reklama
Recenze  |  Aktuality  |  Články
Doporučení  |  Diskuze
Fotoaparáty
Fotomobily
Objektivy
Software
Tipy a triky
Tiskárny
Příslušenství
Ostatní
O nás  |  Napište nám
Facebook  |  Twitter
Svět hardware  |  TV Freak
Svět mobilně  |  Svět audia
reklama

Adobe může využívat nejen vaše fotky na cloudu k trénování AI

, , aktualita
Adobe může využívat nejen vaše fotky na cloudu k trénování AI
Umělá inteligence je v posledních letech velkým tématem a zdrojová data pro její trénování jakbysmet. Ta jsou totiž neméně tak důležitou součástí celého procesu jako samotný algoritmus. Adobe k tomu může využívat data uživatelů na cloudu.
Adobe může využívat nejen vaše fotky na cloudu k trénování AI
Cloudové služby jsou velmi užitečným nástrojem, kteří si mnozí nemohou vynachválit, současně s tím jsou mnozí proti nim, protože ztrácí kontrolu nad svými daty. Tak trochu to ukazuje počínání společnosti Adobe, kde uživatelé v podmínkách služby Creative Cloud mohou odsouhlasit používání obsahu uloženého na cloudové službě k trénování algoritmů umělé inteligence. Může jít o obrazová data jako fotky, ilustrace nebo třeba video, dále o audio, textové soubory, dokumenty a jiné. Toto se týká jen dat na cloudu, takže pokud v aplikacích Adobe zpracováváte lokálně uložená data, toto využití se jich netýká.
 
Adobe Creative Cloud
 
Adobe si zde vysloužil kritiku za to, že za prvé o tomto sdílení uživatele dostatečně hlasitě neinformoval (je to dostupná informace přes nastavení účtu a otázkou je, nakolik o tom informuje při instalaci aplikace Creative Cloud), za druhé pak za to, že ve výchozím nastavení je tato volba povolená a nikoli naopak. Tokové výchozí souhlasy jsou v posledních letech dost ostře sledovaným problémem (a velmi kritizovaným přístupem). Dobrou zprávou je to, že se z tohoto programu dá uživatelsky odhlásit.
 
Adobe Creative Cloud analýza obsahu
 
Systémy umělé inteligence trénované na těchto datech jsou využity k organizování dat, třeba k vytváření automatických tagů v katalogu. Pokud však jde o systémy AI určené pro generování nového obsahu, v takovém případě tato data nejsou využívána. Fotobanka Shutterstock např. toto umožňuje, fotografové jsou ale za poskytnutí fotografií k trénování odměňování pomocí provizí. Tam ale na druhou stranu prozatím není možné se odhlásit z programu (taková funkce by měla přijít až letos). Připomeňme ještě, že Adobe jde proti proudu v tom, že umožňuje ve své fotobance přijímat obsah vytvářený pomocí AI, což není v branži příliš obvyklé.
 


reklama