Sony Cyber-shot HX200V: ultrazoomový rychlík
Dnes se podíváme na nástupce jednoho z nejlepších ultrazoomů minulého roku. Nová HX200V nahrazuje starší HX100V a přidává 18MPx CMOS čip, zůstává pak objektiv Carl Zeiss se 30× optickým zoomem i téměř nekonečná nabídka různých technologií.
Kapitoly článku:
- Sony Cyber-shot HX200V: ultrazoomový rychlík
- Autofokus, ostření, expozice, foto režimy
- Videosekvence, stabilizace, portréty a blesk
- Výbava, výdrž, software a displej
- Digitální šum
- Optické vlastnosti objektivu
- Rychlost, zoom, barvy, protisvětlo
- Noční a standardní scéna
- Galerie ilustračních snímků
- Závěr
Sony Cyber-shot HX200V má standardně malý 1/2,3" Exmor R CMOS čip, jenže má bohužel velmi vysoké rozlišení 18 megapixelů. Už recenze modelů WX100 a HX20V ukázala, že dávat takové obrovské množství megapixelů na tak malý čip není dobrý nápad. My se nyní podíváme, zda bude totéž platit i pro model HX200V.
ISO 100
Nejnižší citlivost ISO 100 je detailní, linie se ale třepí a vznikají tam ustřelené pixely.
ISO 200
ISO 200 podstatně více třepí slabší linie, výraznější detaily jsou i nadále patrné.
ISO 400
Citlivost ISO 400 netrpí tolik na rozmývání a třepení linií, spíše lehce snižuje ostrost a přidává jemný jasový šum.
ISO 800
ISO 800 dává jak jasový šum, tak i třepení linií. Ztrácí se také barvy.
ISO 1600
Citlivost ISO 1600 vypadá překvapivě pěkně. Zde se naopak zvyšuje jasový šum, ale netřepí se linie, jsou v rámci možností celistvé.
ISO 3200
ISO 3200 už ztrácí detaily i barvy. Na kvalitní snímky to rozhodně není.
ISO 6400
Další navýšení citlivosti na ISO 6400 postrádá barvy, linie se různě kroutí a detaily v podstatě neexistují. Jedná se o multiexpozici.
ISO 12800
I ISO 12800 využívá multiexpozici, snímek je celý rozpitý. Podíváme se také na zachování detailů na snímcích vousů plyšového zajíce.
ISO 100 |
ISO 200 |
ISO 400 |
ISO 800 |
ISO 1600 |
ISO 3200 |
ISO 6400 (multiexpozice) |
ISO 12800 (multiexpozice) |
ISO 500 (multiexpozice) |
ISO 3200 (multiexpozice) |
Pouze nejnižší citlivost má jakž takž dobré detaily, i když i zde lze vidět zbytky po odšumování. Pak už odšumování silně roste a detaily rychlým tempem mizí. Ani multiexpoziční režimy nestačí na snížení šumu.
ISO 100 |
ISO 200 |
ISO 400 |
ISO 800 |
ISO 1600 |
ISO 3200 |
ISO 6400 (multiexpozice) |
ISO 12800 (multiexpozice) |
Na snímcích bílého papíru vidíte, že barevný šum je velmi dobře odstraňován, po jasovém ale zůstávají ustřelené pixely. Multiexpoziční režimy přináší obrovské tmavé hrudky, což je s podivem. Multiexpozice by naopak měla vést k nižšímu šumu díky skládání, ale očividně k tomu nevede.
nižší odšumování
střední odšumování
nejvyšší odšumování
I když jde hýbat s odšumováním, nejlépe je na tom to střední. Nižší odšumování je překvapivě silnější a ustřelených pixelů je sice méně, ale o to jsou patrnější. U střední síly to alespoň vypadá jako jakýsi nástin kresby. Nejvyšší nastavení rozmyje úplně všechno. Všechny ukázky jsou při citlivosti ISO 100.