Recenze  |  Aktuality  |  Články
Doporučení  |  Diskuze
Fotoškola  |  Seriály
Fotoaparáty  |  Objektivy
Fotomobily  |   Software
Příslušenství  |  Ostatní
Svět hardware  |  TV Freak
Svět mobilně

Sony SLT-A33: přesvědčivý revolucionář

11.11.2010, Milan Šurkala, recenze: specifikace produktu
Dnešním testem prošla revoluční zrcadlovka Sony SLT-A33 s polopropustným zrcadlem, které dovoluje fázové ostření i trvalý Live View s elektronickým hledáčkem. Má 14MPx rozlišení, Full HD video, hardwarové HDR a mnoho dalších. Jaká je tato zrcadlovka?
Ještě se můžete podívat na několik ilustračních snímků.


expoziční čas 1/160 s, clona F11, citlivost ISO 100, ohnisko 18 (27) mm, klikněte pro zvětšení


Fotoaparát potěšil slušnou ostrostí fotografie a dobrými detaily. Dokonce i rohová ostrost je příjemná. Můžete si stáhnout i RAW snímek.


expoziční čas 1/80 s, clona F5,6, citlivost ISO 160, ohnisko 50 (75) mm, korekce +0,3 EV, klikněte pro zvětšení


U tohoto snímku jsem využil HDR režimu, abych získal jasnější kontury větví. Jemnou korekcí do plusu jsem pak prosvětlil stinné popředí. Ve větvích je jemná chromatická aberace.


expoziční čas 1/320 s, clona F8, citlivost ISO 100, ohnisko 55 (82) mm, klikněte pro zvětšení


Makro u objektivu odpovídá standardu této třídy, tedy žádný zázrak, ale částečně to použít lze. S nižší clonou bych dosáhl menší hloubky ostrosti, na druhou stranu by to bylo s horší ostrosti pampelišky.


expoziční čas 1/640 s, clona F5,6, citlivost ISO 100, ohnisko 55 (82) mm, předsádka Raynox DCR-150, klikněte pro zvětšení


U fotoaparátu se závitem pro filtry již tradičně zkouším makropředsádku Raynox DCR-150. V tomhle případě vám bude opravdu hodně vadit ostření předním členem (pacičky předsádky se otáčí, což může při focení těsně u země předsádku obít o zem). Zvýšení hodnoty zvětšení je pochopitelně při 55mm ohnisku jen malé a makro objektiv rozhodně nezískáte. Trochu však pomůže. Kvalita snímku je dobrá.


expoziční čas 1/25 s, clona F5,6, citlivost ISO 1600, ohnisko 45 (67) mm, klikněte pro zvětšení


Zde jsem využil multiexpozici při citlivosti ISO 1600. Je vidět, že šum v podstatě není problém. Je jemný, docela pravidelný, ostrost klesá jen minimálně.


expoziční čas 1/125 s, clona F8, citlivost ISO 100, ohnisko 55 (82) mm, korekce -0,3 EV, klikněte pro zvětšení


Načervenalé ladění snímku je zde schválně, volil jsem vyvážení bílé na zataženo. Sami si však vyvážení bílé můžete zkusit na přiloženém RAW souboru.


expoziční čas 2,5 s, clona F32, citlivost ISO 100, ohnisko 35 (52) mm, korekce -0,3 EV, klikněte pro zvětšení


Při cloně F32 pochopitelně vzniká silná difrakce a snímek není příliš ostrý. Můžete si všimnout smítka prachu na čipu (na zrcátku jsem nic nenašel). K dispozici je i RAW.


expoziční čas 1/1600 s, clona F5,6, citlivost ISO 100, ohnisko 55 (82) mm, korekce -0,7 EV, klikněte pro zvětšení


Díky polohovatelnému displeji a rychlému fázovému ostření je focení takových snímků doslova radost. Ostrost listu je výborná.


expoziční čas 1/640 s, clona F5,6, citlivost ISO 100, ohnisko 35 (52) mm, klikněte pro zvětšení


Snímek má slušnou centrální ostrost, kresba ve stínech je lehce slabší. Zde by se mohlo hodit např. HDR.


expoziční čas 1/80 s, clona F5,6, citlivost ISO 160, ohnisko 45 (67) mm, klikněte pro zvětšení


S protisvětlem nemívá fotoaparát příliš velký problém, základní dynamický rozsah čipu je slušný (režimem HDR lze dynamický rozsah snímku ještě rozšířit, tuto funkci jsem zde ale nepoužil).


expoziční čas 1/60 s, clona F4, citlivost ISO 400, ohnisko 18 (27) mm, klikněte pro zvětšení


Šum je při citlivosti ISO 400 trochu patrný, ale není to vážné. Blesk volil ideální sílu záblesku.


expoziční čas 1/100 s, clona F5,6, citlivost ISO 200, ohnisko 55 (82) mm, korekce +0,3 EV, klikněte pro zvětšení


Pro krásnější podzimní barvy jsem zvolil vyvážení na stín, čímž jsem barvy ladil do trochu teplejších tónů. Zde by se hodila lepší světelnost a menší hloubka ostrosti.




Autor: Milan Šurkala
Vystudoval doktorský program v oboru informatiky a programování se zaměřením na počítačovou grafiku. Nepřehlédněte jeho seriál Fotíme s Koalou o základech fotografování.