Kdo ví, z čeho jsou ty (obří) příjmy?
Třeba je to za ty certifikace pro výrobce telefonů. Nyní se s tím roztrhl pytel a taková smlouva s nějakým výrobcem telefonů (např. Xiaomi) musí pro Leiku jistě vyznít luxusně.
Odpovědět2 0
Tam ale musí opravdu prodávat jen ten název, protože si neumím představit, co by firma která neumí vyrobit nic jiného než manuální objektiv mohla technologicky nabídnout výrobci mobilu.
Odpovědět1 0
Ano, to už tady v diskuzi Milan před časem zmiňoval. U mobilů jsem to víceméně tušil, ale u objektivů od Panasonicu s popiskem "Leica" mě to překvapilo. Ty firmy si fakt všechno vyrábí sami, Leica jenom nějak zhodnotí kvalitu objektivu a udělí povolení zmínit slovo "Leica" (čili certifikuje to) na těle mobilu anebo v případě foťáků na těle objektivu.
Takže když je na těle objektivu "Lumix", je to "low quality" :-D.
Odpovědět2 0
Není mi jasná cílová skupina. Naprosté většině lidí mimo skomírající foto průmysl dnes značka Leica prakticky nic neříká. Asi je ta částka přesně taková, aby to nakonec moc nestálo. Zeiss asi dělá totéž.
V případě foťáků to bude obráceně. Musí se najít někdo kdo jim to vyrobí (Panasonic, Sigma, Fuji, Sharp) a dovolí jim na to dát Leica logo. Něco jako privátní značky supermarketů.
Z mého pohledu jde jasně o podvod, ale chápu, že svět se mění.
Odpovědět1 0
"Naprosté většině lidí mimo skomírající foto průmysl dnes značka Leica prakticky nic neříká."
To je otázka. Nejspíš neříká, nicméně řadu lidí prostě jen zaujme ten název, zadá ho např. do vyhledávače a vyjede toho dost. Samotným výrobcem mobilů je spolupráce s Leikou prezentována pozitivně a i v recenzích mobilů se pak tato značka často vyzdvihuje. Podle mě se to skvěle doplňuje s marketingovým cílením v rámci nabídky "fotomobilu".
U těch foťáků je to přesně tak, jak píšete. Možná výraz "dovolí" není úplně šťastný. Je to prostě součást obchodu. Leica si koupí výrobky jiných společností pro jejich (pře)prodej se svým logem. Srovnání s privátními značkami supermarketů je trefné. Akorát supermarket poté daný výrobek nabízí obvykle levněji, zatímco Leica mnohem dráž :-).
Odpovědět0 0
Objektivy Leica od Panasonicu Leica spočítala a otestovala, Panasonic Lumix si navrhuje Panasonic sám.
Odpovědět2 0
Zeptal jsem se na to ChatGPT. :-)
1. Luxusní značka a exkluzivita
Leica se podařilo vytvořit image luxusní značky, podobně jako například Rolex v hodinářství. Jejich produkty jsou vnímány nejen jako nástroje, ale také jako statusové symboly. Omezené edice a spolupráce s designéry (např. Hermès nebo řada limitovaných edic M série) zvyšují exkluzivitu a atraktivitu pro movitější zákazníky.
2. Historie a tradice
Leica má bohatou historii sahající až do roku 1914, kdy představila první kompaktní fotoaparát na 35mm film. Tato tradice dává produktům punc autentického dědictví, což oslovuje nadšence i profesionální fotografy. Historie značky je také dobře zdokumentovaná, což posiluje její ikonický status.
3. Kvalita zpracování
Leica se dlouhodobě zaměřuje na nejvyšší možnou kvalitu materiálů a precizní výrobu. Každý produkt je výsledkem německého inženýrství, často vyráběného ručně. To nejen ospravedlňuje cenu, ale také přitahuje zákazníky, kteří si cení dlouhodobé životnosti a spolehlivosti.
4. Unikátní charakter fotografií
Leica objektivy, ať už manuální nebo modernější, mají specifický optický charakter. Fotografie z Leicy jsou často popisovány jako "unikátní" díky barvám, kontrastu a bokehu. Mnoho profesionálních fotografů oceňuje tento jedinečný vzhled, který jiná značka nedokáže napodobit.
5. Retro design a jednoduchost
Design fotoaparátů Leica, zejména z řady M, si zachoval jednoduchost a retro vzhled, který je oblíbený u fotografů, kteří preferují minimalismus. Absence zbytečných funkcí a čistě manuální ovládání u některých modelů přitahuje puristy a nadšence, kteří si chtějí užít "pomalou fotografii."
6. Strategická partnerství a inovace
Leica rozšířila svůj vliv i díky strategickým partnerstvím. Například spolupráce s Huawei u telefonů pomohla propagovat značku mezi širší veřejností. To bylo důležité pro oslovování mladších zákazníků, kteří si díky tomu mohli dovolit ochutnat Leica technologii.
7. Sběratelská hodnota
Starší modely Leica a limitované edice jsou vysoce ceněné na sběratelském trhu. Tato hodnota zajišťuje, že i nové modely jsou vnímány jako potenciální investice.
8. Komunita a zákaznická zkušenost
Leica buduje velmi loajální komunitu zákazníků. Provozují Leica galerie, obchody a akademie, kde mohou fotografové sdílet zkušenosti, učit se a inspirovat. Tato komunita posiluje pocit výjimečnosti mezi uživateli.
9. Zvýšená poptávka po prémiových produktech
Za poslední dvě dekády se zvýšila poptávka po prémiových značkách ve všech segmentech trhu. Lidé, kteří mají prostředky, častěji hledají produkty, které jim přinášejí radost a prestiž. Leica perfektně zapadá do tohoto trendu.
I když je Leica drahá, zákazníci jsou ochotni platit za kvalitu, příběh a emocionální spojení se značkou. To, že se jim daří dosahovat rekordních příjmů, potvrzuje, že jejich strategie funguje!
Dodatek:
Růst tržeb společnosti Leica pochází především z několika regionů, přičemž v současné době vede v prodeji Asie, která vykazuje pozoruhodný 25% nárůst tržeb pro fiskální rok 2023/2024. Úspěch společnosti je podpořen také dobrými výsledky na dalších světových trzích, včetně Evropy a Ameriky. Významnou roli v těchto výsledcích hraje strategická pozice společnosti Leica v regionech s vysokou poptávkou, kterou posiluje síť 120 prodejen po celém světě.
Kromě toho spolupráce společnosti, jako je partnerství se společností Xiaomi v oblasti zobrazování chytrých telefonů a exkluzivní produkty jako Leitz Phone v Japonsku, dále rozšiřují její přítomnost na asijském trhu. Zaměření společnosti Leica na prémiové a inovativní produkty - jako je fotoaparát Leica Q3, luxusní hodinky, a dokonce i oční čočky - dobře odpovídá poptávce spotřebitelů po vysoce kvalitních značkových zážitcích po celém světě.
Odpovědět0 0
Z čehož plyne, že Panasonic optiku umí, přestože to původně nebyl jeho džob.
Odpovědět0 0