www.digimanie.cz
>
>
>
>

Srovnání senzorů: 4/3" vs APS-C vs Full frame

Srovnání senzorů: 4/3" vs APS-C vs Full frame
, , recenze
Dnes se podíváme na další srovnávací test, do kterého zapojíme rovnou tři fotoaparáty. V tomto případě se budeme věnovat 4/3", APS-C a full frame senzoru, rozdílu jejich šumu, dynamického rozsahu a hloubky ostrosti.
K oblíbeným
Kapitoly článku:
  1. Srovnání senzorů: 4/3" vs APS-C vs Full frame
  2. Digitální šum
  3. Dynamický rozsah
  4. Hloubka ostrosti a šum
  5. Závěr
reklama
Velikost senzoru zásadně ovlivňuje kvalitu obrazu, to už dávno víme. Proto často dochází k negativním hodnocením vlajkových lodí menších systémů ve srovnání se stejně tak drahými, ne-li levnějšími základními modely systémů s většími snímači. V dnešním článku se budeme věnovat tomu, jak je rozdíl mezi třemi nejčastějšími úhlopříčkami u fotoaparátů s většími senzory. Podíváme se na 4/3", APS-C a full frame čipy. Jaký bude rozdíl v šumu, dynamickém rozsahu a hloubce ostrosti? A co když dáme světelnější objektiv na menší snímač?
 
Panasonic Lumix G9
 
Poněvadž žádný výrobce nevyrábí všechny tři úhlopříčky najednou, fotoaparáty jsme dost zmixovali (jak výrobce, tak koncepce), nicméně pro otestování kvalit senzoru na tom nezáleží. Nejmenší 4/3" systém zastoupil 20MPx Panasonic Lumix G9 s objektivy 15mm F1.7 a 12-60mm F2.8-4.0.
 
Canon PowerShot G1 X Mark III
 
APS-C třídu zastoupí kompakt Canon PowerShot G1 X Mark III s 24MPx senzorem a full frame je pak tvořen digitální zrcadlovkou Canon EOS 6D Mark II s 26MPx čipem a objektivem EF 24-105mm F3.5-5.6 IS STM.
 
Canon EOS 6D Mark II
 
Rozlišení čipů je odlišné, proto pro vzájemné srovnávání budeme posuzovat kvalitu při zobrazení na stejně velké ploše. Snímky tak budeme zmenšovat na rozlišení 20 megapixelů (fotoaparáty Canon tak budou lépe maskovat per-pixel šum, nicméně šum výstupního obrazu na předem dané ploše se tím nezmění).
reklama
Nejnovější články
Mitakon má tři nové cine objektivy se světelností T1,0 Mitakon má tři nové cine objektivy se světelností T1,0
Natáčení videa je stále významnější funkcí moderních fotoaparátů a pro profesionální nasazení jsou vyráběny optimalizované objektivy. Takové má v nabídce i Mitakon. Ten představil hned trojici MFT objektivů se světelností T1,0.
Včera, aktualita, Milan Šurkala
Cosina uvedla retro objektiv Voigtländer Ultron 28mm f/2 Cosina uvedla retro objektiv Voigtländer Ultron 28mm f/2
Společnost Cosina přichází na trh s novým objektivem Voigtländer Ultron 28mm f/2. Ten bude k dispozici ve dvou variantách, obě se však budou vyznačovat retro designem. Patří totiž do řady objektivů Vintage Line.
17.4.2021, aktualita, Milan Šurkala
Samsung prý ukončí nesmyslnou megapixelovou válku ve smartphonech Samsung prý ukončí nesmyslnou megapixelovou válku ve smartphonech
Objevují se informace o tom, že chce společnost Samsung přehodnotit své snahy na poli mobilních snímačů a jejich vysokého rozlišení. Spekuluje se tak, že se možná připravovaný 600MPx senzor ani neobjeví.
16.4.2021, aktualita, Milan Šurkala5 komentářů
Sony Xperia 1 III a 5 III přichází se 105mm telezoomem Sony Xperia 1 III a 5 III přichází se 105mm telezoomem
Sony uvedlo dva nové mobilní telefony Xperia 1 III a Xperia 5 III. Oba dva míří především na náročnější tvůrce obsahu. V případě prvního modelu tu máme dokonce 4K displej. Oba pak mají telemodul s optickým zoomem na přepočtených 105 mm.
16.4.2021, aktualita, Milan Šurkala
Vysoce světelný širokáč: Fujinon XF 18mm F1.4 R LM WR Vysoce světelný širokáč: Fujinon XF 18mm F1.4 R LM WR
Pro systém Fujifilm X byl představen další objektiv. Tentokrát je to širokoúhlý model s překvapivě dobrou světelností F1,4. Jeho reálná ohnisková vzdálenost činí 18 mm, po přepočtu je to pak 27 mm.
15.4.2021, aktualita, Milan Šurkala