Sony Cyber-shot WX220: ostře nabitý drobek
V dnešním testu se budeme věnovat malému kapesnímu ultrazoomu Sony Cyber-shot WX220. Disponuje 18MPx Exmor R CMOS čipem, 10× optickým zoomem, Wi-Fi připojením i 1080p50 Full HD videosekvencemi.
Kapitoly článku:
V této kapitole se můžete podívat na několik ilustračních snímků pořízených fotoaparátem Sony Cyber-shot WX220.
Ostrost a detailnost je na kompakt této kategorie docela dobrá, i rohy jsou v pořádku. Trochu slabší jsou některá místa na pravé straně.
S multiexpozicí je šum podstatně mírnější, ISO 800 byste snímku netipovali. Po obvodu značky je ale krásně vidět, že ne všechny pixely byly slučovány a hladké plochy zde přechází do roztřepených.
Kresba objektivu je na maximálním zoomu velmi pěkná, byť to tu kazí atmosférické vlivy (vlnění linií). Objektiv zvládá podat ostrý i kontrastní obraz.
V takových náročných podmínkách se připravte na chromatickou aberaci a duchy na kontrastních hranách. Stinné plošky jsou také dost silně odšumovány.
S trochou přizoomování je makro fotoaparátu přiměřené a na nějaké květiny a větší hmyz to postačí. Detaily jsou dostatečné, těšit se můžete i na trochu toho rozmazaného pozadí.
Objektiv se zde opět představil ve slušném světle, kreslí dostatečně ostře v podstatě po celé ploše. Odšumování ve stínech jako vždy poněkud patlá kresbu.
Snímek tu byl trochu podexponovaný, takže vylezlo podstatně více šumu, než je zvykem. Na takovou vzdálenost samozřejmě nemůžete počítat s nějak dobrou kresbou.
ISO 800 je přeci jen už dost vysoká citlivost, a tak na vás čeká spousta jasového šumu, ustřelených pixelů a jiných artefaktů.
Kontrastní hrany opět trpí chromatickou aberací. Jinak je kresba slušná, ve stínech zase kvůli odšumování trochu více rozmazaná.
Telemakro není nejlepší stránkou fotoaparátu. Vyžaduje docela velkou snímací vzdálenost a zvětšení není moc dobré. Ani pozadí se nějak moc nemaže, najdete v něm jasový šum.
Zejména prostředek obrazu má velmi ostrou kresbu. Stíny se opět poněkud patlají.
Toto je ukázka multiexpozice při velmi vysoké citlivosti ISO 1600. Šum je díky tomu minimální, ale kresba je také docela rozmazaná.
Všimněte si, za jakého počasí už fotoaparát jde s citlivostí nahoru, a to F5,9 není v dnešní době až tak hrozná světelnost (ano, je hodně špatná, ale jsou i horší přístroje). Může za to ten fakt, že fotoaparát vůbec nespoléhá na pomoc optické stabilizace a drží se známého pravidla převrácené hodnoty ohniskové vzdálenosti. Na kamenech je dobře vidět nízký dynamický rozsah senzoru.
Dva různé světelné zdroje zvládá fotoaparát na kompakt přijatelně. Po vyfocení má snímek na displeji hodně ujeté barvy, ale automatika se postará o podstatně lepší vyvážení barev, přesto se na snímku trochu bijí bílé a žluté plochy.