Recenze  |  Aktuality  |  Články
Doporučení  |  Diskuze
Fotoškola  |  Seriály
Fotoaparáty  |  Objektivy
Fotomobily  |   Software
Příslušenství  |  Ostatní
Svět hardware  |  TV Freak
Svět mobilně
18.7.2012, Milan Šurkala, aktualita
Zázraky se dějí, alespoň z dílen Panasonicu. Jeho nový ultrazoom Lumix FZ200 přináší přesně to, o čem jsme snili. Jeho 24× ultrazoom má v celém ohniskovém rozsahu konstantní světelnost F2,8! Nový 12MPx MOS čip dále slibuje nevšední věci.
busy (4706) | 20.7.201514:24
Tak sme sa po 3 rokoch neocakavane dockali nastupcu ­- a tymto nastupcom je FZ300. Ale vylepsenia su ­(zda sa­) zial iba kozmetickeho charakteru, vsetky dolezite zakladne parametre objektivu a cipu zostali nezmenene.

PS: FZ1000, povodne povazovany za nastupcu FZ200, sa tymto padom odsuva na vedlajsiu kolaj, resp. do inej ­(vyssej­) kategorie profi ultrazoomov a Panasonic pokracuje vo svojej obvyklej linii highend ultrazoomov s cipom 1­/2.3­".
Odpovědět0  0
Fantom12 | 5.11.201219:27
Dobrý den, chtěl jsem se zeptat, zda bude na FZ200 recenze?
Už 2 měsíce chodím denně na tyto stránky a pořád nic.
Myslím, že recenze FZ200 by zajímala o dost víc lidí než články fotíme s mobilem.
Odpovědět0  0
busy (4706) | 5.11.201220:25
Ja mam FZ200, ak by som mohol niecim konkretnym pomoct, kludne sa opytaj...
Odpovědět0  0
Peťo | 12.11.201212:53
Mohol by si prosím nacvakať krajinku na najkratšom a najdlhšom ohnisku a fotky pôvodnej veľkosti niekde zavesiť spolu s efix? Ďakujem
Odpovědět0  0
Čéče | 25.11.201220:57
Reaguje displej v manuálnom režime na zmenu nastavenia expozície ? Alebo aspoň po zaostrení ?
Napr. u modelu Nikon P510 nereaguje absolutne, čím je manuál úplne nepoužiteľný.
Odpovědět0  0
GeXeS | 19.6.201318:22
Reaguje; podobně jako minulé DMC ukáže podsvětlení­/přesvětlení při namáčknutí spouště. Graficky sice ukazatel není tak praktický jako u FZ7 nebo FZ28, ale ukazuje. Samotné posouvání hodnot u manuálu hodnotím u modelů s joystickem taky líp; FZ200 má kolečko s nepříjemným chodem.
Odpovědět0  0
Milan Šurkala (6625) | 5.11.201220:41
Jak jsem už říkal několikrát, dokud se fotoaparát neoctne v redakci, těžko odhadnout, kdy bude recenze :­-(
Odpovědět0  0
Lad75 | 27.10.201215:43
Pánové jak je to s rychlostí ostření a celkovou kvalitou snímků v porovnání např. se zrcadlovkou Nikon D90 a základním objektivem, kterou jsem měl na chvíli k dispozici a snímky byly parádní. Chci si udělat nějakou představu, jsem úplný laik. Díky za radu
Odpovědět0  0
bat1 | 27.10.201216:22
Je otázka, co považovat za záklaďák k D90, pokud to bude 16­-85, bude to nebe a dudy :­) Ale ani 18­-55 či 18­-105 na tom nejsou zle za tu cenu.
Za dobrého světla to při správném použití FZ200 nebude až tak dramatický rozdíl, ale u náročnějších scén bude ten rozdíl značný, ať už z hlediska fyzikálních limitů daných velikostí čipu nebo vlastní rychlostí přístroje.
Záleží na tom jestli chce člověk vše v jednom a smíří se s tím, že bude často narážet na limity přístroje, nebo půjde do univerzálního těla a smíří se s nutností dokoupit v budoucnu další skla.
Odpovědět0  0
Lad75 | 27.10.201220:05
Díky, už je mně to jasnější, nejlepší by bylo mít oba:­-­). Líbí se mi na FZ200 hlavně ten zoom při té světelnosti a malé rozměry, chtěl bych fotit v lese ptáčky zpěváčky, takže zoom je důležitej. Ale zase rychlost ostření na zrcadlovce je paráda­(fotil jsem hyperaktivní malou­)...
Odpovědět0  0
Iudex (1059) | 28.9.20128:56
Mám pocit, že tento web v poslednej dobe trochu zaspal. Ak aj odmyslím nereflektovanie záplavy noviniek, ktoré boli predstavené na Photokine, nejak sem aj články pribúdajú len veľmi sporadicky, o recenziách foťákov ani nehovoriac. Kde je problém?
Odpovědět0  0
lt (594) | 28.9.20129:48
Musis pridat dalsi web do citacky :D
Odpovědět0  0
pavel_p (1007) | 28.9.201210:17
No když to dělá jeden člověk a týden má dovolenou nebo řeší podstatnější věci tak se to promítne. Ale zase jsou konzistentní recenze.
Odpovědět0  0
Milan Šurkala (6625) | 28.9.201211:20
Neboj se, všechno bude, chce to ale čas. Teď budu pár dní v USA na konferenci, takže jsem musel primárně zajišťovat věci kolem toho. Nějaká ta recenze ještě vyjde, novinky dopíšu. Nyní jdu balit :­-)
Odpovědět0  0
Kikapu1 (575) | 28.9.201212:02
bude nějaký report ­"jak koala fotila NY­" ?
Odpovědět1  0
Milan Šurkala (6625) | 28.9.201212:07
Koala pojede na Floridu :­-­) NY bude někdy příště, možná :­-­)
Odpovědět2  0
Iudex (1059) | 28.9.201212:53
Tak nech si Koala prinesie veľa fotografického materiálu. A snáď po konferencii bude čas aj na Miami Beach & spol. ;­-)
Odpovědět0  0
lt (594) | 28.9.201213:25
Alebo koaliu partnerku :)
Odpovědět0  0
Iudex (1059) | 28.9.201213:27
A seriál Koala s ňou nadviaže na terajšiu sériu Akty o aktu? ;­-)
Odpovědět4  0
busy (4706) | 29.9.201219:30
No to by isto bolo velmi zaujimave :­)­)­)­))
Odpovědět0  0
nyny.hrosik@gmail.com | 27.9.20129:13
dobry den, nebude fotaku vadit integrovany magnet v klope pouzdra? pouzdro golla. dekuji za reakci.
Odpovědět0  0
busy (4706) | 27.9.20129:57
V principe by nemalo. Elektronike bezne permanentne magnety nevadia, motorcek na posun objektivu je aj tak v kovovom feromagneticom obale ktory magneticke pole odtieni ­(a sam ma v sebe magnety­) a ostatne mechanicke prevody su vecsinou z umelej hmoty. Pri samotnom foteni by magnet mohol ovplyvnit cinnost optickeho stabilizatora ­(detektory pohybu a akcne cleny pohybujuce sosovkami­) a ostriaci motorcek by mohol v silnom magneticom poli horsie ostrit. Ale pokial je fotak vypnuty, urcite by som sa nejakych mensich permanentnych magnetov okolo neho nebal.

PS: Niektore fotaky kedysi pouzivali ako zaznamove medium klasicke 3.5­" diskety. Tam by mohlo dojst k poskodeniu ulozenych fotiek. Nastastie tieto doby su uz davno prec :)
Odpovědět0  0
bat1 | 27.9.201211:19
3,5­" FDD? Nemáš nějaký odkaz? To musel být docela slušně velký kousek :­) A rychlost záznamu dost drastická, i když u nějakých 50kB souborů by to ještě šlo :)
Odpovědět0  0
busy (4706) | 27.9.201213:44
Zial nemam, ale pametam si ze v roku 2002 som s takym chvilku fotil. Skusim zistit co to bol za typ.
Inak, disketa 3.5­"HD ma datovy tok cca 50 kB­/s, plus nejaka rezia na adresar a fat, takze 50­-100 kB fotka mohla byt kludne ulozena behom 2­-3 sekund.
Odpovědět0  0
lt (594) | 27.9.201214:16
napr. http:­/­/www.imaging­-resource.com­/PRODS­/FD95­/FD95A.HTM .. strasny ulet, ale spominam si na ine, microdrive vo velkosti compact flash.
Odpovědět0  0
sumida (31) | 27.9.201216:22
Takový foťák jsem na vlastní oči viděl a také ho chvíli držel v ruce asi r.1984. Byl to Sony Mavica. Tenkrát to byla skutečně bomba
Více na http:­/­/en.wikipedia.org­/wiki­/Sony_Mavica
Odpovědět0  0
busy (4706) | 27.9.201222:41
Takze, bol to Sony FD Mavica MVC­-FD200. Ked som s nim fotil, trosku ma zarazilo ze aj na najsirsom ohnisku ma velmi uzky uhol zaberu. V technickych udajoch sice pisu ze zacina na 37mm ale v reali sa mi zdalo ze to bolo aspon 40mm ­(v porovnani s mojim 36mm Oly C­-2­).
Odpovědět0  0
busy (4706) | 28.9.201212:06
Dokonca osobne poznam cloveka, ktory este dnes foti s Sony Mavica CD200 :­) To je velmi podobne FD200, avsak ako pametove medium namiesto floppy diskety pouziva 8­-centimetrove CD­-RW. Tiez take brutalne retro :)
Odpovědět0  0
Karel12345 | 25.9.201214:01
Pěkný den,
mohu požádat o radu?
Nemám FZ200, ale FZ150 a mám s ním 1 problém ohledně videa.
Nahraji video, uloží se na kartu, stáhnu ho do PC. Vše OK. Ale když chci z toho PC video stáhnout zpět na kartu a přehrát ve foťáku, tak se mi to tam stáhne, ale nejde to přehrát.
Trochu podrobněji bych to napsal takto: Na dovolené jsem měl 3 karty, po každém dni jsem vždy fotky a videa stáhnul do notebooku abych měl karty prázdné a další den nahrával a fotil další. Teď po dovolené se chci na videa kouknout v TV, ale když dám videa zpět na kartu, tak mi je ten foťák prostě nechce přehrát a píše mi, že na kartě nic není. Ale v PC je v pohodě přehraju. Proč mi je nechce přehrát foťák?
Nemám na notebooku HDMI, takže je ve Full HD můžu zkouknout jedině přes ten foťák na TV.
Jen pro upřesnění ­- nahraná videa nijak nepřejmenovávám ­(do PC a zpětně do foťáku je dávám s nezměněným názvem­) a z PC je na kartu vracím do místa, kam je foťák sám ukládá ­(PRIVATE­-AVCHD­-...­).
Za každou radu děkuji :­-)
Odpovědět0  0
RiMr (756) | 25.9.201214:12
...to používáte tedy drahý video přehrávač... :­)
Ale teď vážně, jsem si takřka jistý, že to bude podobné jako u Sony ­- tedy video nesestává pouze ze samotného video souboru, ale i i další ho záznamu ­"někde­" na kartě.
Ale celý to pojetí použití foťáku jako standardního přehrávače je s prominutím podle mého názoru chybné.
Doporučím nějaký video přehrávač ­- i ty skoro nejlevnější za pár stokorun umí už slušně přehrát kde co. Pokud vaše TV přímo nepodporuje přehrávání z USB ­- některé TV ­( a nejde zdaleka jen o ty drahé a nejdražší­) to taky umí velice slušně. Mám obyč fullHD LCD LG a vyjma 50p fullHD souborů přehraje slušně výsledné sestříhaná videa ­(já používám MP4 s H.264­).
Foťák si chraňte, jako přehrávače je ho škoda! :)
Odpovědět0  0
Karel12345 | 25.9.201214:37
Děkuji za reakci. Já ho jinak jako přehrávač nepoužívám, jen mě zkrátka napadlo, že když v něm to video nahraji, že to půjde i zpětně uložit na kartu a přehrát v TV. Je to pro mě nejjednodušší, protože mám jak ve foťáku tak v TV HDMI, takže stačí 1 kabel a je to. Jinak mám Blu­-ray přehrávač, ale je trošku starší a nepřehraje mi video z FZ150, protože nepodporuje ten typ souboru. Takže bych ty videa musel převádět na nějaký jiný typ, který mi Blu­-ray přehraje ­(to je zdlouhavé­), nebo takto rovnou přes foťák bez převádění ­(ale to nějak nejde­).
Jinak já ten foťák střežím jako oko v hlavě :­-­) Protol jsem mu také koupil 5 metrový HDMI kabel aby si mohl při přehrávání pohodlně ležet na gauči a nic se mu nestalo :­-­)
Přeji hezký zbytek dne a hodně světla :­-)
Odpovědět0  0
Milan Šurkala (6625) | 25.9.201215:00
Jak už tu bylo řečeno, s největší pravděpodobností chybí další doplňkové soubory. K jednomu *.m2ts souboru je totiž potřeba ještě *.pmpd, *.tmb, a *.cont. Počítač si poradí i bez toho, u fotoaparátu je ale docela dobře možné, že některý z těchto tří ­(nebo možná i všechny­) potřebuje ke korektnímu přehrání videa.
Odpovědět0  0
RiMr (756) | 25.9.201215:26
Pošlete mi typ vašeho BR přehrávače a já se podívám jaké formátry podporuje a poradím vám nějaký kvalitní firmware na převod. Na PC­-Win to nebude problém. A jaký formát souborů vám ­"leze­" z foťáku? Podle parametrů ­(fullHD­/50p­) soudím AVCHD2? V jakém kontejneru ­(jakou to má příponu­)?
Odpovědět0  0
Milan__xy | 25.9.201215:26
Tedy to mě snad ještě ani nenapadlo používat fotoaparát jako přehrávač v něm natočených videosekvencí. Snad bych tuto funkci využil někde na chatě kde sebou nemám ani nb a chci se pochlubit nějakým ­"video úlovkem­".Pro změnu bych asi sebou neměl příslušný kablík. Popravdě ani s počítačem fotoaparát nespojuji a nikdy neinstaluji takové ty obtěžující prográmky dodávané s fotoaparátem ke stažení fotografií do pc. Podle mě je nejlepší vyjmout paměťovku , šoupnout ji do slotu v nb nebo pc a zkopírovat na HD a jednou za čas potom ve fotoaparátu nebo kameře kartu formátovat.
Nemělo by se stát, ale toto propojování může fotoaparát nebo kameru poškodit. Kolega takhle odrovnal na starším Panasonicu IEEE1394 , nebral vážně manual, neměl zařízení vypnuté a lup :­)­) už to bylo. Milý slotík IEEE1394 na kameře byl nefunkční.A byl to myslím model nvgs180 , jinak na svou dobu docela slušná kamerka pro home video.
Odpovědět0  0
RiMr (756) | 25.9.201215:47
...to samé se mi stalo na miniDV Sonce... :(
Odpovědět0  0
Milan__xy | 25.9.201216:05
:­)­) to je hned, já taky nedodržuji všechno co by se mělo .... Jako úplnou zbytečnost beru ikonku ­"bezpečně odebrat USB zařízení­" prozatím nic, žádná ztráta dat.
Ta 1394 je ale citlivá to vím. Nyní už ale na spotřebitelských zařízeních nebývá.
Odpovědět0  0
busy (4706) | 25.9.201217:47
Ta ikonka sluzi na dokoncenie a uzavretie vsetkych zapisovych operacii. Takze ak sa z USB zariadenia ­(usb flash, fotak, externy disk­) udaje iba citaju, tak nie je najmensi problem to odpojit kedykolvek. Akurat u mechanickeho externeho disku ta ikonka este zvykne sluzit na vypnutie a zaparkovanie hlaviciek ­- je ju vhodne preto pouzit, ale moderne disky sa vsetky vedia zaparkovat aj sami takze to nie je az tak nevyhnutne :)
Odpovědět0  0
lt (594) | 26.9.201213:53
Aj ked teoreticky mas pravdu v praxi bohuzial je to inak. Windows s oblubou robi nacitanie FAT tabulky z karty a podla toho ako sa vyspi sa niekedy rozhodne ju zapisat kam nema. Napr. sa moze stat, ze vlozis jednu kartu, on si nacachuje FAT, vyberies, vlozis inu, zapises .. a mas po datach :­) Jedina istota je mat citacku, ktora reflektuje mechanicky prepinac karty na read­-only a mat to tak nastavene.
Odpovědět0  0
RiMr (756) | 25.9.201218:00
V tom právě vidím jediný ­(když už nějaký­) přínos těch nastupujících ­"on­-line­" opičinek na foťácích ­- možnost si bezkontaktně vysypat kartu do foťáku. Protože poškození USB konektoru, nebo slotu na karty možné a časté je, né že né... Stokrát si dá člověk bacha a po stoprvé se něco stane...
Odpovědět0  0
busy (4706) | 25.9.201217:42
A jedna moja znama si zase takto odrovnala slot na pametove karty ­- neustalym vyberanim a vkladanim karty :­)
Btw. neviem ako IEEE1394, ale USB je priamo konstruovane a optimalizovane aby sa mohlo zapajat aj ­"za behu­", takze elektricky pokazit by sa to nemalo ­(ako prve sa bezpecne zapoji GND a +5V a az potom citlive datove signaly­).
Odpovědět0  0
sumida (31) | 25.9.201218:01
Ten slot na karty se odrovná pouze mechanicky, to je poškozením kontaktů. Elektricky je to opravdu bezpečné. Vím o někalika případech kdy si uživatel tyto kontakty při manipulaci poškodil. Svoji část viny nesou též někteří výrobci kdy nedokázali nebo možná něchtěli vyrobit dostatečně odolné kontakty. Bezpečné odebrání zařízení řeší OS, od Win XP výše se dá nastavit zda má být varování při odpjení kabelu. Ale i tak se nic neděje.
Pokud vím, IEEE1394 je standard pocházející od Apple a údajně měl to být ­"truc­" vůči USB. Již z počátk byla jeho rychlost mnohem vyšší než u USB a proto se využíval zejména u miniDV pro stahování­/nahrávání dat a také u přenosných harddisků. Nezajímavým se stal až po zavedení USB.2, zejména pro poměrně vysokou cenu a problematický kabel.
Odpovědět0  0
lt (594) | 26.9.201213:50
Musim Ta opravit, IEEE1394 alias apple firewire bol mnoho rokov skor, nez USB a pre profi spracovanie mnohonasobne lepsi, pretoze vedel fungovat ako DMA, vela veci sa na USB realne rozbehat neda, len cez firewire. Jeho max. rychlost v porovnani s USB2 je malinko nizsia, v reale ale USB2 je horsi, pokial sa nejedna o direct transfer. Firewire je bohuzial na ustupe, resp. uz zomrelo, ale nastupca je. USB je klasicky marketingova vec, pretlacena cenou a politikou. Ale ma svoje vyhody, samozrejme. Rozsireniu zabranila ale klasicka vec .. licencne poplatky ­/a mozno aj implementacne problemy, v profi svete samozrejme sa pouzival prave firewire­/. Paradoxne USBcku pomohlo k rozsireniu prave Apple.

zdroje napr.
http:­/­/en.wikipedia.org­/wiki­/IEEE_1394
http:­/­/sk.wikipedia.org­/wiki­/Univerz%C3%A1lna_s%C3%A9riov%C3%A1_zbernica
Odpovědět0  0
sumida (31) | 27.9.201223:01
Děkuji za připomínku, přečetl jsem si oba odkazy a tak jsem poopravil svůj názor na obě sběrnice hlavně v tom, že nelze mezi ně klást rovnítko. Jejich filozofie není úplně stejná a tím i možnosti jejich využití se liší. S firewire mám zkušenost z miniDV kamer, tam byl problém v tom, že kamery Canon neměly s firewire potíže na rozdíl od kamer Panasonic které vyžadovaly připojení jen k jedinné verzi protokolu...ale to už jsme někde jinde.
Odpovědět0  0
Milan__XY | 22.9.201212:47
Ten fotoaparát chci ! Konečně tedy náhrada za můj starý Panasonic FZ28
Odpovědět0  0
busy (4706) | 22.9.201216:13
No, FZ200 ma voci FZ28 zopar drobnych nedostatkov, ale tie su bohato vyvazene prednostami, takze ako nastupcu FZ28 ho rozhodne doporucujem :­)
Odpovědět0  0
Milan__xy | 22.9.201216:43
Jaké nedostatky máte na mysli prosím ? Zmíním se o některých věcech které mi na FZ28 vyhovují a o které bych nerad přišel.O FZ200 ještě vše nevím, takže netuším jestli třeba tyto funkce nepostrádá.
Cením si na FZ28 možnost dokalibrování bílé a to i v režimu AWB.Způsoby možnosti ostření , rychlé snímání které opravdu jede :­) , možnost donastavení kontrastu , saturace a odšumování.Perektní je quick nastavení pomocí joysticku a fn prg.tlačítko.
Naopak jako zbytečnost považuji možnosti rozličných způsobů prezentace na tv vyfocených snímků, datum cíle cesty , dítě 1 ,2 a domácí zvíře :­)
To jsou tedy drobnosti které mě napadly, ale vzhledem k tomu že fotoaparát nebrzdí , hmotnost se tím nezvýší , tak je mi to ­"šumafuk"
Odpovědět0  0
busy (4706) | 22.9.201218:50
Nedostatky FZ200 voci FZ28 som ja osobne nasiel tieto:

- Vysuvna cast objektivu trci von aj vo vypnutom stave. Znamena to vyssie riziko poskodenia pri narazoch a padoch.
- Slnecna clona sa nasadzuje na pohyblivu cast objektivu. Tiez vyssie riziko mechanickeho poskodenia, ale zase na druhej strane lepsie plni svoju funkciu ­(na FZ28 pri plnom vyzoomovani bola slnecna clona v podstate k nicomu­)
- Horsia ergonomia krytky objektivu. Na FZ28 je ergonomicky urobena lepsie, lepsie sa drzi hlavne uprostred a staci mensia sila na nasadenie. Uvazujem ze aj na FZ200 budem pouzivat krytku z FZ28 ­(s redukciou zavitu z 52 na 55mm­)
- Sietovy kabel k nabijacke a datovy kabel su kratsie. Ale maju tie iste koncovky takze je mozne kable z FZ28 pouzit aj pre FZ200.
- V prislusenstve uz nie je AV kabel. Je sice mozne pouzit AV kabel z FZ28 ale ten je iba mono takze nebudeme mat stereo zvuk.
- Pri maximalnom zoome sa objektiv vysuva asi 4x viac nez u FZ28. Opet pocitovo vyssie riziko poskodenia objektivu ak mi do neho ­(omylom­) niekto drcne.
- Displej nie je chraneny ochrannym sklom, je ho mozne lahsie mechanicky poskodit. Nastastie ale da sa zaklopit smerom k fotaku, takze aspon takto je ho mozne ochranit ked sa nepouziva.
- Po pripojeni k pocitaci a zapnuti zbytocne vysuva objektiv. Az za chvilku pochopi ze je pripojeny k pocitaci a objektiv zasunie nazad.
- Automatika pri foteni ovela viac prepaluje. Ale kompenzacia do minusu to riesi ­(ja mam trvalo nastavene ­-2­/3 EV­)
- Ovela hlasnejsia mechanicka zavierka. Ale stale je ovela tichsia ako klasicke cvakanie zrkadloviek.
- Nema prepinac ­"fotenie ­- prezeranie fotiek­". Nevyhoda je to vtedy, ked nejdem fotit, ale chcem si len prezriet fotky. Na FZ28 prepnem prepinac na prezeranie, a po zapnuti sa fotak rovno pusti v rezime prezerania fotiek. FZ200 musim zapnut najprv do rezimu fotenia ­(vysunie objektiv­) a az potom tlacidlom prepnut do rezimu prezerania. Zase na druhej strane to ma vyhodu ­- nestane sa ze mi ujde zaber len preto, lebo som pri zapinani fotaku zabudol prepinac v polohe pozerania fotiek :­)
- Nevie si zapametat velkost ostriaceho bodu. Na FZ28 som si ostriaci bod nastavil doprostred a co najmensi, aby som si mohol vzdy sam co najpresnejsie urcit, na co chcem ostrit. Na FZ200 musim velkost ostriceho bodu nastavovat po kazdom zapnuti.
- FZ200 sa uz nezapina klasickym prepinacom ako vsetko predchadzajuce modely ­(vratane FZ28­), ale packou na koliesku rezimov podobne ako maju Micro 4­/3 modely G­(H­)x. Packa nie je zla, ale mne osobne prisiel ten povodny prepinac praktickejsi a ergonomickejsi.
- Rozmiestnenie ovladacich prvkov je ine nez FZ28 a dokonca ine nez jeho bezprostredny predchodca FZ150. Takze kto ma ­"v krvi­" ovladanie FZ28 alebo FZ150, bude na FZ200 trosku tapat. Ale celkova panasonikova filozofia zostava, takze sa zorientuje rychlo :­)
- Font ktorym sa vypisuje menu je o kusok mensi a jeho citanie vyzaduje viac sustredenia. Nazval by som to ­"vitazstvo dizajnu nad fukcnostou­".
- Tak isto su inak rozmiestnene a mensim fontom vypisane aj udaje na displeji pri foteni. Chvilku mi trvalo, pokym som nasiel kde co je.
- Expozicna doba kratsia ako 1 sec je na displeji uvedena bez uvodneho ­"1­/­". Takze pri expozicii 1­/30 sec na displeji svieti iba cislo 30. Zo zaciatku ma to mylilo lebo som si myslel ze mam nastavenych 30 sekund :­)
- Drahsia nahradna bateria. Na ebay mali pre FZ28 bateriu za cca 6$, baterie na FZ200 su od 12$. Ale vzhladom na vyssiu kapacitu je to pochopitelne.
- O polovicu vyssia hmotnost. FZ28 s bateriou, kartou, remenom a filtrom ­(UV 46mm­) vazi 440g, tak isto vybaveny FZ200 ­(UV 52mm­) vazi 630g.

Inak vsetko co si cenite na FZ28 samozrejme ma aj FZ200:

- Moznosti kalibracie bielej su rovnake, vratane predvolieb, expozicneho vejaru a dvojrozmernej kalibracie ­(modra­-cervena ­/ fialova­-zelena­). Volba WB je priamo dostupna na krizovom ovladaci takze netreba ist do menu.
- Moznosti ostrenia je este viac nez ma FZ28, akurat pri bodovom neviem dosiahnut aby si zapametal velkost ostriaceho bodu po vypnuti.
- Sekvencne snimania je vdaka rychlejsiemu cipu a procesoru taktiez ovela lepsie. Napr. 5.5 fps plne rozlisenie s autofokusom, 12 fps v plnom rozliseni ­(bez AF­), a najrychlejsie zvlada 60 fps ­(!­) v rozliseni 2.5 MPix ­(elektronicka uzavierka­).
- Nastavenie fotky ­(odsumovanie, jas, kontrast, saturacia­) vratane predvolieb je tak isto samozrejmost.
- FZ200 uz nema joystick a ani quick menu, avsak ma az tri uzivatelsky konfigurovatelne Fn tlacidla a roller pre nastavovanie parametrov. Inak na ten joystick som si nikdy nejak nezvykol, pripadal mi taky divny, takze ovladanie FZ200 mi vyhovuje v tomto viac.
- Rozne sposoby prezentacie na TV som nestudoval, ani rozne scenicke rezimy ­- tiez to povazujem za zbytocne ­(aspon pre mna­). Na FZ28 som obcas pouzil rezim ­"Vysoka citlivost­" ked som potreboval fotit na ISO vyssie ako 1600, avsak na FZ200 tento rezim uz vobec nepouzivam pretoze tu je moznost manualne nastavit ISO az do 6400 aj v klasickych rezimoch PASM ­(vratane fotenia do RAW­).

Takze moj celkovy zaver: Myslim, ze s FZ200 budete spokojny :­)
Odpovědět3  0
pavel_p (1007) | 22.9.201222:45
Dobrý, skoro by sis moh říct o honorář za uživatelskou recenzi :­-)
Odpovědět0  0
busy (4706) | 22.9.201223:03
:­))
Odpovědět0  0
lt (594) | 23.9.20129:32
Ano, este fotky na porovnanie a moze byt honorar od redakcie :)
Odpovědět0  0
busy (4706) | 23.9.201210:03
Jedna fotka vo fotogalerii uz je :­)
Odpovědět0  0
jkmaxfli (38) | 23.9.201221:39
odkaz prosíme na to foto
Odpovědět0  0
Iudex (1059) | 24.9.201210:17
No tak si si ho predsa konečne kúpil? Blahoželám!
Odpovědět0  0
busy (4706) | 24.9.201210:58
Vdaka ! Ponuke za 440e bez DPH sa nedalo odolat :)
Odpovědět0  0
retep1 (3) | 8.10.201211:34
Busy, chcem sa spytat ake dlhe video vie nahrat na kartu bez prerusenia vo FullHD 50p ?
Odpovědět0  0
busy (4706) | 8.10.201211:51
Pokial ma karta dostatok volneho miesta a stiha rychlostne, maximalna dlzka videa je administrativne obmedzena na pol hodinu.
Odpovědět0  0
retep1 (3) | 8.10.201212:25
Tak to by slo. Ak by si mal niekedy chvilku cas, skus prosim vyskusat nejakych 10 sekund zaznam v nejakom slabsom osvetleni na 2,8, by ma zaujmalo kolko tam je sumu. Nejake porovnavacky som nasiel na Youtube aj s GH2 a celkom sa mi to pozdavalo. Cakal som vlastne na GH3 ale ta predpokladana cena + nejake slusne sklo je uz trosku mimo. Dakujem za ochotu.
Odpovědět0  0
RiMr (756) | 8.10.201213:12
...dovolím si poznamenat, že GH2­/GH3 a FZ200 cílí u videa zřejmě na jinou ­"cílovku­" :)
Odpovědět1  0
busy (4706) | 13.10.201219:03
Takze, vcera o polnoci som na nadrazi tak narychlo natocil kusok videa 1920x1080p, 25fps:
http:­/­/tmp.mcmacko.sk­/p1040269.mp4
Pre predstavu este fotka kolko svetla tam bolo ­- vid exif F2.8, 1­/10sec, ISO1000
http:­/­/tmp.mcmacko.sk­/p1040268.jpg
Vzhladom na 25fps predpokladam ze u videa bolo pouzite ISO okolo 2500 az 3000.
Vyvazenie bielej som mal nastavene na denne svetlo, takze vo svetle zltych sodikovych vybojok je vsetko totalne do cervena :­)
Odpovědět0  0
retep1 (3) | 16.10.201210:41
busy, dakujem za ochotu, nevyzera to vobec zle :)
Odpovědět0  0
busy (4706) | 22.9.201211:23
http:­/­/www.laak.sk­/product_details.php?p=2618
Prakticky vyskusane, funguje bez problemov.
Je to ta ista bateria, ktora pasuje aj do GH2.
Odpovědět0  0
jkmaxfli (38) | 16.9.20128:40
Také se připojuji se žádostí o recenzi na tento produkt.
Kdy by mohla být hotová tato recenze +­-, děkuji.
Odpovědět0  0
NV | 7.9.201215:46
Dobrý den, prosím o informaci, kdy bude tady na stránkách k dispozici recenze tohoto fotoaparátu. Děkuji.
Odpovědět0  0
Milan Šurkala (6625) | 7.9.201215:47
To bohužel nevíme.
Odpovědět0  0
NV | 7.9.201215:59
Aha, ja jsem si myslela, ze to mate treba jiz naplanovane :­-­).
Odpovědět0  0
Milan__XY | 3.9.201223:53
Ne poprvé se vracím k tomuhle článku a zraje ve mě přesvědčení že tahle FZ200 bude náhrada za můj starý FZ28 se kterým jsem jinak fakt spokojený. Toto ­"fotítko­" je papírové o dost lepší , hlavně ta světelnost objektivu a nejen.
Až si jej osahám časem a vyzkouším tak bych do něj šel. UZ mi vyhovuje pro svou univerzálnost . Takže přemýšlím jak o náhradě malého kompaktu, tak i o náhradě UZ. Obojí s dílny Panasonicu.
Odpovědět0  0
B00Man | 23.7.201213:05
Zdravím. Právě jsem se rozhodoval že si pořídím FZ150 a najednou se objeví FZ200. Chtěl bych se zeptat jestli se vyplatí si chvilku počkat a připlatit si +­- těch 5000 za přednosti které uvádí výrobce nebo si pořídit zmíněnou FZ150?
Odpovědět0  0
Milan Šurkala (6625) | 23.7.201213:07
No, to se zatím dá těžko odhadovat, já osobně bych si za konstatní F2,8 ultrazoom ­(za předpokladu solidních optických kvalit­) určitě připlatil. S tím už půjde velmi pěkně mazat pozadí, rovněž to bude mnohem lépe využitelné i za jakýchkoli horších světelných podmínek. Pochopitelně obojí platí pro focení na delších ohniscích.
Odpovědět0  0
Losky | 23.7.20129:18
říkal jsem si konečně náhrada za mojí FZ50, ale nakonec asi ne.
panasonic by měl vzít fz50, vyměnit její objektiv za tento a bylo by to skvělé.
Možná ještě vytvořit další generaci 1­/1.8 čipu a ponechat 10MPx
Odpovědět0  0
busy (4706) | 23.7.20129:55
To by zial dost dobre neslo, pretoze objektivy od FZ28 az FZ200 su stavane na premietanie obrazu na cip o velkosti 1­/2.33­" a na cipe 1­/1.8­" by boli velke cierne rohy ­(vinetacia­). Aby objektiv z FZ200 obsiahol cip 1­/1.8­" musel by byt pri zachovani parametrov ­(ohniskovy rozsah a svetelnost­) umerne vecsi a umerne na druhu tazsi. Ale mat vo fotaku modernymi technologiami vyrobeny 10 MPix cip 1­/1.8­", alebo este lepsie 1­/1.5­" ­(resp. 2­/3­") by bola parada, to je pravda.

Inak ani ten objektiv z FZ50 nie je az tak na zahodenie. Konci sice iba na 420mm, ale svetelnost ma voci dnesnym beznym ­(hlavne nepanasonikovym­) ultrazoomom ­"skoro­" konstantnu: F2.8 ­- F3.7. A okrem manualneho zoomu je na nom zaujimave ze okrem ostrenia ma aj vnutorne zoomovanie, takze nikde sa z neho nic nevysuva ani pri zoomovani. Ale zase za tu cenu, ze je velky a tazky ­(temer 2x vecsi a tazsi nez napr. FZ28­).

V kazdom pripade je skoda, ze FZ50 stale nema nasledovnika.
Odpovědět0  0
Milan Šurkala (6625) | 23.7.201211:18
Jak tu říkal busy, výrobce si nemůže jen tak vymyslet nějaké parametry a podle nich libovolně zkonstruovat fotoaparát. Vše spolu souvisí na fyzikálních zákonech. Jak vyměníte čip, bude mít tentýž objektiv úplně jiné úhly záběru ­(a pravděpodobně bude půlka fotky ve formě tmavých rohů­). Když budete chtít na různých čipech stejné úhly záběru a stejnou světelnost, objektiv bude muset mít hmotnost větší zhruba s třetí mocninou nárůstu velikosti čipu ­(tzn. 1­/1,8­" čip ve srovnání s 1­/2,3­" čipem ­(tj. o 28 % větším v každém směru­) vyžaduje téměř 2,1× tak těžší objektiv­). Ta FZ50 není jen tak ze srandy o více než o polovinu těžší než FZ200. Pokud by měli vytvořit 1­/1,8­" ultrazoom s 24× zoomem a konstatní světelností F2,8, jen těžko by to mohlo mít nějak výrazněji nižší hmotnost než 1 kg ­(vždyť jenom clonový otvor by musel mít průměr 5 cm místo dnešních 3,85 cm­).
Odpovědět0  0
Ganec (869) | 23.7.201212:08
ten chip nie je zly: akurat som vcera pozeral ze na DxO marku sa nachadzaju vysledky FZ150 a kvalitou je jeho chip rovnaky ako chip v LX5, dokonca ma lepsi DR a mozno aj trosku lepsie vyskledky na vysoke citlivosti
Odpovědět1  3
lamper | 20.7.201217:19
cca 600.­-$ nie je až tak veľa, ovšem aký bude výsledok­- obrázok?
Odpovědět0  0
Iudex (1059) | 20.7.201221:02
No cena u nás bola ohlásená na 599 eur a to je už iná ­(cenová­) liga.
Odpovědět0  0
busy (4706) | 20.7.201223:10
Je pravda ze za taku cenu sa uz da kupit vselico co bude obrazovou kvalitou ovela vyssie nez FZ200. Ale zase na druhej strane, mat vsetko pekne okamzite po ruke v jednom ­(relativne­) malom kompaktnom pristroji zavesenom na krku, namiesto niekolkokiloveho batohu na chrbte s objektivmi, je casto na nezaplatenie.

Ja osobne by som bol ochotny zaplatit kludne aj 999 eur za ultrazoom, ktory by splnal moje predstavy. Sice by som asi potom dva­-tri mesiace musel zit o suchom chlebe, ale rozhodne by mi to za to stalo :)
Odpovědět0  0
Iudex (1059) | 21.7.20120:26
Tak čo váhaš, ideálnejšie ako FZ200 to už zrejme nebude, tak rozbi prasiatko a hybaj klikať na ­"do košíka­". ;­-­)
Odpovědět0  0
busy (4706) | 21.7.20127:20
Smola, FZ200 este stale nie je podla mojich predstav :­)
A keby aj ano, uz ho niekde realne ponukaju na predaj ?
Odpovědět0  0
busy (4706) | 31.8.20129:28
Tak vraj uz je k dispozicii na skladoch :­)
A ma nejake prilis velke cenove rozpetie. Napriklad:

Mader = 700.18 eur
http:­/­/www.mader.sk­/fotoaparat­-panasonic­-lumix­-dmcfz200­-cierny
Mall = 529 eur
http:­/­/www.mall.sk­/digitalne­-kompakty­-400­-eur­/panasonic­-lumix­-dmc­-fz200­-black

Neviem preco Mader nasadil taku sialenu cenu, ale je to novinka, tak bude asi chvilku trvat kym sa cena v nasich obchodoch utrasie. Ale cena v tom Mall vyzera viac nez lakavo !
Odpovědět0  0
Iudex (1059) | 31.8.20129:48
No tak to je oproti Panasonicom uvádzanej ofiko cene 599 eur podstatne zaujímavejšia cena. Tak už ho máš?
Mne práve teraz prišiel telezoom 55­-300, tak sa určite čoskoro pridám k vám, ­"fotografom mesiaca v splne­". ;­-)
Odpovědět0  0
lt (594) | 19.7.201214:03
Odpovědět0  0
bat1 | 19.7.201216:15
Očividně trochu přehnané nastavení postprocesingu, ale na svou třídu slušné, od 12Mp na 1­/2,3­" těžko čekat použitelnost 1:1, v náhledu na 2Mp monitoru to ujde... Opět mě to nutí vyslovit hypotézu, že při 6Mp by bylo množství detailů srovnatelné při podstatně lepším výkonu ve stínech a přenosu barev...
Odpovědět0  0
busy (4706) | 19.7.201216:45
No ... ale otazka je ci by to vedel lubovolny iny ultrazoom aspon takto.
Inak ma tam zaujimavy postproces, ciste plochy generuju jasne viditelny sum s ostrovcekmi bez sumu. Chcelo by to pozriet ako to vyzera v RAWe.

Este jedna vec je zaujimava: 1­/2000s pri F2.8. Napriklad taky FZ28 dokaze pri minimalnej clone F2.8 urobit najkratsi cas 1­/1300s. Pokial chce clovek este rychlejsi cas, musi zaclonit, a pre najkratsi podporovany cas 1­/2000s je nutne zaclonit az na F8. Myslim si, ze je to dane mechanickou konstrukciou uzavierky. Zda sa ze u FZ200 sa uzavierku podarilo vyriesit lepsie takze uz nema toto obmedzenie cas verzus clona.
Odpovědět0  0
lt (594) | 20.7.201210:20
Z novych neviem, ale stara FZ18­/FZ28 urcite ano a lepsie, si myslim.. co pise bat1, tak je to tak, 6­-8mpix by imho bolo lepsie. Otazka je, ci tie fotky domrvil postprocess v PC, alebo uz take vysli z fotaku.

Co sa tyka objektivu .. ono skutocne kvalitne dlhe skla stoja velke peniaze prave kvoli ostrosti.. rad by som si porovnal Pentax Q, na ktory by som nasadil 100­/f2.8 makro objektiv, aka by bola kvalita telezoomu...
Odpovědět0  0
bat1 | 20.7.201211:14
Podle mě jsou domrvené postprocesem, v plochách jsou klasické shluky ustřelených pixelů svědčící o přehnaném nastavení. Výhoda je, že tu je možnost to stáhnout ­(otázka je jak moc­).
FZ18­/28 bych moc nevěřil, čipy mají letité a nijak extra povedené, barevně tápající, zejména 18ka... Naopak tohle je první panasoní čip, o kterém si troufnu říct že se opravdu povedl, takže bude v RAWu o dost lepší.
Jiná liga se najít dá, S100­/200, případně S6500 ­(tam se to ale na vyšších citlivostech vzhledem ke stáří čipu nejspíš srovná­).
Odpovědět0  0
busy (4706) | 20.7.201213:40
Tak FZ28 mam a ten cip je nahodou velmi vydareny, napisal by som ze je to konecne prvy cip 1­/2.33 kde sa Panasoniku podarilo celkom dobre vysporiadat sa so sumom. Mal som moznost testovat aj FZ18, tam je cip starsej generacie, ten este dost sumel a aj ten postprocessing nebol az tak dobry, to je pravda.
Odpovědět0  0
bat1 | 20.7.201214:53
Nemám sem dávat výsledky z DxO, že ne? :­) A z toho co jsem viděl fotky jsou odpovídající ;­) První pana čipy které začaly trochu zvládat barvy byla generace kolem FZ38 a obecně byly vždycky tak v průměru. Ten nový v FZ150­/200 je slušný, teď je otázka, jak by to zvládlo třeba sony, fuji ap. pokud by vyrobili novou generaci stejných parametrů. Každopádně konkurenční 14 a 16Mp hrůzy překonává.
Je jasné že si každý hájí to svoje ­(taky to dělám :­) ­), ale stůjme nohama na zemi ;)
Odpovědět0  0
Milan__xy | 25.8.201211:51
S těmi barvami máte vcelku pravdu. Už delší dobu fotím s FZ28 , jsem sice spokojený, vyvážení bílé jde doladit i pro přednastavené režimy takže fotografie jsou hezké, ale když jsem nedávno třídil fotky a narazil na mé fotografie které jsem pořizoval s Kodakem Z8612IS tak to bylo jiné kafe. Byly lepší. Na druhou stranu ten Kodak byl pomalejší a neměl EVF.
Odpovědět0  0
RiMr (756) | 19.7.201210:53
Vypadá to až podezřele :­)
Jediná věc které mě trochu zarazila je to mizerné rozlišení displeje. ANo, je tam hledáček ­(který je ovšem taky jen ­"vyšší střední­"), ale jestli by byl s nějakým slušným displejem cenový rozdíl u tak drahého foťáku až tak markantní?
Odpovědět0  0
Kikapu1 (575) | 18.7.201220:19
řekl bych, že v rámci kategorie je to dokonalost ­- protože tady bude zlepšení přesně tam, kde byly a jsou jediné slabiny FZ150­- světelnost skla a použitelnost hledáčku. Výstup je O.K už dnes, komu se nelíbí, může si koupit CSC nebo zrcadlovku, nebo Fuji X­-S1. Co se šumu týká, nejsem si jist, že by ho nějak výrazně ubylo při doporučovaných 10Mpix. Vzhledem k tomu, co Panasonic předváděl ještě relativně nedávno, je to moc dobrá cesta naslouchání zákazníkům.
Odpovědět0  0
Karel12345 | 18.7.201219:19
Je tomu měsíc, co jsem velmi šťastným majitelem Panasonicu FZ150. Říkal jsem si, s čím že přijde Panasonic tentokrát. A dnes je to tady. Ta světelnost je opravdu pěkná. Nicméně jsem si právě stáhl pár ukázkových fotek z FZ200 a naprosto na rovinu musím říct, že v tom rozdíl nevidím. Přijde mi, že FZ150 a FZ200 fotí stejně.
Takže jsem rád a měnit rozhodně nebudu :­-­)
Odpovědět0  0
busy (4706) | 18.7.201220:20
Otazka ale je, ci si porovnaval porovnatelne. Napriklad na tom istom ISO u oboch fotakov ocakavam podobnu kvalitu fotiek ­(co sa tyka sumu a patlania­), avsak pokial fotis v zlom svetle na najdlhsom ohnisku, kde FZ200 pusti na cip 3.5­-krat viac svetla, bude stacit pre tu istu expoziciu pouzit 3.5­-krat nizsie ISO. A napriklad taky rozdiel medzi ISO800 a ISO2800 uz bude urcite velmi vyznamny.
Odpovědět0  0
Karel12345 | 18.7.201220:28
Ok. Ale já v noci moc nefotím, a když už, tak se stativem na delší čas a ISO100 :­-­)
Odpovědět0  0
bat1 | 19.7.201212:34
To nemusí být v noci, zpravidla stačí v lese na dlouhé oko honit nějaké zvíře = je potřeba čas aspoň tak 1­/150... Při F5+ letí ISO nahoru jako raketa...
Odpovědět0  0
busy (4706) | 19.7.201213:20
Ano, presne tak som to myslel. V lese, alebo ked je este rano­/vecer sero. Alebo aj v interieri, ked nechcem pouzit blesk, aj ked tam zase tie dlhsie ohniska vyuzijem menej.
Odpovědět0  0
bat1 | 19.7.201216:38
Tjn, 600mm v interiéru tak leda v hale nebo telemakro :­)
Obecně stačí nějaké telemakro venku pokud je zataženo a při F5+ vychází na ISO100 dost dlouhé časy...
Odpovědět0  0
busy (4706) | 19.7.201216:51
Presne v hale ­- napr. pri foteni nejakeho sportu. Tam treba dlhe ohnisko a co najkratsi cas, a preto kazde jedno EV svetelnosti sa velmi hodi :)
Odpovědět0  0
lt1 | 18.7.201221:09
Tak ono ta lepsia svetelnost sa nejak velmi neprejavi, na kratsich ohniskach je rovnaka, na dlhsich, mozno malinko, kedze kvalitu obrazu aj tak ovplyvni objektiv , cip a postproces fotaku. Kedze ale objektiv ma lepsiu svetelnost, znamena, ze je novy, tak uvidime, aku ma kvalitu. Ci nahodou ju neznizili v prospech svetelnosti.
Odpovědět0  0
Milan Šurkala (6625) | 18.7.201222:53
Je nutné si uvědomit, proč ultrazoomy na delších ohniscích kreslí špatně. Část z toho je způsobena právě tím, že tam mají špatnou světelnost a tedy se začíná lehce projevovat difrakce. Teoreticky by tento objektiv mohl na nejdelším ohnisku kreslit stejně tak ostře jako na nejširším. Uvidíme.
Odpovědět0  0
lt (594) | 19.7.201210:23
Suhlasim .. ja mam na konci svetelnost 4.2 ­/FZ18­/, dnesne UZ su horsie, tak s nimi skusenost nemam... teda sa tesim na recenziu :­)
Odpovědět0  0
Zajímá Vás tato diskuze? Začněte ji sledovat a když přibude nový komentář, pošleme Vám e-mail.
 
Nový komentář k článku
Pro přidání komentáře se přihlaste (vpravo nahoře). Pokud nemáte profil, zaregistrujte se pro využívání dalších funkcí.