Souboj senzorů: jaký je rozdíl mezi 4/3" a 1,0" čipem?

Souboj senzorů: jaký je rozdíl mezi 4/3" a 1,0" čipem?
, , recenze
Další srovnávací test se podívá na rozdíly mezi 4/3" a 1,0" čipem. Zatímco první je používán u Micro Four Thirds systému, ten druhý mají zpravidla profi kompakty. Jak moc se liší šum, dynamický rozsah a hloubka ostrosti těchto senzorů?
K oblíbeným
reklama
Pro jistotu se podíváme na druhý snímek, aby bylo vidět, zda v prvním případě nešlo jen o nějakou shodu náhod.


Protisvětlo 1,0" senzor 3

1,0" senzor (klikněte pro zvětšení)



Protisvětlo 4/3" senzor 3

4/3" senzor (klikněte pro zvětšení)



Kvalita obrazu je velmi podobná, mezi snímky v podstatě nepoznáte rozdíl. Oba snímky byly převedeny bez úprav v Camera Raw, vidíme zde podobné množství detailů i prokreslení stínů.Opět dávám k dispozici RAW z 1,0" čipu i RAW ze 4/3" senzoru.


Protisvětlo srovnání stíny 3

1,0" senzor (vlevo) / 4/3" senzor (vpravo)



Protisvětki srovnání světla 3

1,0" senzor (vlevo) / 4/3" senzor (vpravo)



Tedy se na výše uvedené snímky můžete podívat v detailů. Podobné prokreslení je vidět i ve světlech.


Protisvětlo 1,0" senzor 4

1,0" senzor (klikněte pro zvětšení)



Protisvětlo 4/3" senzor 4

4/3" senzor (klikněte pro zvětšení)



Opět vyzkoušíme maximální prosvětlení stínů a stažení jasů v Camera Raw.


Protisvětlo srovnání stíny 4

1,0" senzor (vlevo) / 4/3" senzor (vpravo)



Protisvětlo srovnání světla 4

1,0" senzor (vlevo) / 4/3" senzor (vpravo)



Pokud jde o prosvětlené stíny, znovu nejsou mezi snímky takřka žádné rozdíly, kresba je přibližně stejná (ona je také ovlivněna počasím). Stažené jasy jsou na tom rovněž v podstatě totožně, 4/3" senzor má navrch jen nějakou tu desetinku EV. Dynamický rozsah těchto dvou senzorů je tedy hodně podobný s jen mírným náskokem většího čipu. Otázkou nicméně zůstává, nakolik za to mohou jen 12bitové RAWy. 

reklama
Nejnovější články
Canon EF 50mm f/1.4 USM Canon EF 50mm f/1.4 USM
Dnes se podíváme na objektiv, který má za sebou už nějaký ten pátek. Jde o světelné sklo Canon EF 50mm f/1.4 USM určený pro full frame zrcadlovky společnosti Canon. Jak si bude vést dnes, v roce 2019?
Dnes, recenze, Milan Šurkala3 komentáře
Fotograf používá chytré triky pro vytváření zajímavých snímků Fotograf používá chytré triky pro vytváření zajímavých snímků
Někdy za podivuhodnou fotografií nestojí úpravy ve Photoshopu, ale chytré triky použité přímo na scéně při vytváření takového snímku. O tom se na svém instagramovém účtu snaží své sledující přesvědčit i fotograf z Barcelony.
Včera, aktualita, Kateřina Hoferková1 komentář
Irix uvedl nový objektiv Cine 45mm T1.5 Irix uvedl nový objektiv Cine 45mm T1.5
Společnost Irix přichází s novinkou do svého pomalu se rozšiřujícího portfolia objektivů pro natáčení videa. Tentokrát je tu zbrusu nový Cine 45mm T1.5 s minimálním focus breathingem i zkreslením obrazu.
Včera, aktualita, Milan Šurkala
Laowa představuje 17mm f/1.8 pro MFT Laowa představuje 17mm f/1.8 pro MFT
Venus Optics přichází s novým pevným objektivem pro systém Micro Four Thirds. Jde o model Laowa 17mm F/1.8 MFT a má být světelným lehce širokoúhlým objektivem. Navíc potěší velmi kompaktní stavbou.
21.10.2019, aktualita, Milan Šurkala
Adobe Photoshop pro iPad se blíží, bude mu ale chybět mnoho funkcí Adobe Photoshop pro iPad se blíží, bude mu ale chybět mnoho funkcí
Adobe Photoshop pro iPad je ve vývoji už nějaký ten pátek a měl by se představit ještě letos. Smutnou zprávou ale je, že zpočátku nebude plnohodnotnou alternativou toho desktopového. Má mu totiž chybět dost funkcí.
21.10.2019, aktualita, Milan Šurkala