(alebo skôr manželke­) a prečo ho ešte nemám,je že netočí video v HD...ináč pomer cena­/kvalita výborná.
Odpovědět0  0
Peter321 | 21.4.201113:31
Ja osobne pouzivam WB2000 prave na fotenie deti bez blesku v interieri, s vysledkami som spokojny, clona 2,4 je vcelku slusna, ale aj tak je samozrejme nutne mat urcitu hladinu osvetlenia, najlepsie prirodzeneho. Fotim aj Minoltou 7D, ale pre kompaktnost a jednoduchost castejsie pouzivam WB2000.
Odpovědět0  0
Milan Šurkala (6623) | 21.4.201115:29
Z tehle dvou da lepsi vysledky Canon ­(lepsi odsumovani a lepsi svetelnost­). Nicmene oba jsou vynikajici.
Odpovědět0  0
Peter321 | 21.4.201122:52
Aby som doplnil, pre mna bolo rozhodujuce ohnisko 24 mm, kym Canon je az od 28 mm, co uz je dost velky rozdiel a mozem povedat, ze 95% fotiek urobim na najsirsom ohnisku. Velmi dobre sa s nim robia autoportrety s dalsou osobou­/dietatom, ked nie je poruke nikto dalsi, co by nas cvakol :)
Odpovědět0  0
Pavel Dočkal | 9.4.201113:44
Dobrý den, potřebuji nahradit věrný, ale rozbitý SAMSUNG NV24 novým přístrojem s širokým objektivem. Fotím pracovně interiéry, proto potřebuji 24 mm ohnisko a AMOLED displej pro snímky nad hlavou. U WB650 mě láká dlouhé sklo, u WB200 zase malé rozměry, váha a lepší možnosti videa. Můžete mi poradit? Děkuji
Odpovědět0  0
Milan Šurkala (6623) | 9.4.201113:55
Do interieru bych doporucil WB2000 kvuli mnohem lepsi svetelnosti na sirsim ohnisku ­(prepokladam, ze ty interiery fotite v drtive vetsine prave na to 24mm ohnisko­). Navic je mozne fotit do RAWu a veskere odsumovani si udelat sam ­(lze tak kontrolovat miru zachovani detailu a velikosti sumu­).
Odpovědět0  0
Pavel Dočkal | 9.4.201114:15
Máte pravdu, inteiér jasně převažuje ­- jsem realitní makléř a přes nedostižný NIKON COOLPIX8400 s výklopným displejem a 24 mm jsem přešel na SAMSUNG NV24 s AMOLED displejem. Superzoom asi nevyužiju, na max. jde stejně kvalita do kytek. Další funkcí, která mě láká je širokoúhlé video se stereo zvukem ­(jsem aktivní muzikant­), protože všechny kamery mají úzké objektivy. Umí WB2000 nahrát víc než 20 min záznamu nebo je stejně omězena jako PANASONIC, aby nekonkurovala kamerám?
Odpovědět0  0
Milan Šurkala (6623) | 9.4.201117:23
S temi minutami nevim, chtelo by si to stahnout manual a kouknout do nej. Nas domaci kompakt Samsung s HD videem konci prave na 20 minutach ­(zrovna dnes jsem s tim natacel mraky­).
Odpovědět0  0
Pavel Dočkal | 21.4.201111:54
Nakonec jsem objevil SAMSUNG EX1 s výklopným displejem a to pro mě spolu s nedostižnou světelností vyvažuje absenci HD videa. Ujasnil jsem si, že 95 % fotím interiéry a potřebuju si srovnat perspektivu, v čemž je výklopný displej k nezaplacení ­(jako byl můj první NIKON COOLPIX8400­). Prosím o Váš názor, děkuji.
Odpovědět0  0
Petrusja | 15.3.201115:41
Dobrý den, mám v rukou nový Samsung WB 2000 a trápí mě, že se z těla ­(v zapnutém stavu­) linou zvláštní ­"škroukavé­" zvuky. U jiných kompaktů jsem to dosud nezaregistrovala, a tak se chci zeptat, jestli je to normální nebo jestli jde o vadný kousek. Co myslíte? Stejně tak mě celkem zaujalo, že se přístroj výrazně zahřívá, ale to už se tu tuším rozbíralo... Samsungy takové asi jsou. :(
Odpovědět0  0
Milan Šurkala (6623) | 15.3.201116:36
Zahrivani je u Samsungu bezne, tim bych se neznepokojoval ­(ma kovove telo, o to vic je to poznat­). Co se tyce zvuku, patrne jde o prubezne doostrovani. To je aktivni tusim ve SMART rezimu, zkuste tedy prehodit horni kolecko treba na volbu P, zda to bude jeste delat. Nemelo by ­(ted si nejsem jist, jak to ma WB2000 s prubeznym ostrenim v jinych rezimech­).
Odpovědět0  0
jozef.voznar@gmail.com | 29.1.201111:02
Dobry den. Prosim vas, v akom rozlíšení robí fotky vo funkcii timelapse? vĎaka
Odpovědět0  0
jozef.voznar@gmail.com | 26.1.201113:16
Dobry den. Prosim vas, chcel by som sa spytat ci sa raw subory daju otvorit v adobe lightroom 3. Vdaka velika.
Odpovědět0  0
sano | 20.11.201017:25
Nejak mi v recenzii chybaju informacie o materiali tela resp. jeho jednotlivych casti, nasiel som iba to, ze stativovy zavit je plastovy. Precital som si viac recenzii na tento fotak, ale ani v jednej som tieto informacie nenasiel. Teda z akeho materialu je telo, objektiv, kryt baterie­/karty­/konektorov, prip. inych casti?
Odpovědět0  0
marpol | 6.11.201014:48
Ahoj, mám dotaz na tuto kartu : Transcend SDHC karta 16GB Class 10
Myslíte si, že bude dostatečně rychlá na nahrávání FullHD videa tímto fotoaparátem?
A také se chci zeptat zda je interní paměť vážně 22mb, zdálo se mi, že jsem četl, že má 1GB paměť, na některých stránkách to také uvádějí, tak si tím nejsem jistý.
Jinak si myslím, že se mi fotoaparát líbí, a koupím si ho. :­)
Děkuji M.
Odpovědět0  0
Milan Šurkala (6623) | 6.11.201016:57
Na Full HD video by teoreticky mela stacit i Class 4 karta. Pokud to neni vylozeny sunt ­(coz Transcend neni­), tak Class 6 bude stacit vice nez bohate. Interni pamet 1GB, pokud vim, nema. Ostatne to vubec nevadi, kdyz dnes 4GB nebo 8GB kartu muze clovek sehnat opravdu za par korun.
Odpovědět0  0
Luboš Kadeřábek | 2.5.201117:09
Dobrý den, budu si pořizovat tento fotoaparát a zajímalo by mě, jestli na fotografování a občasné natáčení FullHD videa bude stačit karta ­(SanDisk­) class 4, popřípadě jestli mám jít raději do class 6.
Nebo jestli byste mi doporučil nějakou kvalitní kartu 16 GB.
Odpovědět0  0
Tonda.F | 4.11.201012:16
Mohl by mi prosím někdo přiblížit, jak funguje intervalové snímání? Bude fotoaparát fungovat tak, že ho postavím na stativ, nastavím interval např 5 vteřin a on potom bude třeba hodinu sám fotit?
Odpovědět0  0
Milan Šurkala (6623) | 4.11.201012:38
Ano, presne tak. Pokud jsou ty intervaly mezi snímky dlouhé, fotoaparát se sám i vypíná a v momentě kdy má fotit, se sám zapne, zaostří, vyfotí a zase se vypne.
Odpovědět0  0
heinz | 4.11.201012:39
je to tak,ale myslím si že interval jde u tohoto přístroje nastavit až od jedné minuty
Odpovědět0  0
Tonda.F | 4.11.201021:16
Děkuji za informaci, ale právě kratší intervaly jsou pro mě rozhodující. Je možné to zjistit přesněji, případně doporučit jiný přístroj? Lehký, s širokoúhlým objektivem, slušným videem a automatickým focením v intervalu kolem pěti vteřin. Chci ho zavěsit pod rádiem řízený model vrtulníku a buď fotit nebo točit video.
Odpovědět0  0
heinz | 5.11.201014:14
to bude trošku problém,ještě nedávno byl time laps součásti mnoha přístrojů,třeba ixusy,v sočasné době je jich jen pár,myslím že ricoh,ale výrobci už minimálně 5 let zákazníkovi vnucují megapixely a nic víc
Odpovědět0  0
Barmann | 23.10.201012:30
Ahoj mám týden WB2000 a cca už 10x mi zamrzl. Na displeji je poslední věc co zobrazoval na nic nereaguje .pomůže vyjmutí a zandání baterie.
Odpovědět0  0
heinz | 23.10.201018:23
mám ho 2 měsíce,denně používám,ale tuhle zkušenost zatím nemám
Odpovědět0  0
Siber | 23.10.201018:53
Taky ho mám 2 měsíce. Ale zamrzl mi jen jednou. A to sem s ním dělal trochu blbosti :D. Nějak nezvládl moje šílené točení horním kolečkem :D
Odpovědět0  0
heinz | 23.10.201020:13
no,uvidíme jak bude zamrzat v zimě
Odpovědět0  0
Barmann | 24.10.201018:23
Tak jsem nechal zformátovat kartu foťákem.Od té doby to zatím nedělá.
Odpovědět0  0
heinz | 24.10.201019:11
zamrzání je jedna z negativních vlastností digitální techniky,mám kromě wb 2000 ještě dvě dslr a už se jim to také několikrát stalo
Odpovědět0  0
Milos Hrdy | 20.10.201010:30
Trochu me rozhodila indikace zaplneni pameti ­-­- ­"F­" neznamena ­"Full­", ale ­"Empty­", neboli ­"F­" je plno volneho mista ;­-­). A FullHD videa jde natocit max. 20 minut v kuse.
Odpovědět0  0
heinz | 20.10.201010:54
tak mně se zatím kartu nepodařilo zaplnit ­(8gb­),zvědavost by mi nedala čekat do zaplnění karty,co se týká videa už jste se někdy zkoušel dívat na 20ti minutový klip v kuse? větší nudu neznám,a pospojovat jednotlivé záběry v pc je ten nejmenší problém
Odpovědět0  0
Milos Hrdy | 20.10.201011:09
No problem je v tom, ze ty fotaky umi asi jen souborovy format FAT32, ktery umoznuje max 2GB nebo 4GB velikost souboru ­(podle toho, jestli podporuji i zapornou velikost souboru ;­-­)­), ale spis by se mi libilo, kdyby proste vyrobil dalsi soubor a nahraval dal a ja nemusel sledovat, jestli uz nahral 20 minut a vubec nejde o to, jestli je to nuda nebo ne.
Odpovědět0  0
heinz | 20.10.201012:54
no jinak většina výrobců omezením délky videa řeší nadměrné přehřívání čipu při videu
Odpovědět0  0
Milos Hrdy | 20.10.201013:41
No po 20 minutach uz se ten cip snad vice ohrivat nebude ;­-­).
Odpovědět0  0
Busy . | 20.10.201013:47
Navyse, ked mi to video po 20 minutach zrusi, a ja hned na to zacnem natacat dalsich 20 minut, tak to je ako keby ma ani nezrusilo. Takze podla mna to urcite nie je kvoli prehrievaniu cipu.

Skor si myslim ze to budu nejake obchodne a managerske obmedzenia kvoli EU alebo nieco podobne.
Odpovědět0  0
Zdenda B | 10.10.201018:36
Mám také problém s Intelli, hlásí mi to po spuštění, že došlo k problému a že je třeba jej zavřít. Nepřetáhlo to fotky do PC. Protože mám již dědečka PC se slabou grafickou kartou ­(není na HD video­), tak to přičítám tomuto nedostatku. Dělá mi to i EX 1 a ta má jen 640x480 ! Jinak spokojenost, na ­"prcka­" to je velice slušné. Asi budu ale muset těch 133 stránek manuálu přece jen pročíst. To nastaveni času v S režimu přes tlačítko OK jsem nečekal.
Odpovědět0  0
Heinz | 4.10.201019:24
jde vám někomu spustit ze samsungu program intelli studio? mně vždy pospuštění vyskočí okno že přestal pracovat,chtěl jsem ho vyzkoušet
Odpovědět0  0
ziza2 | 4.10.20100:38
Jasne zcipu tehle velikosti se nedaji vytahnout zazraky. Dovoluji sei ale tvrdit, ze z kinofilmu s kompaktem s dobrym sklenenym objektivem uvidim vic stebel travy nez tu rozmazanou zelen pred sidlistem. Mam uz 2 roky predchudce samsung NV 24 HD a jako zapisnik ho mamrad. O rozmazanosti starsich modelu , ktera je zde zminena tedy necovim a ziju s tim. Na tenot recenzovany jsem se tesil,ze ho vymenim, jen kvuli RAW. Recenze je super udelana. Ostra fotka ale vypada opravdu jinak. Pisu to jen pro ujasneni protoze obcas mam dojem, ze diky digikompaktum se zaponmel jak vlastne fotka muze vypadat. Pro prime srovnani jsem k dispozici ­- skenner mam :­).
Odpovědět0  0
loophazz (1) | 20.9.201014:26
Díky za přínosnou recenzi. Fotoaparát byl od uvedení mým favoritem, jen škoda, že nestihl dorazit na pulty před mou letošní dovolenou. Je tak akorát velký, dobře zpracovaný a souhlasím s jeho hodnocením v recenzi. S kvalitou fotek i se základním ovládáním jsem spokojený a věřím, že po bližším seznámení se s přístrojem a s pokročilejším nastavením budou výsledky ještě o trochu lepší.

S otočným voličem samospouště problém také nemám. Ovšem při prohlížení prvních fotek v PC mě vyrazil dech chybějící senzor orientace, takže je nutné fotky v PC manuálně otáčet. Zajímalo by mě, jestli zde senzor opravdu chybí nebo jestli to nemůže být také jen špatným zápisem do EXIFu. V dnešní době považuji přítomnost senzoru za naprostou samozřejmost. Dále mi vadí nemožnost nastavit zoom v panorama režimu před začátkem focení a netěší mě ani v článku zmiňované zapínání HDR v menu.
Odpovědět0  0
Zby67 | 1.9.20106:51
Je pro tento kompakt vhodné podvodní pouzdro SeaShell SS­-1, jak tomu bylo u WB1000?
Odpovědět0  0
BystraR (5) | 30.8.20109:44
Ještě bych dodal, že při natáčení videa je dobré nechat zapnutou funkci ­"zvuk­/ztišit během transfokace­". Protože během nahrávání je celkem dost ­"a to je škoda­" slyšet na nahrávce jak zoomujete.
Prostě jde slyšet jak Vám něco šmejdí ve foťáku....:)
Odpovědět0  0
heinz | 30.8.201010:15
no,trochu slyšet to je,ale nnarozdíl od jiných kompaktů které jsem měl to není taková tragédie,navíc záleží na tom ,jaký je okolní hluk,venkovní ruchy­(vítr,silniční provoz atd.­) zvuk zoomování překryjou,v úplném tichu to lze řešit tak,že zapauzujete­(což je u samsungu skvělá vychytávka­),zazoomujete a znovu odpauzujete,v konečném výsledku to vypadá dost profesionálně,akorát to není tak pohotové,je to věc cviku,měl jsem možnost přes víkend porovnat sony hx5 a wb 2000,samsung vyhrává dle mého názoru ve všech směrech,gps je u digitálu kravina
Odpovědět0  0
BystraR (5) | 24.9.201019:28
Nekvalitni zvuk ve videu jsem nakonec poresil. Zjistil jsem ze ten hluk zachyti jenom leva strana a prava je cista..:­). Proto jsem zkusil ­"treba v SONY Vegas...­" dat pravy kanal na misto leveho a voala... zvuk je krasne cisty.
Odpovědět0  0
Milan Šurkala (6623) | 30.8.201010:43
Mne to zas prijde jako nesmysl. Radeji slyset nejake zvuky pristroje, nez mit videosekvenci se sekanym zvukem, chvili jo, chvili ne. Ale to je samozrejme vec osobnich preferenci.
Odpovědět0  0
heinz | 30.8.201012:58
přesně tak,a navíc pokud je to možné,tak nejlepší zoom jsou vlastní nohy
Odpovědět0  0
Busy . | 30.8.201014:10
Nnnooo, neviem ci vlastne nohy budu lepsie ked chcem vyfotit napr. tigra v klietke pekne zblizka... :)
Odpovědět0  0
heinz | 30.8.201014:30
a kdyby to byl tygr bez klece tak nepotřebuješ ani zoom ani nohy,přijde sám,jinak ještě zajímavost,koupil jsem si neoriginál akumulátor t6 power a má asi o 100 snímků větší výdrž než originál
Odpovědět0  0
BystraR (5) | 31.8.201013:07
reklama se nema.. ale hod sem link kdepak jsi to koupil :­). Taky by se hodil..:)
Odpovědět0  0
heinz | 31.8.201014:37
trefil jsem náhodou na zapomenutý kus v jednom kamenném obchodě v opavě,v žádném eshopu ho momentálně asi nemají,ale myslím že jsem ho zahlídl skladem na megapixelu
Odpovědět0  0
Siber | 31.8.201016:32
Já sem viděl na ebay neoriginálná akumulátory na wb2000 i s dvojnásobnou kapacitou než orginál a dokonec za zlomek ceny originálu, ale nevím do jaké míry je to spolehlivé.
Odpovědět0  0
Heinz | 31.8.201022:00
u samsungu je s neoriginálními akumulátory jedno riziko,a to ,že se nabíjejí v přístroji samotném­(dá se pochopitelně dokoupit i samostatná nabíječka­),tím pádem nikdy nevíte,co ten falzifikát může s aparátkem provést,výbuch,vzplanutí atd.,nicméně já jej používám,ale nenechávám foták při nabíjení bez dozoru
Odpovědět0  0
Siber | 31.8.201023:29
Ono kdyby to bouchlo tak ti stejně bude nějaký dozor naprd. Já si koupil 2 neorigo baterky + nabijecka + adapter do auta za 300 kč a sem spokojeny.
Odpovědět0  0
heinz | 1.9.20108:28
ten dozor nebyl myšlen kvůli fotáku ale kvůli kvartýru
Odpovědět0  0
pvav | 3.9.201010:45
A kde si to kúpil?
Odpovědět0  0
heinz | 3.9.201011:12
foták nebo baterku?
Odpovědět0  0
pvav | 3.9.201011:31
Myslel som baterky + nabíjačku + adaptér
Odpovědět0  0
Siber | 3.9.201011:49
na ebay. dá se tam sehnat i levněji..
Odpovědět0  0
heinz | 3.9.201011:59
c­-baterie
Odpovědět0  0
Heinz | 27.8.201021:30
mám wb 2000 asi týden a doposud jsem nepřišel na to,proč mi intervalové snímání sice nafotí snímky podle navolených intervalů,ale nespojí do videosouboru,dovede mi to někdo prosím vás vysvětlit?
Odpovědět0  0
Milan Šurkala (6623) | 27.8.201021:38
Mne to tak prijde lepsi. Clovek si to muze do videa slepit sam, kdezto pokud by to bylo ve videu, clovek by z toho snimky vysekal jen hodne tezko ­(v rozumne kvalite­).
Odpovědět0  0
Heinz | 28.8.20106:38
aha,tak jestli to správně chápu,tak tenhle aparátek to umí jen posloupně nafotit a do videa to dostanu jen v nějakém programu,třeba jpg video ? jinak wb 2000 je super
Odpovědět0  0
Zajímá Vás tato diskuze? Začněte ji sledovat a když přibude nový komentář, pošleme Vám e-mail.
 
Nový komentář k článku
Pro přidání komentáře se přihlaste (vpravo nahoře). Pokud nemáte profil, zaregistrujte se pro využívání dalších funkcí.