Sony Cyber-shot RX10 II: ve jménu videa
Sony nedávno představilo profi ultrazoom Cyber-shot RX10 II (RX10M2). Ten přináší nadprůměrné zpomalené videosekvence v solidním rozlišení, umí natáčet i 4K videosekvence. Zůstal objektiv s konstantní světelností F2,8.
Kapitoly článku:
Dále se budeme věnovat chování objektivu i čipu v protisvětle.
Objektiv trpí na odlesky, což vidíte především vpravo dole. Bez pomocných technologií je krajina docela tmavá se slabší kresbou v hodně tmavých oblastech, nicméně přesto bych tento výsledek vzhledem k podmínkám označil za nadprůměr. Výraznější expozice ale způsobila přepálení oblohy. Můžete se podívat na snímek v RAW formátu. Nutno uznat, že dynamický rozsah čipu je ale výborný. Stíny můžete hodně prosvětlit, aniž by to znamenalo úplně rozbitou kresbu, z oblohy také zachráníte velkou většinu.
DRO technologie v tomto případě, zdá se, pracuje jen se stíny. Obloha je přepálená v podstatě stejně, krajina je ale o něco světlejší. Znovu budu spíše chválit práci se stíny, kdy např. panelové domy vypadají naprosto bez problémů a patlání uvidíte spíše v hodně tmavých plochách jako jsou stromy.
Hardwarové HDR zde bylo použito na automatický režim. Jak je vidět, tmavá krajina je rozumně prosvětlená, má slušný kontrast. Obloha byla rovněž zachráněna, nepřepaluje se.
Tady už šlo hodně do tuhého. Dynamický rozsah této scény byl opravdu hodně vysoký. JPEG bez pomocných technologií nevypadá dobře. Obloha má silný přepal, naopak krajina je tmavá, bez výraznější kresby. K dispozici je opět snímek v RAWu. Stíny jde hodně dobře prosvětlit, ale pokud to vezmete se "sliderem ve RAW konvertoru" úplně až doprava, připravte se při prosvětlení na výraznější šum. Z oblohy se dá něco málo zachránit, ale nesmíte to moc přehnat, neboť pak už to začne vypadat hodně nepřirozeně.
Technologie DRO prosvětlila stíny a fotografie tak vypadá podstatně lépe co se týče jasů. Také šum se ještě drží v normě, nicméně kresbu v trávě nelze označit za výbornou.
Tento snímek je pořízen pomocí HDR s nastavením na maximum (rozšíření dynamického rozsahu o 6 EV). Obloha už vypadá dost divně, nicméně krajina má rozumný jas a kontrast. Osobně se mi na fotoaparátech Sony osvědčil jeden fígl s HDR. Vyfotím HDR na maximální možnou sílu (rozšíření o 6 EV), fotoaparát ale uloží jak HDR snímek, tak i ten původní (prostřední expozici). Poněvadž oba snímky jsou zarovnané, stačí oba otevřít v editoru a jen měnit prolnutí těchto dvou vrstev. Pokud je HDR až moc "HDR", stačí tam přidat trochu původního obrázku se slabým dynamickým rozsahem a udělat jej poněkud reálnějším.
Uprostřed je malý modrý odlesk. Jasově se snímek docela povedl, obloha není příliš přepálená a kresba ve stínech je nadále akceptovatelná. Opět se můžete podívat na snímek ve formátu RAW.