26.2.2019, Milan Šurkala, aktualita

Toshiba uvádí na trh novou generaci paměťových karet microSDHC a microSDXC Exceria M303E. Ty mají přinést přenosovou rychlost až 98 MB/s a výrobce slibuje také vysokou odolnost nejen pro bezpečnostní kamery.

reklama
5letá záruka | od: Choakinek (2256)  27.2.20190:10
"... nicméně Toshiba dává na karty 2letou záruku...­"

To je rozhodně dobrý krok. Lepší, než lákat lidi na 5letou záruku, od které se poté prodejce distancuje.

Přesně to se mi stalo, když mi po zhruba 4 letech odešla paměťová karta Toshiba ve smartphonu.

Prodejce CZC.CZ, opakuji CZC.CZ, se od 5leté záruky distancoval.

Tímto vyjádřením CZC.CZ jsem zároveň navždy skončil jako zákazník CZC.CZ.
OdpovědětKvalita příspěvku:  dobrá(0)  nízká(0)
Re: 5letá záruka | od: Fotoartin (371)  27.2.20190:23
Nerozumim. A CZC ti pětiletou záruku na tu kartu někdy poskytnul?
OdpovědětKvalita příspěvku:  dobrá(0)  nízká(0)
Re: 5letá záruka | od: Choakinek (2256)  27.2.20192:10
To je právě ten problém. Podle českého stupidního práva nikoliv. Podle českého stupidního práva nestačí, když ji výrobce prezentuje na obalu výrobku a zároveň výrobce ukládá povinnost prodejci záruku řešit. Stupidní české právo se nezabývá myšlenkou, že když se prodejce rozhodne nabízet zboží výrobce, že by měl automaticky přistoupit na jeho podmínky. Dále prodejce 5letou záruku prezentoval na své webové stránce, ale později její obsah upravil.

Čímž prodejce splnil podmínky českého stupidního práva, nicméně selhal zcela morálně. A to mi stačí k tomu, abych se s ním nadobro rozloučil.
OdpovědětKvalita příspěvku:  dobrá(1)  nízká(0)
Re: 5letá záruka | od: Fotoartin (371)  27.2.20195:00
Njn tak ale jsme v česku, tak tu platí naše normy. Navíc teda je to takto obvyklé ne? Megapixel třeba taky nabízí objektivy Tamron s tím, že mají tuším pětiletou záruku a přitom sami poskytují jen dvouletou. Ale sdělí to teda na rovinu pokud se zeptáš a dá se to tuším i někde dočíst. Morálka? Ty jsi srandista. Nic takového nikdy reálně neexistovalo.
OdpovědětKvalita příspěvku:  dobrá(0)  nízká(0)
Re: 5letá záruka | od: Choakinek (2256)  27.2.201923:52
Zákony, nezákony... jednou poutám na svém webu zákazníka na 5letou záruku, tak ho pak nepošlu někam, když dojde na lámání chleba ;­-­).

Morálka není nic, co se vznáší ve vzduchu. Je to lidská vlastnost. O nějakém člověku ­(popř. subjektu­) lze buď říci, že se morálně chová nebo se morálně nechová.

Samozřejmě že jsou lidé, popř. subjekty, kteří se morálně chovají. Je dost dobře možné, že lidská civilizace, resp. nějaký její vývoj v čase, s těmito lidmi ­(subjekty­) přímo souvisí. Bez nich bychom možná ­"zamrzli­" někde v době kamenné.
OdpovědětKvalita příspěvku:  dobrá(0)  nízká(0)
Re: 5letá záruka | od: Fotoartin (371)  28.2.20192:51
Choakinku, ty jsi číslo teda!
V prvním odstavci napíšeš ­"zákony nezákony­" a v dalších pak tvrdíš, že morálka je lidská vlastnost, že se nevznáší ve vzduchu. Takže nectít zákony nemusí být nemorální?
Morálka fakt není lidská vlastnost. Reálně je to a vždy byl pouze nástroj k udržení poslušnosti skupin populace. jak jistě víš, ti mocnější se vždy morálkou pouze oháněli, ale sami její zásady nectili. Dnes se to změnilo a nectí to skoro nikdo, za to skoro všichni se tím rádi ohánějí.
Z doby kamenné nás dostalo přesně to, co nás dostalo od nižších primátů do doby kamenné. tedy rozvoj řeči, potažmo pak schopnost detailnějšího uvědomění si sama sebe, svého okolí.
Jinak opravdu nevím, co přesně měli na webu a nemám se jich nejmenší důvod zastávat. Nicméně jako podstatné vidím to, co jste spolu uzavřeli za smlouvu či dohodu. Takže fakt si neumím udělat obrázek jestli je chyba na straně jejich nebo tvé.
Není to tak dávno, jak jste tady svorně obhajovali Fuji a jejich marketingový tah s 4k videem 15FPS to tuším bylo a zdůvodnění bylo přeci, že takhle nehezky se chovají všichni. A ano je tomu tak, všichni nám lžou a my zase lžeme jiným, pokud vidíme možný profit. Mnozí z nás lžou i sami sobě jen aby si nemuseli přiznat realitu. A je to podle mne tím, že morálka co? No ... :)
OdpovědětKvalita příspěvku:  dobrá(0)  nízká(0)
Re: 5letá záruka | od: Choakinek (2256)  2.3.20191:29
"Takže nectít zákony nemusí být nemorální?­"

Samozřejmě, že nemusí. Uvedený kontext to jasně naznačuje. Ten zákon naznačuje povinnosti, jaké je nutné splnit a k nim rozhodně nepatří neuznání záruční doby. Tj. pokud by ji uznali, nikdo by je z porušení zákona vinit nemohl. Dalším argumentem mohou být režimy jako byl např. nacismus či komunismus. Měli bychom se snad shodnout na tom, že to byly zrůdné režimy opřené o zrůdné zákony. Takže pokud je někdo na chlup dodržoval, tak se naopak s největší pravděpodobností choval nemorálně.

"Z doby kamenné nás dostalo přesně to, co nás dostalo od nižších primátů do doby kamenné. tedy rozvoj řeči, potažmo pak schopnost detailnějšího uvědomění si sama sebe, svého okolí.­"

Trochu málo např. pro vznik sofistikovaných vynálezů, nemyslíš?

Jak jsem psal ­- poutali na 5letou záruku. To stačí k tomu, abych je označil za nemorální, pokud poutají na něco, co později zamítnou ­(bez dalšího jiného důvodu­).

Pokud jsem psal ­"všichni­", určitě jsem myslel jen všichni současní výrobci fotoaparátů. Všichni určitě nelžou. Dokonce ani všichni výrobci ­(čehokoliv­) ne.
OdpovědětKvalita příspěvku:  dobrá(0)  nízká(0)
Re: 5letá záruka | od: Fotoartin (371)  2.3.20192:30
A já myslel, že morálka je něco, co souvisí s konkrétní společností. A teď mi přijde, že morálka je to, co vyhovuje ­"mi nyní a zde­" ...no to se dalo čekat a i proto tvrdím, že morálka je jen prázdné slovo, nástroj alibistů, pokrytců a zejména těch, co chtějí manipulovat jiné.
Nacismus či komunismus byly stejně zrůdné jako to, v čem žijeme my. Jak v čem samozřejmě. Například Hitlerovy zákony týkající se chovíní ke zvířatům jsou něčím, co dost předběhlo dobu. Rozhodně bychom se tím mohli inspirovat. Jsme v tomhle ohledu asi ­"sto let za Hitlerem­"

Trochu málo např. pro vznik sofistikovaných vynálezů, nemyslíš?
-­-­-­-­-­-­-­-­-­-­-­-­-­-
Jsou tam i nějaké další předpoklady jako třeba život ve skupinách, ale to je pouze předpoklad. Tajže jinak opravdu ne, nemyslím si, že by to bylo málo.
Naopak je to takřka jediná ­"věc­", díky které jsme se výrazněji odlišili od zvířat. Schopnost komunikovat na vyšší, přesnější urovni, uchovávat více informací, sdílet je, rozvíjet je­-to vše díky rozvoji řeči. Mmch jaké sofistikované výsledky máš na mysli?

Poutali na pětiletou záruku? To mi přijde, jako bych chtěl reklamovat Vizír, že mi mé zažloutlé trenýrky nevypral do běla. Tak snad nejsme děti a víme, co je zde pro koho závazné. Pokud mi přijde jednoznačné, žejsem v právu a jsem schopen to prokázat, mám možnost se obrátit na patřičná místa. Dokonce se na ně mohu obrátit i s tím, že jednání těch, co mi ublížili je v rozporu s dobrými mravy. A jinak tady asi těžko můžeme posoudit, jestli jsou oni takoví zlí bastardi, když jediné, co máme k dispozici jsou tvá tvrzení, z kterých ještě navíc ani jednoznačně nevyplývá, jestli se ti zloduši něčeho dopustili.

Od Megapixelu by sis třeba ještě něco někdy koupil? Když tam je evidentní, že matou lidi dnes a denně třeba už jen tím, že je lákají na informace, které nejsou pravdivé? Třeba že má foťák více megapixelů než má, že má objektiv závit na menší filtry než ve skutečnosti má, že je lehčí než reálně je atd. ? Dokonce se aktivně brání opravě takových zavádějících informací a ajtivně mažou příspěvky, která na tyto jejich lži upozorňují. To jsou lotři co?
OdpovědětKvalita příspěvku:  dobrá(0)  nízká(0)
Re: 5letá záruka | od: Choakinek (2256)  3.3.201916:12
... A teď mi přijde, že morálka je to, co vyhovuje ­­"mi nyní a zde­­" ...

To ne. Pěkně je to uvedené ve slovníku cizích slov na abz.cz:

Morálka ­- souhrn mravních zásad a mravnost ­- kvalita jednotlivce, který se v mravním posuzování a jednání orientuje k dobru a může proto rozlišovat dobro a zlo.

A tím je vysvětleno přesně to, co jsem tu doteď psal. Jednak že morálku lze stavět nad zákony ­- viz třeba zákony z nacismu, ale zase na druhou stranu je téměř jisté, že se mravní zásady podílely na vytváření zákonů, které nějak uspořádaly společnost, což ve výsledku vedlo např. k realizaci různých vynálezů ­- např. ke vzniku procesoru. Čili jsem chtěl ve svém předchozím příspěvku na konkrétní věci vyvrátit právě tvoje tvrzení, že morálka neexistuje. Je naopak úplně nesmyslné domnívat se, že by neexistovala.

Netvrdil jsem, že jiné společnosti nelákají na nesmysly. V diskuzi jsem jen uvedl jeden případ z mého života, který souvisel s článkem, nic víc.

Z Megapixelu jsem kupoval někdy dávno max. nějakou ­(foto­) drobnost. Nicméně zvažuji založit si účet ve fotogalerii Megapixelu, mají ji docela pěkně udělanou. Je­-li ovšem pravda, co píšeš, tak je takové jednání Megapixelu pochopitelně velmi špatné.
OdpovědětKvalita příspěvku:  dobrá(0)  nízká(0)
Re: 5letá záruka | od: Fotoartin (371)  4.3.20191:53
"Morálka ​­- souhrn mravních zásad a mravnost ​­- kvalita jednotlivce, který se v mravním posuzování a jednání orientuje
k dobru a může proto rozlišovat dobro a zlo. ­"

To mi jako dobra definice neprijde ani trochu.
Dobré mravy ma clovek v pripadech, kdy se mu jevi pravdepodobne, ze z takoveho chovani bude nejak profitovat..jakkoliv profitovat treba tak, ze nebude zbytecne riskovat sankce systemu, ze si nebude vycitat, ze udelal neco, co ma uz z detsvi vsugerovano, ze je spatne nebo treba ze bude profitovat jen dobrym pocitem, ze nekomu pomohl. nemusi to byt vzdy butne majetkovy profit. Tohle myslim zcela prirozene chovani mame od zvirat a je to to, co v dusledku umoznuje preziti druhu.
Dobro a zlo je fajn do pohadekm v realu to nefunguje. Co je pro jednoho dobro, je pro jineho zlo.
Ty to vidis jinak a asi se v tom neshodneme, je to moc zasadni otazka dost formujici pohled na zivot jednotlivce, takze moc neverim, ze bychom se zde mohli takhle pismenkama premluvit, ze ma pravda je lepsi nezta tva ci naopak :­)
No a ten Megapixel ... pravda to samozrejme je... ta moje ... oni by ti k tomu urcite rekli, ze to tak vubec neni, ze obcas tam maji nejaky preklep, ze to nejde zvladnout mit tolik info bez chyby, ale ze delaji vzdy hned vse pro napravu. Proste maji svou pravdu a ja svou s tou jejich neslucitelnou.
Pokud te zajima konkretni priklad, ze na t kaslou, tak je treba zde:
https:­/­/www.megapixel.cz­/dalsi­-novinky­-letosniho­-roku­-panasonic­-lumix­-tz95­-a­-fz1000­-verze­-ii
skoro dva tydny stary clanek, uvadeji vyssi pocet MPX nez je realita, tedy ja to beru jako snahu podvest lidi, kteri na megapixely ­"slysi­".
Skoro deset dni jim tam visi jedno upozorneni, ze tam maji chybu­-kaslou na to.
A protoze me prispevky mazou stale, tak za tu dobu uz stacily me upozorneni na chybu v clanku vymazat nejmene tricetkrat, realne cislo, nekecam, ale uvest veci do poradku , to ne :­) Je to jeden priklad z mnoha.
OdpovědětKvalita příspěvku:  dobrá(0)  nízká(0)
Re: 5letá záruka | od: busy (3299)  27.2.20198:43
Ked nieco kupim cez internet a pokazi sa to, kaslem na eshop a idem rovno do autorizovaneho servisu daneho vyrobcu. Tam je vecsia pravdepodobnost, ze sa budu riadit podla smernic vyrobcu, nez podla nasich pravnych predpisov. Napriklad s Panasonicom mam v tomto smere velmi dobre skusenosti, a tiez aj autorizovany servis LG mi vyriesil zarucnu reklamaciu k mojej spokojnosti.
OdpovědětKvalita příspěvku:  dobrá(0)  nízká(0)
Re: 5letá záruka | od: Choakinek (2256)  27.2.201923:58
No, jenomže v ČR Toshiba nic takového nemá. Jestli ano, tak jsem to na jejich webu nenašel. Naopak jsem tam našel informaci, že by prodlouženou záruku měl řešit prodejce.
OdpovědětKvalita příspěvku:  dobrá(0)  nízká(0)
Re: 5letá záruka | od: Milan Šurkala (5453)  27.2.20199:17
No, ale CZC tu 5letou záruku nemusel poskytovat sám od sebe ­(nevím, co bylo napsáno na faktuře­), Toshiba ano. Navíc mnohdy je prodloužená záruka podmíněna např. registrací na stránkách výrobce­/dovozce ­(mám pocit, že to tak má Tamron­). Takže když se od ní CZC distancoval, není to až tak divné. Každopádně by byla slušnost přistoupit na to, že to CZC vezme a tu záruku si s Toshibou přesto pořeší. Nicméně to samé jsi mohl udělat ty ­(dneska se už záruky přes prodejce neřeší, skoro všechny značky mají přímo servisní centra, kde jen napíšeš a oni si sami zavolají kurýra až k tobě domů, odvezou ti to zdarma a přivezou i nový kus­).
OdpovědětKvalita příspěvku:  dobrá(0)  nízká(0)
Re: 5letá záruka | od: zolo_sk (115)  27.2.201912:09
"... skoro všechny značky mají přímo servisní centra, kde jen napíšeš ...­" Vy žijete na inej planéte?
OdpovědětKvalita příspěvku:  dobrá(0)  nízká(0)
Re: 5letá záruka | od: Cejpatka (273)  27.2.201912:33
No, jak který servis. Někdy a někde to tak opravdu funguje. Jindy je ale zase lepší řešit reklamaci jen přes prodejce. Např. servis neměl skladem náhr.díl a až byl, ozvali se, kurýr přístroj druhý den vyzvedl a za pět dnů bylo hotovo. Na druhou stranu, zřejmě opravou byla zapříčiněna jiná vada a ne jedna, reklamováno znovu, už přes prodejce, něco sice opraveno, jiné zase ne... a dopadlo to tak servis nedodržel 30­-ti denní lhůtu na vyřízení reklamace, což vedlo k nároku na odstoupení od kupní smlouvy.
OdpovědětKvalita příspěvku:  dobrá(0)  nízká(0)
Re: 5letá záruka | od: Milan Šurkala (5453)  27.2.201912:44
V ČR? Spousta značek má servisní středisko, ať už vlastní nebo přes servisního partnera, které se postará o reklamaci, aniž by to muselo jít přes prodejce ­(např. Alza má velmi dlouhý seznam servisů pro většinu značek, abys je s nějakou reklamací neobtěžovat a řešil to přímo s dovozcem­). A v mnoha případech se postarají i o odvoz.
OdpovědětKvalita příspěvku:  dobrá(0)  nízká(0)
Re: 5letá záruka | od: Milan Šurkala (5453)  27.2.201912:56
Tak jsem udělal menší průzkum a odvoz servisem asi nebude až taková samozřejmost, jak se mi zdála, za což se omlouvám ­(osobně, když jsem v minulosti něco reklamoval, vždycky byla možnost vyzvednutí, ale asi jsem jen měl štěstí na značky­). Nicméně to, že většina značek má servisní středisko pro přímou reklamaci bez participace prodejce, za tím si stojím.
OdpovědětKvalita příspěvku:  dobrá(0)  nízká(0)
Re: 5letá záruka | od: zolo_sk (115)  27.2.201915:27
Ďakujem za korekciu s tým odvozom. Sú samozrejme také značky, ale nie je to úplne bežné. Často sa to vidí pri PC ako NBD. A ďakujem za korekciu s tými strediskami. Pôvodne ste písali, ­"skoro všetci­", teraz už len väčšina. Takže z pôvodných dajme tomu skoro všetci ­(95­-99%­), ste to skorigovali na väčšinu ­(čiže viacej ako 50%, čo môže vyť aj 55%, ale už rozhodne nie 95­-99%­). :­-)
OdpovědětKvalita příspěvku:  dobrá(0)  nízká(0)
Re: 5letá záruka | od: Choakinek (2256)  28.2.20190:16
Co je napsáno na faktuře je k ničemu. Já jsem si myslím vyzvedl kartu osobně, takže v mém případě jsem se dopustil chyby, že jsem si fakturu neprostudoval, ale co když si někdo objednávku nechá poslat? Tak v podstatě uvidí fakturu, až když mu zboží přijde a balík rozbalí.

Na to tedy kupodivu české právo myslí a přednost před informací na faktuře má to, co je uvedené na webu. Proto rozhodně doporučuji zaznamenat původní obsah stránky e­-shopu s výrobkem ­(protože e­-shop může kdykoliv stránku změnit­). To jsem samozřejmě neudělal, neboť jsem to tehdy neřešil. Již jsem poučen ;­-­).
OdpovědětKvalita příspěvku:  dobrá(0)  nízká(0)
Re: 5letá záruka | od: Fotoartin (371)  28.2.20192:56
To bys ten zaznamenaný obsah stránky ale musel nechat ověřit. Jinak se ti dost pravděpodobně stane, že tím u případného soudu nic neprokážeš. nicméně zboží, které ti přijde balíkem z eshopu, přeci můžeš vrátit a dokonce si můžeš nechat na památku obal :)
OdpovědětKvalita příspěvku:  dobrá(0)  nízká(0)
Zajímá Vás tato diskuze? Začněte ji sledovat a když přibude nový komentář, pošleme Vám e-mail.
reklama
 
Nový komentář k článku
Pro přidání komentáře se přihlaste vpravo nahoře. Pokud nemáte profil, zaregistrujte se.