Recenze  |  Aktuality  |  Články
Doporučení  |  Diskuze
Fotoškola  |  Seriály
Fotoaparáty  |  Objektivy
Fotomobily  |   Software
Příslušenství  |  Ostatní
Svět hardware  |  TV Freak
Svět mobilně

Sony Alpha SLT-A35: úspěšně proti zrcadlovkám

19.9.2011, Milan Šurkala, recenze: specifikace produktu
V další recenzi se podíváme na nový fotoaparát Sony Alpha SLT-A35. Díky polopropustnému zrcátku má fázové ostření i při natáčení Full HD videa, snímací čip má navýšené rozlišení na 16 megapixelů, nechybí ani hardwarové HDR. Pojďme se podívat, jak fotí.

Měření rychlosti


Zpracování obrazu má na starosti procesor BIONZ. K testu jsem použil 4GB SDHC kartu SanDisk Extreme s přenosovými rychlostmi až 30 MB/s.
  • První snímek - 1,05 sekundy
  • Snímek bez namáčknutí wide - 0,3 až 0,35 sekundy
  • Snímek bez namáčknutí tele - 0,45 sekundy
  • Odezva na spoušť - OK
  • Prodleva mezi snímky JPEG - 1,15 sekundy
  • Prodleva mezi snímky RAW - 1,15 sekundy (po 11 snímcích 2,2 až 2,7 sekundy)
  • Prodleva mezi snímky RAW+JPEG - 1,15 sekundy (po 9 snímcích 3,0 sekundy)
  • Prodleva mezi snímky blesk - 1,55 sekundy
  • Sekvenční snímání T7 - 7,1 fps (po 24 snímcích 1,55 fps)
  • Sekvenční snímání Hi JPEG - 4,9 fps (po 14 snímcích 1,25 fps)
  • Sekvenční snímání Hi RAW - 5,3 fps (po 6 snímcích 0,45 fps)
  • Sekvenční snímání Hi RAW+JPEG - 5,6 fps (po 6 snímcích 0,3 fps)
  • Sekvenční snímání Lo JPEG - 2,15 fps
  • Sekvenční snímání Lo RAW - 2,15 fps (po 6 snímcích 0,5 fps)
  • Sekvenční snímání Lo RAW+JPEG - 2,15 fps (po 6 snímcích 0,35 fps)

Fotoaparát je přiměřeně rychlý, ostření je v pořádku, prodlevy mezi snímky by mohly být o něco kratší. Sekvenční snímání je dostatečně rychlé, přes 5 fps nemá zrovna každý fotoaparát. RAW buffer má velikost na 6 snímků, což je průměrná hodnota.


Vyvážení bílé, barvy


Vyvažování bílé barvy pracuje u Sony Alpha SLT-A35 velmi dobře, s nějakými výstřelky se setkáte opravdu jen výjimečně. Komu by nestačily přednastavené režimy (které lze navíc lehce upravovat), má zde ruční výběr od 2500 K do 10000 K i snímání bílé plochy. Navíc tu jsou ještě barevné filtry.


Automatické


Denní světlo

Stín


Oblačno

Žárovky


Zářivky

Blesk


2500 K

10000 K



Barevný filtr G9

Barevný filtr M9
 

K dispozici je i několik dalších barevných nastavení.


standard



živé

portrét



krajina

západ slunce

černobílá

Novinkou u modelu A35 jsou tzv. Picture Effects.


Posterizace barevná


Posterizace černobílá

Pop artové barvy



Retrofotografie

Částečná barva - červená



Částečná barva - zelená

Částečná barva - modrá



Částečná barva - žlutá

High key



Vysoce kontrastní monochromatické

Dětský fotoaparát
 

Dále můžete upravovat sytost barev, ostrost a kontrast.


kontrast -3



kontrast +0

kontrast +3
 

S kontrastem buďte trochu opatrní, oživuje sice fotografie, ale omezuje dynamický rozsah.


ostrost -3



ostrost +0

ostrost +3
 

Zvýšená ostrost roztřepí linie, takže to také nepřehánějte.


Optický a digitální zoom


Základní objektiv nabízí tradiční 3,1× optický zoom.



expoziční čas 1/200 s, clona F10, citlivost ISO 100, ohnisko 18 (27) mm, klikněte pro zvětšení



Při 18mm reálném ohnisku (a 27mm přepočteném) je úhel záběru tradičně širokoúhlý. Ostrost je přiměřená, na pravé straně (dole) je horší, naopak nahoře můžete vidět chromatickou aberaci. K dispozici dávám i RAW snímek.



expoziční čas 1/125 s, clona F11, citlivost ISO 100, ohnisko 55 (82) mm, klikněte pro zvětšení



Přiblížení je poměrně malé, typické pro tuto třídu objektivů. Ostrost je přiměřená, ale mohla by být i o něco lepší.


Protisvětlo


Nyní budeme studovat chování fotoaparátu a objektivu v protisvětle.



expoziční čas 1/1250 s, clona F5,6, citlivost ISO 100, ohnisko 30 (45) mm, korekce -0,7 EV, klikněte pro zvětšení



Dynamický rozsah čipu je dostatečný, což si můžete vyzkoušet v RAWu. Čekal bych lepší ostrost snímku.



expoziční čas 1/500 s, clona F10, citlivost ISO 100, ohnisko 18 (27) mm, klikněte pro zvětšení



Dokonce i JPEG snímky jsou v protisvětle pěkně prokreslené. Kresba je po celé ploše dostatečná.



expoziční čas 1/500 s, clona F10, citlivost ISO 100, ohnisko 18 (27) mm, klikněte pro zvětšení



HDR režim jasy ještě dále zlepšuje. Díky lepší prokreslenosti oblohy jsou odlesky objektivu trochu výraznější. Problémem HDR režimu je horší práce s pohybem.



expoziční čas 1/320 s, clona F10, citlivost ISO 100, ohnisko 18 (27) mm, korekce -0,3 EV, klikněte pro zvětšení



Prokreslenost je docela slušná i ve stínech, na hranách je vidět chromatickou aberaci. Zpracování jasů hodnotím jako slušné.



expoziční čas 1/320 s, clona F10, citlivost ISO 100, ohnisko 18 (27) mm, korekce -0,3 EV, klikněte pro zvětšení



Zde jsem použil HDR s rozsahem 6 EV (-3 EV, 0 EV, +3 EV), nikoli automatické nastavení. Prokreslení stínů je výborné, totéž platí i o obloze.



expoziční čas 1/200 s, clona F7,1, citlivost ISO 100, ohnisko 18 (27) mm, klikněte pro zvětšení



Bez jakýchkoli technologií pro rozšíření dynamického rozsahu je tmavé okolí opravdu tmavé, nicméně stále s docela přijatelnou kresbou.



expoziční čas 1/125 s, clona F5,6, citlivost ISO 100, ohnisko 18 (27) mm, klikněte pro zvětšení



DRO je softwarové prosvětlování s malým účinkem při využití automatického nastavení, ale sílu efektu můžete nastavit i manuálně. Na maximální nastavení je účinek překvapivě obrovský, téměř na úrovni hardwarového HDR. Je zajímavé, že stíny mají docela přijatelný šum, chromatická aberace se nekoná, takže vše v pořádku.



expoziční čas 1/125 s, clona F10, citlivost ISO 100, ohnisko 55 (82) mm, klikněte pro zvětšení



Velkým problémem objektivu je silný světelný závoj při delších ohniscích. Tento problém vás bez sluneční clony bude docela dost trápit.