www.digimanie.cz
>
>
>
>

Srovnání senzorů: 4/3" vs APS-C vs Full frame

Srovnání senzorů: 4/3" vs APS-C vs Full frame
, , recenze
Dnes se podíváme na další srovnávací test, do kterého zapojíme rovnou tři fotoaparáty. V tomto případě se budeme věnovat 4/3", APS-C a full frame senzoru, rozdílu jejich šumu, dynamického rozsahu a hloubky ostrosti.
Kapitoly článku:
  1. Srovnání senzorů: 4/3" vs APS-C vs Full frame
  2. Digitální šum
  3. Dynamický rozsah
  4. Hloubka ostrosti a šum
  5. Závěr
reklama
Velikost senzoru zásadně ovlivňuje kvalitu obrazu, to už dávno víme. Proto často dochází k negativním hodnocením vlajkových lodí menších systémů ve srovnání se stejně tak drahými, ne-li levnějšími základními modely systémů s většími snímači. V dnešním článku se budeme věnovat tomu, jak je rozdíl mezi třemi nejčastějšími úhlopříčkami u fotoaparátů s většími senzory. Podíváme se na 4/3", APS-C a full frame čipy. Jaký bude rozdíl v šumu, dynamickém rozsahu a hloubce ostrosti? A co když dáme světelnější objektiv na menší snímač?
 
Panasonic Lumix G9
 
Poněvadž žádný výrobce nevyrábí všechny tři úhlopříčky najednou, fotoaparáty jsme dost zmixovali (jak výrobce, tak koncepce), nicméně pro otestování kvalit senzoru na tom nezáleží. Nejmenší 4/3" systém zastoupil 20MPx Panasonic Lumix G9 s objektivy 15mm F1.7 a 12-60mm F2.8-4.0.
 
Canon PowerShot G1 X Mark III
 
APS-C třídu zastoupí kompakt Canon PowerShot G1 X Mark III s 24MPx senzorem a full frame je pak tvořen digitální zrcadlovkou Canon EOS 6D Mark II s 26MPx čipem a objektivem EF 24-105mm F3.5-5.6 IS STM.
 
Canon EOS 6D Mark II
 
Rozlišení čipů je odlišné, proto pro vzájemné srovnávání budeme posuzovat kvalitu při zobrazení na stejně velké ploše. Snímky tak budeme zmenšovat na rozlišení 20 megapixelů (fotoaparáty Canon tak budou lépe maskovat per-pixel šum, nicméně šum výstupního obrazu na předem dané ploše se tím nezmění).
Nejnovější články
Panasonic ukázal full frame S1 a S1R se 4K60p i Dual IS Panasonic ukázal full frame S1 a S1R se 4K60p i Dual IS
Jak se očekávalo, tak se i stalo. Panasonic ukázal na Photokině nové full frame CSC fotoaparáty. Jde o modely Lumix S1 a S1R. Panasonic nenechal nic náhodě a přinesl např. duální stabilizaci, 4K 60p video i dva sloty pro paměťové karty.
Dnes, aktualita, Milan Šurkala4 komentáře
Irix uvedl makro objektiv 150mm f/2.8 1:1 Macro Irix uvedl makro objektiv 150mm f/2.8 1:1 Macro
Vedle širokoúhlých 11mm a15mm objektivů bude Irix nově vyrábět i jeden makro objektiv. Půjde o model 150mm f/2.8 1:1 Macro v nové řadě Dragonfly. Těšit se lze na podporu důležitých full frame systémů zrcadlovek.
Dnes, aktualita, Milan Šurkala
Venus Optics představil spoustu nových objektivů Laowa Venus Optics představil spoustu nových objektivů Laowa
Společnost Venus Optics představila obrovské množství nových objektivů Laowa. Najdete zde objektivy pro Micro Four Thirds, a to ať už klasické světelné objektivy nebo 210° rybí oko, nechybí ani full frame zoom pro Sony.
Dnes, aktualita, Milan Šurkala
Video stativy Manfrotto CF Twin s vyšší tuhostí Video stativy Manfrotto CF Twin s vyšší tuhostí
Společnost Manfrotto představila nové stativy určené pro natáčení videa, které se vyznačují jedním nepříliš obvyklým řešením. Mají totiž dvojité nohy. Slibují větší tuhost a jsou vyrobeny z uhlíkových vláken.
Dnes, aktualita, Milan Šurkala
Tokina uvedla světelný objektiv Opera 50mm F1.4 FF Tokina uvedla světelný objektiv Opera 50mm F1.4 FF
Po půl roce od oznámení vývoje nového objektivu Tokina Opera 50mm F1.4 FF se objevuje jeho finální verze. Ta bude mít i ultrazvukový zaostřovací motorek, takže nebudete muset ostřit výhradně ručně.
Včera, aktualita, Milan Šurkala