Recenze  |  Aktuality  |  Články
Doporučení  |  Diskuze
Fotoškola  |  Seriály
Fotoaparáty  |  Objektivy
Fotomobily  |   Software
Příslušenství  |  Ostatní
Svět hardware  |  TV Freak
Svět mobilně
Diskuze k článku: Zlatá medaile pro Nikon D40
16.4.2007, Jan Čerbák, aktualita
Dne 13. dubna bylo uděleno prestižní ocenění DIWA (=Digital Imaging Websites Association) digitální amatérské zrcadlovce Nikon D40 za vynikající výkon a dobrou prodejní cenu.
libich1978 (695) | 20.7.20211:59
Každopádně držení je fajn, ergonomii chybí druhé kolečko, některé funkce omezené a čip trochu zastaralý, ale i tak zajímavý vstup do světa zrcadlovek.
Odpovědět0  0
jirik2 | 6.8.200720:36
Pokud nekoho zajimaji rozdily mezi jednotlivymi nikony, tak zde jsem se to pokusil malinko sepsat:

http:­/­/fotaky.xf.cz­/Nikon_d40x.html
Odpovědět0  0
cook | 15.6.200721:08
Minulý týden jsem si koupil novou D40 spolu s ­"akčním­" objektivem 55­-200 a 4GB SDHC kartou plus brašnu nikon. To vše lze nyní po odečtení Nikon CashBack pořídit za cenu pod 20.000,­-
Bohužel jsem po nákupu zjistil, že snímač má jeden vadný pixel. Domluvil jsem se na výměně za jiný kus. Ten měl však již 5 vadných pixelů. Další zkoušený kus měl 3 vasdné pixely. Poslední, který měli v prodejně měl pro změnu vadný pixel na LCD. Nyní jim přišla nová zásilka a již v pořádku. Proto důsledně varuji při koupi d40 ­- vyzkoušejte ihned na místě vadné pixely snímače. Pozdější reklamace již určitě budo přes servisní středisko...
Odpovědět0  0
jelen | 21.6.200721:40
Chystám se koupit D40, mám možná blbej dotaz, jak bezpečně ­(v prodejně­) poznám vadné pixely na snímači?
Děkuji za odpověď. Jelen
Odpovědět0  0
Jan Čerbák (135) | 22.6.200719:00
Těžko. Doporučuji si s sebou do prodejny vzít notebook, vyfotit jednu tmavou fotku bez detailů ­(třeba krytku objektivu­) a jednu světlou ­(přeexponovaná bílá zeď­) a pak se podívat, jestli tam na Vás něco nesvítí jak nemá. Pokud je obraz z vadného pixelu nahrazen ­(extrapolován­) obrazem z pixelů okolních, tak na to přijít nelze, ale trápit Vás to nemusí, protože se to na fotografiích prakticky nijak neprojeví.
Odpovědět0  0
Mino | 4.6.200723:07
Zajtra si idem kupit D40 , skusal som Canon 400D aj D40.A nevydel som tam ziadny rozdiel , akurat v cene.A vernost farieb u D40 sa mi zda lepsia. moj skromny nazor....
Odpovědět0  0
Wy:tja | 5.6.200711:57
Pokud plánuješ koupi nějakého dalšího objektivu dávej si pozor na to jestli má zaostřovací motorky v sobě... D40 je totiž narozdíl od toho Canonu nemá zabudovaný... Ale jinak se mi též obraz zdá lepší... Ale určitě bych si ho nepořídil... Škoda taky ho nemuseli zmenšovat :D .... Ahoj
Odpovědět0  0
Jan Čerbák (135) | 5.6.200714:01
Pro Canon mluví lepší kompatibilita objektivů. Motorek v sobě nemá žádný Canon. Od tohoto řešení bylo upuštěno již v 80.letech. Canon má motorek v každém jednotlivém objektivu a ten je optimalizovaný pro ten konkrétní objektiv. V tom vidím asi největší výhodu Canonu.

Dále má o něco lepší procesor a daleko daleko lepší AF ­(shodný s Canonem 30D­)

Pro Nikon mluví cena a ergonimie.
Odpovědět0  0
mylko | 3.5.200717:27
Hmm... Isty karel endler tu podal celkom presny opis cloveka co foti s d40 ­- ja som presne taky. 5 rokov som cvakal s nikonom 2500 a ked ma prestalo bavit pozerat na rozplizle fotky, kupil som si dslr for bfus. Prave som sa vratil z tripu z Ciny, kde som spravil velmi uspokojive fotky s shitnym setovym sklom cez ­"mrnavy hledacek­". To ze sa mi vpredu otaca polarizak pri ostreni sa da uplne v pohode prezit a jednym pohybom upravit. Stupnica ostrenia ­- ehm co to vlastne je? Ja som bol rad ze mi vydrzala baterka tri dni bez nabijania...
Predtym kupou som si pozeral vela for, len aby som narazil na zabomysie vojny canonakov­/nikonakov a hlavne nazory starych harcovnikov, ktori odsudzuju d40 ako najvacsie zlo ake mohlo vobec prist na trh. Teraz sa na nad tym mozem akurat tak pousmiat.
Odpovědět0  0
Larry | 28.4.200713:10
Když jsem viděl fotky z D50 a D40, tak mě bylo jasný, že kvalita jde dolů. D40X je jen snaha zachránit co se dá. Když se podívám na C 400 a D40X cenově stejné,tak kvalita C400 odpovídá D80 fotografií. a to je rozdíl
cca 10K Kč.
Když jsem volil mezi D40 a C350, šel jsem do C350. Už jen proto, že: cena srovnatelná, ale Canon má CMOS snímač, umí ISO 100. A to NIKON D40 neumí.
místo blafů co je lepší, jsem si koupil nový PC s grafikou ATI X1600Pro 256MB a pořádný LCD monitor od EIZA.
Večer se snažím naučit pořádně zaobcházet se zonerem 9.
není to jen o tom jestli nikon nebo Canon, ale je to hlavně v čí rukách to je.
Odpovědět0  0
Dýka | 19.4.200711:20
Docela mě pobavilo tvrzení, že základní skla Canonu jsou brak. Totéž by totiž bylo možné říci o setových objektivech Nikon. Plastové bajonety, chybějící stupnice vzdálenosti ­(jak mám ostřit na nekonečno s nekonečným kroužkem?­), otáčející se přední člen u 18­-55 DX, který velmi ztěžuje práci s filtry ­(ovšem, začátečník ani netuší, co je to polarizační nebo přechodový filtr­).
A v neposlední řadě chybějící motor autofokusu v D40 i D40x, který ­- pokud chcete autofokus ­(a to začátečník chce­) ­- nutí uživatele pouze k nákupu skel s vlastním motorkem ­(ty cenově přijatelné bych spočítal na prstech jedné ruky ­- 18­-55DX a 55­-200DX, popř. tentýž s VR­), 3­-bodový autofokus a mrňavý hledáček ­(spíš tunel­).
Ovšem, digitální zracadlovku do každé rodiny. :D
Odpovědět0  0
Jan Čerbák (135) | 19.4.200711:56
Pokud Vás zajímá kvalita setových objektivů, možná byste si chtěl přečíst recenzi na našem serveru:

https:­/­/www.digimanie.cz­/art_doc­-9D83E7EDBE9CAE53C1257285007F83F9.html
Odpovědět0  0
Dýka | 19.4.200716:13
Děkuji za odkaz, recenze je zajímavá. Můj předchozí příspěvek byl míněn trochu jinak než možná vyzněl. On žádný ze setových objektivů ­(Canon, Nikon, Pentax­/Samsung, Sony­) není vyloženě tragédie, opticky jsou pro normálního smrtelníka dostačující. Co bohužel tragické je, je u ­"silné dvojky­" Canon­/Nikon dílenské zpracování a vůbec samotný návrh. Otáčející se přední člen je anachronismus nepoužívaný již poměrně dlouho, plastový bajonet a prakticky nepoužitelné ostřicí ­"kroužky­" svědčí o snaze výrobce ušetřit za každou cenu ­(kolik může stát kovový bajonet nebo potisk stupnice vzdálenosti v tisícových sériích ­- $0,50?­). To, že to jde i jinak, ukazuje třeba Pentax, kde mechanické zpracování setových objektivů nijak nepokulhává za ­"běžnými skly­" řady DA.
Odpovědět0  0
Pavel Matějka (1041) | 19.4.200713:24
Ono je to spíš o tom, že Canon pro svá DSLR těla s cropem 1,6x nemá kromě nepodařeného ­(a s velmi kolísající kvalitou vyráběného­) seťáku 18­-55 žádný základní zoom pod řekněme patnáct tisíc ­- a 17­-85 IS za šestnáct není opticky taky žádný zázrak ­- takže začínající fotograf z Česka, který nemá na skla s červeným proužkem, musí kupovat Sigmu nebo Tamron. Pardon, ale u takové firmy, jakou se Canon snaží být, tuto skutečnost vnímám jako nebetyčnou ostudu.
Těla jsou kvalitní, o tom žádná.
Odpovědět0  0
Jan Čerbák (135) | 20.4.200715:36
Souhlasím s Vámi i s p. Dýkou. Konečně, vidíte, že i já, canonista, jsem si ke své DSLR koupil objektiv od Sigmy.
Odpovědět0  0
Michal Brejcha | 18.4.200717:39
Víte fascinují mě vždy tyto urážky na Nikon D40. Upřímně by mě zajímalo, co přesně je tak špatné na tom foťáku. Nikdo to zatím nepopsal přesně, jen mám takový pocit, že to je prostě Nikon a je levnější než Canon 400D, tak to zákonitě musí být krám k ničemu. Nejsem profesionál ale rád fotím a to docela často před 2 měsícema jsem si koupil D80 a v nesčetných recenzích jsem slyšel jaký je to krám a kdesi cosi. Pánové a dámy jde o fotografie a hlavně jde o to co chcete s tím dělat. D40 je rozhodně velmi povedený fotoaparát za slušnou cenu to nemluvím o objektivech, které Nikon k tomuto fotoaparátu doporučuje, cena versus funkce a široký výběr proste velice slušný. Myslím že pokud toto všechno dáte dohromady, tak má Canon a hlavně ostatní co dohánět.Jejich základní skla jsou brak a ceny jsou dnes na stejné úrovni jako třeba Nikon. V neposlední řadě Nikon nedělá reklamu, tam si reklamu dělají fotoaparáty samy oproti Canonu, který má reklamu na každém rohu.

Jen tak pro všechny kteří si myslí, že nemám rád Canon jste na omylu, značka mi nevadí 5let již používám Canon G5 výborný fotoaparát. Takže práci zdar focení zvláště.
Odpovědět0  0
Jan Čerbák (135) | 18.4.200717:49
Canon je kapitalove silnejsi firma, ma vice vernych fotografu a vyssi prodeje.
Nikon je spolecnost s dlouhou tradici a vybornymi fotoaparaty. Ve svych clancich se snazim nikoho nediskriminovat.
Odpovědět0  0
Hirogen (769) | 27.4.200715:19
Panebože, Nikon, že nedělá reklamu??? Jak toto můžete napsat! Všiml jste si ve filmech či v seriálech jak se okatě ukazuje značka Nikon, když tam něco někdo fotí? Myslíte si, že to je proto, že jsou herci přesvědčeni, že to je nejlepší? Víte vůbec jak je tento druh reklamy žádaný? Jak se platí téměř zlatem? Ať je Nikon jaký chce, ale reklamu na své produkty samozřejmě také má ­- a masivní. Jen jste si do teď myslel, že to je něco jiného...
Odpovědět0  0
n_n | 16.4.200716:10
Tak to se v tý asociaci musí pěkně chlastat, když dokážou oceit takovej paskvil .... neebo je to spíše dáno dobrou lobby Nikonul :(
Odpovědět0  0
Jan Čerbák (135) | 17.4.200710:30
Nezapomeňte prosím, že oceněn byl poměr kvalita­/cena. To, že máte vy osobně vyšší nároky na DSLR s tím nemá co dělat.

Lobby je mocná, ale DIWA je prestižní spolek odborných médií, která jsou natolik kapitálově nezávislá a v oboru etablovaná, že by si korupci nedovolila.
Odpovědět0  0
Karel Endler | 17.4.200720:27
Vážený pane, přemýšlel jste někdy o tom, proč je D40 taková, jaká je? Je to prosté ­- je cílená na lidi, kteří chtějí technicky lepší fotky, než lezou ze současných zparchantělých kompaktů a EVF ultrazoomů, a přitom nechtějí zaplatit za foťák s objektivy obdobu padesáti a více tisíc Kč. Požadují jednoduché ovládání a po vyfocení dovolené nebo vánoční nadílky prostě strčí foťák do skříně. Neslintají na fórech nad na příští rok ohlášenými skly, neporovnávají výsledky a ovládání RAW konvertorů a nelámou si hlavu s hnědnoucími filtry Cokin. Foťák pro ně není ani koníčkem, ani fetišem, ani nástrojem ukojení ega, ale prostě spotřebním zbožím. Myslíte, že je na světě takových málo?

To, že je v ČR malá kupní síla a mnozí fotoamatéři proto musejí z nouze kupovat to, co by v bohatší zemi vůbec nebrali na vědomí, za to Nikon nemůže.
Odpovědět0  0
Jan Čerbák (135) | 17.4.200723:51
musím uznat, že v určitých věcech máte pravdu. Na druhou stranu jedním z těch fotoamatérů, kteří si kupují amatérské DSLR, i když by si rádi koupili něco lepšího jsem já. koupil jsem si před dvěma lety Canon EOS 350D, pak k němu dokoupil Sigmu 18­-50mm F2,8 EX a jsem s obojím velmi spokojen. Věřím, že existuje mnoho fotografů, jako jsem já. Fotografů, kteří potřebují světelný objektiv, zrcátko, režim manuál a víc nic. nikdy jsem svůj fotoaparát nekonzultoval na žádném fóru, ani ho nemám jako nástroj ukojení ega. To, co mě těší jsou výsledné fotografie. když jsem se vrátil v neděli večer z NP Podyjí a podíval se podrobněji na PC na výsledky své víkendové práce, bylo mi upřímě jedno, jestli Canon 350D byl, či nebyl oceněn. ­(byl:­)

Na druhou stranu jsou fotografové, kteří se po takovýchto oceněních pídí a berou je jako vítané doporučení odborníka. Pro takové je určen tento článek.

PS: Jestli se můžu zeptat, čím fotíte? Máte někde vystaveny své fotografie?
Odpovědět0  0
Karel Endler | 18.4.200713:21
Zeptat se samozřejmě můžete. Fotím Minoltou 5D a fotografie si vystavuji doma. Proč? To člověk musí mít šestkrát do roka výstavu v Praze na to, aby směl veřejně vyjádřit názor na některý foťák? :­-­)

Ostatně nereagoval jsem na vás, ale na n_n nad námi ­- napsal jste mu svoje a já také.
Odpovědět0  0
Hirogen (769) | 27.4.200715:13
No, právě proto, že se 350D momentálně doprodává za stejnou cenu, si myslím, že je přeci jen lepší volbou i v současnosti.
Odpovědět0  0
malinm | 16.4.200712:51
D40 ma funkci zaostreni na oblicej..? .. to pochybuju !!!
.. to si opravdu nedokazu predstavit, jak by to do zrcadlovkoveho ostriciho systemu zapracovali .. zvlast, kdyz ma jenom 3 ostrici body !!
Odpovědět0  0
Jan Čerbák (135) | 17.4.200713:40
Váš dotaz je v současnosti konzultován s výrobcem.
Odpovědět0  0
Karel Polívka (240) | 25.4.200710:57
Máte pravdu, máme od výrobce potvrzeno, že v jejich tiskové zprávě byla chyba. Děkujeme za upozornění, zmínka v článku bude odstraněna.
Odpovědět0  0
Zajímá Vás tato diskuze? Začněte ji sledovat a když přibude nový komentář, pošleme Vám e-mail.
 
Nový komentář k článku
Pro přidání komentáře se přihlaste (vpravo nahoře). Pokud nemáte profil, zaregistrujte se pro využívání dalších funkcí.