Recenze  |  Aktuality  |  Články
Doporučení  |  Diskuze
Fotoškola  |  Seriály
Fotoaparáty  |  Objektivy
Fotomobily  |   Software
Příslušenství  |  Ostatní
Svět hardware  |  TV Freak
Svět mobilně
3.2.2016, Milan Šurkala, aktualita
Po dvou letech od uvedení A6000 se objevuje nový model Sony A6300. Opět přináší nejrychlejší AF systém na světě, nechybí ani 4K videosekvence snímané celým snímačem nebo zpomalené 120p Full HD video.
RiMr (756) | 17.3.201611:15
Toto je ovšem bezva, to mě u a6000 točilo, že to nešlo:
Napájení přes rozhraní USB
Fotoaparát lze napájet pomocí připojení přes rozhraní USB k počítači nebo pomocí mobilní baterie. Šetří se tak baterie fotoaparátu a prodlužuje doba snímání. Stejný způsob můžete využít i k nabíjení baterie po vypnutí fotoaparátu.
Odpovědět0  0
sm.art (354) | 11.2.201620:31
Kym nevyjde supertelezoom pre Sony, jedina mozna kombinacia na 4k wildlife​­/sport​­/akciu vidim GX8+100​­-400, alebo Sony A6300​­/A7r2+70​­-200 2.8 + 2xTC. Kombinacia s A7r2 bude neskutocne draha, ale vdaka vacsiemu telu a IBIS daleko lepsie pouzitelna, nez s krpatym A6300 ​­- kludne mohli dat A6300 do toho tela A7 rady.

Alternativy:

1. GH5 vyjde asi az o rok ​­- predpoklada, ze bude mat 8k video, na rumors sa spekuluje o vacsom snimaci.
2. Na jesen by vsak mohol vyjst EM1 II so 4k videom ​­(a samozrejme IBIS a fazovym ostrenim​­).
3. Potom je tu samozrejme este Nikon D500, ale absentuje mu EVF, ma pomale ostrenie v liveview a to otrasne ovladanie s tlacitkami na lavej strane ma na zrkadlovkach neskutocne vytaca.
4. Druhou jesennou alternativou by mohol byt Canon 5D3, ale skor to vidim tiez az na jar 2017, a navyse sa obavam, ze bude ukladat 4k do nepouzitelneho formatu MJpeg ako 1D X II.
Odpovědět0  0
fibi (12) | 10.2.20167:55
Diskutovaná stabilizace = A6000 mám, stabilizaci nemá a nijak zvlášť mi nechybí. Většinu objektivů mám stabilizovaných, až na CZ24mm, ale tam fotím většinou nějakou akci a čas si držím na 1­/125. Takže je to fuk. Nějaký detail 1­/30 z ruky se udržet dá. Na dlouhá ohniska skoro nefotím, tedy se mi nevyplatí zaplatit za stabilizovaný 70­-200­/F4 a používám A­-mount Tamron 70­-300 s LA­-EA4. Tady by se stabilizace čipu hodila, neb čas 1­/500 už je dost krátký a při cloně 5,6 už musí být opravdu pškné světlo, aby ISO nelezlo zbytečně vysoko. Ale nějak se s tím 3x­-4x­/ročně vyrovnám:­) Ano, pokud by stabilizace byla, přivítal bych jí právě v případě použití A­-mount objektivů s redukcí. Zvážím ­-li ale, že se stabilizací by tělo asi trochu narostlo co do hmotnosti i rozměrů, pak jsem možná raději, že jí nemá.

Rychlejší a citlivější čip ­- to není špatné! Pokud se v praxi ukáže, že je to opravdu znát. Každopádně už A6000 je rychlá. Lepší výkony na vysoké ISO bych rozhodně přivítal. Sledování objektu a pokrytí skoro celé plochy ostřícími body ­- to není špatné! Přemýšlím kolikrát jsem tracking vůbec použil. Skoro vůbec! :­) Tedy ten lepší asi nápodobně:­) Ale lepší čip se určitě hodí!

Rychlý hledáček s vyšším rozlišení ­- to určitě není špatné! To chci. Mám A99 a její hledáček je rozhodně příjemnější než A6000! Žívý náhled při sekvenci 8sn.­/s. ­- to není vůbec špatné.

Hořčíkové tělo s utěsněním ­- to určitě není špatné! To chci.
Možnost přepnutí AF­/MF na těle ­- to určitě není špatné! To chci.

Video 4K ­- to není špatné! Ale nemám 4K TV a ani nikdo v mém okolí jí nemá. Stříhat 4K video s obrovským tokem = co tomu asi řekne můj před 2 roky ­"nabušený­" PC? Myslím, že zůstanu už u tak dost kvalitního XAVC S 50Mbps, přestože se dá očekávat, že resampl z 8K na 4K bude pecka. Každopádně se uvidí, co na to řekne čip. Nejednoukrát jsme se přesvědčili, jak se čipy umějí přehřívat nejen v Xperii i foťácích = hláška aplikace bude ukončena a finýto!! :­( Slow motion ­- to není vůbec špatné! To chci. Kvalitní zpomalené záběry jsou velmi působivé! Vstup mikrofonu a nové profily u videa ­- to není špatné!

Možnost nastavit minimální čas v režimu priority clony, od kdy se bude zvyšovat ISO ­- To není vůbec špatné!!! To chci a potřebuju. To mi na A99 mimořádně chybí!

Tichá závěrka ­- to není špatné!

Možnost fázově ostřit s objektivy A­-mount s redukcí LA­-EA3 by nebylo špatné, pokud by to fungovalo. Ale viděl jsem na YT videa, kde to zkoušeli s A7čkami a Sigmou ART 35 a 50 mm a bylo to pomalé a nespolehlivé. U videa nepoužitelné! :­( Rozhodně s LA­-EA4 to ostří mnohem rychleji a přesněji.

Sečteno a podtrženo ­- A6300 není vůbec špatná. Tu chci!
Odpovědět0  0
RiMr (756) | 10.2.201615:09
To není špatné :­)
Ještě k tomu 4K videu ­- pokud jeden dělá videa ­(i­) pro el. distribuci, tak 4K video nahrané na TyTrubce má tu velkou výhodu, že když si vybereš 2160 linek video i jen na fHD monitoru, tak to 4K video má podstatně vyšší tok než fHD subverze ­(na YouTUbe­) a po přepočtu ­"doma­" v přehrávači ­(prohlížeči­) na fHD vypadá znatelně lépe, než video kde zvolíš fHD. Jen tak pro zajímavost.
Odpovědět0  0
JonSnih (370) | 10.2.201618:09
Stabilizace v těle je neocenitelná věc, když se ti třesou ruce jako mě. Sice málo, ale i tak to kolikrát stačí, abych si máznul fotku při 1­/60.

Na nový A6300 se mi llibí další pokrok v AF. Tohle mi u Olympusu chybí.
Odpovědět0  0
RiMr (756) | 4.2.201617:13
Jsem zvědavý na výdrž a přehřívání. a6000 mám moc rád ale je to na video choulostivá a chlastavá slečinka... buď se brzy přehřeje, nebo dojde šťáva. Nebo obojí.
Pro zajímavost, FZ­-300 po skoro dvou hodinách nepřetržitého natáčení ve 4K, s nepřetržitým provozem wifi ­- stav accu vpravo nahoře. O tom so Sony ani nezdá:
http:­/­/1url.cz­/ntLHp

Cena se mi zdá vzhledem k aktuální cenotvorbě Sony taky docela OK. Ale jestli půjde video natáčet zase v létě jen 10­-15 minut, tak ­"sorryvoleeror­"... :)
Odpovědět0  0
sm.art (354) | 4.2.201619:11
Ja som zvedavy na sum pri slabom svetle na vysokom ISO vo videu v porovnani s apsc rezimom na a7r2.
Odpovědět0  0
Milan Šurkala (6625) | 4.2.201619:14
Uvidíme, každopádně zveřejněné ukázky videa při ISO 1600 vypadají dost slušně.
Odpovědět0  0
CSA (32) | 4.2.20167:28
Více než dvojnásobná cena oproti A6000? Uff... No jelikož jsem A6000 nedávnou pořídil a mám to na focení a ne na video, tak alespoň nemusím litovat, že jsem nepočkal, protože po fotografické stránce tam žádné velké změny nevidím...
Odpovědět0  0
Milan Šurkala (6625) | 4.2.201610:50
Je nutné si uvědomit, že srovnáváte ­"výprodejovou­" cenu se zaváděcí. Ona A6300 bude za dva roky také stát o něco méně než dnes. Já se např. přiznám, že jsem od Sony čekal vyšší zaváděcí cenu a jsem spíše příjemně překvapen ­(tím neříkám, že je nízká, to vůbec, ale na poměry Sony to není takový overkill, jak jsme zvyklí­).
Odpovědět0  0
sm.art (354) | 3.2.201622:39
Uvidime, ci Sony prinesie aj vyssi model s IBIS, dotykovym displejom a vyssim rozlisenim.

Skoda len, ze nie je odolny voci pocasiu. Konecne dali naspat vodovahu a 4k videa vyzeraju s novymi sklami super. Len tie ceny objektivov su brutalne. Radsej by som uvital APSC super tele sklo na prirodu­/sport­/akciu, napr. 100­-400 f4 resp 4­-5.6 a s poriadnou stabilizaciou.
Odpovědět0  0
Milan Šurkala (6625) | 3.2.201622:47
Ale on je odolný vůči počasí, viz poslední odstavec ;­-­) S těmi cenami objektivů souhlasím. Ty levné za moc nestojí a ty lepší jsou šíleně drahé. Papírově o A6300 uvažuji, chci už NX11 něčím nahradit, ale fakt nevím o jediném objektivu, který bych na to mohl dát :­-)
Odpovědět0  0
sm.art (354) | 4.2.20160:02
Ja som pouzival 50 1.8, nahradil ho univerzalnejsim 35 1.8 dufajuc ze k nemu kupim 85 1.4, ale po oznameni tej ceny som skoncil...
Odpovědět0  0
sm.art (354) | 4.2.20160:12
v prvom clanku na dpreview som cital, ze nie je utesneny, tak teraz neviem
Odpovědět0  0
sm.art (354) | 4.2.20167:01
pardon, uz som to nasiel

Inak ten 70­-200 bude mat az 2 ostriace motory na rychlost a presnost.
Odpovědět0  0
Milan Šurkala (6625) | 4.2.201610:47
Ono je více stupňů odolnosti. Začátkem je odolnost vůči vlhkosti ­(moisture­/splash resistant­), tedy tomu nevadí lehká sprška, pak máš odolnost vůči vodě ­(water resistant­), kdy se s tím už můžeš klidně sprchovat a pak máš vodotěsnost ­(waterproof­), kdy to můžeš i ponořit do vody. Sony mívá obvykle ten první stupeň.
Odpovědět0  0
bob222.2 (112) | 4.2.20167:33
Som na tom obdobne. Pôvodne som uvažoval o A7II, ale táto A6300 by mi stačila na všetko. Len jediný použiteľný ­(ako tak­) zoom je asi len 18­-105­/4, inak je to bieda s utrpením.
Bohužiaľ sigma skončila zatiaľ u tých 2,8 pevných skiel ­(aj keď nie sú zlé, ale ­"len­" 2,8­) a tamron tiež nič.
Odpovědět0  0
Milan Šurkala (6625) | 4.2.201610:52
Já přemýšlím o 16­-70­/4 nebo 18­-105­/4, ale ty peníze za to jsou šílené. Když si vezmu, že takový set vyjde na 50­-60 tisíc. O full frame uvažuju také, tam je problém podobný. Dva standardní objektivy a jsem snad na 100 tisících. Když si vezmu, že NX11 mě tehdy se třemi objektivy vyšla ani ne na 16 tisíc...
Odpovědět1  0
Dan7 (3387) | 4.2.201610:29
Co jsem měl zatím možnost vyzkoušet na A6000, tak je možné doporučit Sigmu 30mm ART f2,8 a Sony 50mm f1.8. OSS. Otázka je, jak to bude na A6300.
Sony 16­-50mm na fotky nic moc ­/ video lepší ­- dobrá je velikost. Sigma 19mm ART f­/2.8 trochu smíšené pocity.
Odpovědět0  0
Milan Šurkala (6625) | 4.2.201610:58
No já bych k nějakému běžnému zoomu chtěl i nějaký světelný objektiv s ohniskem cca 35­-45mm po přepočtu ­(u Samsungu mám skvělý 30­/2 pancake­). Sigma by tomu docela odpovídala, ale chtělo by to lepší světelnost než F2,8. Tak uvidíme, nicméně na A6300 se v testu snad pořádně mrknu.
Odpovědět0  0
sm.art (354) | 4.2.201617:52
Milane ­(sorry za tykanie, Ty si zacal prvy­), kup 35mm f1.8 OSS a nemas co riesit ­- rovnako ako 50 mm f1.8 OSS velmi ostre s bleskovym AF, navyse stabilizovane a svetelne. Mal som aj Sigmu 60mm f2.8, ta bola este lepsia ale hucal na nej AF motorcek a nebola stabilizovana.

Pozri napr., co som nacvakal behom 2 hodin s tou 50­-kou: https:­/­/www.youtube.com­/watch?v=URh0cvPHId4


Odpovědět0  0
Milan Šurkala (6625) | 4.2.201618:19
35mm­/1,8 je už jako univerzál pro mě moc dlouhá. Ten 30mm pancake na Samsungu ­(46mm po přepočtu­) je taková ta horní hranice, co mi vyhovuje a občas bych uvítal, aby to bylo kapánek širší. Co jsem testoval desítky různých fotoaparátů, jak jsem zjistil, že nejvíce mi vyhovuje pevných cca 35­-42mm, takže ideálně 23­-28mm na cropovaném snímači. Tak mě napadá, že bych vlastně mohl použít FE 28­/2,0, jenže to je dost velký objektiv :­-­) Stejně mám ale v plánu koupit nový fotoaparát až v příštím roce, tak uvidíme, co se do té doby objeví.

Jo, ta padesátka je solidní, ta fotí pěkně, o té bych i uvažoval.
Odpovědět0  0
Irving (201) | 5.2.20168:53
A m4­/3 nezvazujete? Ja vim, mensi snimac, ale treba ta panasonacka 20­/1,7 je vyborna, mala, a s tou svetelnosti uz to neni od tech f2 na APS­-C tak daleko a podle toho co pisete tak ohnisko uplne idealni. A tela Olympusu jsou vyborna, treba E­-M5 se da koupit velmi levne. Nebo panasonacka G7, pokud chcete i dobre video. A vyber objektivu se skvely, i bazarovych skel je dost.
Odpovědět0  0
Milan Šurkala (6625) | 5.2.201614:18
Jo, ohnisko té dvacítky je naprosto ideální, to je velmi zábavný objektiv s dobrou kvalitou i světelností. Nicméně postupem času mi nějak začal vadit poměr stran 4:3 a hodně jsem si zvykl na 3:2 ­(zahazovat část fotek ze 4:3 se mi moc nechce­). Špičkové APS­-C nabídne přeci jen o něco lepší kvalitu ­(rozlišení, šum i DR­), nicméně nevylučuji to. Možná půjdu do full frame, možná do 4­/3­", možná zůstanu u APS­-C. Zatím těžko říci, ještě si ujasňuju priority. Ono ostatně od doby, co mám RX100, zůstává velký fotoaparát čím dál častěji doma.

Na extrémně malou hloubku ostrosti nejsem vysazený, ale potěší. Poněvadž obvykle upgraduji po dlouhé době, chtěl bych něco, co dlouho vydrží i technologicky, takže třeba 4K video je jedno z toho, co sice nemusí nutně být, ale je dost žádoucí. No zatím ta A6300 se na papíře nejvíce blíží tomu, co bych od fotoaparátu požadoval... jen u těch objektivů zatím nevím.
Odpovědět0  0
JonSnih (370) | 9.2.201620:27
"Nicméně postupem času mi nějak začal vadit poměr stran 4:3 a hodně jsem si zvykl na 3:2 ​­(zahazovat část fotek ze 4:3 se mi moc nechce​­).­"

Milane, neříkej, že všechno co vyfotíš, si také vytiskneš :­-­) Příp. lze tisknout se zachováním poměru stran 4:3 a po okrajích máš ty bílé okraje ­(což ale můžeš odříznout­).

Jinak mě překvapuje, že nezvažuješ třeba Fuji X, když už máš ten Sunsun NX. Ale třeba ti vadí X­-Trans jako mně.
Odpovědět0  0
Milan Šurkala (6625) | 9.2.201620:55
Ne, já netisknu v podstatě vůbec. Nelíbí se mi to při komponování a jak to vypadá ­(i na monitoru­). Jo, jde navolit 3:2, ale hned ztratíš 1,5 megapixelu a trochu úhlu záběru. Není to samozřejmě nepřekonatelný problém, ale už jsem tak nějak zvyklý... Fuji X moc nezvažuju, alespoň teda zatím ne, kvůli videu ­(chtěl bych udělat skok na 4K­).
Odpovědět0  0
Sakini (772) | 4.2.201610:43
Tělo samotné působivé, a cena přiměřená, čekal jsem nad 40 tisíc. Na natáčení s 18­-105 by to bylo super, ale co jinak? Je vidět i z promo videí, že tlačí uživatele do koupě FF skel ­(což je logické, aby se dal ospravedlnit vývoj nových­), což může skončit několikanásobně větším nákladem za optiku, a ještě k tomu to jsou často nešikovná ohniska nepraktická na APS­-C. Takže opět Sony klasika ­- natuněná technika, papírově působivé, ale prakticky je systém jako takový zmatek a chaos.
Odpovědět2  0
cina25 (1) | 4.2.201618:04
Chvíli jsem na podzim přemýšlel čím nahradím Nikon 7100, že bych počkal na nástupce A6000, pak jsem pořídil NX500 protože jsem měl objektivy 20­-50 a 30 f2. K tomu koupím samyang 12 f2 a NX85 1.4 a nemá to chybu. Ještě jsme koupil LCD zvětšovací očnice Genesis CineView Pro a jsem spokojenej!
Odpovědět0  0
Zajímá Vás tato diskuze? Začněte ji sledovat a když přibude nový komentář, pošleme Vám e-mail.
 
Nový komentář k článku
Pro přidání komentáře se přihlaste (vpravo nahoře). Pokud nemáte profil, zaregistrujte se pro využívání dalších funkcí.