Klasika no, Sony nedokáže garantovat kvalitu a vyrábět cenově přijatelná a zároveň kvalitní skla. Všechny tyto základní zoomy vznikly jen "aby byly". Takže buď zacvakej a kupuj Zeisse nebo si přes redukce montuj vintage a Canoní skla.
Odpovědět1 0
jak vis, ze to Sony nedokaze? sverili se ti?
Odpovědět0 0
to je ale jedno jestli to dokážou, když to neprodávají. Je to u Sony paradox, na jedné straně technicky výborná těla, na druhé straně špatná budget/kit skla jaká nepouštěl do světa ani Nikon před patnácti lety.
Odpovědět0 0
Já se ptal, jak víš, že to nedokáží, protože jsi konstatoval, že to nedokáží. Jestli to je či není jedno je tedy irelevantní.
S tím zbytkem (paradox) souhlasit lze.
Odpovědět0 0
Mám takový pocit, že Tamron na trhu zacelil díru jako hrom:
Sony 28-70 z recenze: cca 16 000 Kč
Nový zoom Tamron f/2.8 pro Sony FF CSC: cca 20 000 Kč
Podobné řešení od Sony jako je ten Tamron: cca 70 000 Kč (3,5x tolik)
Odpovědět1 0
Pokud tedy myslíme stejné objektivy, tak ten Tamron je méně široký, nestabilizovaný a má nějaké problémy s ostřením ne? Narozdíl od toho řešení za 70.
Odpovědět0 0
Nemyslíme stejné, protože píšu podobné ;-).
Odpovědět0 0
Tak tys ani nemohl myslet "stejné", protoze jsi jeste nevedel, ze zareaguji. Nebo na co reaguješ? Já psal: "pokud myslíme stejné objektivy"
Odpovědět0 0
Navíc ten Sony za 70 stabilizovaný NENÍ!
Odpovědět0 0
Tak priste nedelej tajnosti a rovnou napis typ, ktery mas na mysli :) Pak se mi nestane, ze si objektivu popletu, protoze budu moci rovnou kouknout, o kterem vlastne pises :)
Odpovědět0 0
Taková brutální rohová neostrost, resp. neostrost mimo úplný střed při takto vysokých clonových číslech, je tedy opravdu výsměch adresovaný přímo do tváře zákazníka.
Odpovědět3 0
Nedobře se na to díváš. Abys měl takový retro efekt jinde, musíš si nakoupit nějaké ty retro-Meyer-Optik skla za desítky tisíc. Tady ti to Sony dává ve standardu a ještě se zoomem, tak neremcej.
Odpovědět0 1
Dívám se na to úplně správně, neboť o žádný retro nesmysly nasazené před digitální snímač, nemám zájem. Až budu chtít retro, koupím si foťák na film.
Odpovědět0 0
No výsměch, holt ti chtějí říct "kup si objektiv, tohle je jen náplast". Ta náladovost mě neskutečně točila, chvilku trvalo než jsem přišel na to že musím ostřit do boku nebo rohu, abych měl plošně zaostřeno, na A7 to bylo vážně nedostatečné a jen to přidalo k špatnému dojmu. A stabilizace čajíček, na focení efekt minimální, prostě "fakt základ". Ale 24-70/4 jako další level má taky solidní mouchy, kdo chtěl utéct od 28-70 toho pak muselo normálně šlehnout...
Odpovědět0 0
Není ta neostrost způsobená rozhozením zaostření? To sámé dělá třeba 50/F1.2L hodně. Páč dle měření má být naopak tenhle seťák kurevsky ostrej a po přiclonění (F8 cca. na všech ohniscích) dostatečně ostrej až do rohů!
Odpovědět0 1
no ale to by pak zase znamnalo, ze je ten objektiv neostry v tom stredu ne?
Odpovědět0 0
Ten seťák má velmi divný průběh ostrosti a pokud s tím ostříte na prostředek, tak jsou ty rohy až nepoužitelné. Musí se ostřit na rohy, kdy jsou v takové situaci rohy akceptovatelné a střed se ještě moc nerozšteluje (nerozumím tomu, jak je to vůbec možné, ale v praxi to tak je). Každopádně uživatelsky je hodně nepříjemný (člověk si musí hodně hlídat, na který bod ostří). Podívejte se na ty fotky. Vám to opravdu přijde "ostrej do rohů"? Vždyť na těch fotografiích je střed ostrý, ale rohy ne.
Odpovědět0 0
Jsem koukal a nenašel jsem tam právě moc fotek s tou clonou kolem 8, bud jsem nasel do 5,6 nebo pak 13. Mozna jsem nejaky fotky prehledl?
Odpovědět0 0
Je tam docela dost fotek s F9 až F11 (i v recenzi fotoaparátu). Tam se ta ostrost jistě nic moc lišit nebude a spíše by měla být ještě lepší než na F8.
Odpovědět0 0
Jasne, ja zase klasicky zapomnel, ze fotky budou i jinde nez v casti o ilustracnich zaberech.
Moje chyba, priznam se, ze vzhledem k tomu, ze FF sony bezrcadlo me az tak moc nezajima tak jsem cetl jen hodnoceni a prave koukal na ilustacni fotky.
Odpovědět0 0