6.2.2017, Milan Šurkala, recenze

Rodina výrobců Micro Four Thirds fotoaparátů se nedávno rozšířila o čínskou společnost Yi Technology. Dnes se podíváme na její první fotoaparát M1 vybavený 20MPx senzorem. Fotoaparát umí i 4K video. Jaký tedy bude?

reklama
Zkusit? | od: Puppy8 (237)  8.12.201818:12
Teď v Mallu s objektivy 12­-40mm F3.5­-5.6 + 42.5mm F1.8 za 7990 Kč :­-)
OdpovědětKvalita příspěvku:  dobrá(0)  nízká(0)
Něco navíc? | od: chalupník (60)  19.2.201711:46
Takový počin v době nástupu mobilů pro široké vrstvy laiků a obrovská nabídka zavedených fotofirem pro nadšence, to nevím, koho to v ČR osloví.
OdpovědětKvalita příspěvku:  dobrá(0)  nízká(0)
ostatné objektívy? | od: Rnx (26)  8.2.201723:00
Testoval niekto aj iné sklá než seťáky? Ide mi o kompatibilitu, funkcionalitu, rýchlosť... Čím viac značiek, tým lepšie samozrejme.
OdpovědětKvalita příspěvku:  dobrá(0)  nízká(0)
překvapení | od: jiri.sefrna (318)  6.2.201719:59
po vyvolání RAWů musím říct, že tak ostrý objektiv na m4­/3 jsem ještě neviděl, ano hlavně levý kraj ztrácí kresbu víc, než pravý, ale to stejně tak všechny ostatní objektivy m4­/3 jsou v krajích slabší, včetně F2,8 verzí Lumix i Zuiko a ten čip je opravdu dobrej, jen ty barvy jsou místy prostě Sony :­) Zajímavé je, že velké čipy od Sony tím netrpí, naopak, mají barvy luxusní a přesné. Pokud takto začali, rád se nechám překvapit pokračováním, třeba přijde i hledáček.
OdpovědětKvalita příspěvku:  dobrá(2)  nízká(1)
Cvakátko | od: rousini (205)  6.2.201716:16
Hledáček a čudlíky ničím nenahradíš...
OdpovědětKvalita příspěvku:  dobrá(1)  nízká(1)
? | od: RiMr (733)  6.2.201711:52
Proč by si kdokoliv koupil tohle místo třeba G7?
OdpovědětKvalita příspěvku:  dobrá(1)  nízká(2)
Re: ? | od: nephilim (665)  6.2.201713:50
Je to především otázka ceny. Stále se najde dost lidí, kteří neřeší podporu, hlavně, když to dělá co má a přitom to je levné. Zde je i výhodou, že by se na to tělo měly dát nasadit i jiné objektivy tohoto systému.
OdpovědětKvalita příspěvku:  dobrá(0)  nízká(0)
Re: ? | od: blue.sun (273)  7.2.201720:09
Jenže ta G7 je o dva tisíce levnější, než tenhle čínský odpad a má za sebou tradici kvalitní značky. Už ani nemluvím o tom, že fotoaparáty podobných vlastností stojí v setu deset tisíc...
OdpovědětKvalita příspěvku:  dobrá(0)  nízká(0)
Re: ? | od: Milan Šurkala (5476)  7.2.201722:33
Je to sice drahé, ale zase tolik nepřeháněj. V setu za deset tisíc těžko. Opravdu nevím o setu, kde bys měl ještě světelný pevný objektiv a stálo to jen deset tisíc.
OdpovědětKvalita příspěvku:  dobrá(1)  nízká(0)
Re: ? | od: blue.sun (273)  8.2.20178:57
Milane, problém je v tom, že i s jedním objektivem je cena kolem devatenácti tisíc. A to je už zkrátka na čínskou imitaci foťáku úlet.
OdpovědětKvalita příspěvku:  dobrá(1)  nízká(0)
Re: ? | od: Milan Šurkala (5476)  8.2.201710:22
To možná ano ­(nevím, zda se v ČR vůbec s jedním objektivem dá sehnat, v USA je takový set za $350­), ale stále to nic nemění na tom, že set se základním objektivem a pevným světelným sklem za 10 není. Psal jsi, že fotoaparát podobných vlastností v setu stojí 10 tisíc a to není pravda.
OdpovědětKvalita příspěvku:  dobrá(1)  nízká(1)
Re: ? | od: blue.sun (273)  10.2.20178:03
Olympusy E­-PL, Panasonic GF­-7, Sony A5000...
Beryko má na svém webu i ten set s jedním objektivem, od té ceny jsem se odrážel. Nevím, proč do toho pořád taháte dva objektivy. :­-(
OdpovědětKvalita příspěvku:  dobrá(0)  nízká(0)
Re: ? | od: Milan Šurkala (5476)  10.2.201715:09
Tak s jedním setem za tu cenu to samozřejmě naprosto nemá smysl. Jenže jde právě o to, že s těmi dvěma objektivy to s tou cenou zas až tak hrozné není ­(ale dobré také ne­). V podstatě z podobného důvodu jsem si kupoval i NX11. Taky byl tehdy základní set za 11 tisíc, což byla cena dost dobrá, ale ne vynikající, v setu s 30­/2 pancakem to bylo za 12 tisíc, čemuž tehdy v poměru ceny a výkonu nemohlo konkurovat naprosto nic.

Takže ještě jednou. Netvrdím, že Yi M1 je výhodný fotoaparát a neplatí to ani o duálním setu. Nicméně ekvivalent duálního setu u jiné značky za deset tisíc prostě není. Ekvivalent setu s jedním objektivem ano. Takže G7 je sice o ty dva tisíce levnější, ale nemá v takovém setu pevný F1,8 objektiv.
OdpovědětKvalita příspěvku:  dobrá(0)  nízká(0)
Je to logické | od: nephilim (665)  6.2.201710:56
Zajímavé, že s tím přišli až nyní. Vždyť je to vlastně logické svézt se na vlně popularity. Určitě bude zajímavé sledovat, jak se jim bude dařit. Podle recenze to vypadá spíš jako pre­-release verze FW. Mnohé z toho, co je fotoaparátu vytýkáno lze okoukat ­(okopírovat­) od ostatních výrobců. Proč se vývojáři FW neinspirovali u zavedených značek a udělali takové kopance, je poněkud zvláštní. Jak ale známe čínské výrobce alternativních přístrojů, jsou schopni se velice rychle poučit. Zde i s cenou.
OdpovědětKvalita příspěvku:  dobrá(0)  nízká(0)
Re: Je to logické | od: blue.sun (273)  7.2.201720:06
Číňánci se zkrátka nenaučili pořádně kopírovat, a léta vývoje se kopírují špatně. První Xiaomi taky byly příšerné šmejdy, teď už je to o něco lepší. A tohle je Xiaomi, jen pod jiným názvem.
Jen na tu cenu bych moc nesázel, Xiaomi momentálně jede na vlně toho, že jsou čínská prémiovka.
OdpovědětKvalita příspěvku:  dobrá(0)  nízká(0)
Re: Je to logické | od: Puppy8 (237)  8.2.201718:12
A ono to snad bude mít nějaké aktualizace firmware ? To bude stejné, jako ty mobily s Android odpadem.
OdpovědětKvalita příspěvku:  dobrá(0)  nízká(0)
Re: Je to logické | od: Milan Šurkala (5476)  8.2.201723:12
Neuškodilo by se podívat alespoň na závěr, kde o tom píšu. Zmínil jsem, že nová verze firmwaru výrazně zredukovala počet chyb fotoaparátu a můj připravený seznam bugů a nesmyslů dost zredukovala. Takže na firmwarech se pracuje. Otázkou samozřejmě je, kolik jich ještě bude, ale zatím tam vůle výrobce vydávat firmwary rozhodně je. Nevím jak moc to číslují, zda opravdu po jedničkách, ale vím minimálně o pěti verzích firmwaru ­(1.0.1, 1.0.6, 1.0.17, 1.0.20 ­- s tou to přišlo a 1.2, na kterou jsem to upgradoval­).
OdpovědětKvalita příspěvku:  dobrá(0)  nízká(0)
Re: Je to logické | od: Puppy8 (237)  16.2.201719:45
Ano, klidně to mohl být poslední. Zvláště u výrobce, který je z Android odpadu zvyklý nic neřešit ani neaktualizovat. Dokud tam nebude jasný příslib podpory, tak se to nedá brát vážně.
OdpovědětKvalita příspěvku:  dobrá(0)  nízká(0)
Dvacet tisíc kaček | od: zemekf (58)  6.2.20179:34
za něco co nemá hledáček, bych nedal .....
Všechna ostatní pro a proti, pominu
OdpovědětKvalita příspěvku:  dobrá(2)  nízká(1)
K tomu vypínání, | od: Pavel Matějka (789)  6.2.20178:45
měl jsem kdysi maličký Nikon se zapínáním a vypínáním páčkou kolem spouště. Bohužel prst tam automaticky hledal zoom ­- nespočítám, o kolik momentek jsem přišel, když jsem si ho místo nazoomování omylem vypnul. Za obtížné vypínání, když už musí být u spouště, bych byl spíš vděčný. I když nejlepší je vypínač někde jinde.
OdpovědětKvalita příspěvku:  dobrá(1)  nízká(3)
Re: K tomu vypínání, | od: busy (3315)  6.2.201710:33
Suhlasim a zapinanie ­/ vypinanie fotoaparatov packou okolo spuste by som zo zakona zakazal :)
OdpovědětKvalita příspěvku:  dobrá(2)  nízká(4)
Re: K tomu vypínání, | od: blahoslav J B Art (5)  6.2.201714:00
este sa mi nikdy nestalo, ze by som omylom zapol­/vypol fotak packou pri spusti Fuji X­-E1
OdpovědětKvalita příspěvku:  dobrá(0)  nízká(0)
Re: K tomu vypínání, | od: martinX34 (204)  6.2.201714:02
To je otazka zvyku, ja si na Nikon zrkadlovkach zapinanie pri spusti pochvalujem. Umoznuje mi to velmi rychlo jednym prstom zapnut fotak a hned potom stlacit spust. Druhou rukou pritom zaroven zoomujem.
OdpovědětKvalita příspěvku:  dobrá(6)  nízká(1)
Re: K tomu vypínání, | od: nephilim (665)  6.2.201714:26
Přesně, nechtěl bych to jinak, ale docela chápu ty, kteří mají z letitého používání kompaktů zafixovaný zvyk zoomovat ukazováčkem na prstenci okolo spouště.
OdpovědětKvalita příspěvku:  dobrá(2)  nízká(0)
Re: K tomu vypínání, | od: blue.sun (273)  7.2.201720:01
Přeučit se mi trvalo asi týden...
OdpovědětKvalita příspěvku:  dobrá(0)  nízká(0)
Re: K tomu vypínání, | od: busy (3315)  7.2.20177:33
Niektore fotoaparaty sa zapinaju packou pri koliesku rezimov alebo posuvnym spinacom niekde nablizku spuste ­- je to rovnako prakticke a zaroven to nezvysuje riziko nechceneho vypnutia fotaku u uzivatela zvyknuteho zoomovat na kompatkoch :)
OdpovědětKvalita příspěvku:  dobrá(0)  nízká(0)
Re: K tomu vypínání, | od: martinX34 (204)  7.2.201712:30
Posuvny spinac pri spusti sa ukazovakom zapina ovela komplikovanejsie ako packa pri spusti. Treba zmenit polohu ruky na gripe a nie je to tak pohotove.
Co sa tyka zapinacej packy kombinovanej s vysuvanim blesku na E­-M10 Mark II, ktora je na lavej strane tak tam mam vzdy pocit, ze si pri zapinani zlomim prst :­-­)
OdpovědětKvalita příspěvku:  dobrá(0)  nízká(0)
Re: K tomu vypínání, | od: Milan Šurkala (5476)  6.2.201714:37
Nerozumím, co je na tomto řešení špatného. Pokud to není tak tvrdé a blbě tvarované jako u NX11, tak tam moc nevýhod nevidím. Přijde mi to lo něco lepší než u kolečka režimů napravo a ještě lepší než u kolečka režimů nalevo.
OdpovědětKvalita příspěvku:  dobrá(1)  nízká(0)
Re: K tomu vypínání, | od: Kabe (786)  6.2.201714:52
a zcela nejblbejsi je dvojkolecko se separatnimi aretacemi nalevo u D7xxx
OdpovědětKvalita příspěvku:  dobrá(0)  nízká(3)
Re: K tomu vypínání, | od: Kabe (786)  6.2.201722:59
Vam se zda to dvojkolecko neblbe?
OdpovědětKvalita příspěvku:  dobrá(0)  nízká(1)
Re: K tomu vypínání, | od: Kabe (786)  7.2.201721:06
Tak mackat disliky umi kazdy chobot, ale prezentovatelny nazor uz kazdy chobot evidentne nema :­)
OdpovědětKvalita příspěvku:  dobrá(0)  nízká(1)
Re: K tomu vypínání, | od: Doom (80)  6.2.201721:01
no ještěže ty zákony netvoříš :)
OdpovědětKvalita příspěvku:  dobrá(2)  nízká(1)
Re: K tomu vypínání, | od: bedo. (275)  7.2.201714:15
Zoomovanie prstencom okolo spúšte je celé zle ­- zoomovať sa má ­(ak už­) prstencom na objektíve! :­) Pre mňa je aparát, ktorý nemá zapínanie okolo spúšte taký nejaký polovičný...
OdpovědětKvalita příspěvku:  dobrá(3)  nízká(1)
Re: K tomu vypínání, | od: busy (3315)  7.2.201714:35
A idealny fotoaparat by bol taky co by ponukol obidva sposoby zoomovania ­- prstencom na objektive a aj packou okolo spuste a kazdy by pouzival to co mu vyhovuje.
Popripade s moznostou predefinovania funkcie packy na spusti ­- ci bude zoomovat alebo vypinat­/zapinat :)
OdpovědětKvalita příspěvku:  dobrá(0)  nízká(0)
Re: K tomu vypínání, | od: blue.sun (273)  7.2.201720:03
Hm, tohle má Olympus XZ­-2 a zoomování prstencem jsem vypnul. Oproti zrcadlovce je ten pohyb nepřirozený, reakce pozdní a nepříjemná. Ten pocit okamžité zpětné vazby chybí.
OdpovědětKvalita příspěvku:  dobrá(0)  nízká(0)
Re: K tomu vypínání, | od: Milan Šurkala (5476)  7.2.201715:13
Tak to je na každém, co mu vyhovuje. U systémů s výměnnými objektivy je zapínání páčkou u spouště normální řešení, naopak u kompaktů se zabudovaným objektivem by mi to nepřišlo jako šťastné řešení.
OdpovědětKvalita příspěvku:  dobrá(1)  nízká(1)
Zajímá Vás tato diskuze? Začněte ji sledovat a když přibude nový komentář, pošleme Vám e-mail.
 
Nový komentář k článku
Pro přidání komentáře se přihlaste vpravo nahoře. Pokud nemáte profil, zaregistrujte se.