Jsou tomu dva týdny, co společnost Apple představila své nové smartphony iPhone 11 Pro a iPhone 11 Pro Max. Ty jsou zajímavé svou trojicí fotoaparátů, které mají proti řešením na Androidu jednu obrovskou výhodu. Zatímco konkurenční fotoaparáty mají různé moduly s jinými snímači různých rozlišení a roztodivně nastavených ohniskových vzdáleností, Apple se snažil celé řešení co nejvíce sjednotit. Všechny moduly tak mají shodně 12MPx rozlišení, obektivy jsou přesně odstupňovány po 2× zoomu, tedy s přepočtenými ohniskovými vzdálenostmi 13 mm, 26 mm a 52 mm. Apple dokonce zapracoval na tom, že jsou všechny tři moduly vzájemně barevně a jasově zkalibrovány, aby přechod mezi nimi nebyl na výsledcích nijak poznat. Vypadá to však, že ne úplně vše je mezi moduly uniformní.

Podle Bena Sandofskyho totiž nejširokoúhlejší modul (s 13mm přepočtenou ohniskovou vzdáleností) nepodporuje záznam do RAW formátu a nemá ani manuální ostření (někteří hovoří o absenci ostření úplně, tedy o fix focusu). Faktem je, že jde o tak širokoúhlý objektiv s tak kratičkou reálnou ohniskovou vzdáleností, že zaostřování asi opravdu ani nebude potřeba. Nemá ani nějak extrémní světelnost, ta činí F2,4. To je sice dobrá hodnota, ale u středního modulu s F1,8 bude zaostřování určitě mnohem více kritické. Ostatně kalkulátory hloubky ostrosti říkají, že by mohl být hyperfokálně zaostřený od nějakých 10-15 cm.
Další zprávou je pak již zmíněný fakt, že z tohoto modulu se údajně nedá dostat snímek v RAW formátu. Spekuluje se, že je to kvůli velkému zkreslení objektivu, ale to se dnes stejně koriguje už v RAWu, takže to nedává moc smysl. Je škoda, že dosavadní recenze iPhonů 11 Pro se těmto věcem hlouběji nevěnovaly a absenci RAWu a manuálního ostření nevyzkoušely v aplikacích třetích stran. Tam je ale možné, že aplikace neaktualizované pro iPhone 11 Pro by to stejně neuměly. Takže uvidíme, jak se nakonec vyvrbí, a zda tyto funkce po aktualizacích přibudou nebo ne.
Zdroj: dpreview.com