www.digimanie.cz
>
>
>
>

Sony SLT-A77: megapixelový přeborník

Sony SLT-A77: megapixelový přeborník
, , recenze: specifikace produktu
Další recenze se podívá na fotoaparát Sony SLT-A77. I když se tento fotoaparát prodává už nějaký ten pátek, stále je vlajkovou lodí APS-C fotoaparátů Sony SLT s 24MPx snímačem. Tentokrát jsme k testu dostali i zajímavý 16-50mm F2,8 SSM objektiv.
K oblíbeným
reklama
Sony SLT-A77 obsahuje 24MPx APS-C snímač Exmor CMOS. Pixelová hustota je 6,74 MPx/cm2, což je na zrcadlovku (resp. CSC fotoaparát) poměrně dost. Už v jiných fotoaparátech Sony SLT-A65 a Sony NEX-7 prokázal, že sice nabízí vysoké rozlišení, ale v otázce šumu na tom není nejlépe. My se na následujících snímcích podíváme, jaké jsou výsledky v JPEGu, RAWu (s vypnutým odšumováním, konvertováno přes Adobe Camera Raw) a při multiexpozici.



ISO 50 (JPEG)



ISO 50 (konverze z RAWu)



Nejnižší citlivost ISO 50 je rozšiřovaná (ve skutečnosti by to mělo být ISO 100 stažené na polovinu). Šum je nízký v obou případech, očekával bych trochu vyšší ostrost.



ISO 100 (JPEG)



ISO 100 (konverze z RAWu)



ISO 100 (multiexpozice)



ISO 100 překvapivě vykazuje barevný šum v RAWu, což je s ohledem na citlivost poněkud nepříjemné. JPEG je bez potíží, multiexpozice je pak naprosto bez šumu, ale s trochu horší ostrostí.



ISO 200 (JPEG)



ISO 200 (konverze z RAWu)



ISO 200 (multiexpozice)



ISO 200 lehce navyšuje barevný šum v RAWu, JPEG je lehce hrudkovaný. Multiexpozice je opět naprosto bez šumu, ale se slabší ostrostí.



ISO 400 (JPEG)



ISO 400 (konverze z RAWu)



ISO 400 (multiexpozice)



U citlivosti ISO 400 je v RAWu docela vysoký barevný šum. JPEG už kvůli agresivnímu odšumování ztrácí jasnější detaily a multiexpozice se tak na něj začíná dotahovat.



ISO 800 (JPEG)



ISO 800 (konverze z RAWu)



ISO 800 (multiexpozice)



Navýšení citlivosti na ISO 800 dále zhoršuje obraz. RAW je poset jasovým i barevným šumem, se kterým si JPEG už neví moc rady. Množství hrudek je podstatně větší, než bychom od zrcadlovky očekávali. Multiexpozice je hladká a i přes nižší ostrost asi nejlepší.



ISO 1600 (JPEG)



ISO 1600 (konverze z RAWu)



ISO 1600 (multiexpozice)



ISO 1600 má v RAWu opět hodně šumu, JPEG se začíná dost silně rozmývat na všechny strany. Multiexpozice si linie drží mnohem lépe.



ISO 3200 (JPEG)



ISO 3200 (konverze z RAWu)



ISO 3200 (multiexpozice)



Citlivost ISO 3200 v JPEGu hodně potlačuje barvy (vzhledem k obrovskému množství barevného šumu v RAWu se ani není čemu divit). Multiexpozice už je poměrně neostrá a bez výraznějších detailů.



ISO 6400 (JPEG)



ISO 6400 (konverze z RAWu)



ISO 6400 (multiexpozice)



ISO 6400 dále vše jen zhoršuje. Multiexpozice už úplně postrádá detaily.



ISO 12800 (JPEG)



ISO 12800 (konverze z RAWu)



ISO 12800 (multiexpozice)



ISO 12800 už schopnosti čipu daleko přesahuje. JPEGy jsou v podstatě bez barev i detailů. Tuto citlivost nemá smysl používat ani v nouzi.



ISO 16000 (JPEG)



ISO 16000 (konverze z RAWu)



ISO 25600 (multiexpozice)



Nejvyšší citlivost ISO 16000 je v RAWu v podstatě jen šumem, JPEG je pak bez barev, ostrosti a detailů. Multiexpozice při citlivosti ISO 25600 bohužel není o nic lepší. Podíváme se také na snímky vousů plyšového zajíce, které ukážou míru zachování detailů.


ISO 50 (JPEG)



ISO 50 (konverze z RAWu)
 

ISO 100 (JPEG)



ISO 100 (konverze z RAWu)
 

ISO 100 (multiexpozice)



ISO 200 (JPEG)



ISO 200 (konverze z RAWu)
 

ISO 200 (multiexpozice)



ISO 400 (JPEG)



ISO 400 (konverze z RAWu)
 

ISO 400 (multiexpozice)



ISO 800 (JPEG)



ISO 800 (konverze z RAWu)
 

ISO 800 (multiexpozice)



ISO 1600 (JPEG)



ISO 1600 (konverze z RAWu)
 

ISO 1600 (multiexpozice)



ISO 3200 (JPEG)



ISO 3200 (konverze z RAWu)
 

ISO 3200 (multiexpozice)



ISO 6400 (JPEG)



ISO 6400 (konverze z RAWu)
 

ISO 6400 (multiexpozice)



ISO 12800 (JPEG)



ISO 12800 (konverze z RAWu)
 

ISO 12800 (multiexpozice)



ISO 16000 (JPEG)



ISO 16000 (konverze z RAWu)
 

ISO 25600 (multiexpozice)

Vysoká pixelová hustota se bohužel projevuje v poměrně rychle rostoucím šumu (na poměry zrcadlovek/CSC). Do ISO 200 je obraz čistý, ISO 400 už trochu šumí v RAWu, JPEG se lehce rozmývá, ale stále je to dobré. ISO 800 už má barevný šum a JPEG vykazuje odšumovací artefakty. Multiexpozice vykazuje trochu nižší ostrost, ale také větší plynulost linií. Vyšší citlivosti jsou už na tuto kategorii fotoaparátů docela špatné. Nejvyšší citlivosti od ISO 6400 včetně v podstatě nejsou dobře použitelné. Dále se podíváme na snímky bílého papíru.


ISO 100 (JPEG)



ISO 100 (konverze z RAWu)
 

ISO 100 (multiexpozice)



ISO 200 (JPEG)



ISO 200 (konverze z RAWu)
 

ISO 200 (multiexpozice)



ISO 400 (JPEG)



ISO 400 (konverze z RAWu)
 

ISO 400 (multiexpozice)



ISO 800 (JPEG)



ISO 800 (konverze z RAWu)
 

ISO 800 (multiexpozice)



ISO 1600 (JPEG)



ISO 1600 (konverze z RAWu)
 

ISO 1600 (multiexpozice)



ISO 3200 (JPEG)



ISO 3200 (konverze z RAWu)
 

ISO 3200 (multiexpozice)



ISO 6400 (JPEG)



ISO 6400 (konverze z RAWu)
 

ISO 6400 (multiexpozice)



ISO 12800 (JPEG)



ISO 12800 (konverze z RAWu)
 

ISO 12800 (multiexpozice)



ISO 16000 (JPEG)



ISO 16000 (konverze z RAWu)
 

ISO 25600 (multiexpozice)

Na těchto snímcích dobře vidíte, že barevný šum se v RAWu ukazuje překvapivě brzy. Už při ISO 400 jde dobře vidět a za problematické lze označit citlivosti od ISO 1600 nebo 3200.

Nejnovější články
Meike uvádí makro objektiv MK 85mm F2.8 Meike uvádí makro objektiv MK 85mm F2.8
Od společnosti Meike jsme se dočkali nového manuálního makro objektivu MK 85mm f/2.8. Ten je určený nově i pro další full frame CSC fotoaparáty a má dle výrobce dosahovat netradičně vysokého zvětšení 1,5:1.
Včera, aktualita, Milan Šurkala
Sony zářilo v EISA Awards 2019, má 6 ocenění Sony zářilo v EISA Awards 2019, má 6 ocenění
Společnosti Sony se i letos hodně dařilo a v anketě EISA Awards 2019 zazářila. Dostala totiž ze všech výrobců fotografické techniky nejvyšší počet ocenění, šest. Dařilo se především full frame objektivům.
Včera, aktualita, Milan Šurkala2 komentáře
Pinhole Pro X, pinhole objektiv se zoomem Pinhole Pro X, pinhole objektiv se zoomem
Na Kickstarteru se objevil zajímavý objektiv Pinhole Pro X. Jak už napovídá první slovo, jde o objektiv typu pinhole, tedy s velmi malým otvorem bez optiky. Tentokrát bude zajímavý tím, že má až 2× zoom.
Včera, aktualita, Milan Šurkala
Doporučené fotoaparáty: srpen 2019 Doporučené fotoaparáty: srpen 2019
Při výběru nového zařízení pro pořizování fotografií není jednoduché se vyznat ve stále dost široké nabídce nejrůznějších fotoaparátů. Náš pravidelný průvodce tím nejlepším by vám v tom ale mohl pomoci.
Včera, návod, Milan Šurkala54 komentářů
Canon opravuje firmware, foťáky je možné hacknout Canon opravuje firmware, foťáky je možné hacknout
Bezpečnostní inženýři objevili zranitelnost v PTP komunikaci s fotoaparáty společnosti Canon, které pak lze hackersky napadnout. Prezentovali to např. na možnosti nainstalovat vyděračský ransomware. Canon už problém řeší.
15.8.2019, aktualita, Milan Šurkala11 komentářů