základní poučka - fotka má být jasná i divákovi, který neví nic o kontextu vzniku (nemluvíme o reportáži samozřejmě a také o umění, které každý nepochopí).
Takže hláška "zasvěcení vědí" je - no vlastně co jsem tady čekal, že :)
Postproces je součástí vytváření fotografie. Nejde říct, že úpravami dělám ze špatné fotky dobrou, hotová fotka je až po všech úpravách. Možná vy, autorko, fotky "zachraňujete", ale normální fotografocé berou to, co vypadlo z foťáku, jako polotovar, s kterým se pak ještě pracuje. Nemluvím samozřejmě např. o reportáži, ale i portrét může být hodně upravený.
Jaký je rozdíl v tom, jestli nějakého efektu dosáhnu složitým svícením nebo třemi klepnutími v editoru? Ve finále žádný, pokud se teda bavíme o tom, jak na vás působí hotová fotografie a ne o tom, že bdueme onanovat, jak jsme dobří v tom, že jsme to nafotili "bez úprav" (foťák také dělá úpravy tonality, ostrosti, kontrastu atd...)
Nejvíce přínosné komentáře
Takže hláška "zasvěcení vědí" je - no vlastně co jsem tady čekal, že :)
Jaký je rozdíl v tom, jestli nějakého efektu dosáhnu složitým svícením nebo třemi klepnutími v editoru? Ve finále žádný, pokud se teda bavíme o tom, jak na vás působí hotová fotografie a ne o tom, že bdueme onanovat, jak jsme dobří v tom, že jsme to nafotili "bez úprav" (foťák také dělá úpravy tonality, ostrosti, kontrastu atd...)