www.digimanie.cz
>
>
>
>

Sony SLT-A77: megapixelový přeborník

Sony SLT-A77: megapixelový přeborník
, , recenze: specifikace produktu
Další recenze se podívá na fotoaparát Sony SLT-A77. I když se tento fotoaparát prodává už nějaký ten pátek, stále je vlajkovou lodí APS-C fotoaparátů Sony SLT s 24MPx snímačem. Tentokrát jsme k testu dostali i zajímavý 16-50mm F2,8 SSM objektiv.
K oblíbeným
reklama
Dále se můžete podívat na 14 ukázkových snímků.




expoziční čas 1/125 s, clona F9, citlivost ISO 100, ohnisko 16 (24) mm, klikněte pro zvětšení



Potěší vás velmi široký úhel záběru testovaného objektivu, kresba je ve většině plochy také dobrá. Problémem jsou ale některé vzdálené plochy vpravo. Podívat se můžete i na RAW.




expoziční čas 1/25 s, clona F2,8, citlivost ISO 1600, ohnisko 22 (33) mm, klikněte pro zvětšení



Více různých zdrojů světel jsou pochopitelně docela problém. Vzhledem k tomu, že má fotoaparát APS-C senzor, jsou výsledky dosti špatné. Kresba je místy rozmazaná, šum je dosti vysoký.




expoziční čas 1/100 s, clona F7,1, citlivost ISO 100, ohnisko 50 (75) mm, klikněte pro zvětšení



Za dobrého světla dokáže fotoaparát spolu s objektivem na nejdelším ohnisku vykouzli krásně detailní snímky. Můžete se podívat i na snímek v RAWu, kde je vidět kresba objektivu (odšumování v JPEGu totiž slévá trávu a stromy v pozadí).




expoziční čas 15 s, clona F3,5, citlivost ISO 100, ohnisko 35 (52) mm, korekce +0,7 EV, klikněte pro zvětšení



Na snímku vidíte několik hot pixelů. K přemapování pixelů údajně dochází vždy na přelomu měsíce, takže jsem zkusil nastavit Silvestra minutu před půlnocí a při vypnutí došlo k odstranění několika hot pixelů. Nebyly však odstraněny úplně všechny. Snímek má přiměřené detaily a příjemný bokeh. Můžete se podívat na RAW.




expoziční čas 1/80 s, clona F2,8, citlivost ISO 1250, ohnisko 50 (75) mm, korekce +0,3 EV, klikněte pro zvětšení



Znovu vidíte docela velké množství hrudek kvůli citlivosti ISO 1250. Trochu se potlačuje barevnost snímku. K dispozici je RAW snímek.




expoziční čas 1/1250 s, clona F8, citlivost ISO 100, ohnisko 16 (24) mm, korekce +0,7 EV, klikněte pro zvětšení



Kresba je slušná, scéna se obešla bez odlesků, ve stínech se vyskytuje trochu barevného šumu. V RAWu se můžete podívat další vlastnosti snímku.




expoziční čas 1/400 s, clona F3,2, citlivost ISO 100, ohnisko 50 (75) mm, klikněte pro zvětšení



S 16-50mm objektivem si můžete užít i nějakých těch portrétních snímků. Líbil by se mi ale trochu jemnější bokeh. Kresba je příjemně detailní. Můžete se podívat na snímek v RAWu.




expoziční čas 1/60 s, clona F9, citlivost ISO 500, ohnisko 24 (36) mm, korekce +1 EV, klikněte pro zvětšení



Při citlivosti ISO 500 už jde vidět zásahy odšumovacích algoritmů, místy je patlání viditelné, celkově je ale míra detailů ve většině snímku slušná.




expoziční čas 1/30 s, clona F4, citlivost ISO 500, ohnisko 40 (60) mm, korekce +0,3 EV, klikněte pro zvětšení



Můžete se podívat na RAW, kde uvidíte jasový i barevný šum. Odšumování je trochu silné.




expoziční čas 1/160 s, clona F6,3, citlivost ISO 100, ohnisko 16 (24) mm, korekce +0,7 EV, klikněte pro zvětšení



Tady mi přijde snímek poněkud "zaoblený" bez výraznější ostrosti. Korekce optických vad objektivu ve fotoaparátu ale předvádí slušnou práci, na neostrost v rozích jsou ale trochu krátké.




expoziční čas 1/80 s, clona F3,2, citlivost ISO 1600, ohnisko 50 (75) mm, korekce +0,7 EV, klikněte pro zvětšení



Dodávaný 16-50mm F2,8 objektiv může nabídnout příjemně malou hloubku ostrosti, nicméně v interiérech i tak může jít citlivost dost nahoru. To se pak projevuje velkým množstvím jasových hrudek.




expoziční čas 1/250 s, clona F3,2, citlivost ISO 100, ohnisko 50 (75) mm, korekce +0,7 EV, klikněte pro zvětšení



Zde vidíte opět malou hloubku ostrosti s testovaným objektivem. Při nejnižší citlivosti je šum nízký.




expoziční čas 1/250 s, clona F8, citlivost ISO 100, ohnisko 16 (24) mm, korekce +0,3 EV, klikněte pro zvětšení



U tohoto snímku krásně přišel ke slovu výklopný displej, který umožnil fotit v podstatě od země. V RAWu uvidíte chromatickou aberaci objektivu.




expoziční čas 1/25 s, clona F2,8, citlivost ISO 800, ohnisko 50 (75) mm, korekce +0,3 EV, klikněte pro zvětšení



ISO 800 opět způsobuje silnější odšumování a rozpatlanost některých méně výrazných ploch.

Nejnovější články
Dvě ceny EISA 2019 pro Fujifilm a Nikon Dvě ceny EISA 2019 pro Fujifilm a Nikon
Po dvou oceněních EISA Awards 2019 získalo několik společností. Nyní se podíváme na dvě z nich, Fujifilm a Nikon. Zde byly oceněny především CSC fotoaparáty s různými velikostmi snímačů a jeden objektiv.
Dnes, aktualita, Milan Šurkala
Canon dosáhl na 5 cen EISA 2019 Canon dosáhl na 5 cen EISA 2019
Společnost Canon patřila v letošních cenách EISA Awards 2019 jednoznačně k těm nejúspěšnějším. Odnesla si totiž celkem pět cen. Dařilo se především objektivům, které si odnesly rovnou 4 ocenění.
Dnes, aktualita, Milan Šurkala
Leica uvedla APO-Summicron-SL 50mm f/2 Leica uvedla APO-Summicron-SL 50mm f/2
Novinkou pro systém L-Mount je objektiv z dílen Leicy, model APO-Summicron-SL 50mm f/2. Tato světelná padesátka nabídne odolnou konstrukci i velmi rychlý autofokus díky technologii Dual Syncro Drive.
Včera, aktualita, Milan Šurkala1 komentář
Meike uvádí makro objektiv MK 85mm F2.8 Meike uvádí makro objektiv MK 85mm F2.8
Od společnosti Meike jsme se dočkali nového manuálního makro objektivu MK 85mm f/2.8. Ten je určený nově i pro další full frame CSC fotoaparáty a má dle výrobce dosahovat netradičně vysokého zvětšení 1,5:1.
16.8.2019, aktualita, Milan Šurkala
Sony zářilo v EISA Awards 2019, má 6 ocenění Sony zářilo v EISA Awards 2019, má 6 ocenění
Společnosti Sony se i letos hodně dařilo a v anketě EISA Awards 2019 zazářila. Dostala totiž ze všech výrobců fotografické techniky nejvyšší počet ocenění, šest. Dařilo se především full frame objektivům.
16.8.2019, aktualita, Milan Šurkala2 komentáře