www.digimanie.cz
>
>
>
>
>
>

DSLR vs kompakt: Canon EOS 1200D s 18-55mm, Sony RX100

DSLR vs kompakt: Canon EOS 1200D s 18-55mm, Sony RX100
, , recenze: specifikace produktu
Máme zde další zajímavý srovnávací test. Postavíme proti sobě low-endovou zrcadlovku a profi kompakt za zhruba 10-11 tisíc Kč. Půjde o Canon EOS 1200D s 18-55mm objektivem a proti němu velmi oblíbený Sony Cyber-shot RX100.
reklama
Nedávno jsme srovnali 1" a APS-C senzor v cenové relaci okolo 25-30 tisíc Kč v podobě ultrazoomu Sony Cyber-shot RX10 a digitální zrcadlovky Nikon D3300 s 18-140mm objektivem. Dnes uděláme totéž, ale zamíříme do podstatně nižší cenové relace, konkrétně na přibližně 10 až 11 tisíc Kč včetně DPH. Za tuto částku dnes můžete koupit digitální zrcadlovku Canon EOS 1200D s nestabilizovaným 18-55mm F3,5-5,6 III objektivem, což je první fotoaparát v našem testu. Tím druhým bude oblíbený 1" profi kompakt Sony Cyber-shot RX100.





Co nám oba fotoaparáty papírově nabídnou? Pokud jde o senzor, Canon EOS 1200D má velký APS-C snímač s crop faktorem 1,6, rozměry 22,3×14,9 mm a efektivním rozlišením 18 megapixelů. Sony Cyber-shot RX100 má menší 1" senzor s crop faktorem 2,7, jehož rozměry činí 13,2×8,8 mm. Plošně má tedy Canon 2,86× větší senzor, což není právě malý rozdíl. Sony pak nabídne vyšší rozlišení 20 megapixelů. Mnohem menší pixely by však teoreticky měly znamenat menší dynamický rozsah a větší šum. Kde bude pravda, to ukážou naše další testy.

Po stránce objektivu vypadá zajímavěji Sony, neboť má větší 3,6× optický zoom v rozsahu 28 až 100mm, zatímco Canon se musí spokojit s 3,1× zoomem s přepočteným rozsahem 29 až 88 milimetrů. Rovněž světelnost hraje pro Sony, jeho objektiv se může chlubit hodnotami F1,8 až F4,9, zatímco u Canonu je to F3,5 až F5,6. Papírově tedy Canon nenabídne ani tak široký úhel záběru, ani takové přiblížení, na nejširší ohniskové vzdálenosti má o hrozivé 2 EV horší světelnost, na maximálním zoomu už ale jen něco přes třetinu EV. V dalších kapitolách se ale podíváme, jaké budou skutečné průběhy světelností, skutečné rozdíly v hloubce ostrosti a dalších vlastnostech. Pro Sony hraje také to, že disponuje optickou stabilizací, kterou Canon v této cenové hladině většinou není schopen nabídnout (srovnáme-li ceny ve stejném obchodě, bývá Canon se stabilizovaným objektivem většinou dražší).





Canon už na první pohled vede v úchopu a celkové ergonomii. Drží se o několik tříd lépe než maličká RX100, která je navíc bez gripu. Na druhou stranu se RX100 pohodlně vejde takřka do každé kapsy. Ostatně RX100 má rozměry 101,6 x 58,1 x 35,9 mm a hmotnost 240 gramů s baterií, zatímco Canon EOS 1200D měří 129,6×99,7×77,9 mm a váží přesně dvojnásobek, 480 gramů. Jenže to se bavím jen o těle. S objektivem se délka zrcadlovky pohybuje okolo 15 cm bez krytky podle nastaveného zaostření (přední člen se při ostření vysouvá a objektiv tedy mění svou délku) a hmotnost povyskočí na 680 gramů. To jsou obrovské rozdíly.

Oba přístroje nabízí plně manuální ovládání expozice, Canon může více clonit (Sony do F11, Canon do F22 až F36 dle zoomu), nabízí také kratší expoziční časy (1/4000 s proti 1/2000 u Sony) a v neposlední řadě už ve standardu disponuje závitem pro filtry s průměrem 58 mm. Pro Sony se dá závit dokoupit a přilepit na objektiv, což je ale trochu hloupé řešení. Sony vítězí naopak technologicky podporou hardwarového HDR, 10fps sekvenčním snímáním (Canon pouze 3 fps), má i multiexpozici pro snížení šumu, větší rozlišení displeje, na druhou stranu nemá žádnou formu hledáčku a nemá ani sáňky na blesk. V dalších kapitolách se podíváme, jak se tyto papírové předpoklady projevují v praxi a zda jich fotoaparáty také skutečně dosahují.
 
Nejnovější články
Adobe má další rekordní čtvrtletí, příjmy opět vzrostly Adobe má další rekordní čtvrtletí, příjmy opět vzrostly
Společnosti Adobe se velmi daří. Přechod na předplatné se vyplácí, přestože mnoho lidí vyjadřuje nespokojenost a firmě meziročně rostou příjmy o zhruba čtvrtinu. Produkty Creative přitom tvoří více než polovinu příjmů.
Včera, aktualita, Milan Šurkala6 komentářů
Umělá inteligence Nvidie vytváří slow-motion videa Umělá inteligence Nvidie vytváří slow-motion videa
Pokud váš fotoaparát nebo telefon neumí zpomalená (slow-motion) videa nebo je chcete zpomalit ještě více, má pro vás Nvidia řešení. Její systém umělé inteligence totiž dokáže zpomalovat videa s překvapivě dobrým výsledkem.
Včera, aktualita, Milan Šurkala2 komentáře
AMS začal s výrobou 48MPx FF čipu s globální závěrkou AMS začal s výrobou 48MPx FF čipu s globální závěrkou
AMS, kdysi známý jako CMOSIS, představil velký full frame senzor CMV50000 s rozlišením téměř 48 megapixelů. Na tom by nebylo nic až tak převratného, kdyby nebyl vybaven funkcí globální závěrky.
Včera, aktualita, Milan Šurkala3 komentáře
Samyang uvedl kompaktní AF 85mm f/1.4 EF pro Canon Samyang uvedl kompaktní AF 85mm f/1.4 EF pro Canon
Korejský Samyang rozšířil nabídku svých objektivů s autofokusem na 7 modelů. Tím posledním je AF 85mm F1.4 EF. Už podle názvu je patrné, že je určený pro full frame zrcadlovky společnosti Canon. Má překvapivě malé rozměry.
18.6.2018, aktualita, Milan Šurkala
ALPA uvádí adaptér pro objektivy Leica M ALPA uvádí adaptér pro objektivy Leica M
Fotoaparáty ALPA mohou nově využívat i služeb objektivů s bajonetem Leica M díky novému adaptéru. Ten však přinese několik omezení a především bude nutné počítat s tím, že objektivy pro Leica M jsou určeny jen pro full frame.
18.6.2018, aktualita, Milan Šurkala1 komentář