www.digimanie.cz
>
>
>
>

Srovnání senzorů: 4/3" vs APS-C vs Full frame

Srovnání senzorů: 4/3" vs APS-C vs Full frame
, , recenze
Dnes se podíváme na další srovnávací test, do kterého zapojíme rovnou tři fotoaparáty. V tomto případě se budeme věnovat 4/3", APS-C a full frame senzoru, rozdílu jejich šumu, dynamického rozsahu a hloubky ostrosti.
K oblíbeným
Kapitoly článku:
  1. Srovnání senzorů: 4/3" vs APS-C vs Full frame
  2. Digitální šum
  3. Dynamický rozsah
  4. Hloubka ostrosti a šum
  5. Závěr
reklama
Velikost senzoru zásadně ovlivňuje kvalitu obrazu, to už dávno víme. Proto často dochází k negativním hodnocením vlajkových lodí menších systémů ve srovnání se stejně tak drahými, ne-li levnějšími základními modely systémů s většími snímači. V dnešním článku se budeme věnovat tomu, jak je rozdíl mezi třemi nejčastějšími úhlopříčkami u fotoaparátů s většími senzory. Podíváme se na 4/3", APS-C a full frame čipy. Jaký bude rozdíl v šumu, dynamickém rozsahu a hloubce ostrosti? A co když dáme světelnější objektiv na menší snímač?
 
Panasonic Lumix G9
 
Poněvadž žádný výrobce nevyrábí všechny tři úhlopříčky najednou, fotoaparáty jsme dost zmixovali (jak výrobce, tak koncepce), nicméně pro otestování kvalit senzoru na tom nezáleží. Nejmenší 4/3" systém zastoupil 20MPx Panasonic Lumix G9 s objektivy 15mm F1.7 a 12-60mm F2.8-4.0.
 
Canon PowerShot G1 X Mark III
 
APS-C třídu zastoupí kompakt Canon PowerShot G1 X Mark III s 24MPx senzorem a full frame je pak tvořen digitální zrcadlovkou Canon EOS 6D Mark II s 26MPx čipem a objektivem EF 24-105mm F3.5-5.6 IS STM.
 
Canon EOS 6D Mark II
 
Rozlišení čipů je odlišné, proto pro vzájemné srovnávání budeme posuzovat kvalitu při zobrazení na stejně velké ploše. Snímky tak budeme zmenšovat na rozlišení 20 megapixelů (fotoaparáty Canon tak budou lépe maskovat per-pixel šum, nicméně šum výstupního obrazu na předem dané ploše se tím nezmění).
reklama
Nejnovější články
Laowa po dlouhém čekání představila OOOM 25-100mm T2.9 Laowa po dlouhém čekání představila OOOM 25-100mm T2.9
O parfokálním video objektivu Laowa OOOM 25-100mm T2.9 Cine se hovořilo už před dvěma lety. Nyní se konečně představuje finální verze, která je 2,5krát tak těžší než původně ohlášená varianta.
Včera, aktualita, Milan Šurkala
Fotopast kromě snímků přírody zvěčnila i muže, který před ní pózoval Fotopast kromě snímků přírody zvěčnila i muže, který před ní pózoval
Fotografové divoké přírody se někdy nestačí divit, co všechno zachytí jejich nastražené fotopasti. Někdy mají štěstí a jsou odměněni snímky očekávaného zvířete, jindy je může překvapit například neznámý pózující muž.
10.8.2020, aktualita, Kateřina Hoferková
Fotograf minimalisticky zachycuje bazény z ptačí perspektivy Fotograf minimalisticky zachycuje bazény z ptačí perspektivy
Nejrůznější plavecké bazény můžou představovat zajímavé téma k fotografování. O tom je alespoň přesvědčen australský fotograf, který pracuje na fotografickém projektu, jehož jednotlivé snímky zobrazují bazény z ptačí perspektivy.
10.8.2020, aktualita, Kateřina Hoferková
Náhradní CCD snímače pro Leicu M9 došly, korodující čipy už nevyměníte Náhradní CCD snímače pro Leicu M9 došly, korodující čipy už nevyměníte
Leica M9 a její odvozeniny asi společnosti moc radosti neudělaly. Neslavně známé se totiž staly kvůli korodujícím CCD snímačům. Tato "koroze" postihovala krycí sklo čipu a nyní už dochází náhradní čipy pro výměnu.
10.8.2020, aktualita, Milan Šurkala5 komentářů
Fotograf Tatsuya Tanaka vytváří působivé miniatury, třeba bazén z roušky Fotograf Tatsuya Tanaka vytváří působivé miniatury, třeba bazén z roušky
Japonský fotograf Tatsuya Tanaka vytváří opravdu působivé fotografie. Jeho výsledné miniatury používají běžných objektů denní potřeby, které proměňují v úplně jiné věci. Salát v horu, plachtu v moře nebo roušku v bazén.
10.8.2020, aktualita, Milan Šurkala