Recenze  |  Aktuality  |  Články
Doporučení  |  Diskuze
Fotoškola  |  Seriály
Fotoaparáty  |  Objektivy
Fotomobily  |   Software
Příslušenství  |  Ostatní
Svět hardware  |  TV Freak
Svět mobilně
11.1.2016, Milan Šurkala, recenze
Do dnešní recenze jsme vzali 35mm objektiv pro full frame CSC fotoaparáty rodiny Sony A7. Jde o model od Carl Zeiss se světelností F2,8 a velmi malými rozměry i hmotností. Vyzkoušeli jsme ho na 42MPx Sony A7R II.
ondruchm (3) | 17.1.201614:51
Jak recenzent, tak diskutéři hovoří o manuálním ostření, o malé světelnosti a drahotě. Já tento objektiv chápu jako cestovní nebo do města, malý, lehký, pohotový, nenápadný, se skvělou kontrukcí. Jeho hlavní přednost je právě v autofokusu:­"Ostření je v podstatě neslyšné, skutečně je velmi tiché a výborné pro video.­" a ­"přeostření zvládne za pouhých 0,25 sekundy­" jak uvedl recenzent. Já to mohu jen potvrdit. O tom je tento objektiv. Proto jsem za něj tru cenu rád zaplatil. Kdo má potřebu a čas ­"tvořit a ostřit ručně­" může si koupit Loxii. Pokud na to nemá, má nepřeberný svět manuélních objektivů buď už přímo s E­-bajonetem od Samyangu ­(jsou skvělé!­) nebo s redukcí za pár korun objektivy od Canonu, Nikonu, Minolty, Sony A, na co si jen vzpomene. Opravdu už mě ty zhnusené řeči zakyslých lidí o bajonetu E štvou. Pominu­-li cenové kategorie 5 000,­-$ a výš, na světě dnes není lepší fotoaparát než Sony A7RII.
Odpovědět0  0
Alphanatic (2) | 14.1.20169:03
Zkusil jsem vyvolat RAW snimky, Lightroom 5.7.1. ovsem rekl, źe necte tento format. Cili domnivam se, ze snimky RAW byly porizeny ve 14­-bit formatu. Totez mi totiz rika Lightroom s obrazky, porizene z A7M2, kdyz nastavim 14­-bit RAW. Tak mne zajima, jak asi a v cem byly snimky z recenze vyvolany?
Odpovědět0  0
Sakini (772) | 14.1.20169:38
Lightroom podporuje generálně RAWy z A7RII až od 6.1.1, 5.7.1 byl první verzí co podporovala A7MII, ale 14bitové byly dodány později takže tato verze je nezná.
Odpovědět0  0
Alphanatic (2) | 14.1.201611:38
Diky za info, tusil jsem to, coz znamena, ze upgrade Lightroomu je nevyhnutny.
Odpovědět0  0
jiri.sefrna (339) | 13.1.201619:49
Skla od Zeisse na A bajonet neměla chybu, měl jsem v té době skoro všechny ­(24­-70, 16­-35, 84­/1,4, 135­/1,8­), nebo alespoň vyzkoušel ty novější a i ty ceny byly cca stejný jako na C a N a byly lepší. Na E bajonet je to děs, nejen, že stojí ještě víc, ale stojí za houby, Milane, sklo za skoro 30 tisíc dává horší výsledek než Canon 40­/2,8 za 1­/4 ceny, je menší, lehčí a ostrý i na F2,8 až do rohů. Ano, mám stejný názor jako Milan, tělo s výhradami výborný, ale není na to co nasadit a co co je stojí balík a nic moc. Tahle celková zmatenost systému a cenová politika byl důvod mého odchodu os Minolta­/Sony systému a když to tak sleduju, tak není čeho litovat
Odpovědět1  0
JonSnih (370) | 14.1.201618:10
Mně přijde celkově koncept ­(F­)E bajonetu podivný ­- malá těla, velké objektivy, resp. spoustu těl a málo skvělých objektivů ­(hodně průměrných­). Nelíbí se mi tenhle trend, ať už jde o Sony nebo o Apple a jim podobné, kam šlápnou, tam dochází k urychlení produktových cyklů = a nevyhnutelně vede ke konzumní spotřebě. Ztrácí se hodnota a kvalita výrobků, kterou nahrazuje sice spousta technických vychytávek, ale jako celek to nějak pokulhává, a velice rychle ztrácí na ceně. Firmy tohoto ražení si vlastně vychovávají své stádo, které jim to žere a každý rok obměňuje, jen aby bylo ­"in­", a celé to šílenství vlastně dotuje. No nevím, sám bych nedal za foťák 40­-100 tisíc, který má stále hodně kompromisů ­(A7 počínaje, A7RII konče­).

Před 2 lety jsem si vybral m4­/3 a jsem celkem spokojený, až na jejich cenovou politiku za poslední rok dva. Ale je fakt, že je tu dost kvalitních skel. Jsem opravdu zvědavý, s čím přijde na poli CSC Nikon nebo Canon.
Odpovědět2  0
martinX34 (367) | 11.1.201618:29
Zaujimavy by bol test Sony SEL28F20 ­(28 mm f­/2­) ­- ohniskom je podobny, ma o trochu lepsiu svetelnost a vraj ma aj dobru kresbu. Cena cca. 11 000 Kc.
Odpovědět0  0
Milan Šurkala (6623) | 11.1.201618:35
Ano, byl by zajímavý, ale nebyl k dispozici pro zapůjčení. Snad někdy příště.
Odpovědět0  0
Choakinek (4679) | 11.1.201622:03
Jo takhle, za logo Cajse takřka dvojnásobný příplateček, tak to jó :­-­).
Odpovědět1  0
Milan Šurkala (6623) | 11.1.201622:17
No možná i více než dvojnásobek. Canon s Nikonem chtějí za 35mm cca 14 tisíc, ale to jsou světelnosti F1,8­-F2.
Odpovědět0  0
Choakinek (4679) | 12.1.201618:52
Máš pravdu, byl jsem hodně naivní ­- Canon EF 40mm f­/2.8 ­- 149$ ­(dle Dpreview­)... 5mm sem, 5mm tam, to je skoro jedno, pak tam není rozdíl ­- Canon je akorát ještě trochu více pancake.

Co dodat ­- je to jen pro hloupé hýřily, normální člověk si udělá cenovou analýzu a odmítne to.
Odpovědět0  0
Milan Šurkala (6623) | 12.1.201618:59
To už tě vyjde levněji si koupit tu redukci na objektivy Canon, která podporuje i AF a nasadit na to třeba ten pancake :­-­) Cenová politika Sony A7 je solidní, ale ty objektivy, tam mi to opravdu rozum nebere a nezbývá než čekat, s čím přijdou další výrobci objektivů jako je Sigma, Tamron a další. Je tu např. i 55mm F1.8 a tam jsou ty ceny také zajímavé. V podstatě u Sony připsali jednu nulu :­-D U Sony kolem 26­-27 tisíc, Canon kolem 3 tisíc, ostatní tak kolem 4­-5,5 tisíce. Nad Sony A7x bych i uvažoval, ale fakt nevím, jaké objektivy k tomu...
Odpovědět0  0
Irving (201) | 13.1.20166:36
No, zrovna ta 55­/1,8 je podle ruznych recenzi asi nejostrejsi objektiv s podobnym ohniskem a autofocusem, takze tam ta cena az tak moc mimo neni, svetelnost neni jediny parametr urcujici cenu objektivu. Treba Sigma ART 50­/1,4 stoji taky dvakrat tolik co originalni 50­/1,4 od Canonu a Nikonu a nikomu, kdo je mel v ruce to divne neprijde.... Cimz netvrdim, ze je Sony levne , jenom je treba koukat i na jine veci nez je svetelnost...
Odpovědět0  0
Milan Šurkala (6623) | 13.1.201610:54
No ona je sice výborná, to ano, ale to je i ta Sigma, která stojí méně, přičemž jde o F1,4. Nevidím sice smysl v tom, aby to při těch kvalitách stálo třeba 6 tisíc, to ne, ale 26­-27 je hodně přes čáru. Za takových 15 by to bylo ještě akceptovatelné, stejně bych adekvátní cenu viděl ještě o něco níže.
Odpovědět0  0
Irving (201) | 13.1.201611:06
Zas ma Sony proti te Sigme utesneni proti prachu a vode, coz mozna dorovnava v cene tu nizsi clonu. A ten modry ctverecek tez neco stoji :­-­). Ale souhlas, cena je u nas dost vysoka. Na druhé strane, treba na Bhphoto ­(USA­) je rozdil v cene mezi Sigmou a Sony 50$, coz uz je prijatelne. I kdyz tam je ta Sigma v prepoctu paradoxne drazsi nez u nas. A pak ze je v Americe vsechno levne :­-­).
Odpovědět0  0
Durikem (2) | 14.1.201615:37
No tie sony­/zeiss su fakt priserne drahe, preto treba hladat ine cesty ako ich zohnat lacnejsie.
Ja som napriklad pri prilezitosti sluzobnej cesty do Japonska zbehol do BICCAMERA shopu v centre Tokya a zohnal famozny SEL24f18 e­-Mount za 550,­- eur v prepocte. Pritom v ramci EU ho bolo nemozne zohnat pod 900,­- EUR. Treba ale povedat, ze tych 900,­- by som zan nikdy nedal.
Odpovědět0  0
Zajímá Vás tato diskuze? Začněte ji sledovat a když přibude nový komentář, pošleme Vám e-mail.
 
Nový komentář k článku
Pro přidání komentáře se přihlaste (vpravo nahoře). Pokud nemáte profil, zaregistrujte se pro využívání dalších funkcí.