Sony SLT-A99V: opětovný útok
Na stránkách Digimanie se dnes budeme netradičně věnovat testování full frame fotoaparátu. Jde o nový SLT fotoaparát Sony SLT-A99V se snímačem, jehož rozlišení je 24 megapixelů. Vyzkoušíme ho se 70-400mm SSM G objektivem.
Kapitoly článku:
Noční scéna
S nočním focením určitě nebudete mít problémy. Rozsah expozičních časů je dostatečný, autofokus spolupracuje bez většího odmlouvání.
Kvalita snímku je velmi dobrá, šum je nízký. 70-400mm objektiv po přiclonění nevykresluje hvězdičky kolem světel, na druhou stranu zase netrpí na výraznější chromatickou aberaci (ta je jen slabá, pouze v RAWu) nebo jiné vady. Můžete se podívat i na snímek v RAWu.
ISO 50 (JPEG / konverze z RAWu)
Při citlivosti ISO 50 šum v podstatě neexistuje, detaily jsou nadprůměrné.
ISO 100 (JPEG / konverze z RAWu)
ISO 100 (multiexpozice)
ISO 100 je velmi čisté, bez šumu. Multiexpozice je o něco hladší, na druhou stranu se to negativně odráží na slabší kresbě ve trávě (ta je zahlazená jako šum).
ISO 200 (JPEG / konverze z RAWu)
ISO 200 (multiexpozice)
Ani u citlivosti ISO 200 není problém. Duchové při multiexpozici jsou způsobeny tím, že v tomto režimu nelze aktivovat samospoušť, a tak dochází k roztřesení.
ISO 400 (JPEG / konverze z RAWu)
ISO 400 (multiexpozice)
Ani u citlivosti ISO 400 nejsou problémy. RAW má trochu jasového šumu, ale JPEG je stále detailní, bez šumu, není ani moc rozmytý. Slabší ostrost je vidět na snímcích s multiexpozicí.
ISO 800 (JPEG / konverze z RAWu)
ISO 800 (multiexpozice)
ISO 800 má slabý jasový šum v RAWu, JPEG je i nadále dost kvalitní. U multiexpozice je vidět slabší kresbu, střední detaily jsou nicméně solidní a linie hladké.
ISO 1600 (JPEG / konverze z RAWu)
ISO 1600 (multiexpozice)
ISO 1600 vytváří v JPEGu jemné hrudky, kvalita je stále dostatečná. Multiexpozice snižuje barevnost a kontrast, můžete si všimnout také nepříliš dobrého skládání (linie jsou občas zubaté, o pixel posunuté)
ISO 3200 (JPEG / konverze z RAWu)
ISO 3200 (multiexpozice)
ISO 3200 zvyšuje odšumování, v obraze se začínají objevovat hrudky. Multiexpozice snižuje kontrast, barvy se trochu rozlévají, detaily jsou lehce neostré, ale stále dobře patrné.
ISO 6400 (JPEG / konverze z RAWu)
ISO 6400 (multiexpozice)
S citlivostí ISO 6400 už musíte opatrně. JPEG z fotoaparátu je dost hrudkovaný a nevypadá moc kvalitně. Multiexpozice začíná být poněkud rozmazaná.
ISO 12800 (JPEG / konverze z RAWu)
ISO 12800 (multiexpozice)
ISO 12800 už hodně trpí na barevný šum, takže v JPEGu se nelze divit tomu, že linie se hodně třepí a slabší detaily v podstatě zmizely.
ISO 25600 (JPEG / konverze z RAWu)
ISO 25600 (multiexpozice)
Bez multiexpozice lze navolit nejvýše citlivost ISO 25600. Nemá smysl ji používat, RAW je barevně rozházený, JPEG jsou jen hrudky. Multiexpozice srovná detaily, ale kvalitní obraz z ní už nedostanete.
ISO 51200 (multiexpozice)
S multiexpozicí lze navolit až ISO 51200, ale je to k ničemu. Barevně je snímek nevýrazný, detaily v podstatě neexistují.
Standardní scéna
Samozřejmostí jsou i dvě standardní scény. Vzhledem k použitému objektivu budou tentokrát s trochu delší ohniskovou vzdálenosti než obvykle.
Snímek má solidní detaily, prokreslenost je dobrá. Zachovává si i kresbu ve větvích vpravo dole. V RAWu opět dobře uvidíte dobrý dynamický rozsah snímacího čipu.
Vidíte tu velmi dobrou prokreslenost obrazu, solidní kontrast a v podstatě naprostou absenci šumu. O něco slabší by mohlo být odšumování ve trávě (rozmazání na spodním okraji snímku je už ale dáno malou hloubkou ostrosti snímku).