Recenze  |  Aktuality  |  Články
Doporučení  |  Diskuze
Fotoškola  |  Seriály
Fotoaparáty  |  Objektivy
Fotomobily  |   Software
Příslušenství  |  Ostatní
Svět hardware  |  TV Freak
Svět mobilně

Sony NEX-7: správná (r)evoluce

7.6.2012, Milan Šurkala, recenze: specifikace produktu
Sony NEX-7 je vlajkovou lodí CSC fotoaparátů NEX. Má 24MPX Exmor CMOS snímač, Full HD video, spoustu zajímavých technologií a především výrazně vylepšenou ergonomii s více tlačítky, vlastním bleskem a vynikajícím elektronickým hledáčkem.

Noční scéna


V noci nebudete mít problém. Autofokus je sice pomalejší, ale není problém jednou zaostřit a přepnout na manuál. Rozsah časů končí na 30 sekundách, může využít i bulb režim.




expoziční čas 15 s, clona F9, citlivost ISO 100, ohnisko 35 (52) mm, klikněte pro zvětšení



Míra detailů je slušná, šum je mírný, v RAWu jen lehce patrný. Delší expoziční čas umožní dosahovat zajímavých světelných efektů. Podívejme se také na výřezy při různých citlivostech, a to jak v JPEGu, tak i v RAWu při vypnutém odšumování. RAW je vpravo, JPEG vlevo.




ISO 100



Při nejnižší citlivosti ISO 100 má RAW mírný jasový šum, JPEGy jsou naprosto čisté, detailní a přiměřeně ostré.




ISO 200



Citlivost ISO 200 trošku zesiluje jasový šum, JPEGy jsou i nadále čisté.




ISO 400



ISO 400 zvyšuje šum, ten je v RAWu už docela patrný, JPEGy jsou i nadále slušné.




ISO 800



ISO 800 přidává barevný šum do RAWu, je už dobře vidět. Snímky v JPEGu jsou dobré, některé lehké detaily se začínají potlačovat.




ISO 1600



Citlivost ISO 1600 opět zvyšuje barevný šum, v JPEGu se začínají výrazně slévat barvy.




ISO 3200



Další navýšení citlivosti potlačuje detaily a znatelně rozmývá barvy. RAWy už hrají všemožnými barvami.




ISO 6400





ISO 6400 (multiexpozice)



ISO 6400 zvyšuje rozmazávání, RAWy vypadají opravdu hodně špatně. Multiexpozice snižuje šum a obraz hodně vyhlazuje. Ten je pak bez nepříjemných artefaktů, ale chybí mu výraznější ostrost. Určitě se to dá použít.




ISO 12800



Druhá nejvyšší citlivost ISO 12800 téměř úplně ztrácí barvy, ostatně při prohlédnutí RAWu se ani není čemu divit.




ISO 16000



ISO 16000 jen ještě trochu zhoršuje rozmývání a barevný šum v RAWu.


Standardní scéna


Podíváme se také na standardní snímky.




expoziční čas 1/100 s, clona F5,6, citlivost ISO 100, ohnisko 36 (54) mm, klikněte pro zvětšení



Detaily jsou pěkné, mohly by být trochu ostřejší, ale jinak je to v pořádku. Objektiv vykazuje rohovou neostrost vlevo nahoře. Můžete si stáhnout RAW snímek.




expoziční čas 1/160 s, clona F6,3, citlivost ISO 100, ohnisko 31 (46) mm, klikněte pro zvětšení



Zde se to objektivu povedlo, kresba je krásně ostrá a detailní. Při 24 megapixelech jsou červené linie na budově dobře vykreslené a téměř se podařilo vykreslit i vodorovné linie na stěně vedle.

Autor: Milan Šurkala
Vystudoval doktorský program v oboru informatiky a programování se zaměřením na počítačovou grafiku. Nepřehlédněte jeho seriál Fotíme s Koalou o základech fotografování.