www.digimanie.cz
>
>
>
>

Srovnání senzorů: 4/3" vs APS-C vs Full frame

Srovnání senzorů: 4/3" vs APS-C vs Full frame
, , recenze
Dnes se podíváme na další srovnávací test, do kterého zapojíme rovnou tři fotoaparáty. V tomto případě se budeme věnovat 4/3", APS-C a full frame senzoru, rozdílu jejich šumu, dynamického rozsahu a hloubky ostrosti.
K oblíbeným
Kapitoly článku:
  1. Srovnání senzorů: 4/3" vs APS-C vs Full frame
  2. Digitální šum
  3. Dynamický rozsah
  4. Hloubka ostrosti a šum
  5. Závěr
reklama
Velikost senzoru zásadně ovlivňuje kvalitu obrazu, to už dávno víme. Proto často dochází k negativním hodnocením vlajkových lodí menších systémů ve srovnání se stejně tak drahými, ne-li levnějšími základními modely systémů s většími snímači. V dnešním článku se budeme věnovat tomu, jak je rozdíl mezi třemi nejčastějšími úhlopříčkami u fotoaparátů s většími senzory. Podíváme se na 4/3", APS-C a full frame čipy. Jaký bude rozdíl v šumu, dynamickém rozsahu a hloubce ostrosti? A co když dáme světelnější objektiv na menší snímač?
 
Panasonic Lumix G9
 
Poněvadž žádný výrobce nevyrábí všechny tři úhlopříčky najednou, fotoaparáty jsme dost zmixovali (jak výrobce, tak koncepce), nicméně pro otestování kvalit senzoru na tom nezáleží. Nejmenší 4/3" systém zastoupil 20MPx Panasonic Lumix G9 s objektivy 15mm F1.7 a 12-60mm F2.8-4.0.
 
Canon PowerShot G1 X Mark III
 
APS-C třídu zastoupí kompakt Canon PowerShot G1 X Mark III s 24MPx senzorem a full frame je pak tvořen digitální zrcadlovkou Canon EOS 6D Mark II s 26MPx čipem a objektivem EF 24-105mm F3.5-5.6 IS STM.
 
Canon EOS 6D Mark II
 
Rozlišení čipů je odlišné, proto pro vzájemné srovnávání budeme posuzovat kvalitu při zobrazení na stejně velké ploše. Snímky tak budeme zmenšovat na rozlišení 20 megapixelů (fotoaparáty Canon tak budou lépe maskovat per-pixel šum, nicméně šum výstupního obrazu na předem dané ploše se tím nezmění).
reklama
Nejnovější články
Jak hrají šneci bowling? Umělci vytváří vtipné fotky se šneky namísto lidí Jak hrají šneci bowling? Umělci vytváří vtipné fotky se šneky namísto lidí
Zajímavé a velmi netradiční fotografie se dají vytvořit i s takovým živočichem, jako je šnek. Umělecké duo vytvořilo celou sérii fotografií a videí, ve kterých šneci obývají miniaturní scény z lidského světa.
Dnes, aktualita, Kateřina Hoferková
Laowa 4mm F2.8 Fisheye s 210° záběrem nyní i pro APS-C Laowa 4mm F2.8 Fisheye s 210° záběrem nyní i pro APS-C
Už v roce 2018 byl představen pozoruhodný extrémně širokoúhlý objektiv Laowa 4mm f/2.8 FishEye MFT. Nyní společnost Venus Optics rozšiřuje podporované bajonety o další tři a objektiv tak půjde použít i na APS-C fotoaparátech.
Včera, aktualita, Milan Šurkala
Voigtländer Nokton 21mm F1.4 už i pro Leicu M Voigtländer Nokton 21mm F1.4 už i pro Leicu M
Vysoce světelný širokoúhlý objektiv Voigtländer Nokton 21mm F1.4 je už nějakou dobu dostupný pro bajonet Sony FE. Výrobce nyní rozšiřuje nabídku a představuje i variantu pro bajonet Leica M-Mount.
Včera, aktualita, Milan Šurkala
Svatební fotografka lhala snímky z fotobanky, pár tak "zopakoval" svatbu Svatební fotografka lhala snímky z fotobanky, pár tak "zopakoval" svatbu
Pár z Velké Británie byl velmi nepříjemně překvapen fotografiemi ze své svatby. Ty byly tak příšerné, že svatební focení raději zopakoval s jiným fotografem. Portfolio svatební fotografky totiž nebylo zdaleka pravé.
21.1.2020, aktualita, Milan Šurkala1 komentář
Canon si patentoval objektiv RF 135m F1.4 Canon si patentoval objektiv RF 135m F1.4
Společnost Canon má další patent na zajímavý objektiv. Tentokrát je to vysoce světelný objektiv s ohniskovou vzdáleností 135 mm. Jeho světelnost má činit F1,4 a je určen pro nové full frame CSC fotoaparáty.
21.1.2020, aktualita, Milan Šurkala