Stabilizovaný elegán: Sony CyberShot DSC-T10

12.10.2006, Tomáš Hliva, recenze: specifikace produktu
Společnost Sony uvedla na fotografický trh další variaci na svá oblíbená a dobře známá „téčka“. Jedná se o přístroje spadající do kategorie ultrakompaktních fotoaparátů, jejichž základním průvodním jevem – kromě odpovídající obrazové kvality – je vskutku kvalitní a stylové provedení. Model DSC T-10 přichází po fotoaparátu s označením DSC T-30, vybavený totožným objektivem a optickým stabilizátorem obrazu, avšak v přepracovaném, ještě menším a lehčím těle.
Přístroj na první pohled zaujme perfektním dílenským zpracováním, kovové opláštění pak umocňuje celkový dojem bytelného provedení. Design, zejména přední strany fotoaparátu, není pouze líbivý, ale i účelný – posuvný díl zakrývá objektiv a dokonale ho tak chrání. Fotoaparát se hrdě hlásí k příslušnosti do rodiny stylových fotoaparátů a nikoho o tom nenechá ani na chvíli pochybovat – široká nabídka barevných provedení potvrzuje, že i fotoaparát může posloužit jako dokonalý módní doplněk. V případě růžového barevného odstínu si na své přijdou zajisté i dámy.

Specifikum modelové řady „té“ spočívá mimo jiné v uložení optické soustavy v těle přístroje. Ta je na principu periskopu po celou dobu zoomování ukryta uvnitř fotoaparátu a není tak náchylná na mechanické poškození zvenku. Konstrukce takového typu optiky pak umožňuje rychlejší reakci na start a v neposlední řadě dovoluje výrobci vskutku kompaktní provedení aparátu. Rozměry „desítky“ jsou miniaturní – 90 x 55 x 21 mm, váha 165 gramů. Jedná se tedy skutečně o kapesní záznamník, který lze mít stále při sobě a v pohotovosti – což by měla být jedna ze základních vlastností vašeho budoucího kompaktu

Fotoaparát nás tedy po stránce designové velmi potěšil, stejně tak na nás zapůsobilo solidní zpracování a použité materiály – jen velmi těžko se tenhle krasavec pouští z ruky. Jak si však přístroj vedl zejména po obrazové stránce? To vám spolu s jeho podrobnou specifikací, demosnímky a testy přinášíme v dalších kapitolách.