www.digimanie.cz
>
>
>
>

Srovnání senzorů: 4/3" vs APS-C vs Full frame

Srovnání senzorů: 4/3" vs APS-C vs Full frame
, , recenze
Dnes se podíváme na další srovnávací test, do kterého zapojíme rovnou tři fotoaparáty. V tomto případě se budeme věnovat 4/3", APS-C a full frame senzoru, rozdílu jejich šumu, dynamického rozsahu a hloubky ostrosti.
K oblíbeným
Kapitoly článku:
  1. Srovnání senzorů: 4/3" vs APS-C vs Full frame
  2. Digitální šum
  3. Dynamický rozsah
  4. Hloubka ostrosti a šum
  5. Závěr
reklama
Velikost senzoru zásadně ovlivňuje kvalitu obrazu, to už dávno víme. Proto často dochází k negativním hodnocením vlajkových lodí menších systémů ve srovnání se stejně tak drahými, ne-li levnějšími základními modely systémů s většími snímači. V dnešním článku se budeme věnovat tomu, jak je rozdíl mezi třemi nejčastějšími úhlopříčkami u fotoaparátů s většími senzory. Podíváme se na 4/3", APS-C a full frame čipy. Jaký bude rozdíl v šumu, dynamickém rozsahu a hloubce ostrosti? A co když dáme světelnější objektiv na menší snímač?
 
Panasonic Lumix G9
 
Poněvadž žádný výrobce nevyrábí všechny tři úhlopříčky najednou, fotoaparáty jsme dost zmixovali (jak výrobce, tak koncepce), nicméně pro otestování kvalit senzoru na tom nezáleží. Nejmenší 4/3" systém zastoupil 20MPx Panasonic Lumix G9 s objektivy 15mm F1.7 a 12-60mm F2.8-4.0.
 
Canon PowerShot G1 X Mark III
 
APS-C třídu zastoupí kompakt Canon PowerShot G1 X Mark III s 24MPx senzorem a full frame je pak tvořen digitální zrcadlovkou Canon EOS 6D Mark II s 26MPx čipem a objektivem EF 24-105mm F3.5-5.6 IS STM.
 
Canon EOS 6D Mark II
 
Rozlišení čipů je odlišné, proto pro vzájemné srovnávání budeme posuzovat kvalitu při zobrazení na stejně velké ploše. Snímky tak budeme zmenšovat na rozlišení 20 megapixelů (fotoaparáty Canon tak budou lépe maskovat per-pixel šum, nicméně šum výstupního obrazu na předem dané ploše se tím nezmění).
Nejnovější články
Sony chystá high-endové APS-C i výpočetní fotografii Sony chystá high-endové APS-C i výpočetní fotografii
V rozhovoru pro Imaging Resource se manažer společnosti Sony Kenji Tanaka rozhovořil o budoucnosti fotoaparátů Sony. Slíbil příchod high-endového APS-C modelu i větší nástup výpočetní fotografie.
24.3.2019, aktualita, Milan Šurkala12 komentářů
Canon EOS R na DxOMarku: dostal 89 bodů Canon EOS R na DxOMarku: dostal 89 bodů
DxOMark začal opět ve velkém testovat fotoaparáty a po full frame Nikonech se podíval také na nový Canon EOS R. Ten si v hodnocení vysloužil 89 bodů, což ve full frame třídě není moc vysoké číslo. Není to ale vůbec tak zlé, jak to vypadá.
21.3.2019, aktualita, Milan Šurkala10 komentářů
Slavná pařížská ulice chce v určité časy zakázat vstup instagramerům Slavná pařížská ulice chce v určité časy zakázat vstup instagramerům
Bydlet v krásné a oblíbené pařížské ulici Rue Crémieux má i své nevýhody. Tamní obyvatelé totiž nejsou spokojeni se spoustou instagramerů, fotografů a tvůrců videoklipů, kteří se k nim bez přestání hrnou. 
21.3.2019, aktualita, Kateřina Hoferková
iPhone vs. staré APS-C: co má vyšší dynamický rozsah? iPhone vs. staré APS-C: co má vyšší dynamický rozsah?
Nedávno se na stránkách Digimanie rozhořela diskuze o tom, zda se modernější mobilní telefony mohou např. dynamickým rozsahem rovnat starým zrcadlovkám. Vyzkoušeli jsme tedy iPhone SE a postavili ho proti deset let starému 14,6MPx APS-C čipu.
20.3.2019, recenze, Milan Šurkala21 komentářů
Sony vyvinulo BSI senzor s globální závěrkou Sony vyvinulo BSI senzor s globální závěrkou
Sony oznámilo vývoj nového 20MPx snímače, který bude vybaven systémem globální závěrky pro absenci nepříjemného rolling shutter efektu ve spojení s technologií BSI. Tato kombinace je zatím netradiční.
19.3.2019, aktualita, Milan Šurkala