www.digimanie.cz
>
>
>
>

Srovnání senzorů: 4/3" vs APS-C vs Full frame

Srovnání senzorů: 4/3" vs APS-C vs Full frame
, , recenze
Dnes se podíváme na další srovnávací test, do kterého zapojíme rovnou tři fotoaparáty. V tomto případě se budeme věnovat 4/3", APS-C a full frame senzoru, rozdílu jejich šumu, dynamického rozsahu a hloubky ostrosti.
K oblíbeným
Kapitoly článku:
  1. Srovnání senzorů: 4/3" vs APS-C vs Full frame
  2. Digitální šum
  3. Dynamický rozsah
  4. Hloubka ostrosti a šum
  5. Závěr
reklama
Velikost senzoru zásadně ovlivňuje kvalitu obrazu, to už dávno víme. Proto často dochází k negativním hodnocením vlajkových lodí menších systémů ve srovnání se stejně tak drahými, ne-li levnějšími základními modely systémů s většími snímači. V dnešním článku se budeme věnovat tomu, jak je rozdíl mezi třemi nejčastějšími úhlopříčkami u fotoaparátů s většími senzory. Podíváme se na 4/3", APS-C a full frame čipy. Jaký bude rozdíl v šumu, dynamickém rozsahu a hloubce ostrosti? A co když dáme světelnější objektiv na menší snímač?
 
Panasonic Lumix G9
 
Poněvadž žádný výrobce nevyrábí všechny tři úhlopříčky najednou, fotoaparáty jsme dost zmixovali (jak výrobce, tak koncepce), nicméně pro otestování kvalit senzoru na tom nezáleží. Nejmenší 4/3" systém zastoupil 20MPx Panasonic Lumix G9 s objektivy 15mm F1.7 a 12-60mm F2.8-4.0.
 
Canon PowerShot G1 X Mark III
 
APS-C třídu zastoupí kompakt Canon PowerShot G1 X Mark III s 24MPx senzorem a full frame je pak tvořen digitální zrcadlovkou Canon EOS 6D Mark II s 26MPx čipem a objektivem EF 24-105mm F3.5-5.6 IS STM.
 
Canon EOS 6D Mark II
 
Rozlišení čipů je odlišné, proto pro vzájemné srovnávání budeme posuzovat kvalitu při zobrazení na stejně velké ploše. Snímky tak budeme zmenšovat na rozlišení 20 megapixelů (fotoaparáty Canon tak budou lépe maskovat per-pixel šum, nicméně šum výstupního obrazu na předem dané ploše se tím nezmění).
reklama
Nejnovější články
Shutterstock totálně překopal systém provizí: fotografové zuří a mažou portfolia Shutterstock totálně překopal systém provizí: fotografové zuří a mažou portfolia
Fotobanka Shutterstock totálně překopala systém provizí, který je nyní značně nepřehledný. Každým rokem se fotograf bude muset prokousávat k vyšším provizím, jež budou vždy založeny na ceně balíčků.
Včera, aktualita, Milan Šurkala1 komentář
Firmware 2.0 pro Panasonic Lumix S1H zatím bez RAWu přes HDMI, jsou tu potíže Firmware 2.0 pro Panasonic Lumix S1H zatím bez RAWu přes HDMI, jsou tu potíže
Panasonic slíbil uvedení nového firmwaru 2.0 pro svůj video-fotoaparát Lumix S1H. Ten měl přinést obrovské množství vylepšení včetně RAW výstupu přes HDMI. Firmware sice vyšel, kvůli problémům ale tuto funkci zatím nedostane.
Včera, aktualita, Milan Šurkala1 komentář
Tokina uvedla cine objektiv 25-75mm T2.9 pro 5 bajonetů Tokina uvedla cine objektiv 25-75mm T2.9 pro 5 bajonetů
Pro kameramany a natáčení videa je určen nový objektiv společnosti Tokina. Nabídne 3× optický zoom v ohniskovém rozsahu 25 až 75 mm, podporuje Super35 formát a disponuje velmi slušnou světelností T2,9.
Včera, aktualita, Milan Šurkala
Samyang uvádí inovované MF 14mm F2.8 a MF 85mm F1.4 MK2 Samyang uvádí inovované MF 14mm F2.8 a MF 85mm F1.4 MK2
Společnost Samyang aktualizovala dva své objektivy MF 14mm F2.8 MK2 a MF 85mm F1.4 MK2. Ty přináší např. možnost vypnout aretaci clonového kroužku, vodě odolnou konstrukci a další drobnosti.
Včera, aktualita, Milan Šurkala
Babička u soudu: musí smazat fotky vnoučat z Facebooku, porušila GDPR Babička u soudu: musí smazat fotky vnoučat z Facebooku, porušila GDPR
Rodinné vztahy mohou být někdy dosti komplikované. Když se do toho přimíchají sociální sítě a GDPR, je o "zábavu" postaráno. Jedna babička tak skončila dokonce u soudu. Vlastní dcera ji zažalovala kvůli fotkám vnoučat na Facebooku.
25.5.2020, aktualita, Milan Šurkala9 komentářů