Recenze  |  Aktuality  |  Články
Doporučení  |  Diskuze
Fotoaparáty
Fotomobily
Objektivy
Software
Tipy a triky
Tiskárny
Příslušenství
Ostatní
O nás  |  Napište nám
Facebook  |  Twitter
Svět hardware  |  TV Freak
Svět mobilně  |  Svět audia

Sony dle BCN vévodí japonskému trhu, OM System jde dolů

, , aktualita
Sony dle BCN vévodí japonskému trhu, OM System jde dolů
BCNranking zveřejnilo data prodejů fotografické techniky za září na japonském trhu. Ten může být dost odlišný od nás, nicméně i tak je zajímavé se podívat, jak se vede jednotlivým značkám v zemi vycházejícího slunce.
Sony dle BCN vévodí japonskému trhu, OM System jde dolů
BCNranking v Japonsku získává data od zhruba 40 % obchodníků, a tak už dává alespoň trochu náhled (byť ne úplně přesný) na to, jaké je zastoupení jednotlivých značek. Nás budou zajímat především fotoaparáty. Poslední dobou se v Japonsku daří zejména Sony, které jasně vítězí s cca 42 %. Na první pozici je téměř neustále, nicméně např. v červenci byl lepší Canon. Ten se nyní s cca 26 % musí spokojit s druhou pozicí.
 
Sony ZV-E10
 
Třetí místo bere Fujifilm, který poslední dva měsíce mírně roste a je asi na 7 %. Naopak radost moc nemají u OM System (bývalý Olympus), který se ze srpnových téměř 10 % propadl už pod 5 %. Nikon nebo Panasonic v tabulce vůbec nejsou, nicméně u Panasonicu víme alespoň to, že jde minimálně o 2,1 % (tolik má Lumix GF10/GX800).
 
Nejprodávanějším fotoaparátem je s velkým náskokem vlogovací novinka Sony ZV-E10. Ta si odnesla 19,8 % trhu. Druhé Sony A6400 bere 10,3 % a třetí místo dostal Canon EOS Kiss M2 (EOS M50 Mark II) s 9,4 %, tedy opět fotoaparát pro vloggery. Těm se zde daří obecně.