Recenze  |  Aktuality  |  Články
Doporučení  |  Diskuze
Fotoškola  |  Seriály
Fotoaparáty  |  Objektivy
Fotomobily  |   Software
Příslušenství  |  Ostatní
Svět hardware  |  TV Freak
Svět mobilně

Sony Cyber-shot WX100: maličký silák

3.5.2012, Milan Šurkala, recenze: specifikace produktu
Sony přišlo na náš trh s malým, funkcemi nabitým 10× ultrazoomem Cyber-shot WX100. Ten jsme nyní podrobili testu. Zejména se podíváme na snímací čip Exmor R CMOS s neuvěřitelným rozlišením 18 megapixelů.

Noční scéna


Focení v noci nebude vždy nejsilnější parketou fotoaparátu Cyber-shot WX100, při využití speciálního nočního režimu s maximální expozicí 4 sekundy se dá něco málo určitě zvládnout. Autofokus je spolehlivý, takže odtud nečekejte žádnou zradu.




expoziční čas 4 s, clona F4,5, citlivost ISO 100, ohnisko 59 mm, klikněte pro zvětšení



Detaily jsou celkem dobré, hrany se kvůli silnému odšumování třepí, nejsou celistvé. Hladké plochy (jako je např. tráva) tvoří jednolitou souvislou vrstvu bez kresby. Podíváme se také na výřezy jiného nočního snímku při různých citlivostech.




ISO 100



ISO 100 při maximálním čase 1 sekundy (v režimu P) nezvládá prokreslit snímek. Ten je tmavý, očividně ale rozumně detailní.




ISO 400



Citlivost ISO 400 je na tom překvapivě dobře. Linie jsou sice roztřepené, ale snímek má dostatečné množství světla a vypadá ještě rozumně.




ISO 800



Vyšší citlivost ISO 800 výrazně přidává třepení hran.




ISO 3200



Snímek na citlivost ISO 3200 už působí hodně rozmytě, jako by nebyl ani zaostřený (zkoušel jsem ho víckrát, vždy stejný výsledek).




ISO 4000 (multiexpozice)



Multiexpozice překvapivě snímku vůbec nepomohla, vypadá jak akvarel.




ISO 8000 (multiexpozice)



Další ukázka multiexpozice, zde už se opravdu jedná o shluky barevných koleček. A ne, nejde o scénický režim akvarelu, ale běžnou fotografii v režimu Ručně držený soumrak.




ISO 12800



Nejvyšší citlivost ISO 12800 přidá namodralý nádech ve stínech, detaily snímku jsou velmi špatné.


Standardní scéna


Nebudou chybět ani standardní scény.




expoziční čas 1/320 s, clona F4,5, citlivost ISO 100, ohnisko 59 mm, klikněte pro zvětšení



Celý snímek trpí na silné odšumování, kresba je hodně rozpitá. Ve stromech lze vidět zbytky po odstranění chromatické aberace, to jde fotoaparátu velmi dobře.




expoziční čas 1/320 s, clona F4,5, citlivost ISO 100, ohnisko 59 mm, klikněte pro zvětšení



Zde se HDR předvedlo v dobrém, co se týče srovnání jasů, ale naopak pomohlo výraznějšímu rozpatlání kresby, které místy působí spíše jako scénický režim akvarel než reálná fotografie.




expoziční čas 1/500 s, clona F4, citlivost ISO 100, ohnisko 38 mm, klikněte pro zvětšení



Opět je vidět, že objektiv by i rád zvládl poskytnout detailní obraz, ale silné odšumování mu to opět kazí.




expoziční čas 1/640 s, clona F3,3, citlivost ISO 100, ohnisko 25 mm, klikněte pro zvětšení



Objektiv potěší širokým úhlem záběru, v rozích ale klesá ostrost.

Autor: Milan Šurkala
Vystudoval doktorský program v oboru informatiky a programování se zaměřením na počítačovou grafiku. Nepřehlédněte jeho seriál Fotíme s Koalou o základech fotografování.