BCNranking v Japonsku získává data od zhruba 40 % obchodníků, a tak už dává alespoň trochu náhled (byť ne úplně přesný) na to, jaké je zastoupení jednotlivých značek. Nás budou zajímat především fotoaparáty. Poslední dobou se v Japonsku daří zejména Sony, které jasně vítězí s cca 42 %. Na první pozici je téměř neustále, nicméně např. v červenci byl lepší Canon. Ten se nyní s cca 26 % musí spokojit s druhou pozicí.

Třetí místo bere Fujifilm, který poslední dva měsíce mírně roste a je asi na 7 %. Naopak radost moc nemají u OM System (bývalý Olympus), který se ze srpnových téměř 10 % propadl už pod 5 %. Nikon nebo Panasonic v tabulce vůbec nejsou, nicméně u Panasonicu víme alespoň to, že jde minimálně o 2,1 % (tolik má Lumix GF10/GX800).
Nejprodávanějším fotoaparátem je s velkým náskokem vlogovací novinka Sony ZV-E10. Ta si odnesla 19,8 % trhu. Druhé Sony A6400 bere 10,3 % a třetí místo dostal Canon EOS Kiss M2 (EOS M50 Mark II) s 9,4 %, tedy opět fotoaparát pro vloggery. Těm se zde daří obecně.
Zdroj: bcnretail.com