www.digimanie.cz
>
>
>
>

Sony Cyber-shot RX100 III (RX100M3): superSony

Sony Cyber-shot RX100 III (RX100M3): superSony
, , recenze: specifikace produktu
Otestovali jsme pro vás i nový profi kompakt Sony Cyber-shot RX100 III, který je známý také jako RX100M3. Novinka vylepšuje koncovou světelnost na F2,8, přináší XAVC S video, 24mm ohniskovou vzdálenost a vedle irisové clony má i ND filtr.
K oblíbeným
reklama
Sony Cyber-shot RX100M3 je vybaven 1" Exmor R CMOS senzorem s BSI technologií a rozlišením 20 megapixelů. Následující snímky se budou věnovat problematice šumu, a to jak v JPEGu, tak i v RAWu. RAWy budou převedeny pomocí Camera Raw i RawTherapee.



ISO 80 (JPEG)



ISO 80 (konverze z RAWu - Camera Raw)



ISO 80 (konverze z RAWu - RawTherapee)



ISO 80 je nejnižší citlivostí, jde o pullované ISO 125 (rozšířenou citlivost). Se šumem opravdu není problém.



ISO 125 (JPEG)



ISO 125 (konverze z RAWu - Camera Raw)



ISO 125 (konverze z RAWu - RawTherapee)



ISO 125 je pak základní hardwarovou citlivostí. Logicky ani tady není problém, detaily jsou výborné a šum v podstatě neexistuje.



ISO 200 (JPEG)



ISO 200 (konverze z RAWu - Camera Raw)



ISO 200 (konverze z RAWu - RawTherapee)



ISO 200 (multiexpozice)



Citlivost ISO 200 je i nadále velmi čistá, JPEGy jsou bez šumu.



ISO 400 (JPEG)



ISO 400 (konverze z RAWu - Camera Raw)



ISO 400 (konverze z RAWu - RawTherapee)



ISO 400 (multiexpozice)



U citlivosti ISO 400 je vidět lehký nástup šumu v RAWech. JPEGy jsou nadále čisté.



ISO 800 (JPEG)



ISO 800 (konverze z RAWu - Camera Raw)



ISO 800 (konverze z RAWu - RawTherapee)



ISO 800 (multiexpozice)



ISO 800 přidává barevný šum v RAWech. JPEGy se začínají trochu třepit, multiexpozice tyto nedostatky zahlazuje.



ISO 1600 (JPEG)



ISO 1600 (konverze z RAWu - Camera Raw)



ISO 1600 (konverze z RAWu - RawTherapee)



ISO 1600 (multiexpozice)



S citlivostí ISO 1600 začínají vážnější problémy. RAWy jsou už plné barevného šumu, JPEGy se třepí a ztrácí saturaci barev. Chce to už citlivé zásahy v RAW konvertorech.



ISO 3200 (JPEG)



ISO 3200 (konverze z RAWu - Camera Raw)



ISO 3200 (konverze z RAWu - RawTherapee)



ISO 3200 (multiexpozice)



ISO 3200 je už vyloženě nouzovka, když bude výsledkem fotografie v nějakém malém rozlišení. Ani multiexpozice si už neví rady a přináší sice nezašuměné, ale rozpatlané a bezbarvé fotografie.



ISO 6400 (JPEG)



ISO 6400 (konverze z RAWu - Camera Raw)



ISO 6400 (konverze z RAWu - RawTherapee)



ISO 6400 (multiexpozice)



ISO 6400 je už nepoužitelná citlivost, šumu je opravdu hodně a původní kresba je takřka neviditelná.



ISO 12800 (JPEG)



ISO 12800 (konverze z RAWu - Camera Raw)



ISO 12800 (konverze z RAWu - RawTherapee)



ISO 12800 (multiexpozice)



ISO 12800 je pochopitelně ještě horší. Barevný šum je v podstatě všude a JPEGy při jeho odstraňování přichází o detaily i barvy.



ISO 25600 (multiexpozice)



ISO 25600 je k dispozici pouze jako multiexpozice. Ani to ale snímku moc nepomohlo. Je rozpitý a bezbarvý.


Sony Cyber-shot RX100M3 ISO šum autíčka JPEG

výřezy z JPEGů konvertovaných na 12 MPx



Snížení rozlišení na standardizovaných 12 MPx fotografiím lehce pomohlo a do ISO 800 jsou výsledky dost pěkné. ISO 1600 je přijatelné a ISO 3200 na hraně. Výše je už patlání obrazu příliš výrazné.


Sony Cyber-shot RX100M3 ISO šum autíčka RAW

výřezy z RAWů konvertovaných na 12 MPx (Camera Raw)



V podstatě totožná situace. Do ISO 800 včetně jsou výsledky dost pěkné, ISO 1600 začíná být poněkud nekvalitní, ale ještě ISO 3200 je se skřípěním zubů nouzově použitelná citlivost. Nyní se podíváme na snímky plyšového zajíce. Na těch uvidíme míru zachování detailů.


ISO 80 (JPEG)



ISO 80 (RAW - Camera Raw)



ISO 80 (RAW - RawTherapee)


 

ISO 125 (JPEG)



ISO 125 (RAW - Camera Raw)



ISO 125 (RAW - RawTherapee)
 

U citlivostí ISO 80 a ISO 125 nejsou žádné problémy. Dobře je vidět, že Camera Raw snímky trochu doostřuje.


ISO 200 (JPEG)



ISO 200 (RAW - Camera Raw)



ISO 200 (RAW - RawTherapee)



ISO 200 (multiexpozice)



ISO 400 (JPEG)



ISO 400 (RAW - Camera Raw)



ISO 400 (RAW - RawTherapee)

ISO 400 (multiexpozice)

Výsledky jsou i nadále dost slušné, v JPEGu a multiexpozici však jde vidět doostřovací artefakty.


ISO 800 (JPEG)



ISO 800 (RAW - Camera Raw)



ISO 800 (RAW - RawTherapee)



ISO 800 (multiexpozice)



ISO 1600 (JPEG)



ISO 1600 (RAW - Camera Raw)



ISO 1600 (RAW - RawTherapee)

ISO 1600 (multiexpozice)

ISO 800 ještě působí ostře, ale ISO 1600 už začíná trpět na vyšší šum. I JPEG a multiexpozice se více patlají.


ISO 3200 (JPEG)



ISO 3200 (RAW - Camera Raw)



ISO 3200 (RAW - RawTherapee)



ISO 3200 (multiexpozice)



ISO 6400 (JPEG)



ISO 6400 (RAW - Camera Raw)



ISO 6400 (RAW - RawTherapee)

ISO 6400 (multiexpozice)

ISO 3200 a ISO 6400 jsou už citlivosti, které takto jemné detaily nevykreslí. Barevný šum je zákeřný a ostrost se významně snižuje.


ISO 12800 (JPEG)



ISO 12800 (RAW - Camera Raw)



ISO 12800 (RAW - RawTherapee)



ISO 12800 (multiexpozice)



ISO 25600 (multiexpozice)
 

Nejvyšší dvě citlivosti už opravdu nemá smysl používat. Barevného šumu je skutečně příliš, JPEGy jsou rozmyté, bez detailů i barev.


Sony Cyber-shot RX100M3 ISO šum zajíc JPEG

výřezy z JPEGů konvertovaných na 12 MPx



Po zmenšení snímků na standardizované rozlišení 12 megapixelů se ukazuje, že velmi jemné detaily se začínají ztrácet docela brzy, už při ISO 400 je vidět lehké rozmývání, ale ještě ISO 800 je akceptovatelné. ISO 1600 už patlá obraz výrazněji a vyšší citlivosti jsou použitelné spíše jako nouzovka.


Sony Cyber-shot RX100M3 ISO šum zajíc RAW

výřezy z RAWů konvertovaných na 12 MPx (Camera Raw)



RAWy se tváří o něco lépe, tam i ISO 800 vypadá dost kvalitně a s citlivým odšumováním bych se nebál ani ISO 1600. Ještě se podíváme na snímky bílé plochy.


ISO 80 (JPEG)



ISO 80 (RAW - Camera Raw)



ISO 80 (RAW - RawTherapee)


 

ISO 125 (JPEG)



ISO 125 (RAW - Camera Raw)



ISO 125 (RAW - RawTherapee)


 

ISO 200 (JPEG)



ISO 200 (RAW - Camera Raw)



ISO 200 (RAW - RawTherapee)



ISO 200 (multiexpozice)



ISO 400 (JPEG)



ISO 400 (RAW - Camera Raw)



ISO 400 (RAW - RawTherapee)



ISO 400 (multiexpozice)



ISO 800 (JPEG)



ISO 800 (RAW - Camera Raw)



ISO 800 (RAW - RawTherapee)



ISO 800 (multiexpozice)



ISO 1600 (JPEG)



ISO 1600 (RAW - Camera Raw)



ISO 1600 (RAW - RawTherapee)



ISO 1600 (multiexpozice)



ISO 3200 (JPEG)



ISO 3200 (RAW - Camera Raw)



ISO 3200 (RAW - RawTherapee)



ISO 3200 (multiexpozice)



ISO 6400 (JPEG)



ISO 6400 (RAW - Camera Raw)



ISO 6400 (RAW - RawTherapee)



ISO 6400 (multiexpozice)



ISO 12800 (JPEG)



ISO 12800 (RAW - Camera Raw)



ISO 12800 (RAW - RawTherapee)



ISO 12800 (multiexpozice)



ISO 25600 (multiexpozice)
 

V RAWu je vidět barevný šum takřka na všech citlivostech, výraznější ale začíná být zhruba od ISO 1600 výše. Do té doby je jeho charakter přijatelný. JPEG a multiexpozice s barevným šumem bojují a ani na nejvyšších citlivostech není patrný.

Nejnovější články
Širokoúhlý Viltrox 20mm f/1.8 nyní i pro Nikon Z Širokoúhlý Viltrox 20mm f/1.8 nyní i pro Nikon Z
Viltrox rozšiřuje počet podporovaných bajonetů svého nového manuálního širokoúhlého objektivu 20mm f/1.8 o další. Oznámil totiž, že tento model bude k dispozici i pro full frame fotoaparáty Nikon Z.
Včera, aktualita, Milan Šurkala
Sigma a Tamron získávají 2 ceny EISA 2019 Sigma a Tamron získávají 2 ceny EISA 2019
K dalším společnostem, které v letošní anketě EISA Awards 2019 vyhrály nějaké to ocenění, patří Sigma a Tamron. Není překvapivé, že v tomto případě šlo vždy o objektivy. Pro tento rok to byly jenom ty zoomvací.
Včera, aktualita, Milan Šurkala
Dvě ceny EISA 2019 pro Fujifilm a Nikon Dvě ceny EISA 2019 pro Fujifilm a Nikon
Po dvou oceněních EISA Awards 2019 získalo několik společností. Nyní se podíváme na dvě z nich, Fujifilm a Nikon. Zde byly oceněny především CSC fotoaparáty s různými velikostmi snímačů a jeden objektiv.
18.8.2019, aktualita, Milan Šurkala
Canon dosáhl na 5 cen EISA 2019 Canon dosáhl na 5 cen EISA 2019
Společnost Canon patřila v letošních cenách EISA Awards 2019 jednoznačně k těm nejúspěšnějším. Odnesla si totiž celkem pět cen. Dařilo se především objektivům, které si odnesly rovnou 4 ocenění.
18.8.2019, aktualita, Milan Šurkala
Leica uvedla APO-Summicron-SL 50mm f/2 Leica uvedla APO-Summicron-SL 50mm f/2
Novinkou pro systém L-Mount je objektiv z dílen Leicy, model APO-Summicron-SL 50mm f/2. Tato světelná padesátka nabídne odolnou konstrukci i velmi rychlý autofokus díky technologii Dual Syncro Drive.
17.8.2019, aktualita, Milan Šurkala1 komentář