Recenze  |  Aktuality  |  Články
Doporučení  |  Diskuze
Fotoškola  |  Seriály
Fotoaparáty  |  Objektivy
Fotomobily  |   Software
Příslušenství  |  Ostatní
Svět hardware  |  TV Freak
Svět mobilně

Sony dle BCN vévodí japonskému trhu, OM System jde dolů

2.11.2021, Milan Šurkala, aktualita
BCNranking zveřejnilo data prodejů fotografické techniky za září na japonském trhu. Ten může být dost odlišný od nás, nicméně i tak je zajímavé se podívat, jak se vede jednotlivým značkám v zemi vycházejícího slunce.
BCNranking v Japonsku získává data od zhruba 40 % obchodníků, a tak už dává alespoň trochu náhled (byť ne úplně přesný) na to, jaké je zastoupení jednotlivých značek. Nás budou zajímat především fotoaparáty. Poslední dobou se v Japonsku daří zejména Sony, které jasně vítězí s cca 42 %. Na první pozici je téměř neustále, nicméně např. v červenci byl lepší Canon. Ten se nyní s cca 26 % musí spokojit s druhou pozicí.
 
Sony ZV-E10
 
Třetí místo bere Fujifilm, který poslední dva měsíce mírně roste a je asi na 7 %. Naopak radost moc nemají u OM System (bývalý Olympus), který se ze srpnových téměř 10 % propadl už pod 5 %. Nikon nebo Panasonic v tabulce vůbec nejsou, nicméně u Panasonicu víme alespoň to, že jde minimálně o 2,1 % (tolik má Lumix GF10/GX800).
 
Nejprodávanějším fotoaparátem je s velkým náskokem vlogovací novinka Sony ZV-E10. Ta si odnesla 19,8 % trhu. Druhé Sony A6400 bere 10,3 % a třetí místo dostal Canon EOS Kiss M2 (EOS M50 Mark II) s 9,4 %, tedy opět fotoaparát pro vloggery. Těm se zde daří obecně.
 


Autor: Milan Šurkala
Vystudoval doktorský program v oboru informatiky a programování se zaměřením na počítačovou grafiku. Nepřehlédněte jeho seriál Fotíme s Koalou o základech fotografování.