www.digimanie.cz
>
>
>

Yi M1: čínský útok na Micro Four Thirds

Yi M1: čínský útok na Micro Four Thirds
, , recenze
Rodina výrobců Micro Four Thirds fotoaparátů se nedávno rozšířila o čínskou společnost Yi Technology. Dnes se podíváme na její první fotoaparát M1 vybavený 20MPx senzorem. Fotoaparát umí i 4K video. Jaký tedy bude?
K oblíbeným
reklama
Fotoaparát Yi M1 je vybaven 20MPx 4/3" senzorem Sony IMX269. Z tohoto pohledu by tedy měl obsahovat naprosto aktuální hardware. Zde uvidíte snímky v JPEGu (po konverzi z RAWu ve fotoaparátu) a RAWu s vypnutým odšumováním převedeným přes Camera Raw. Fotoaparát bohužel neumožňuje zaznamenat JPEG i RAW najednou, všechny snímky jsem tedy musel ručně po jednom konvertovat do JPEGu přímo v přístroji.




ISO 100 (JPEG, konverze z RAWu ve fotoaparátu)





ISO 100 (RAW, konverze přes Camera Raw)



Zde je vše v pořádku, šum téměř neexistuje, detaily jsou velmi dobré. JPEGy místy doostřují více, než by bylo nutné. ISO 100 je rozšířenou citlivostí, tedy ve skutečnosti o 1 EV přeexponovaným ISO 200, kterému se pak o toto 1 EV stáhl jas.




ISO 200 (JPEG, konverze z RAWu ve fotoaparátu)





ISO 200 (RAW, konverze přes Camera Raw)



Nativní citlivostí je ISO 200. Detailů je dost, v JPEGu se jen některé málo výrazné plochy trochu mažou.




ISO 400 (JPEG, konverze z RAWu ve fotoaparátu)





ISO 400 (RAW, konverze přes Camera Raw)



ISO 400 nadále poskytuje kvalitní obraz, jasový šum je jen mírný. Zpracování JPEGů poněkud snižuje saturaci barev, méně výrazná kresba se trochu rozmývá.




ISO 800 (JPEG, konverze z RAWu ve fotoaparátu)





ISO 800 (RAW, konverze přes Camera Raw)



Citlivost ISO 800 v RAWu zvyšuje šum, obraz je ale stále více než dobrý. Při rozumné práci s RAW konvertorem z toho dostanete stále více než dost. JPEGy se už rozmývají, a to i barevně.




ISO 1600 (JPEG, konverze z RAWu ve fotoaparátu)





ISO 1600 (RAW, konverze přes Camera Raw)



ISO 1600 už v RAWu vyžaduje trochu obezřetnosti, pořád je to ale slušné (začíná růst barevný šum). JPEGy znovu ztrácejí saturaci barev a rozmývají se. Vzhledem ke kvalitě RAWů je rozmývání zbytečně silné.




ISO 3200 (JPEG, konverze z RAWu ve fotoaparátu)





ISO 3200 (RAW, konverze přes Camera Raw)



Dostáváme se k citlivosti ISO 3200. Ta už není nízká, RAWy jsou ještě použitelné, vysokou kvalitu ale nečekejte. JPEGy zvyšují míru patlání a saturace barev opět klesá.




ISO 6400 (JPEG, konverze z RAWu ve fotoaparátu)





ISO 6400 (RAW, konverze přes Camera Raw)



ISO 6400 je pro senzor konečná. V RAWu už je barevného šumu skutečně mnoho. Nepřekvapí, že kvalita JPEGů se snižuje. Na tuto citlivost bych se raději asi nepouštěl.




ISO 12800 (JPEG, konverze z RAWu ve fotoaparátu)





ISO 12800 (RAW, konverze přes Camera Raw)



Při citlivosti ISO 12800 je šum logicky mnohem větší, barevného šumu je v RAWu opravdu velmi mnoho. V JPEGu už ztrácíte detaily i barvy.




ISO 25600 (JPEG, konverze z RAWu ve fotoaparátu)





ISO 25600 (RAW, konverze přes Camera Raw)



Nejvyšší citlivost ISO 25600 nemá smysl používat, tam jsou RAWy tmavé, bez výraznějších barev a s nazelenalým nádechem. JPEG je pak téměř bezbarvý. Podívejme se na snímky, které byly převedeny na standardizované rozlišení 12 megapixelů pro vzájemnou srovnatelnost mezi recenzemi.


Yi M1 šum autíčka JPEG 12MPx noise

výřezy z 12MPx JPEGů



Mírné rozmývání slabší kresby je sice patrné už od nejnižší citlivosti, do ISO 400 včetně je to ale v pořádku a i ISO 1600 ještě vypadá slušně. Nouzově se dá používat ISO 3200.


Yi M1 šum autíčka RAW 12MPx noise

výřezy z 12MPx RAWů



RAWy vypadají lépe, zde i ISO 1600 nemá výraznější problém. S ISO 3200 se dá jistě pracovat, výše to už ale není dobré. Podívejme se na zachování detailů na vousech plyšového zajíce.


Yi M1 šum zajíc 20MPx noise

výřezy z 20MPx snímků (vlevo JPEG, vpravo RAW)



Zde jsou výřezy z plného rozlišení. RAWy vypadají dobře do ISO 800 včetně, nicméně i ISO 1600 je ještě dobré a za použitelné bych považoval i ISO 3200. U JPEGů jde vidět rozmývání už i u nejnižší citlivosti ISO 100, větší rozmydlení je pak viditelné zhruba od ISO 800 až 1600.


Yi M1 šum zajíc 12MPx noise

výřezy z 12MPx snímků (vlevo JPEG, vpravo RAW)



Když snímky zmenšíme na 12 MPx (pro porovnání praktických výsledků mezi recenzemi), vidíme, že RAWy jsou slušné i u poměrně vysokých citlivostí a ani ISO 3200 nevypadá úplně špatně. JPEGy jsou pak jemnější, ale odšumování je stále patrné. Nakonec se podíváme ještě na snímky bílé plochy.


Yi M1 šum bílá plocha 20MPx noise

výřezy z 20MPx snímků (vlevo JPEG, vpravo RAW)



Barevný šum se ve větší míře objevuje od ISO 3200, u nižších citlivostí jsou vidět spíše mírné barevné flíčky. V JPEGu je barevný šum silně potlačován. 

Nejnovější články
Limitovaná edice Leica M Monochrom Drifter Lennyho Kravitze Limitovaná edice Leica M Monochrom Drifter Lennyho Kravitze
Lenny Kravitz je nejen hudebník, ale velmi rád i fotografuje, má rád fotoaparáty Leica a černobílé snímky. Není divu, že ve spolupráci s ním uvádí Leica už druhou limitovanou edici některého svého fotoaparátu.
Včera, aktualita, Milan Šurkala
Lomography uvedlo objektiv Petzval 55mm f/1.7 s tvarovanými clonami Lomography uvedlo objektiv Petzval 55mm f/1.7 s tvarovanými clonami

V nabídce společnosti Lomography se po šesti letech vývoje objevuje nový pevný objektiv Petzval 55mm f/1.7 Mk II. Ten se vyznačuje nastavitelným bokehem díky různě tvarovaným otvorům clony.

24.5.2019, aktualita, Milan Šurkala
Fujifilm GFX 100: nový středoformát se 102 MPx Fujifilm GFX 100: nový středoformát se 102 MPx
Společnost Fujifilm představila nový středoformátový fotoaparát GFX 100, který už podle svého názvu zaujme jednou svou vlastností. Velmi vysokým rozlišením 102 MPx. Dále tu najdeme např. podporu 4K videa.
24.5.2019, aktualita, Milan Šurkala16 komentářů
Odolný Olympus Tough TG-6 vylepšuje focení pod vodou Odolný Olympus Tough TG-6 vylepšuje focení pod vodou
Společnost Olympus představila novou generaci outdoorového kompaktu Tough TG-6. Ten proti svému předchůdci přichází s vylepšenými režimy pro focení makra a pod vodou. I nadále má objektiv se světelností F2,0.
23.5.2019, aktualita, Milan Šurkala1 komentář
Sony zvyšuje svůj tržní podíl na 24 % Sony zvyšuje svůj tržní podíl na 24 %
Společnosti Sony se na trhu fotoaparátů docela daří a podle posledních zpráv se jí podařilo zvýšit tržní podíl na velmi slušných 24 %, čímž se dostává na druhou pozici. V mnoha sledovaných kategoriích fotoaparátů dokonce vede.
22.5.2019, aktualita, Milan Šurkala1 komentář