www.digimanie.cz
>
>
>
>

Srovnání senzorů: 4/3" vs APS-C vs Full frame

Srovnání senzorů: 4/3" vs APS-C vs Full frame
, , recenze
Dnes se podíváme na další srovnávací test, do kterého zapojíme rovnou tři fotoaparáty. V tomto případě se budeme věnovat 4/3", APS-C a full frame senzoru, rozdílu jejich šumu, dynamického rozsahu a hloubky ostrosti.
K oblíbeným
Kapitoly článku:
  1. Srovnání senzorů: 4/3" vs APS-C vs Full frame
  2. Digitální šum
  3. Dynamický rozsah
  4. Hloubka ostrosti a šum
  5. Závěr
reklama
Velikost senzoru zásadně ovlivňuje kvalitu obrazu, to už dávno víme. Proto často dochází k negativním hodnocením vlajkových lodí menších systémů ve srovnání se stejně tak drahými, ne-li levnějšími základními modely systémů s většími snímači. V dnešním článku se budeme věnovat tomu, jak je rozdíl mezi třemi nejčastějšími úhlopříčkami u fotoaparátů s většími senzory. Podíváme se na 4/3", APS-C a full frame čipy. Jaký bude rozdíl v šumu, dynamickém rozsahu a hloubce ostrosti? A co když dáme světelnější objektiv na menší snímač?
 
Panasonic Lumix G9
 
Poněvadž žádný výrobce nevyrábí všechny tři úhlopříčky najednou, fotoaparáty jsme dost zmixovali (jak výrobce, tak koncepce), nicméně pro otestování kvalit senzoru na tom nezáleží. Nejmenší 4/3" systém zastoupil 20MPx Panasonic Lumix G9 s objektivy 15mm F1.7 a 12-60mm F2.8-4.0.
 
Canon PowerShot G1 X Mark III
 
APS-C třídu zastoupí kompakt Canon PowerShot G1 X Mark III s 24MPx senzorem a full frame je pak tvořen digitální zrcadlovkou Canon EOS 6D Mark II s 26MPx čipem a objektivem EF 24-105mm F3.5-5.6 IS STM.
 
Canon EOS 6D Mark II
 
Rozlišení čipů je odlišné, proto pro vzájemné srovnávání budeme posuzovat kvalitu při zobrazení na stejně velké ploše. Snímky tak budeme zmenšovat na rozlišení 20 megapixelů (fotoaparáty Canon tak budou lépe maskovat per-pixel šum, nicméně šum výstupního obrazu na předem dané ploše se tím nezmění).
Nejnovější články
Panasonic Lumix S1R: sebevědomý vstup do FF Panasonic Lumix S1R: sebevědomý vstup do FF
Společnost Panasonic už nevyrábí CSC jen se 4/3" senzory, ale nově i s velkými full frame čipy. A právě dnes se podíváme na vlajkovou loď Lumix S1R se 47,3MPx snímačem. Umí i 4K 60p videosekvence.
Dnes, recenze, Milan Šurkala
Panasonic Lumix S 24-105mm F4 Macro O.I.S. Panasonic Lumix S 24-105mm F4 Macro O.I.S.
V dnešní recenzi se podíváme na setový objektiv pro nové full frame CSC od Panasonicu, model Lumix S 24-105mm F4 Macro O.I.S. Je optimalizován pro natáčení videa, ale potěší i pro pořizování fotografií?
Dnes, recenze, Milan Šurkala
7Artisans představuje světelnou padesátku 50mm F1.8. 7Artisans představuje světelnou padesátku 50mm F1.8.

Méně známá společnost 7Artisans rozšířila portfolio svých objektivů o nový světelný kousek 50mm F1.8. Ten je určen pro CSC fotoaparáty nanejvýš s APS-C senzorem. Bodovat má malými rozměry i cenou.

17.5.2019, aktualita, Milan Šurkala
Nikon svolává Z6 a Z7 kvůli vadné stabilizaci Nikon svolává Z6 a Z7 kvůli vadné stabilizaci

Společnost Nikon zjistila, že některé kusy full frame CSC fotoaparátů Z6 a Z7 vykazují chybu mechanické stabilizace senzoru. Dotčené kusy jsou tak svolávány k bezplatné opravě v servisních střediscích.

17.5.2019, aktualita, Milan Šurkala
Nikony Z6 a Z7 dostávají firmwary 2.0 s lepším AF Nikony Z6 a Z7 dostávají firmwary 2.0 s lepším AF
Nové full frame CSC fotoaparáty Nikon Z6 a Z7 opět dostávají inovované verze firmwaru. Tentokrát jde o verze 2.0 a ty přináší především vylepšený výkon systému autofokusu včetně detekce očí.
17.5.2019, aktualita, Milan Šurkala