Recenze  |  Aktuality  |  Články
Doporučení  |  Diskuze
Fotoškola  |  Seriály
Fotoaparáty  |  Objektivy
Fotomobily  |   Software
Příslušenství  |  Ostatní
Svět hardware  |  TV Freak
Svět mobilně

Sony SLT-A99V: opětovný útok

14.1.2013, Milan Šurkala, recenze: specifikace produktu
Na stránkách Digimanie se dnes budeme netradičně věnovat testování full frame fotoaparátu. Jde o nový SLT fotoaparát Sony SLT-A99V se snímačem, jehož rozlišení je 24 megapixelů. Vyzkoušíme ho se 70-400mm SSM G objektivem.

Noční scéna


S nočním focením určitě nebudete mít problémy. Rozsah expozičních časů je dostatečný, autofokus spolupracuje bez většího odmlouvání.




expoziční čas 20 s, clona F13, citlivost ISO 100, ohnisko 70 mm, klikněte pro zvětšení



Kvalita snímku je velmi dobrá, šum je nízký. 70-400mm objektiv po přiclonění nevykresluje hvězdičky kolem světel, na druhou stranu zase netrpí na výraznější chromatickou aberaci (ta je jen slabá, pouze v RAWu) nebo jiné vady. Můžete se podívat i na snímek v RAWu.




ISO 50 (JPEG / konverze z RAWu)



Při citlivosti ISO 50 šum v podstatě neexistuje, detaily jsou nadprůměrné.




ISO 100 (JPEG / konverze z RAWu)





ISO 100 (multiexpozice)



ISO 100 je velmi čisté, bez šumu. Multiexpozice je o něco hladší, na druhou stranu se to negativně odráží na slabší kresbě ve trávě (ta je zahlazená jako šum).




ISO 200 (JPEG / konverze z RAWu)





ISO 200 (multiexpozice)



Ani u citlivosti ISO 200 není problém. Duchové při multiexpozici jsou způsobeny tím, že v tomto režimu nelze aktivovat samospoušť, a tak dochází k roztřesení.




ISO 400 (JPEG / konverze z RAWu)





ISO 400 (multiexpozice)



Ani u citlivosti ISO 400 nejsou problémy. RAW má trochu jasového šumu, ale JPEG je stále detailní, bez šumu, není ani moc rozmytý. Slabší ostrost je vidět na snímcích s multiexpozicí.




ISO 800 (JPEG / konverze z RAWu)





ISO 800 (multiexpozice)



ISO 800 má slabý jasový šum v RAWu, JPEG je i nadále dost kvalitní. U multiexpozice je vidět slabší kresbu, střední detaily jsou nicméně solidní a linie hladké.




ISO 1600 (JPEG / konverze z RAWu)





ISO 1600 (multiexpozice)



ISO 1600 vytváří v JPEGu jemné hrudky, kvalita je stále dostatečná. Multiexpozice snižuje barevnost a kontrast, můžete si všimnout také nepříliš dobrého skládání (linie jsou občas zubaté, o pixel posunuté)




ISO 3200 (JPEG / konverze z RAWu)





ISO 3200 (multiexpozice)



ISO 3200 zvyšuje odšumování, v obraze se začínají objevovat hrudky. Multiexpozice snižuje kontrast, barvy se trochu rozlévají, detaily jsou lehce neostré, ale stále dobře patrné.




ISO 6400 (JPEG / konverze z RAWu)





ISO 6400 (multiexpozice)



S citlivostí ISO 6400 už musíte opatrně. JPEG z fotoaparátu je dost hrudkovaný a nevypadá moc kvalitně. Multiexpozice začíná být poněkud rozmazaná.




ISO 12800 (JPEG / konverze z RAWu)





ISO 12800 (multiexpozice)



ISO 12800 už hodně trpí na barevný šum, takže v JPEGu se nelze divit tomu, že linie se hodně třepí a slabší detaily v podstatě zmizely.




ISO 25600 (JPEG / konverze z RAWu)





ISO 25600 (multiexpozice)



Bez multiexpozice lze navolit nejvýše citlivost ISO 25600. Nemá smysl ji používat, RAW je barevně rozházený, JPEG jsou jen hrudky. Multiexpozice srovná detaily, ale kvalitní obraz z ní už nedostanete.




ISO 51200 (multiexpozice)



S multiexpozicí lze navolit až ISO 51200, ale je to k ničemu. Barevně je snímek nevýrazný, detaily v podstatě neexistují.


Standardní scéna


Samozřejmostí jsou i dvě standardní scény. Vzhledem k použitému objektivu budou tentokrát s trochu delší ohniskovou vzdálenosti než obvykle.




expoziční čas 1/80 s, clona F10, citlivost ISO 125, ohnisko 70 mm, klikněte pro zvětšení



Snímek má solidní detaily, prokreslenost je dobrá. Zachovává si i kresbu ve větvích vpravo dole. V RAWu opět dobře uvidíte dobrý dynamický rozsah snímacího čipu.




expoziční čas 1/125 s, clona F9, citlivost ISO 100, ohnisko 70 mm, klikněte pro zvětšení



Vidíte tu velmi dobrou prokreslenost obrazu, solidní kontrast a v podstatě naprostou absenci šumu. O něco slabší by mohlo být odšumování ve trávě (rozmazání na spodním okraji snímku je už ale dáno malou hloubkou ostrosti snímku).

Autor: Milan Šurkala
Vystudoval doktorský program v oboru informatiky a programování se zaměřením na počítačovou grafiku. Nepřehlédněte jeho seriál Fotíme s Koalou o základech fotografování.