www.digimanie.cz
>
>
>
>

Sony SLT-A99V: opětovný útok

Sony SLT-A99V: opětovný útok
, , recenze: specifikace produktu
Na stránkách Digimanie se dnes budeme netradičně věnovat testování full frame fotoaparátu. Jde o nový SLT fotoaparát Sony SLT-A99V se snímačem, jehož rozlišení je 24 megapixelů. Vyzkoušíme ho se 70-400mm SSM G objektivem.
K oblíbeným
reklama

Měření rychlosti


K testu rychlosti byla využita rychlá SDHC karta Transcend s UHS-I rozhraním. Její maximální zapisovací rychlost činí 45 MB/s. Fotoaparát využívá služeb procesoru BIONZ. V testu rychlosti byl využit DT 16-50mm F2,8 objektiv. O rychlosti ostření se 70-400mm objektivem se dočtete podrobněji v jeho recenzi, zde jen v krátkosti.
  • První snímek - 1,35 sekundy
  • Snímek bez namáčknutí wide - 0,1 až 0,25 sekundy (0,1 až 0,65 sekundy u 70-400mm telezoomu)
  • Snímek bez namáčknutí tele - 0,1 až 0,35 sekundy (0,15 až 2,3 sekundy u 70-400mm telezoomu)
  • Odezva na spoušť - OK
  • Prodleva mezi snímky JPEG - 0,35 sekundy
  • Prodleva mezi snímky RAW - 0,35 sekundy
  • Prodleva mezi snímky RAW+JPEG - 0,35 sekundy (po 24 snímcích 0,6 sekundy)
  • Sekvenční snímání Lo JPEG - 2,95 fps
  • Sekvenční snímání Lo RAW - 2,95 fps
  • Sekvenční snímání Lo RAW+JPEG - 2,95 fps
  • Sekvenční snímání Hi JPEG (APS-C) - 7,0 fps
  • Sekvenční snímání Hi JPEG (FF) - 5,8 fps (po 11 snímcích klesá na 2,2 fps)
  • Sekvenční snímání Hi RAW (APS-C) - 7,0 fps (po 18 snímcích klesá na 2,15 fps, ukládání 8 sekund)
  • Sekvenční snímání Hi RAW (FF) - 5,9 fps (po 9 snímcích klesá na 1,15 fps, ukládání 9 sekund)
  • Sekvenční snímání Hi RAW+JPEG (APS-C) - 7,0 fps (po 17 snímcích klesá na 1,65 fps, ukládání 10 sekund)
  • Sekvenční snímání Hi RAW+JPEG (FF) - 5,85 fps (po 7 snímcích klesá na 1,65 fps, ukládání 10 sekund)
  • Sekvenční snímání telezoom T8 - 7,95 fps (po 17 snímcích klesá na 0,9 fps, ukládání 10 sekund)
  • Sekvenční snímání telezoom T10 - 10,4 fps (po 25 snímcích se občas objeví 0,3s prodleva, pak zase chvíli snímá při 10 fps - v průměru 4,9 fps)

S rychlostí nejsou téměř žádné problémy. Jediným takovým je snad jen náběh přístroje, kdy se se svými 1,35 sekundami pohybuje spíše v kategorii nejlepších kompaktů. Jinak doostřování je rychlé (s oběma testovanými objektivy), prodlevy mezi snímky rekordně krátké, sekvenční snímání splňuje to, co výrobce slíbil. Pokud budete fotit v APS-C režimu (do 10 megapixelů), tak je RAW buffer téměř nekonečný a i po jeho zaplnění nabídne fotoaparát stále velmi dobré výkony. V plném full frame rozlišení je to už trochu jiná písnička, tam mi buffer na 7-9 RAWů přijde jako dost malý.


Vyvážení bílé, barvy


S vyvažováním bílé barvy není v podstatě žádný problém, pracuje spolehlivě, máte tu tři uživatelské předvolby a ještě lze každé vyvážení doladit. Pokud vám tedy automatika nějak nevyhovuje, stačí ji jen lehce upravit.


Automatické



Denní světlo
 

Stín



Oblačno
 

Žárovky



Zářivky (teplá bílá)
 

Zářivky (chladná bílá)



Zářivky (denní bílá)
 

Zářivky (denní světlo)



Blesk
 

2500 K



9900 K
 

Vlastní
 

Bohatá je i nabídka barevných režimů. U těch můžete upravit kontrast, ostrost a sytost.


standardní



živé
 

neutrální



čiřý
 

hloubka



světlá
 

portrét



krajina
 

západ slunce



noční scéna
 

podzimní listy



černobílá
 

sépie
 

V neposlední řadě tu máte i spoustu obrazových efektů.


bez efektu



dětský fotoaparát
 

pop artové barvy



posterizace
 

retrofotografie



měkký high-key
 

částečná barva



vysoce kontrastní ČB
 

měkké zaostření



malování HDR
 

monochromatické s bohatými tóny

miniatura



Optický a digitální zoom


Optický zoom je další disciplínou, která závisí na použitém objektivu. Je zde i digitální zoom, ten ale funguje na prosté a jednoduché myšlence ořezu a žádné interpolace. To znamená, že 1,4× digitální zoom má rozlišení 3936×2624 pixelů a u 2× zoomu pak 2640×1760 pixelů. Nemá tedy smysl zde ukazovat výřezy ze snímku, který je už dávno prezentován.




expoziční čas 1/100 s, clona F13, citlivost ISO 100, ohnisko 70 mm, klikněte pro zvětšení



70-400mm telezoom nabízí nejširší 70mm ohniskovou vzdálenost. Obraz je dostatečně detailní po celé ploše, objektiv tu předvádí slušnou práci.




expoziční čas 1/100 s, clona F13, citlivost ISO 100, ohnisko 400 mm, klikněte pro zvětšení



Při focení tohoto snímku se hodila elektronická závěrka (první lamela), která při začátku expozice neroztřese fotoaparát na stativu. Kresba je velmi pěkná zejména uprostřed obrazu. Bližší auta se trochu mažou i přes poměrně vysokou clonu F13, je ale nutné si uvědomit, že i na takto velkou vzdálenost a takto vysokou clonu není hloubka ostrosti nějak extrémně velká. I tak mi ale přijde, že levá strana je na tom tentokrát trochu hůře. Můžete se podívat i na snímek v RAWu.


Protisvětlo


Vyzkoušíme i náročné focení v protisvětle.




expoziční čas 1/640 s, clona F9, citlivost ISO 100, ohnisko 70 mm, klikněte pro zvětšení



Toto je snímek bez jakýchkoli podpůrných technologií. Objektiv jej vykreslil velmi pěkně, ostře po celé ploše (spodek je mimo hloubku ostrosti), odlesk je jen jeden a často se dá snadno zamaskovat. V RAWu s můžete zkusit dynamický rozsah snímacího čipu. Ten je opravdu velmi slušný, přepaly zachráníte bez potíží, ve stínech je také dost velká rezerva.




expoziční čas 1/800 s, clona F9, citlivost ISO 100, ohnisko 70 mm, klikněte pro zvětšení



Technologie DRO o něco vylepšuje práci s jasy, v prosvětlených stínech ale chybí trochu výraznější kontrast.




expoziční čas 1/800 s, clona F9, citlivost ISO 100, ohnisko 70 mm, klikněte pro zvětšení



Hardwarové HDR skládá snímky ze tří expozic, občas je ale složení nepřesné, viz větve. Lokální kontrast snímku je lepší, naopak globálně pak snímek může působit trochu nevýrazně.




expoziční čas 1/1600 s, clona F8, citlivost ISO 100, ohnisko 70 mm, klikněte pro zvětšení



Další snímek ve velmi náročné scéně. Krajina je celá velmi tmavá, ale překvapivě se tu drží aspoň trochu kresby a odšumování to zbytečně nepřehání. Můžete se podívat na RAW. Dynamický rozsah čipu sice není nekonečný, ale rozhodně je velmi dobrý. V obloze si můžete hrát docela bohatě, stíny lze s trochou opatrnosti velmi dobře prosvětlit a když to nepřeženete, budete mít slušné detaily a nízký šum.




expoziční čas 1/2000 s, clona F8, citlivost ISO 100, ohnisko 70 mm, klikněte pro zvětšení



S technologií DRO je krajina trochu lépe prosvětlená. Ostřejší detaily jsou dobře zachovány, ty slabší jsou nepatrné a pro jejich lepší vytažení doporučuji spíše RAW.




expoziční čas 1/2000 s, clona F8, citlivost ISO 100, ohnisko 70 mm, klikněte pro zvětšení



Jako poslední je tu HDR režim. Tam jdou vidět zejména zásahy v obloze, která začíná být poněkud šedivá. Krajina je i nadále docela tmavá, silnější detaily jsou velmi pěkně prokreslené, stíny úplně dole se ale poněkud slévají.




expoziční čas 1/1000 s, clona F9, citlivost ISO 100, ohnisko 70 mm, klikněte pro zvětšení



Popředí je mimo hloubky ostrosti, takže v něm detaily nebudeme posuzovat. Objektiv vytváří jeden odlesk, jinak je na tom velmi dobře. Když se podíváte do RAWu, opět si můžete vyzkoušet práci s dynamickým rozsahem. Nejen ve stínech je velmi dobrý.




expoziční čas 1/1000 s, clona F9, citlivost ISO 100, ohnisko 70 mm, klikněte pro zvětšení



Zde byla použit technologie HDR, která znatelně snížila přepal kolem slunce a také prosvětlila krajinu. Té ale tentokrát chybí výraznější kontrast.

Nejnovější články
Želva s GoPro kamerou zachytila život v rybníku Želva s GoPro kamerou zachytila život v rybníku
Youtuber zveřejnil video, v němž předvádí, jak na jednu ze svých želv nádherných připevnil GoPro kameru. Želva pak v malém rybníku pořídila záběry světa a života ukrytého pod vodní hladinou. 
Dnes, aktualita, Kateřina Hoferková
Doporučené fotoaparáty: červen 2019 Doporučené fotoaparáty: červen 2019
Při výběru nového zařízení pro pořizování fotografií není jednoduché se vyznat ve stále dost široké nabídce nejrůznějších fotoaparátů. Náš pravidelný průvodce tím nejlepším by vám v tom ale mohl pomoci.
Dnes, návod, Milan Šurkala50 komentářů
Canon vysvětlil, proč lze dělat lepší objektivy pro CSC než pro DSLR Canon vysvětlil, proč lze dělat lepší objektivy pro CSC než pro DSLR
Společnost Canon zveřejnila video, ve kterém vysvětluje, proč mohou mít CSC fotoaparáty snáze opticky kvalitnější objektivy než digitální zrcadlovky při menších rozměrech. Vše závisí na vzdálenosti senzoru od objektivu.
Včera, aktualita, Milan Šurkala21 komentářů
Fotograf v Texasu prohrál soud, univerzita "může" porušit copyright Fotograf v Texasu prohrál soud, univerzita "může" porušit copyright
Americké soudnictví je často terčem vtipů, neboť v této zemi netušených soudních možností lze žalovat snad naprosto všechno. Poslední případ z Texasu pak ukázal, že může být dokonce legální porušovat copyright.
Včera, aktualita, Milan Šurkala4 komentáře
MS Optics představuje 50mm F1.5 a 50mm F1.0 MS Optics představuje 50mm F1.5 a 50mm F1.0
Nezávislý výrobce objektivů MS Optics představuje dvě nové světelné padesátky pro M-Mount. Máme zde Vario Prasma 50mm F1.5 s optickým návrhem Plasmat a pak supersvětelný model ISM 50mm F1.0.
Včera, aktualita, Milan Šurkala