www.digimanie.cz
>
>
>
>

Sony SLT-A77: megapixelový přeborník

Sony SLT-A77: megapixelový přeborník
, , recenze: specifikace produktu
Další recenze se podívá na fotoaparát Sony SLT-A77. I když se tento fotoaparát prodává už nějaký ten pátek, stále je vlajkovou lodí APS-C fotoaparátů Sony SLT s 24MPx snímačem. Tentokrát jsme k testu dostali i zajímavý 16-50mm F2,8 SSM objektiv.
K oblíbeným
reklama
Sony SLT-A77 obsahuje 24MPx APS-C snímač Exmor CMOS. Pixelová hustota je 6,74 MPx/cm2, což je na zrcadlovku (resp. CSC fotoaparát) poměrně dost. Už v jiných fotoaparátech Sony SLT-A65 a Sony NEX-7 prokázal, že sice nabízí vysoké rozlišení, ale v otázce šumu na tom není nejlépe. My se na následujících snímcích podíváme, jaké jsou výsledky v JPEGu, RAWu (s vypnutým odšumováním, konvertováno přes Adobe Camera Raw) a při multiexpozici.



ISO 50 (JPEG)



ISO 50 (konverze z RAWu)



Nejnižší citlivost ISO 50 je rozšiřovaná (ve skutečnosti by to mělo být ISO 100 stažené na polovinu). Šum je nízký v obou případech, očekával bych trochu vyšší ostrost.



ISO 100 (JPEG)



ISO 100 (konverze z RAWu)



ISO 100 (multiexpozice)



ISO 100 překvapivě vykazuje barevný šum v RAWu, což je s ohledem na citlivost poněkud nepříjemné. JPEG je bez potíží, multiexpozice je pak naprosto bez šumu, ale s trochu horší ostrostí.



ISO 200 (JPEG)



ISO 200 (konverze z RAWu)



ISO 200 (multiexpozice)



ISO 200 lehce navyšuje barevný šum v RAWu, JPEG je lehce hrudkovaný. Multiexpozice je opět naprosto bez šumu, ale se slabší ostrostí.



ISO 400 (JPEG)



ISO 400 (konverze z RAWu)



ISO 400 (multiexpozice)



U citlivosti ISO 400 je v RAWu docela vysoký barevný šum. JPEG už kvůli agresivnímu odšumování ztrácí jasnější detaily a multiexpozice se tak na něj začíná dotahovat.



ISO 800 (JPEG)



ISO 800 (konverze z RAWu)



ISO 800 (multiexpozice)



Navýšení citlivosti na ISO 800 dále zhoršuje obraz. RAW je poset jasovým i barevným šumem, se kterým si JPEG už neví moc rady. Množství hrudek je podstatně větší, než bychom od zrcadlovky očekávali. Multiexpozice je hladká a i přes nižší ostrost asi nejlepší.



ISO 1600 (JPEG)



ISO 1600 (konverze z RAWu)



ISO 1600 (multiexpozice)



ISO 1600 má v RAWu opět hodně šumu, JPEG se začíná dost silně rozmývat na všechny strany. Multiexpozice si linie drží mnohem lépe.



ISO 3200 (JPEG)



ISO 3200 (konverze z RAWu)



ISO 3200 (multiexpozice)



Citlivost ISO 3200 v JPEGu hodně potlačuje barvy (vzhledem k obrovskému množství barevného šumu v RAWu se ani není čemu divit). Multiexpozice už je poměrně neostrá a bez výraznějších detailů.



ISO 6400 (JPEG)



ISO 6400 (konverze z RAWu)



ISO 6400 (multiexpozice)



ISO 6400 dále vše jen zhoršuje. Multiexpozice už úplně postrádá detaily.



ISO 12800 (JPEG)



ISO 12800 (konverze z RAWu)



ISO 12800 (multiexpozice)



ISO 12800 už schopnosti čipu daleko přesahuje. JPEGy jsou v podstatě bez barev i detailů. Tuto citlivost nemá smysl používat ani v nouzi.



ISO 16000 (JPEG)



ISO 16000 (konverze z RAWu)



ISO 25600 (multiexpozice)



Nejvyšší citlivost ISO 16000 je v RAWu v podstatě jen šumem, JPEG je pak bez barev, ostrosti a detailů. Multiexpozice při citlivosti ISO 25600 bohužel není o nic lepší. Podíváme se také na snímky vousů plyšového zajíce, které ukážou míru zachování detailů.


ISO 50 (JPEG)



ISO 50 (konverze z RAWu)
 

ISO 100 (JPEG)



ISO 100 (konverze z RAWu)
 

ISO 100 (multiexpozice)



ISO 200 (JPEG)



ISO 200 (konverze z RAWu)
 

ISO 200 (multiexpozice)



ISO 400 (JPEG)



ISO 400 (konverze z RAWu)
 

ISO 400 (multiexpozice)



ISO 800 (JPEG)



ISO 800 (konverze z RAWu)
 

ISO 800 (multiexpozice)



ISO 1600 (JPEG)



ISO 1600 (konverze z RAWu)
 

ISO 1600 (multiexpozice)



ISO 3200 (JPEG)



ISO 3200 (konverze z RAWu)
 

ISO 3200 (multiexpozice)



ISO 6400 (JPEG)



ISO 6400 (konverze z RAWu)
 

ISO 6400 (multiexpozice)



ISO 12800 (JPEG)



ISO 12800 (konverze z RAWu)
 

ISO 12800 (multiexpozice)



ISO 16000 (JPEG)



ISO 16000 (konverze z RAWu)
 

ISO 25600 (multiexpozice)

Vysoká pixelová hustota se bohužel projevuje v poměrně rychle rostoucím šumu (na poměry zrcadlovek/CSC). Do ISO 200 je obraz čistý, ISO 400 už trochu šumí v RAWu, JPEG se lehce rozmývá, ale stále je to dobré. ISO 800 už má barevný šum a JPEG vykazuje odšumovací artefakty. Multiexpozice vykazuje trochu nižší ostrost, ale také větší plynulost linií. Vyšší citlivosti jsou už na tuto kategorii fotoaparátů docela špatné. Nejvyšší citlivosti od ISO 6400 včetně v podstatě nejsou dobře použitelné. Dále se podíváme na snímky bílého papíru.


ISO 100 (JPEG)



ISO 100 (konverze z RAWu)
 

ISO 100 (multiexpozice)



ISO 200 (JPEG)



ISO 200 (konverze z RAWu)
 

ISO 200 (multiexpozice)



ISO 400 (JPEG)



ISO 400 (konverze z RAWu)
 

ISO 400 (multiexpozice)



ISO 800 (JPEG)



ISO 800 (konverze z RAWu)
 

ISO 800 (multiexpozice)



ISO 1600 (JPEG)



ISO 1600 (konverze z RAWu)
 

ISO 1600 (multiexpozice)



ISO 3200 (JPEG)



ISO 3200 (konverze z RAWu)
 

ISO 3200 (multiexpozice)



ISO 6400 (JPEG)



ISO 6400 (konverze z RAWu)
 

ISO 6400 (multiexpozice)



ISO 12800 (JPEG)



ISO 12800 (konverze z RAWu)
 

ISO 12800 (multiexpozice)



ISO 16000 (JPEG)



ISO 16000 (konverze z RAWu)
 

ISO 25600 (multiexpozice)

Na těchto snímcích dobře vidíte, že barevný šum se v RAWu ukazuje překvapivě brzy. Už při ISO 400 jde dobře vidět a za problematické lze označit citlivosti od ISO 1600 nebo 3200.

Nejnovější články
Canon umožní zrušení aretace prstence Control Ring u RF objektivů Canon umožní zrušení aretace prstence Control Ring u RF objektivů

Nové objektivy Canon řady RF pro full frame CSC fotoaparáty mají navíc jeden prstenec zvaný Control Ring. Ten umožňuje např. změnu ISO citlivosti nebo jiných parametrů. Za příplatek vás Canon zbaví aretovaných poloh, což se hodí např. pro video.

Včera, aktualita, Milan Šurkala
Limitovaná edice Leica M Monochrom Drifter Lennyho Kravitze Limitovaná edice Leica M Monochrom Drifter Lennyho Kravitze
Lenny Kravitz je nejen hudebník, ale velmi rád i fotografuje, má rád fotoaparáty Leica a černobílé snímky. Není divu, že ve spolupráci s ním uvádí Leica už druhou limitovanou edici některého svého fotoaparátu.
25.5.2019, aktualita, Milan Šurkala
Lomography uvedlo objektiv Petzval 55mm f/1.7 s tvarovanými clonami Lomography uvedlo objektiv Petzval 55mm f/1.7 s tvarovanými clonami

V nabídce společnosti Lomography se po šesti letech vývoje objevuje nový pevný objektiv Petzval 55mm f/1.7 Mk II. Ten se vyznačuje nastavitelným bokehem díky různě tvarovaným otvorům clony.

24.5.2019, aktualita, Milan Šurkala
Fujifilm GFX 100: nový středoformát se 102 MPx Fujifilm GFX 100: nový středoformát se 102 MPx
Společnost Fujifilm představila nový středoformátový fotoaparát GFX 100, který už podle svého názvu zaujme jednou svou vlastností. Velmi vysokým rozlišením 102 MPx. Dále tu najdeme např. podporu 4K videa.
24.5.2019, aktualita, Milan Šurkala17 komentářů
Odolný Olympus Tough TG-6 vylepšuje focení pod vodou Odolný Olympus Tough TG-6 vylepšuje focení pod vodou
Společnost Olympus představila novou generaci outdoorového kompaktu Tough TG-6. Ten proti svému předchůdci přichází s vylepšenými režimy pro focení makra a pod vodou. I nadále má objektiv se světelností F2,0.
23.5.2019, aktualita, Milan Šurkala2 komentáře