www.digimanie.cz
>
>
>
>

Sony A6000 (ILCE-6000): stále dobrý

Sony A6000 (ILCE-6000): stále dobrý
, , recenze
Ve vyšším low-endu má Sony svého zástupce A6000 (ILCE-6000). Tento fotoaparát nabídne 24MPx APS-C CMOS snímač, podporu fázového ostření i elektronický hledáček a výklopný displej. Jaký bude?
K oblíbeným
reklama
Tato kapitola se bude věnovat šumu použitého snímače. Ten má APS-C velikost a rozlišení 24 megapixelů. Prezentovány budou snímky vyfocené ve formátu JPEG i fotografie z RAWu převedené přes Camera Raw s vypnutým odšumováním.
 
 
ISO 100 (JPEG)
 
 
ISO 100 (konverze z RAWu)
 
 
ISO 100 (multiexpozice)
 
Ve všech třech případech je obraz hezky čistý a v podstatě bez šumu. Multiexpozice obraz trochu vyhlazuje.
 
 
ISO 200 (JPEG)
 
 
ISO 200 (konverze z RAWu)
 
 
ISO 200 (multiexpozice)
 
Také citlivost ISO 200 je bez problémů, obraz je čistý a hodně kvalitní.
 
 
ISO 400 (JPEG)
 
 
ISO 400 (konverze z RAWu)
 
 
ISO 400 (multiexpozice)
 
ISO 400 přidala velmi mírný jasový šum v RAWu. JPEGy jsou nadále takřka bez šumu a se slušnými detaily.
 
 
ISO 800 (JPEG)
 
 
ISO 800 (konverze z RAWu)
 
 
ISO 800 (multiexpozice)
 
Citlivost ISO 800 ukazuje v RAWu i trochu barevného šumu, pořád jde ale o kvalitní výsledek. JPEGy trochu rozmývají méně výrazné detaily.
 
 
ISO 1600 (JPEG)
 
 
ISO 1600 (konverze z RAWu)
 
 
ISO 1600 (multiexpozice)
 
Další navýšení barevného i jasového šumu musíme čekat při citlivosti ISO 1600. JPEGy jsou už celkem rozmyté, pořád ale použitelné. Multiexpozice dělá snímky hladšími.
 
 
ISO 3200 (JPEG)
 
 
ISO 3200 (konverze z RAWu)
 
 
ISO 3200 (multiexpozice)
 
ISO 3200 je už dost zašuměné, barevného šumu je v RAWu poměrně dost. S citlivým odšuměním ještě dostanete použitelný obraz, nicméně u JPEGů z fotoaparátu už počítejte s výraznějším mydlením detailů.
 
 
ISO 6400 (JPEG)
 
 
ISO 6400 (konverze z RAWu)
 
 
ISO 6400 (multiexpozice)
 
Při citlivosti ISO 6400 už snímač končí s rozumným obrazem. Šum začíná být hodně vysoký a po zpracování obrazu už je snímek docela bezbarvý. Multiexpozice fotografii vyhladí a odšumí, s tím ale přijde i o barvy a jemnější detaily.
 
 
ISO 12800 (JPEG)
 
 
ISO 12800 (konverze z RAWu)
 
 
ISO 12800 (multiexpozice)
 
Další navýšení citlivosti na ISO 12800 znovu zhoršuje obraz. RAWy začínají být docela namodralé (či nafialovělé), JPEGy pak bezbarvé s rozmytými zbytky barev a detailů.
 
 
ISO 25600 (JPEG)
 
 
ISO 25600 (konverze z RAWu)
 
 
ISO 25600 (multiexpozice)
 
Nejvyšší citlivost ISO 25600 chytá mádech do šedofialových odstínů, v RAWu naopak dost razí azurová. Nemá vůbec smysl tuto citlivost používat, a to ani při multiexpozici.

 
ISO 51200 (multiexpozice)
 
Při multiexpozici sice lze nastavit i ISO 51200, ale jak sami vidíte, nemá to vůbec žádný význam. Kvalita snímku je neakceptovatelná pro jakékoli použití. Mrkneme se dále na snímky převedené do standardizovaného rozlišení 12 megapixelů pro vzájemnou srovnatelnost fotoaparátů napříč recenzemi.
 
Sony A6000 ISO šum autíčka 12MPx
 
vlevo JPEG / vpravo RAW
 
Při zmenšeném rozlišení na 12 MPx vypadají snímky velmi pěkně i při ISO 1600 a ani ISO 3200 na tom není vůbec nějak zle. Citlivost ISO 6400 nicméně vypadá být už docela dost nepříjemná a je zde viditelná ztráta barev.
 
Sony A6000 ISO šum autíčka 12MPx multiexpozice
 
vlevo JPEG / vpravo multiexpozice
 
Multiexpozice sice dělá o něco hladší snímky, ale jsou také méně detailní. Nečekejte nějak zásadní zlepšení obrazu jako např. u starších Cyber-shotů.
 
Sony A6000 ISO zajíc šum 24MPx noise
 
výřezy z 24MPx snímků (vlevo JPEG, vpravo RAW)
 
Při citlivosti ISO 1600 si lze všimnout začínajícího rozmývání obrazu a dále to už jen roste. Vypadá to, že RAW při ISO 3200 umí být stále docela slušným zdrojovým obrazem, se kterým se dá slušně pracovat.
 
Sony A6000 ISO šum zajíc 12MPx
 
výřezy z 12MPx snímků (vlevo JPEG, vpravo RAW)
 
Při zmenšení rozlišení na 12 megapixelů (pro vzájemné porovnání fotoaparátů při stejném výstupu) to vypadá slušně a ISO 3200 vypadá být použitelné zejména v RAWu. JPEGy se přeci jen docela mažou.
 
Sony A6000 ISO šum bílá plocha 24MPx noise
 
výřezy z 24MPx snímků (vlevo JPEG, vpravo RAW)
 
Barevný šum se pomalu vkrádá do snímků při navyšování citlivosti, od ISO 1600 začíná být více viditelný. V JPEGu je ve velké míře potlačen.

Nejnovější články
Vědci vyvinuli algoritmus pro korekci zploštělých hlav v rozích Vědci vyvinuli algoritmus pro korekci zploštělých hlav v rozích
Širokoúhlé objektivy nepříjemně zplošťují hlavy v rozích obrazu. Stávající metody pro korekci sice vylepšují vzhled lidských tváří, ale vnáší zase jiné artefakty. Nová metoda společnosti Google a vědců z MIT má toto vyřešit.
Včera, aktualita, Milan Šurkala1 komentář
Velký investor by chtěl oddělit divizi senzorů od Sony Velký investor by chtěl oddělit divizi senzorů od Sony
Společnost Sony je největším výrobcem obrazových snímačů a jeden z největších investorů této společnosti by uvítal, kdyby se divize čipů od Sony úplně oddělila. To však nemusí být úplně dobrý nápad.
Včera, aktualita, Milan Šurkala
Adobe vyvíjí AI, která pozná falešné portréty upravené Photoshopem Adobe vyvíjí AI, která pozná falešné portréty upravené Photoshopem
Adobe Research a UC Berkeley společně vyvíjí systém umělé inteligence, jehož úkolem je rozpoznávat modifikace portrétů provedené Photoshopem a najít tak falešné portréty. Dokonce je má umět i vrátit zpátky.
15.6.2019, aktualita, Milan Šurkala3 komentáře
Fotograf na svých snímcích ztvárňuje hranici mezi dětstvím a dospělostí Fotograf na svých snímcích ztvárňuje hranici mezi dětstvím a dospělostí
Německý fotograf pracuje na nové sérii, která má za úkol na jednotlivých fotografiích zobrazovat hranici mezi dětstvím a dospělostí. Chce tím poukázat na to, co se stane s dětskými sny, až člověk vyroste. 
13.6.2019, aktualita, Kateřina Hoferková
Sony přichází s teleobjektivem FE 600mm F4 GM OSS Sony přichází s teleobjektivem FE 600mm F4 GM OSS
Druhou novinkou společnosti Sony v teleobjektivech je nový model FE 600mm F4 GM OSS (SEL600F40GM). Přináší překvapivou světelnost F4 při 600mm ohniskové vzdálenosti, což dává tušit, že půjde o obrovský a těžký objektiv.
12.6.2019, aktualita, Milan Šurkala31 komentářů