Recenze  |  Aktuality  |  Články
Doporučení  |  Diskuze
Fotoškola  |  Seriály
Fotoaparáty  |  Objektivy
Fotomobily  |   Software
Příslušenství  |  Ostatní
Svět hardware  |  TV Freak
Svět mobilně
29.6.2010, Milan Šurkala, recenze
Nový kapesní ultrazoom Samsung WB650 vyvolává velký zájem veřejnosti a spoustu žádostí o jeho recenzi. My vám ji dnes přinášíme. Podívejme se, jak si fotoaparát v této třídě s rekordním 15× optickým zoomem, HD videosekvencemi a podporou GPS vede.
prvni.digi | 2.9.20119:12
Dobrý den, chci si koupi fotoaparát Samsung WB650. Na stránkách Samsungu je nyní již pouze s označením EC což dříve v názvu nebylo. Nevíte co toto označení nese za změnu? Značí to nějakou smysluplnou inovaci nebo je to naopak krok zpátky ve snaze ušetřit? Například u EC WB700 se ztratil RAW, ale to bylo zveřejněno v parametrech. Nyní jsem na nic nepřišel. Děkuji za odpověď Jan Weber
Odpovědět0  0
tomiper | 1.8.201116:14
Problematika šumu tu je bohate rozoberaná. Vďaka výborným recenziám a článkom od Milana som pochopil, prečo šum vzniká a čo je jeho podstatou. Možno ho eliminovat buď využívaním nižšieho ISO ak to je pri daných svetelných podmienkach zmysluplné, alebo sa so snímkou vyhrat v niektorom softíku, o ktorych nam Milan pisal tu
(https:­/­/www.digimanie.cz­/art_doc­-937D804F900BCAFEC12576B60075934D.html­).

Ako som pochopil z Milanových článkov, šum je dôsledkom miniatrurizácie čipov, keď sa výrobcovia snažia na čip s minimálnou uhlopriečkou natlačiť čo najviac svetlocitlivých buniek len preto, že megapixely sa dobre predávaju.

Keďže ale neviem presne ako čip funguje, moja otazka znie:
Uvažujem o Samsungu WB650, ktorý tiež trpí touto diagnózou ­(malý čip a veľa MPx­). Dá sa však na ňom nastaviť rozlíšenie. Napríklad sa dá nastaviť namiesto 12MPx ­"len­" 8MPx. Bude to mať vplyv na fungovanie čipu a teda je možné takto teoreticky eliminovať spomínanú ­"diagnózu­"?
Môže mať takéto zníženie rolíšenia cez nastavenia za následok zníženie šumu?
Asi trochu amatérska ale logická otázka ;o­)
Milan, vďaka za všetky tie výborne články a recenzie!
Odpovědět0  0
Milan Šurkala (6619) | 1.8.201116:51
Dekuji za tolik chvaly, udelalo mi to radost :­-­) Co se tyce Vasi otazky, tak snizeni rozliseni resi problem jen castecne. Sam o sobe se sum nesnizi vubec, protoze se snimek porad foti v plnem rozliseni. To znamena i se sumem ­(vyjimkou mohou byt ctvrtinova rozliseni ­- u 14MPx cipu 3,5MPx, u 12MPx cipu 3MPx ­- kdy dochazi k tzv. binningu, tedy spojovani naboju ze ctyr bunek, nicmene i tam to neni uplne na 100%­). Teprve pak se snimek v plnem rozliseni softwarove zmensi na pozadovane rozliseni. Tim zmensenim se sum lehce potlaci, nicmene kdyby ten cip byl nativne 8MPx, situace by byla lepsi.

Predstavte si ciste teoreticky nasledujici situaci. Mam 12MPx a 3MPx cip. Tedy senzor se ctvrtinovym rozlisenim. Rekneme, ze 12MPx cip ma 2mikronove pixely, pak 3MPx cip bude mit 4mikronove, plochou tedy 4krat vetsi. Pokud by mrizka mezi pixely mela dejme tomu mikron, pak u 3MPx cipu se 4x4 mikrony by mrizka tvorila 7­/16 plochy pixelu, svetlocitliva plocha pak 9­/16 ­(ono by se to lepe kreslilo ­- proste pocitejte s tim, ze bereve v uvahu jen treba levou a horni cast mrizky, protoze prava a spodni mrizka daneho pixelu je zas levou a horni mrizkou pixelu vedlejsich­). U 12MPx cipu by mrizka zabirala 3­/4 plochy, zatimco svetlocitliva plocha jen 1­/4 ­(tj. 4­/16­)! Jestli si to neumite predstavit, nakreslete si pole 4x4 skoro jako na piskvorky ­(jedno pole je mikron­) a vybravujte :­-­)

Takze 12Mpx cip nam sice prinese vetsi rozliseni, ale na dane plose vyrazne mensi plochu svetlocitlivych bunek. I kdyz zmensime rozliseni na ony 3 megapixely, signal se bude scitat jen z onech 4­/16 plochy a ne z 9­/16 plochy ­(jako u 3MPx cipu­). Ono se to tedy trochu vyhladi, ty ctyri pixely se slouci do jednoho mene sumiciho, ale jak jsem jiz rikal, tyto ctyri pixely jsou tvoreny vyrazne slabsim nabojem nez v pripade 3MPx cipu. Blbe je to, ze tohle se neda presne zmerit a napsat na to clanek ­(tezko bude existovat cip s vyrazne jinym rozlisenim se stejnym vyrobnim procesem­). Je to spis v rovine teorie.
Odpovědět0  0
tomiper | 2.8.201111:28
Perfektne, dakujem za detailne a zrozumitelne vysvetlenie!
Milan, na Vase vysvetlenia ma napada este jedna otazka. Pri prepocte celkovej svetlocitlivej plochy vychadzate z toho, ze pri 12MPx cipe je dlzka strany pixela dvojnasobne kratsia ako pri 3MPx ale zaroven mriezka medzi pixelami je rovnako siroka ­(z vaseho nazorneho prikladu 1 mikron­).
Potom nam logicky vznika pri vypocte svetlocitlivej plochy velky nepomer pri 12MPx vs. 3MPx ­- 4­/16 vs. 9­/16. Dava to zmysel.
Neda mi vsak neopytat sa: ked sa pri cipe s vyssim rozlisenim miniaturizuje dlzka strany pixelu, neminiaturizuju vyrobcovia aj velkost ­(sirku­) mriezky medzi pixelami ­(povedzme z 1 mikronu na 0,5 mikronu­)?
Odpovědět0  0
Milan Šurkala (6619) | 7.8.201118:52
Tam zalezi na vyrobni technologii. Samozrejme, ze 3MPx z roku 2000 neco bude mit mrizku mnohem sirsi nez 12MPx cip z roku 2011. Nicmene pokud byste 3MPx a 12MPx cip vyrobil dnesnimi technologiemi, oba budou mit mrizku ­"zhruba stejnou­", rekneme to lepe, ­"podobnou­".
Odpovědět0  0
Slavomír | 19.7.201118:58
Dobrý den. Hledám marně kompakt s pokud možno elektronickým hledáčkem a dioptrickou korekcí v ceně do 8500 Kč. Jsem dříve narozený a fotit s pomocí displeje znamená použít brýle, které normálně nepotřebuji. Na slunci i s brýlemi na displej již špatně vidím. Ultrazoomy mi připadají pro mé účely zbytečně komplikované a velké. WB650 by mi plně vyhovovala, kdyby měla hledáček. Dále předpokládám elektronickou stabilizaci obrazu a co nejširokoúhlejší objektiv ­(25mm­). Proto se obracím na Vás s prosbou o radu a předem Vám děkuji. ­(Pokud by nebyla jiná volba, koupil bych Panasonic FZ45­).
Odpovědět0  0
Milan Šurkala (6619) | 19.7.201119:12
Obavam se, ze pro Vas nic rozumneho neexistuje. Pokud ma maly kompakt hledacek, tak je opticky ­(s velmi malym pokrytim­). Elektronicky hledacek maji pouze ultrazoomy, ktere, jak sam rikate, jsou velke. Komplikovanost je nicmene nesmysl, nikdo Vas nenuti ty veci navic pouzivat a muzete vyuzivat uplne tutez automatiku jako u kompaktu :­-­) Problemem ultrazoomu s elektronickym hledackem je nicmene ten, ze hledacek je opravdu velmi prtavy, takze pozorovatelnost je tezka tak ci tak. Pouzitelny hledacek maji az zrcadlovky, ale ty jsou jeste vetsi nez ultrazoomy. Pokud nepotrebujete velky zoom, mohly by byt pro Vase potreby docela vhodne CSC fotoaparaty jako Samsung NX10­/NX11, Panasonic G2­/G3­/GH2 a podobne ­(s nejakym mensim objektivem. Treba takova NX11 s 20­-50mm objektivem bude relativne skladna a bude se s tim fotit nadherne. Jen ten 2,5x zoom.
Odpovědět0  0
Milan Šurkala (6619) | 19.7.201119:13
Jen jsem jeste zapomnel, takova kombinace je ale dost pres rozpocet ­(Samsung bohuzel nenabizi takovy set, 20­-50mm objektiv je k dispozici pouze s NX100, kde by se vesel do cenoveho limitu, ale tam zas neni hledacek­).
Odpovědět0  0
Ganec (869) | 19.7.201119:22
alebo olympus XZ1 + elektronicky hladacik ­(neviem ci existuje hladacik aj pre LX5­) .. ale to je tiez dost cez rozpocet .. samotny hladacik je dost drahy ­(no ma vraj vyjst lacnejsia veriza aj s bleskom­) .. no aj tak to bude stale nad rozpocet
Odpovědět0  0
Ganec (869) | 19.7.201119:25
> Na slunci i s brýlemi na displej již špatně vidím.
mozno si doteraz pozeral na zle ­(lacne­) displeje .. skus zajst do predajne a vyskusaj na Samsung EX1 ­- ten ma OLED LCD, ktore by malo byt pozorovatelne aj na svetle. Uz moje obycajne LCD co mam na PEN­-ovi ­(ma daku antireflexnu vrstvu ci co­) je na svetle fpohode...
Odpovědět0  0
Milan Šurkala (6619) | 19.7.201119:41
XZ­-1 by s hledackem nebyl spatny napad, to s tebou souhlasim, ale jak rikas, je to drahe. On samotny fotak uz je pres 10 a i kdyz bude novy hledacek vyrazne levnejsi nez ten nynejsi, stale to bude hodne pres rozpocet. Tazatel je starsi pan, takze OLED neOLED, na displej se mu proste diva spatne at ma technologii jakou chce ­(musi si nasazovat bryle, coz je otrava­).
Odpovědět0  0
Slavomír | 20.7.201116:17
Děkuji všem zúčastněným za odpovědi. Navštívím kamenný obchod a nechám si fotoaparáty předvést a prakticky si je vyzkouším. Za tím se mi jeví jako reálná volba buď Panasonic FZ45, nebo počkat, došetřit a koupit Samsung NX11 + 18­-55mm za cca 11000Kč. Mám určitě o čem přemýšlet.
Odpovědět0  0
busy (4706) | 19.7.201120:00
"OLED LCD­" ... to znie zaujimavo :)
Odpovědět0  0
Kristýna Streitová | 9.7.20112:22
Dobrý den,
vybírám si mezi Samsung WB600 a Fujifilm Finepix F80 a nemůžu se rozhodnout. Foťák chci na běžné focení ­(dovolená, rodina, ale i interiér­) a poté taky na ­"laborování­" ­(je pro mě tedy důležité manuální nastavení expozice­). Chtěla bych tedy fotit nejen běžné fotky, ale také si pohrát s různými makry či zajímavými záběry ­(říkám tomu pseudoumělecké fotky :o­)­). Myslím, že oba foťáky mé požadavky zhruba splňují, mám ale problém s kvalitou fotek. Samsung má bohužel vysoký šum, takže při snížených světelných podmínkách či v interiéru to nebude ono. Zato Fujifilm je na tom s šumem lépe a to i za špatného světla. Přesto se mi zdá, že Samsung fotky lépe vykresluje a i v testech získal nepatrně více bodů než Fujifilm. Disponuje tedy Samsung o tolik lepšími ostatními vlastnostmi, že se vyplatí i přes ten šum? Děkuji za odpověď.
Odpovědět0  0
busy (4706) | 9.7.20117:08
Sumu by som sa rozhodne nebal, na jeho zvladnutie existuju velmi dobre nastroje:
https:­/­/www.digimanie.cz­/art_doc­-210EBFA8B95AB246C12576B60073C3AA.html
Avsak pokial ma fotka rozpatlane detaily, tak jej uz nepomoze nic :­(
Takze podla mna vyssi sum a zachovane detaily su lepsie ako cista fotka bez sumu a detailov.
Pokial by mali RAW, tak je to jedno, ale takto sa musime spoliehat len na jpg.
Inak, F70EXR bol vyborny, ale F80EXR je uz dost priemerny a prednosti EXR cipu su ­"bohato kompenzovane­" zlym objektivom, zbytocne vysokym poctom megapixelov a podprocessingom. Takze ja osobne by som si z tychto dvoch asi vybral ten WB600.
Odpovědět0  0
Vlastakotyk | 14.3.201121:00
Ahoj, stahnul jsem si soubory mapd od GPS. Bohuzel soubory EEUP1_CZE_09Q1.zip ­(mapa CR­) a WEUP1_NLD_09Q1.zip ­(mapa NL­) jsou poskozene a nejdou mi otevrit. Mohu poprosit nekoho, kdo je ma v poradku, o zaslani na vlasta.kotyk@seznam.cz? Dekuji moc. Vlastik
Odpovědět0  0
lenast | 20.3.201115:38
Ahoj, stahovala jsem dnes z http:­/­/www.samsung.com­/uk­/support­/detail­/mapViewPopup.do a funguje mi to.
Odpovědět0  0
Petr Klimeš | 7.3.201116:35
Mám dotaz, rozhoduji se mezi Samsungem WB600 nebo Lumixem DMC­-FS30. Který foťák byste mi doporučil na normální rodinné focení ­( zachycení oslav a výletů­). Předem děkuji
Odpovědět0  0
Milan Šurkala (6619) | 7.3.201117:08
Asi bych vzal WB600 diky vetsimu zoomu, mozna trosicku lepsi svetelnosti ­(presny prubeh neznam, ale u WB600 neni uplne nejhorsi­) a pro me je dulezita i moznost manualni nastaveni expozice.
Odpovědět0  0
Petr Klimeš | 7.3.201119:46
Děkuji za radu.
Odpovědět0  0
Šárka Konopásková | 15.2.201117:58
Dobrý den, pořídila jsem si tento fotoaparát, ale po vložení fotek do počítače přes kartu jsou některé fotky znetvořené. Přitom jsou foceny všechny stejně. Některé jsou foceny i ve stejnou dobu ale jen některé z nich jsou nepoužitelné. Nevíte čím by to mohlo být?
Odpovědět0  0
Milan Šurkala (6619) | 15.2.201118:33
Je mozne, ze je spatna pametova karta. Nejprve ale zkuste kartu naformatovat ve fotaku ­(nikoli jen smazat fotky, ale naformatovat­). Pokud to bude delat i pak, muzete zkusit vymenit kartu. Pokud to bude delat i s jinou, bude pravdepodobne chyba ve fotaku. Co mate za kartu?
Odpovědět0  0
Tomas M. | 24.5.201110:13
Mě to udělalo při prvních fotkách na 8GB kartu asi u 6ti fotek z 50ti se zapnutým GPS. Dále už mi to něudělalo. Tak nevím.
Odpovědět0  0
marcart | 14.1.201113:25
Pane Šurkalo, pročetl jsem diskusi a nevím se úplně zorientovat jestli bude WB650 vhodný foťák k dítěti vzhledem k tomu, že velká část fotek budě dělána v interiéru. Můžete mi prosím poradit.
Děkuji.
Odpovědět0  0
Milan Šurkala (6619) | 14.1.201113:31
Do interieru jsou obecne fotoaparaty s 1­/2,3­" cipy nevhodne. Jednou z mala vyjimek je napr. Canon IXUS 300 HS nebo Samsung WB2000, ale plati to jen o sirokych ohniscich. Se zoomem dosahnete velmi spatne svetelnosti. WB650 na takove foceni neni uplne idealni, byt bych rekl, ze v tomto ohledu patri asi k prumeru ­(sumi dost, ale sumi hezky :­-­))
Odpovědět0  0
marcart | 14.1.201113:59
:­) Takže mám koupit 2 foťáky ? :­)­) Mně by stačil i rozumní kompromis mezi focením v interiéru a exteriéru. Počítám s tím, že by jsem zoom v interiéru nepoužíval. Jak by jste postupoval vy?
Odpovědět0  0
Milan Šurkala (6619) | 14.1.201114:12
Jde o to, jestli chcete velky zoom. Pokud ano, WB650 poslouzi venku dobre, v interieru to ale nebude zadna slava. Pokud zoom nevyzadujete, bude lepsi volbou IXUS 300 HS, ktery v interieru foti asi nejlepe z kompaktu s 1­/2,3­" cipem ­(to ale neznamena, ze dobre­). Na interierove foceni jsou lepsi kompakty s vetsim cipem ­(Samsung EX1, Panasonic LX5,...­). Zmineny IXUS ma navic vynikajici i venkovni snimky, ale jak jsem uz rikal, je nutno pocitat s malym zoomem. Staci se podivat na recenze, tam jsou ukazkove snimky a muzete porovnavat, zda Vam bude dana kvalita vyhovovat nebo ne.
Odpovědět0  0
marcart | 15.1.201120:04
Vzhledem k tomu co sem za pár dnů absorboval z Vašich recenzí a rad, mi přídě jako nejlepší kompromis WB2000. Z kompaktů s lepší světelností alespoň u širšího ohniska má největší zoom 5x. A i focení z bleskem podle Vaší recenze vypadá hezky. Nebo jsem mimo? ?
Jinak pokud bych ostal při ultrazoom, tak VB650, TZ10, HX5, které by byla v interiéru nejlepší?
V aktualitách jsem zahlédl Olympus XZ­-1 oplatilo by se připlatit?
Odpovědět0  0
marcart | 18.1.201113:11
Můžete mi prosím odpovědět na níže nebo výše uvedený příspěvek. A k těmto 3 otázkám přidávám ještě jednu ?
Nebo se mám na kompakty vykašlat a raději si koupit jednu z nejlacinějších zrcadlovek?
Odpovědět0  0
Milan Šurkala (6619) | 18.1.201117:35
WB2000 ma vyhodu v te trochu lepsi svetelnosti a CMOS BSI snimac take neni k zahozeni ­(prave v tech horsich svetelnych podminkach pri strednich citlivostech podava trochu lepsi vysledky nez klasicke CCD­). Za Olympus XZ­-1, Samsung EX1 nebo Panasonic LX3­/5 se vyplati priplatit, pokud jsou prioritou male rozmery a dobre interierove fotky. Ta svetelnost je tam opet o neco lepsi, cip je vetsi a mene sumi. Rozdily nejsou zrovna male. Nejlevnejsi zrcadlovky nema smysl kupovat. Zakladni setaky maji spatnou svetelnost, casto chybi i stabilizace a vyprodejove modely maji jeste starsi cipy, ktere na zrcadlovku sumi trochu vice, nez by bylo zdravo. Samozrejme, pokud se budeme bavit o levnych zrcadlovkach nove generace jako Nikon D3100 a objektiv se stabilizaci ­(18­-55mm VR­), tak to je jina. Ja osobne bych si do interieru poridil asi EX1, pripadne pockal, co se vyklube z noveho Olympusu XZ­-1.
Odpovědět0  0
marcart | 25.1.201113:20
Jaký je Váš osobní odhad na termín recenze Olympus XZ­-1? :­)
Pokud to bude na dlouho to asi risknu a koupím ho i tak. Parametre ma impozantní a tvrdo na mně zaútočilo marketingové video na youtube :­))
Odpovědět0  0
Milan Šurkala (6619) | 25.1.201115:57
Myslim, ze drive nez tak za mesic a pul nebude.
Odpovědět0  0
ondrej4 (1) | 23.12.201020:40
Pozdravujem tak vcera prisiel fotoaparat a som v tastovacej faze. A preto sa chcem opýtat kde najdem mapy ,napr. slovensko, madarsko, atd. Navstivil som stranku samsung a tam som nevedel najst nic. Dakujem s pozdravom Ondrej
Odpovědět0  0
fotolajk | 22.12.201011:53
před pár dny jsem si pořídil WB650 na kterou jsem se opravdu těšil. Po nastartování bylo vše ok, celý večer jsem si pohrával s nastavením,prioritou clony, záverky, což se nedá samsungu upřít, nastavit tam lze opravdu vše co normální člověk potřebuje. Měl jsem pocit, že jsem konečně dobře natrefil, ovšem co se kontrukce týče, mám dojem, že je to troj pořízený z levných materiálů z nějakého bazaru, při potřepání se v objektivu něco třepe. Při představě, že by mi spadnul i z malé výšky, si nechci domýšlet jak by ta nejdůležitější část fotoaparátu ­(objektiv­) zkončil i ve vypnutém stavu. Říkal jsem si, vždy je něco za něco. Ráno konečně přestalo sněžit tak jsem šel udělat pár fotek do panensky bílé krajiny. A to bylo to co jsem neměl dělat, nejenom šílený odlesk slunce v objektivu, ale hlavně nechápu, že jeden den nový stroj dělá při focení tečky na snímcích, které se mění podle nastavení zoomu. Domnívám se, že je to nečistotou v objektivu. Máte někdo podobnou zkušenost? Je to na vrácení? nebo pouze reklamaci?
Odpovědět0  0
Busy . | 22.12.201012:12
To co v objektive hrkotalo mohla byt kludne opticka stabilizacia.
Ohladom strachu ze fotak spadne na vysunuty objektiv ­- toto je jedna z najcastejsich pricin kazenia fotakov aj inych znaciek, proste tieto typy objektivov vysuvajucich sa z tela su na to velmi citlive, s tym sa treba zmierit.
Sosovky v objektive su obvykle mimo roviny ostrosti takze je malo pravdepodobne zeby sa spina v objektive zobrazila na fotek ako male ostre bodky, navyse pri roznych zoomoch a zaostreniach. Mozno by bolo dobre hodit link na nejake fotky pri roznom nastaveni zoomu nech aj ostatni vidia tie bodky. Pri foteni v interieri to nerobil ?
Odpovědět0  0
fotolajk | 22.12.201014:15
Je mi jasné, že ultrazoom bude mít náchylnější objektiv, ale byl jsem překvapen, že v porovnání se SONY dsc­-h55, který jsem měl nedávno k dispozici to vůbec nedělalo. Tak jsem se asi zhýčkal a očekával to také u Samsungu. Udělal jsem pár fotek pro ilustraci. Aby ty nedostatky byly zřetelněji vidět, tak jsou všechny s použitím zoomu, protože jsou takto lépe vidět. Ovšem když se chystám fotku udělat, tak je to ­(snad špína­) na displeji vidět mnohem více a podstatně ostřeji, ale když namáčknu spoušt, tak se to rozostří. Viditelná je špína i bez zoomu, ale při vyfocení se ztratí. Vyzkoušel jsem pár fotek také v negativu a je to tam také. V interiéru to dělá taky, ovšem je to vidět jen na světlém pozadí. Vím, že WB650 není žádné super dělo, ale na druhou stranu mě to mrzí a myslím si, že v dnešní pokročilé technologii tyto nedostatky nejsou normální, obzvlášť u nového fotoaparátu. http:­/­/fotolajk.rajce.idnes.cz­/100PHOTO­/
Odpovědět0  0
Milan Šurkala (6619) | 22.12.201013:02
Je to nemile a pri reklamaci byste s tim mohl uspet ­(s tou teckou na fotkach­). Nicmene od zacatku, co se tyce viklajiciho objektivu, nejde o nic zvlastniho, tohle delaji skoro vsechny kompakty, nektere vice, nektere mene. Je to neprijemne, ale naprosto pevny objektiv jsem snad u kompaktu jeste nevidel. Trepani vevnitr je trochu mene casty problem, ale i ten je docela bezny. Odlesk objektivu je neduh objektivu, ktery se i v recenzich testuje. U WB650 jsou silnejsi, to je fakt, ale opet jde o relativne beznou chybu objektivu u kompaktu ­(coz neznamena, ze je to dobre­). Tohle jinym kusem nezlepsite, je to chyba WB650 jako takove. Necistota v objektivu je zalezitost na reklamaci. Bohuzel opet musim podotknout, ze pri testovani kompaktu do roku 2009 jsem snad na prach v kompaktu nenarazil, v posledni dobe se tento nesvar zacina docela dost rozmahat a prach v objektivu jsem nasel uz v mnoha znackach. Holt vyroba se zacina dost sidit.
Odpovědět0  0
fotolajk | 22.12.201014:17
Je mi jasné, že ultrazoom bude mít náchylnější objektiv, ale byl jsem překvapen, že v porovnání se SONY dsc­-h55, který jsem měl nedávno k dispozici to vůbec nedělalo. Tak jsem se asi zhýčkal a očekával to také u Samsungu. Udělal jsem pár fotek pro ilustraci. Aby ty nedostatky byly zřetelněji vidět, tak jsou všechny s použitím zoomu, protože jsou takto lépe vidět. Ovšem když se chystám fotku udělat, tak je to ­(snad špína­) na displeji vidět mnohem více a podstatně ostřeji, ale když namáčknu spoušt, tak se to rozostří. Viditelná je špína i bez zoomu, ale při vyfocení se ztratí. Vyzkoušel jsem pár fotek také v negativu a je to tam také. V interiéru to dělá taky, ovšem je to vidět jen na světlém pozadí. Vím, že WB650 není žádné super dělo, ale na druhou stranu mě to mrzí a myslím si, že v dnešní pokročilé technologii tyto nedostatky nejsou normální, obzvlášť u nového fotoaparátu. http:­/­/fotolajk.rajce.idnes.cz­/100PHOTO­/
Odpovědět0  0
Milan Šurkala (6619) | 22.12.201016:30
Bohuzel prave v dnesni dobe jsou tyto nedostatky ­"normalni­", protoze dnesni ekonomikou hybe jedna hlavni vec: snizovani nakladu. Firmy chteji mit zisk, coz je rozdil mezi prijmy a naklady. Pokud ma byt fotak levny ­(coz napr. WB650 je­), pak musite nekde snizit i naklady, aby zisk zustal. Nicmene toto neni chyba Samsungu, ale vsech vyrobcu. Ve tride mensich kompaktu uz nikdo moc nechce nabidnout poradny pristroj, byt by mel byt drazsi.
Tataz situace je ve vsech odvetvich, velmi markantni je to napr. u aut. Vymysli se jeden podvozek, ten se pouziva u nekolika aut nekolika vyrobcu, o motorech ani nemluve ­(jeden motor v mnoha modelech mnoha znacek a obcas se jen jinym softwarem navic vyrobi nekolik verzi tehoz­). Snizuji se naklady na vyvoj. Na prkotinach se rovnez setri, napr. starsi model meho auta mel normalni kovove lozisko steracu, muj novejsi model ma v ramci setreni lozisko plastove ­(vrchol idiocie­). Asi si umite predstavit, jak takovy sterac po par letech ­(ne­)stira. A za cenu nahradniho plastoveho vyrobim 20 kovovych...
Odpovědět0  0
busy (4706) | 22.12.201018:36
Ja osobne by som bol, v ramci zachovania kvality, ochotny akceptovat aj vyssiu cenu za nejaky malicky ultrazoom do kapsy. Problem je mozno len v tom, ze takych je nas malo a kvoli tomu sa vyrobcovi neoplati vyrabat taky fotak, pretoze by ich aj tak vela nepredal.
Odpovědět0  0
hasanko | 22.7.201114:58
ale pozor, to len v prípade, že sú tieto lacné ­"hračky­"! keďže má človek na výber, prečo by si kupoval drahšie s ­"tými istými­" parametrami?! samozrejme, že je amatér, bližšie sa tomu nerozumie a rovnako i zákazník má veľkú prioritu v cene... ­(keby neboli tieto najlacnejšie foťáky, tak tie teraz drahšie by boli vlastne najlacnejšie. teraz sú najlacnejšie mydlové krabičky za 40­-60 EUR, čo je cena, za ktorú by som si pred rokmi digi foťák nedokázal predstaviť. aj tie najlacnejšie stáli 3500­-4500 Sk...)
Odpovědět0  0
jara nuhál | 13.12.201015:10
tak mam wb650 doma nekolik dni. Je fakt,že je trošku divočejší nastavování.Nicméně kvalita fotek je ok a HDvideo super.Jsem spokojenej,nemluvě o 24mm a 15x zoom,suprově funguje a stabilizátor je taky funkční. Na max zoom se dá v poho fotit z ruky. Za peníze které teď stojí je to paráda.
Odpovědět0  0
jara nuhál | 11.12.201017:16
Tak jsem dnes cestoval a zapl fotak v aute a nechal bezet,cca po 10min se chytl,huráááá. A pak i v Brně už GPS fungovalo.Asi to chce zajet někam dál na výlet :)
Odpovědět0  0
Paul123 | 11.12.201010:54
Dobrý den,

testuji svůj druhý přístroj, první jsem vrátil ­(nechodila GPS­). Zkoušel jsem cca 15 minut GPS, nafotil 50 snímků a aku měl hotovo ­(jedná se o druhé nabití, po prvním nabití aku ­"chcípnul ­" dřív­), je to normální a GPS tolik bere nebo je to jen o postupném zvyšování kapacity a cca po 3 nabití bude kapacita již jakž takž normální ­(tedy cca dvojnásobek jako po druhém nabití­)? Nějaká zkušenost by se hodila. Díky za odpovědi.
Odpovědět0  0
Milan Šurkala (6619) | 11.12.201011:53
U akumulátorů fotoaparátů Samsung je toto obživování baterky docela běžné. 50 snímků mi sice přijde až příliš málo, ale např. při testu EX1 jsem z počátku dosahoval kolem 150 fotek, ke konci při stejném stylu focení už kolem 300. Takže bych tomu dal ještě tak jedno dvě nabití a až pak začal ­"panikařit­" :­-­) Osobně mi při testu WB650 přišlo, že GPS skoro nic nežere ­(výdrž snad jen o 10 % nižší, zatímco u jiných kompaktů je to většinou kolem 40 %­).
Odpovědět0  0
vasarius23 | 8.12.201014:52
Prave jsem vybalik novy fotak wb650 vlozil akumulator a po par snimcich vnimam mirne ale jasne znatelne zahrati tela fotaku a to v miste hlavniho voliciho tlacitka na zadni stene vedle displeje.
Je to bezne?
Diky.
Odpovědět0  0
Milan Šurkala (6619) | 8.12.201015:05
Ano je. Kazdy fotoaparat se provozem zahriva, u Samsungu je to trochu vyraznejsi.
Odpovědět0  0
vas777 | 11.12.20100:30
diky.
jeste dotaz k mapam, na strankach samsungu nemuzu nikde mapy najit, musim se nejprve registrovat, aby byly stahnutlene?
Odpovědět0  0
Paul123 | 11.12.201011:04
Dobrýden,

toto je správná stránka, jak na to je v mém příspěvku na téma GPS

http:­/­/www.samsungimaging.com­/learn­/digital­-camera­-camcorder­/productDetailView.do?prdCtgSeq=8&langPrdSeq=6037
Odpovědět0  0
Paul1213 | 1.12.201014:32
Prosím, je možné udělat nějaký popis, jak jste to udělal? Vzkaz pro udoudo
Odpovědět0  0
udoudo | 1.12.201015:03
Neviem či ti pomôžem, lebo môj problém bol v zlom ­"nahraní­" GPS­-údajov na externú kartu. Podrobný návod je v angličtine ­(a moja angličtina je úbohá­). Nájdeš ho na stránke samsungimagine. Po zadaní výrobného čísla a osobných údajov sa ti otvorí časť kde sa dajú sťahovať mapy. Podla tvojich predchádzajúcich príspevkov si sa tam už dopracoval. Klikni na ­"MAP DATA USER S GUIDE­". Tam sa ti otvorí podrobný postup... Skús to znova prejsť podla návodu... Ja som to na tretí pokus rozbehal... :­-­)
Odpovědět0  0
Rezi | 1.12.20100:18
Dobrý den, rozhoduji se mezi Samsungy wb600 a wb1000. Zajímalo by mě, jak vidíte jejich srovnání co se týče kvality zpracování obrazu ­- šum, barvy, atd. Je to podobné?
Wb1000 se mi zamlouvá pro design a lepší světelnost, ale podle vašich recenzí se mi zdá, že o něco lepší zpracování obrazu bude u wb600­/650.
Děkuji.
Odpovědět0  0
Milan Šurkala (6619) | 1.12.20100:42
WB600­/650 ma vyrazne lepsi zpracovani obrazu nez WB1000. Proc neuvazujete o WB2000, coz je vlastne WB1000 s mnohokrat lepsim cipem i zpracovanim? :­-)
Odpovědět0  0
carmeloanthony | 2.1.20111:11
pane Šurkala, mohl byste v rychlosti porovnat WB650 a WB2000...pokud opomenu samozřejmě 3násobný zoom u 650ky.
Odpovědět0  0
Milan Šurkala (6619) | 2.1.201118:53
To zalezi na tom, co clovek od fotoaparatu ocekava. Oba jsou velmi dobre na hrani diky bohatym moznostem manualniho nastaveni. U WB2000 clovek ziska o neco lepsi kvalitu obrazu, zejmena pokud foti do RAWu, ziskava take vynikajici video a spoustu zajimavych technologii ­(HDR, zpomalene video,...­). Nicmene sam moc nevim, ktery bych si vybral. Kvuli HDR bych asi dal prednost WB2000.
Odpovědět0  0
Paul123 | 30.11.20107:29
Nové zprávy.
Pokecal jsem si s info linkou Samsungu ­- potvrzeno, že vše dělám správně.
Dostal jsem kontakt na servis ­- další pokec potvrzeno, že vše dělám správně, jen jsem byl upozorněn, že je dobré zůstat na volném prostranství a nepohybovat se, dýchat dovoleno­-­). Z jejich zkušeností do max 10 minut se satelity najdou, jinak po telefonu si myslel technik, že je prostě špatný vysílač GPS na foťáku ­(někde na estránkách samsungwb650 říkají až 15­-20minut­). Tak jsem si vystál v pozoru 15 minut a nic. Dnes ho vracím, doufám, že příště budu mít víc štěstí. Díky za vaše minulé odpovědi. Tohle povídání píšu pro udoudoa, aby se netrápil a udělal to samé jako já. Osobně si myslím, když někdo posílá věc za 6 litrů, měl by jí pořádně zabalit a obálka s vypostrováním je dle mého názoru málo, tam může být začátek problému.
Odpovědět0  0
udoudo | 1.12.201011:54
Konečne sa mi to podarilo s ­"božou pomocou­" rozbehať. Beží to bez problémov. Polohu mi načíta do dvoch­-troch minút. Taktiež ďakujem za predchádzajúce odpovede...
Odpovědět0  0
Paul123 | 27.11.201018:34
Dobrý den, tak jsem si v tomto týdnu koupil Sasmung WB650, poslední dva dny řeším jak foťák přesvědčit, aby GPS byla aktivní. Po prvním zapnutí GPS vypínače, mi přístroj napověděl, že si mám stáhnout mapy z web stránky samsungu, což jsem učinil, podíval jsme se na další stránky s radami a instalaci, potom jsem přikročil k vlastní instalaci, na 8G kartu jsme na root nakopíroval mapview­(s mapou ČR­), city, ještě jsme si upravil v souboru bgmap.cfg výchozí bod, foťák jsem nastavil, aby senevypínal display, vynul jsme šetřící režim, zapnul GPS a navolil režim mapy a vyrazil na procházku po lese ­(bydlím v jednom krajském městě, po 20 minutách chůze a nic ikonka GPS stále červená.. Co dělám špatně? Díky za jakoukoliv dobrou radu.
Odpovědět0  0
udoudo | 29.11.201016:51
Mám ten istý problém. Neviem GPS ­"rozbehať"
Odpovědět0  0
Milan Šurkala (6619) | 29.11.201017:10
To nevim, kde by mohl byt problem. WB650 ted uz doma nemam, takze neporadim. U me jsem mel potiz v tom, ze testovana WB650 mela spatne kolecko rezimu ­(misto rezimu Mapy tam bylo neco jineho­) a ja tak ten rezim nejprve nemohl najit :­-­) Jak ale vidim, rezim navoleny mate.
Odpovědět0  0
Jara Nuhál | 11.12.20106:25
Mám stejný problém,tak pokud ho někdo vyřešíte dejte prosím vědět
Odpovědět0  0
Paul123 | 11.12.20109:29
Dobrý den,

jde v podstatě o nělkoik problémů. Je třeba začít vylučovací metodou
1. otestovat si jinde paměťovou kartu zda je dobrá ­(mapy se nahrávají na kartu, cca 230 Mb se do vnitřní paměti foťáku nevejde­)
2. následně stáhnout mapy z http:­/­/www.samsungimaging.com­/learn­/digital­-camera­-camcorder­/productDetailView.do?prdCtgSeq=8&langPrdSeq=6037
3. je tam jakási registrace, ale důležité je zadat správně seriové číslo foťáku a ověřit, že je správné ­- klik vpravo, hláška musí být valid, zbytek si lze vymyslet
4. pozor mapy se dají stáhnout pouze třikrát ­(tedy zálohovat­), kdo umí trochu anglicky je tam jakýsi guide ­- volně přeloženo návod
5. kdo anglicky neumí doporučuji stránku http:­/­/www.wb650.estranky.cz­/ , kde je perfektně popsáno jak se mapy instalují i mnoho jiného, prostě dobré rady a česky
6. když je toto hotovo, doporučuji při prvním spuštění deaktivovat vypnutí obrazovky a foťáku­(standardně se vypne po 3 minutách­), potom zapnout vypínač GPS v režimu snímání, první aktivace trvá různě dlouho v průměru 7 minut ­(tvrdil technik od firmy, která se zabývá opravami­) někdo tvrdí ,že i 20 minut
7. s foťákem se moc nepohybovat = prostě si to vystát
8. GPS nefunguje v budovách, dál viz manuál od Samsungu ­(je to na celou stránku­)
9. pokud se GPS nerozběhne, vrátit do 14 dní ­(i já jsem to tak udělal a druhý foťák od jiné firmy chodí dobře­)
Poznámka na závěr, u prvního i druhého foťáku jsem nedostal 100% originálně zabalený foťák, jsou různé důvody, proč se foťák vrací, ale firmy ho přijmou nazpět a bez skrupulí ho pošlou dál jako nové zboží.
Tak doufám, že mé rady pomohou, většina věci zde již byla řešena, někdy stačí přečíst celou diskuzi.
Odpovědět0  0
Jiří Hrdlička | 24.10.201018:20
Dobrý den pane Šurkala, dobrý den i ostatním čtenářům,

rád bych si pořídil nový fotoaparát ale mám trable s výběrem. Nejsem žádný profík ale fotím rád na oslavách, dovolených, rodinu, přátelé, sport apod...Prostě jen příležitostný fotograf. Od fotoaparátu očekávám dobrý rozsah zoomu, širokoúhlý objektiv také není na škodu. Cena by se měla pohybovat maximálně do 5000 Kč. Nejprve mne zaujal Canon SX 120 IS, pak jsem našel nástupce 130 IS ale nejvíce se mi momentálně líbí Samsung WB600. Byla by to pro mne jasná volba, akorát se bojím dle vaší recenze kritizovaného ostření zejména ve tmě. Často je potřeba fotit za zhoršených světelných podmínek a já bych s tím nerad měl problémy. Je to opravdu se Samsungem ve tmě špatné, nebo jen nedokonalé? Prosím poraďte, který fotoaparát v této kategorii by byl pro mne vhodný?? Samsung, Canon, či uplně jiný? Názor můžete přidat i ostatní. Za rady moc děkuji!!!
Odpovědět0  0
Milan Šurkala (6619) | 24.10.201019:05
Vsechny fotoaparaty ve tme ostri mizerne, jedinou takovou vyjimkou jsou snad Panasonicy, ktere s tim az takovy problem nemaji. Naopak Samsung s tim ma problemy trochu vetsi, nez je obvykle ­(ale vetsinou neohlasi dobre zaostreni, pricemz je zaostreno dobre, ale clovek nikdy nevi­). Kazdopadne at si koupite co si koupite, v interierech to bude fotit mizerne ­(zklamany proste budete, at si vyberete cokoli­). Do 5 tisic nemate sanci sehnat neco rozumneho, co by zde bylo nejak vyrazneji lepsi nez konkurence. Osobne bych se ve Vasem pripade zkusil podivat po vyprodejovych fotoaparatech Panasonic TZ6­/TZ7.
Odpovědět0  0
Jiří Hrdlička | 24.10.201022:33
Děkuji za rychlou odpověď...po Panasonikách se budu dívat, jestli přijde nějaká dobrá cena. Přesto je mi ten Samsung velmi sympatický. Kdyby jste měl volit mezi Canonem 130 IS a Samsungem WB600??
Odpovědět0  0
Milan Šurkala (6619) | 24.10.201023:13
Canon SX130 IS jsem sice zatim entestoval, ale podle papirovych udaju a zkusenostech se Samsungem WB650 ­(v podstate totez co WB600­), bych se docela jednoznacne rozhodl pro Samsung ­(ale to ted rikam pro me osobne­). Pro Vas tezko rici, ale myslim, ze tam moc velky rozdil ve kvalite snimku ­(zejmena za horsiho svetla­) nebude.
Odpovědět0  0
Jiří Hrdlička | 25.10.201012:33
Rozumím, děkuji. No budu si s tím dál lámat hlavu. U Canonu vidím jako plus, provoz na tužkové baterie. Je to sice nemoderní ale vidím v tom výhody. Když člověk po delší době potřebuje náhle něco vyfotit a má vybitou baterii, případně je delší dobu mimo dosah zásuvky...tužkovky hned vymění, akumulátor je třeba nějakou dobu dobíjet. I když četl jsem, že výdrž akumulátoru je u Samsungu velmi slušná. To už si ale asi musím rozhodnout sám...děkuji za vaše názory!
Odpovědět0  0
busy (4706) | 25.10.201021:23
Tuzkovky hned vymeni, ale iba pokial ich ma za co vymenit, resp. kde kupit...
Odpovědět0  0
Jiří Hrdlička | 25.10.201023:08
Taky pravda...já mám ale tužkovky nakoupený do foroty :D
Odpovědět0  0
Jiří Hrdlička | 26.10.201021:18
Dobrý den,

ještě jednou Vás budu otravovat. Do skupiny foťáků, které splňují mé požadavky by spadaly i větší kompakty jako Olympus SP­-600UZ nebo Nikon L110 nebo Fuji Finepix S1800 a jim podobné. Recenze jsem četl, přesto se zeptám, je to to samé akorát ve větším těle, nebo jsou výsledky lepší??? Děkuji mnohokrát za Vaše rady.
Odpovědět0  0
Milan Šurkala (6619) | 26.10.201021:35
Horsi, horsi, horsi. Toto je prave skvely vyber toho, co se vazne nepovedlo. Spis je to jeste mene ve vetsim tele. Napr. WB650 ma irisovou clonu a manualni nastaveni expozice, tyhle kompakty maji tusim vzdy ND filtr a s vyjimkou Fujiny tam expozici nelze nastavovat vubec.
Odpovědět1  0
Mr.GM (13) | 28.4.201116:39
Dobrý den pane Šurkala. Také vybírám mezi těmito dvěma modely Canon SX130 IS a Samsung WB600. Fotoaparát by v mém případě měl fotit jak v interiérech ­(panelákové místnosti­) různé sešlosti, ale rád si i vyrazím do přírody kde se pokouším o pěkné makrofotky nebo bych si velmi rád vyfotil na silvestra nějaký ten ohňostroj. Je mi jasné, že od fotoaparátu za tyto peníze nelze čekat nic extra, ale například vaše fotka v testu WB600 kdy jste na makro fotil list se sluncem je krásná škoda jen těch odlesků a pro představu takové to fotky by mě plně postačily k radosti­(nebýt těch odlesků­). Canonu v mém případě hraje dosti do karet baterkové napájení, které na cestách není k zahození avšak mám u něj strach z vysokých ISO a u SAMSUNGu mě odrazuje to horší ostření za tmy. Neustálé hlídání ISO je sice nepříjemné, ale pokud zaostří i ve tmě tak bych to snad zkousnul naproti tomu Samsung si volí ISO lépe, ale velmi špatně ostří :­( . Co je podle Vás prosím menší zlo? Nastavovat ISO nebo třeba i několikrát se pokoušet o zaostření ? Je to opravdu s Tím samsungem tak zlé ? Pomohlo by tomu manuální nastavení nižší clony a snížení ISO ? Předem Vám velice děkuji za Vaše rady jelikož jsem velmi na vážkách a jde mi jen o to vybrat si menší zlo i když v obou případech jde asi o to nejlepší ve své cenové třídě.
Odpovědět0  0
Milan Šurkala (6619) | 28.4.201119:24
Dobry den. U toho Canonu to zas s tim ISem neberte tak tragicky, ono vetsinou postaci, kdyz tam za dne soupnete ISO 80 a teprve az poznate, ze to neni ono ­(coz bude za sera­), tak tam mrsknete automatiku, ono to uz bude stejne jedno. Tam jde spise o to, ze fotoaparat voli vyssi ISO za tech strednich podminek ­(pod mrakem­), tam si vetsinou s tou 80kou stale vystacite. Stejne tak bych nebral tragicky to ostreni u Samsungu, protoze ani Canon v tomhle neni prave spicka. Samsung ma predevsim problemy v ostreni na pohybujici se predmety ­(lze vyresit predostrenim­), co se tyce tmy, tam je problem spise ve spatnem hlaseni ostrosti ­(zaostreny snimek je oznacen jako nezaostreny a evidentne rozmazany za ostry, proste se musite divat na displej a neverit zelenym rameckum :­-­)­). Co se tyce makra, tak tam je lepsi Samsung ­(ma zajimavejsi telemakro­). Rozhodnuti ze me ale nedostanete, myslim, ze oba fotoaparaty jsou pro Vas docela vhodne. Spise bych se orientoval v rozhodnuti pomoci napajeni bateriemi, kvalitnejsi odsumovani a mensi odlesky u Canonu versus sirsi ohnisko, lepsi makro, mensi rozmery u Samsungu.
Odpovědět1  0
Mr.GM (13) | 30.4.201111:06
Dobrý den, děkuji moc za informace. Odpověděl jste naprosto skvěle :­). Svou odpovědí jste vystihl přesně to co jsem potřeboval vědět. Nakonec se nejspíše rozhodnu pro Canon přijde mi, že má živější podání barev, ale trochu se jen bojím víčka, které drží baterky, jelikož Li­-on akumulátory mají vlastní držák a víčko jen kryje, tu musí udržet zpětnou sílu pružiny u baterií. Bojím se aby to nedopadlo jako u mého starého Kodaku, kde po ulomení mini zobáčku musela víko držet lepenka. Snad to je dobře a kvalitně udělané a vydrží. Ještě jednou moc Děkuji za rady a přeji pěkný den.
Odpovědět0  0
Ganec (869) | 7.5.201117:23
"živější podání barev­" zvycajne je to len zvysena saturacia ­- umoznuje to nastavit kazdy fotak.
Zalezi len na vyrobcovi ako nastavi defaultne podanie.

Aby si bol v obraze: stare fotaky to mali zvycajne tak nastavene ­(zvysena saturacia a kontraast­), lebo neznalym sa to tak viac paci. Ovsem pre niekoho su to uz ­"poutovky­" a v pripade farebnejsich motivov potom paradoxne vznikaju nerealne fotky. Preto vacsina vyrobcov uz od presaturovavania upusta.

Ak sa ti uz raz pokazilo viecko na baterky, tak sa ti pokazi znova.
Klasickym pripadom je moj brat: kedze ma zrkadlovku v servise, tak si pozical moj stary ultrazoom co som dal otcovi. A co nevidim: uz zase krytku na baterky drzia gumicky...
Odpovědět0  1
julia | 18.8.201015:55
Chcem si kupit fotoaparat Samsung W650 a potrebovala by som radu ak ma niekto skusenosti ako funguje GPS? ci sa da stiahnut niekde na nete mapy ? Pozerala som na stranke Samsung ale som tam nenasla. Dakujem.
Odpovědět0  0
julia | 18.8.201015:19
digitalny fotoaparat Samsung W650
Odpovědět0  0
Invertor | 22.7.201022:45
Recenze je velmi dobrá ­(díky Milane­) nečekal jsem na ní a foták koupil už před dvěma mesíci.
I já jsem se rozhodoval co koupit, nakonec vyhrál WB600, musím uznat že jsem z něj trochu v rozpacích.
Ale jak již bylo řečeno každý dáváme prioritu něčemu jinému, chtěl jsem zkloubit širokáč ten potřebuji v práci focení bytů a ultrazoom na doma, dovču a do přírody. Když jsem vybíral tak tohle byl jasný favorit 24­-380 to mě přesvědčilo ­(taky i cena­). Je jasný že tyhle parametry v kompaktu sebou nesou i horší stránky, ale co už jsem ho koupil a jsem s ním velmi spokojený, rychlost pro mě nehraje roli, trochu větší šum to se dá vydržet, zato makro, zoom a focený venku je super,a obrovský rozsah nastavení je pro mě příjemným překvapením.
Pro mě jako laika to byla velmi dobrá volba.
Odpovědět0  0
Hawkfree | 22.7.20107:33
Opravdu WB650 neobsahuje polohove cidlo s ukladani teto inf. do exifu?
Odpovědět0  0
Milan Šurkala (6619) | 23.7.201022:57
Ano, je to tak, neobsahuje ho.
Odpovědět0  0
peto.svehla (3) | 21.7.201013:27
Ja asi ten nakup noveho fotaku odlozim..a dosporim na NX10 ­(set 18­-55 a 50­-200­). Tento Samsung ma zaujal funckiami, ale po porovnani testov s NX10 su snimky z WB650 hrozne patlaniny..hlavne snimky plisoveho zajaca su az moc rozpatlane. Viem je to ina trieda ale prave som zvazoval aj nakup takehoto sikovneho maleho ultrazoomu. Rozdiel v kvalite fotiek sa mi zda giganticky. Momentalne mam dosluhujuci FujiFilm F30. Ten by asi dopadol podobne ale vo svojom case mal lepsiu kvalitu obrazu.
Odpovědět0  0
Solař | 17.7.20100:14
Dnes jsem viděl Samsung wb2000 ve Foto­-Škoda, úžasné je panoamat.focení ­(co, ale má sony HX5­). Preferuji trochu kompaktější, dobře do ruky sednoucí přístroj a nevím, co takový Ricoh CX2 či CX3, případně doporučíte i jiný ­(samsung EX1?­). Takže nevím, zda­-li wb 650 X sony HX5 X jiný? Třeba Casio FH100? S.i
Odpovědět0  0
Ghost_sk (10) | 17.7.201019:29
A videl si ho na vlasne oci?? Lebo WB2000 mi pripomina Nessie, kazdy o nej hovori, ale nikto ju nevidel....
Odpovědět0  0
solař | 17.7.201023:49
Měl jsem ho v ruce, skutečně velmi zajímavý,mimořádný AMOLED displej, kvalita foto v interiéru dobrá, vyfocena jedna panoramat.fotka, taky pěkné. Byl jen v šedé barvě.
Odpovědět0  0
busy (4706) | 18.7.20108:18
Slo by tu fotku hodit niekam na web ? Nech aj my ostatni vidime ako foti...
Odpovědět0  0
Ghost_sk (10) | 18.7.201023:22
Tak to parada, vypada to tak ze sa cochvila dostane na trh. Len sedy sa mi nepaci :o)
Odpovědět0  0
Solař | 16.7.201022:50
Mám dotaz, je­-li možné srovnat tyto kompakty: Samsung WB 650 X Samsung WB 2000 X Sony CyberShot DSC­-HX5, který pro potřebu běžného focení venku, ale i v interiéru, s možností mauálního nastavení doporučujete, případně, který jiný v dané kategorii. A jak rozumět paměť.médiím u Sony, je možné použít SDH karty nebo ne? Je nevýhodou WB2000 při ohisku 2.2 jen 5x zoom, proti WB650, kde je 15x zoom?
děkuji pane Šurkala, či kdokoliv s praktickou zkušenností. S.
Odpovědět0  0
Milan Šurkala (6619) | 16.7.201023:23
WB2000 nelze hodnotit, ten pristroj snad nevideli ani v Samsungu :­-­) Porad jeste neni v prodeji a neni ani k testum. Pro bezne foceni venku se mi vice libil WB650, ktery ma trochu lepsi detaily, naopak v interieru je lepsi HX5, kde CMOS snimac mene sumi a ma i vynikajici stabilizacni programy. Ohledne manualniho nastaveni je na tom urcite lepe Samsung. Urcite lze doporucit jeste Panasonic TZ8­/TZ10.
U Sony lze pouzit jak SDHC karty, tak i puvodni MemoryStick. Je tam trochu vetsi slot pro kartu, SDHC se otaci kontaktem jednim smerem a Memory Stick druhym ­(je tam takova pridavna drazka, ale stejne se tam ty Memory Sticky strkaji dost tezko­). 5x zoom je 3x mensi nez 15x zoom, vysledky si domyslete sam. Rozhodne to nebude prilis dobre priblizovat. Vyhoda v dobre svetelnosti na sirokem ohnisku ale umozni WB2000 lepe pouzivat v interierech.
Odpovědět0  0
Jan Neděla | 16.7.201014:39
Dobrý den, chtěl jsem se zeptat, zda se na tento foťák dá někde sehnat podvodní pouzdro například u hx5v pouzdro existuje, ale k samsungu jsem nic až na ­"pytlíček­" nenašel. Děkuji předem za odpověď a případné rozvedení tématu.
Odpovědět0  0
merimatts | 14.7.20109:14
To už je konec testů kompaktů? Co třeba takový Casio FH 100 ? To je taky velmi zajimavý kompakt.
Odpovědět0  0
Milan Šurkala (6619) | 14.7.20109:34
Fotoaparaty ­(mezi nimi i kompakty­) se budou testovat i nadale. Casio FH100 je v planu, nicmene jeste jej k testu nemam, takze drive nez za mesic nebude.
Odpovědět0  0
H0ndzik | 9.7.201012:32
Dobrý den, mám dotaz ohledně panoramatického focení, jestli fotoaparát obsahuje digitální funkci Panorama? Díky
Odpovědět0  0
Milan Šurkala (6619) | 13.7.201016:00
Bohužel nemá.
Odpovědět0  0
metyn | 3.7.201013:57
zdravím milane, takový malý dotaz, proč jsi neudělil TReFU tomuto aparátu, dle názoru a recenze je to jeden z ­"the best of compact­" tady by si ji tedy asi udělit mohl. nebo aspoň TĚSNÁ NETREFA nebo tak něco ­-:)
Odpovědět0  0
Milan Šurkala (6619) | 6.7.201016:44
Take zdravim. Vis, on Samsung WB650 je takovy trochu diskutabilni kompakt. Treba z meho osobniho subjektivniho pohledu je to TREFA, osobne bych si jej klidne koupil, protoze jsem ochoten tolerovat prave ty nedostatky, ktere ma. Obecne si ale nemyslim, ze by byl az natolik kvalitni, aby si toto oceneni zaslouzil ­(mas pravdu, ze je to tesna netrefa :­-­)­) Vis, kdybych mel davat trefu kazdemu hodne dobremu kompaktu, mohla by je mit i pulka testovanych pristroju. Alespon v posledni dobe tech dobrych kompaktu bylo vazne dost a udeleni teto ceny kazdemu lepsimu pristroji by hodnotu tohoto oceneni ponekud devalvovalo.
Takze ve vysledku bych rekl, ze Sony HX5, Panasonic TZ10 a Samsung WB650 jsou nejlepsi trojkou ve sve tride. Kazdy z nich ma neco, pro co je zajimavy. Jak jsem jiz rikal, osobne za nejlepsi povazuji Samsung ­(pro me potreby je temer idealni­), objektivne bych ale za nejlepsi povazoval spise ty druhe dva ­(oceneni dostal HX5, nicmene ten ji tesne dostal a TZ10 ji tesne nedostal a neznamena to, ze pro kazdeho musi byt HX5 lepsi volbou nez TZ10­).
Odpovědět0  0
Zdeněk K. | 30.6.201010:55
Koupil jsem WB 600 , stáří 4 dny , jsem trochu rozhozen recenzí, makro fotí perfektně , mnoho funkcí , ale káždý má přece nějaké chyby i panasoniky ,sonky ,olympusy, nikony.Na nejmenovaném angl.serveru hodnocen z 10 bodů 8.8! Nechavá za sebou sony Hx5 7,6bodů. Panasonky samo více TZ 10 9,3 , Tz8 9,2. Profi zrcadlovky nepotřebuji­- živit se stím asi nebudu. Jinak mám ještě Nikon S 10 ,otočný objektiv, 6 mpx , světelnost v celem ohnisku 3,5, objektiv 38­- 380mm .Bohužel nejede, spadnul, asi jej nechám opravit cca 2700.­-kč ,ale skvělé fotky venku , uvnitř ne , vrážíte zády do zdí , 38mm .Samsung mi vyhovuje 24mm a ultrazum venku v přírodě taky.
Odpovědět0  0
Milan Šurkala (6619) | 30.6.201011:08
Vzdyt ta recenze je prece velmi pozitivni :­-)
Odpovědět0  0
Zdeněk K. | 30.6.201014:59
Já s tím souhlasím a taky WB 600 mám ,což je podobný jak 650tka.Jenom se podivuji jak mnozí spekulují nad nejrůznějšími vychytávkami, když je to podobné ­-čip 2,33 ­-rozliš. 12­-14 mpx a značka , která dělá cenu. Mě u něj vadí akorát ty odlesky na slunci . A hlavně od nikonu S10 otočný objektiv, fotit se dalo od země, pasu ,z boku nad hlavou ,kde druzí stoupali na špičky, dokonce do zadu tz. úplně inkognito ,nikdo nic netušil i v kostele když se přikryla led diodka.Ale samsung je daleko vybavenější aparát a na slunci ve zmatku mezi lidmi dám int. auto a jen poslouchám zvuk zaostření a jedu . Jo toto je dobrý , Vaše recenze je ok , každý digi má mouchy ! Vždy bude něco pro a proti .
Odpovědět0  0
NN2010 | 1.7.20109:25
no mne ako ostatnym tiez zrovna moc pozitivna neprisla :­-)
Odpovědět0  0
michal malý | 1.7.201013:11
Preně tak, ve výsledném hodnocení je v záporech velmi vysoký šum.
Taky patřím mezi ty, kteří se rozhodují mezi HX5 a WB650 a teď tedy vůbec nevím :D
Samsung má super zoom, GPS s mapama a fuknkce nastavení, sony zas dobře fotí za horších světelných podmínek, panorama, HDR. Ale když budu chtít ve dne co nejkvalitnější fotky s kompaktem, teda ostrost, kresbu, nerozpatlanost po odšumování, celkově vyváženou fotku s detaily ve světlých i tmavých plochách, po čem sáhnout?
Odpovědět0  0
Zajímá Vás tato diskuze? Začněte ji sledovat a když přibude nový komentář, pošleme Vám e-mail.
 
Nový komentář k článku
Pro přidání komentáře se přihlaste (vpravo nahoře). Pokud nemáte profil, zaregistrujte se pro využívání dalších funkcí.