Recenze  |  Aktuality  |  Články
Doporučení  |  Diskuze
Fotoškola  |  Seriály
Fotoaparáty  |  Objektivy
Fotomobily  |   Software
Příslušenství  |  Ostatní
Svět hardware  |  TV Freak
Svět mobilně
25.1.2020, Milan Šurkala, aktualita
Zvěsti o novém Sony A7S III se objevují už hodně dlouho. Chvíli se tvrdí, že vůbec nebude, pak naopak, že půjde o přelom. Nyní to vypadá, že už existují prototypy a obvykle spolehlivé zdroje říkají, že letos konečně přijde.
třebaň (358) | 26.1.202018:23
V profi segmentu SONY umí 120fps­/4k nebo 90fps­/6K full frame, výstupy raw, ProRes 4444 a nevím co ještě. 420 8bit už je málo, byť s optimalizovaným SLOG profilem a rozumným datovým tokem 100Mb­/s. Dnes nelze přijít s ničím nižším než 422, 10 bit, 4k...6k­/30...60fps, datový tok videa na úrovni stovek Mb­/s s integrovaným větráčkem by měl eliminovat přehřívání. Osobně bych přivítal i nějakou formu komprimovaného raw videa ideálně s interním nahráváním ­(Proresraw...BRAW...?­) nekomprimovaný raw Canonu 1Dx3 je šílený pokud uvážíme cenu CFexpress karet. SigmaFp nahrává 8bit DNG raw video do interní SSD paměti. Nový quad bayer senzor vypadá mnohoslibně ale co z toho všeho SONY namíchá? Potěšil mě anamorfní objektiv Sirui 50­/1,8 který na apsc­/super35 senzoru renderuje skutečně oku lahodící videa což by ve spojení s avizovanou ­"uber­" Fuji TX4 ­(údajně 10 bit 6k­/60fp­) mohlo představovat pro Sony a spol. ­"menší­" výzvu. Inu letos se máme na co těšit!
Odpovědět0  0
Choakinek (4686) | 26.1.20203:47
8K video tam být ani nemohlo, protože lze silně pochybovat, že by novou verzi A7S vybavili cca 32 Mpx snímačem.

Ze stejného důvodu to tedy pravděpodobně nebude příliš konkurovat v článku zmíněné DSLR od Canonu, neboť rozlišení snímače neposkytne ani dostatečné rozlišení pro 5,5K video. Pokud ovšem zůstanou u snímače s 12 Mpx. Také ovšem může rozlišení trochu povyskočit ­(podle tradice, čas od času :­-D­) řekněme na 16 Mpx, což by zhruba dalo to 5,5K video.
Odpovědět3  0
Ozzelot (294) | 26.1.202016:06
quadbayer by dal 12­/48 Mpix, co ten?
Odpovědět0  0
busy (4706) | 27.1.20207:20
Jaj, nestraste, ja som rad ze aspon niekto nechava tak pekne nizke rozlisenie a nenecha sa strhavat tym nestastnym trendom megapixelovej vojny. Navysovanie megapixelov by v pripade A7S bolo uplne proti jej filozofii. Komu je 12 MPix malo, ma kopec inych moznosti ­- je tu predsa A7 a A7R.
Odpovědět0  0
Ozzelot (294) | 27.1.202016:15
ale on může mít reálně 12Mpix, čtyři sousedící buňky se umějí sloučit i pro RAW. Tyhle snímače ­(s jiným rozlišením­) už jsou nějakou dobu venku a podle všeho to funguje...
Odpovědět0  0
busy (4706) | 28.1.20207:43
Ano, sice to funguje, ale obecne plati, ze jeden velky pixel ma nizsi sum a vyssi dynamicky rozsah, nez styri male pixely, ktore sa spriemeruju. Preto nevidim moc zmysel v takomto ­(zbytocnom­) sekani pixelov na mensie v ramci tej istej farby. To zdanlive navysenie rozlisenia za to fakt nestoji.

Jediny zmysel to ma len v tom aby sa marketaci mohli pochvalit ­- aha, ako vela megapixelov to ma a laicka verejnost po tom pojde ako slepica po flusu.

Este by sa mozno dalo uvazovat o HDR fotkach kde by polovica pixelov exponovala na svetla a druha polovica na tiene, ale v tomto pripade mi pride lepsie vyuzit bud dve po sebe iduce expozcie ­(pre nie prilis dynamicke sceny­) alebo potom techologia ktoru kedysi pouzivalo Fuji, kde boli vecsie a citlivejsie S­-pixely a mensie a menej citlive R­-pixely a HDR expozicia vznikla s tym istym expozicnym casom pre tiene aj svetla, co umoznilo fotit aj dynamicke sceny bez akychkolvek HDR pohybovych artefaktov.
Odpovědět0  0
Milan Šurkala (6625) | 28.1.202010:04
Dvě po sobě jdoucí expozice jsou spíše horší ­(musíš řešit časový rozdíl a pohyb, což u jediné expozice nemusíš­). Není mi jasné, v čem se tak zásadně liší řešení Fuji a Sony ohledně HDR. Vždyť i tam jeden pixel řeší přeexpozici a druhý podexpozici díky jiné citlivosti.
Odpovědět0  0
busy (4706) | 28.1.202010:26
Pisem ze dve po sebe iduce expozicie pre nie prilis dynamicke sceny.

Riesenie Fuji sa lisi v tom, ze tam su citlivejsie S pixely fyzicky vecsie, a tym padom daju pri vyssom ISO rovnako kvality obraz ako mensie R pixely pri nizsom ISO a celkova kvalita vsetkych dat je lepsie vyvazena. Kdezto pri dvoch rovnakych pixeloch bud bude cast pixelov pracovat na vyssom ISO ­(menej kvalitne data­) alebo musi exponovat dlhsi cas ­(riziko artefaktov pri dynamickej scene­).
Odpovědět0  0
Milan Šurkala (6625) | 28.1.202011:12
Ale vždyť u Sony máš těch pixelů zase více, tedy můžeš sloučit jejich obraz a tím pádem šum potlačit. Můžeš si tam dělat, co chceš. Fuji má 2 pixely, jeden velký, jeden malý, u Sony máš 4 malé. Ale vždyť ti přeci nikdo nebrání vzít třeba tři ty malé pixely a simulovat tím ten jeden velký s velkou citlivostí, plochu budou mít podobnou jako velký u Fuji a ztráta kvůli tomu, že jde o tři malé sloučené a zprůměrované pixely ­(proti jednomu velkému víceméně téže plochy­), nebude až tak velká. Může slučovat 3+1, 2+2, podle toho, jak si ten čip navrhneš. Sloučením pixelů potlačíš ten šum daný malou plochou jednotlivých malých pixelů. Jasně, nebude to totéž, ale řešíš tu možná tak procenta, ale tváříš se, jako by ten čip měl kvůli tomu šumět snad stokrát více.
Odpovědět0  0
Zajímá Vás tato diskuze? Začněte ji sledovat a když přibude nový komentář, pošleme Vám e-mail.
 
Nový komentář k článku
Pro přidání komentáře se přihlaste (vpravo nahoře). Pokud nemáte profil, zaregistrujte se pro využívání dalších funkcí.