Recenze  |  Aktuality  |  Články
Doporučení  |  Diskuze
Fotoškola  |  Seriály
Fotoaparáty  |  Objektivy
Fotomobily  |   Software
Příslušenství  |  Ostatní
Svět hardware  |  TV Freak
Svět mobilně
14.4.2009, Milan Šurkala, Aktualita
Už dlouho jsme čekali na novou zrcadlovku Nikon ve vyšším low-endu. Konkurence totiž nezahálí a model D60 už byl přeci jen zastaralý. Nová D5000 přináší 11 ostřících bodů, 12MPx CMOS snímač, výklopný LCD displej, podporu HD videosekvencí, Active D-Lighting a další.
RadekG (3) | 15.4.200919:26
Fotím Nikonem D60tkou a po přečtení tohodle článku jsem zjistil že nemám velkej důvod upgradovat. Jediný co je fajn je těch 11af bodů. U D60tky mi hodně schází bracketing a bral bych víc af bodů.
Odpovědět0  0
busy (4706) | 15.4.200919:44
Dalsi dovod preco sa zbavit zrkadla. Bez zrkadla mozeme mat tolko AF bodov kolko chceme a kde chceme :­)
Aj, ked zase je pravda, ze potom sa da ostrit len konstrastom, a nie fazovym posuvom.
Zase na druhej strane, taky Olympus C8080 nie je zrkadlovka, a v specifikacii sa pise, ze je vybaveny zaostrovanim fazovym posuvom. Takze mozno zrkadlo naozaj nebude potrebne...
Odpovědět0  0
RadekG (3) | 15.4.200919:59
Vím,znám. Sám jsem měl několik EFV, snad jen ta rychlost ostření není jako u zrcadel že?
Odpovědět0  0
busy (4706) | 15.4.200920:33
Ano, viem, zial rychlost ostrenia kontrastom je ovela nizsia. To je hadam jediny dovod, preco by som zrkadlo ponechal. Ale urobil by som to inak ­- a to tak, ze cely fotak by fungoval ako klasicky EVF, avsak v okamihu stlacenia spuste dopoly by sa zo strany vysunulo malicke zrkadielko ­(zaberajuce iba malu cast uprostred zaberu­), ktore by odrazilo svetlo na AF cidlo, fotak by rychlo zaostril fazovym posunom, a po zaostreni by sa zrkadielko zase ­"upratalo­" mimo drahu svetla. A potom po dotlaceni spuste by sa exponovalo. Teda v podstate podobne ako liveview u pravych zrkadloviek, len zrkadlo by sa pouzilo iba pocas zaostrovania. Malo by to aj jeden zvlastny efekt ­- charakteristicky zrkadlovkovy ­"cvak­" by sa ozval uz pri natlaceni spuste dopoly, a samotna expozicia by potom uz prebiehala potichu ­(s elektronickou uzavierkou­) :­)
Odpovědět0  0
Vajaj | 18.4.200919:05
A co kontinualne zaostrovanie? to by bol pruser... A aj tak si myslim ze opticky hladacik >> EVF, ktovie ako to bude za 10 rokov. Idealne si predstavuje s zrkadlovku s optickym hladacikom na ktory by bol nalepeny priesvitna OLED folia, ktora sa na prianie aktivuje a zobrazi live­-view.
Odpovědět0  0
busy (4706) | 19.4.20091:19
Pri kontinualnom zaostrovani, napr. pri natacani videa alebo rychlom sekvencnom snimani, musi byt tak ci tak zrkadlo odklopene prec, takze vtedy sa da zaostrovat iba kontrastom. Ohladom optickeho hladacika a EVF ­- uplne postaci riesenie ako ma Lumix G­(H­)1 ­- 800x600 pixelov, 60 FPS je podla mna uplne dostatocnych.
Odpovědět0  0
Vajaj | 19.4.20099:36
Pri kontinualnom zaostrovani nie je odklopene zrkadlo, iba pri snimani obrazu ­(pri normalnom rezime­). Pri videu je odklopene ­(tam sa zaostrovaniu cez kontrast neda vyhnut, pokial to nevymyslia inak­). Pri sekvencnom snimani zalezi od riesenia ­(bezne 8fps nie je problem ani so zrkadlom, 60fps ako casio jedine cez konstrast ­-> znova pomale zaostrovanie ­-> zalezi na co sa zariadenie bude pouzivat a pre koho je to riesenie dostatocne, co dokaze pouzivatel obetovat­)
No a co sa tyka hladacika.. niekomu mozno uplne staci 800x600x60fps, mne by nestacilo ani vyssie rozlisenie s vyssim fps kvoli oneskoreniu zobrazenia.. skus s EVF chytat letiacich ftakov na oblohe :­) Je to omnoho tazsie bez optiky. Ako doplnok ano, ako jedinu moznost nie ­(pre mna­).
Ked som mal EVF, myslel som si, ze digi hladacik je fajn, sice by mohol byt na fuji s6500 lepsi, ale bol fajn, neveril som ze opticke riesenie moze byt v niecom vyrazne lepsie. Ale aj ten mrnavy hladacik na eos 400D ma cosi do seba ked ide do tuheho ­(rychlej akcie so sledovanim pohybu­) a je mozno sledovat cez neho aj tie najmensie detaily, kde pri EVF vystihnut nejaky bod je o hubu, lebo to display nedokaze zobrazit. Na druhu stranu, pomocou EVF je mozne v tme vidiet co vidi senzor, ale to mozem vidiet aj na displayi! Zachranme teda opticky hladacik! :­) Oba riesenia maju svoje vyhody a svoje slabsie stranky, ktore vychadzaju z fyziky.
Odpovědět0  0
busy (4706) | 19.4.200913:15
Myslel som rychle sekvencne snimanie, pri ktorom sa uz nestiha sklapat zrkadlo, takze musi byt stale nabok.

Vdaka zotrvacnosti stiha ludske oko tak maximalne 60­-70 Hz, vyssia obnovovacia frekvencia nema vyznam. Ale je pravda, ze oneskorenie zobrazenia moze byt pri sledovani rychleho pohybu kriticke. Ale nemyslim si, ze by bolo horsie ako samotne oneskorenie spuste ­(s nutnym odklopenim zrkadla­).

Ale s tou tmou je to pravda, ludske oko moze cez opticky hladacik vidiet aj take sceny, ktore retazec ­"cip­-elektronika­-evf­/displej­" uz proste bez pomocneho osvetlenia nevidi. Samotna expozicia je v poriadku, pretoze vtedy a­) sa moze pouzit radovo dlhsi cas b­) moze sa pouzit blesk. V takom pripade je opticky hladacik naozaj nenahraditelny. Niektori vyrobcovia sa to snazili riesit ­(napr. Bright capture od Olympusu­) ale tieto riesenia nie su dokonale, hlavne sa pri tom uz neda dodrzat obnovovacia frekvencia prenosu obrazu.
Odpovědět0  0
Vajaj | 19.4.200914:27
Uz mam iba poznamku:­)
60­-70 Hz je nieco, co je mne znacne neprijemne na vnimanie ­(ako obnovovacia frekvencia­), takze sa s tymito vedeckymi faktami nestotoznujem.. tak 120Hz je fajn, pri lubovolnom osvetleni a kontraste, nech si vravi hociaky vedec co chce:­)
Odpovědět0  0
busy (4706) | 19.4.200915:50
No moment, tu asi doslo k malickemu nedorozumeniu. Je rozdiel medzi 60 Hz na CRT monitore a 60 Hz na LCD monitore.

Problem CRT monitorov ­(na ktory asi naraza predchadzajuca otazka­) spociva v tom, ze kazdy pixel sa na rozsvieti len na okamih, ked ho zasiahne elektronovy luc, a potom za niekolko milisekund zhasne ­(plati pre bezne obrazovky, nie specialne dlhodosvitove­). To znamena, ze na CRT monitore sa obraz 60 krat ­(alebo podla obnovovacej frekvencie­) rozsvieti na dany jas a potom zhasne. V podstate napisane, oci dostava kratke ­"ihlove pulzy­" davky ziarenia. A to je aj pre moje oci mimoriadne neprijemne a unavujuce. Takych 100 Hz je uz obvykle v pohode.

Kdezto kvalitny LCD monitor ­(S­-IPS, PVA, a predpokladam ze aj EVF hladaciky a displeje fotakov­) je robeny tak, ze kazdy pixel svieti trvale, a len raz za cas ­(dajme tomu tych 60 Hz­) sa moze zmenit jeho farba. V takom pripade obnovovacia frekvencia z hladiska pohodlia pozorovania nehra ziadnu rolu. Jedine, kde sa moze prejavit ak je prilis nizka, su trhane pohyby.
Odpovědět0  0
Pavel Matějka (1047) | 20.4.200913:31
Obávám se, že zatímco s optickým hledáčkem DSLR budete už úplně slepý, v hledáčku Panasonicu G1 ještě stále uvidíte dost na to, abyste mohl zhruba komponovat obraz. Pravda, bude to mít špatné barvy a bude to silně šumět ­- ale uvidíte.
Odpovědět0  0
busy (4706) | 20.4.200919:04
Ja si skor myslim, ze akomodacne schopnosti normalneho zdraveho oka na malo svetla su ovela lepsie ako moznosti beznych ­(zrkadlovkovych­) CCD­/CMOS snimacov, takze ak je svetla naozaj malo, tak optickym hladacikom uvidim viac. Samozrejme su pripady kedy ma displej­/EVF jednoznacne navrch, napriklad pri foteni v infracervenom spektre.
Odpovědět0  0
Honza L | 15.4.200911:52
Nikon se drží zpátky, inovací moc není. Zatímco D70, D70s a okleštěná D50 měly ve své době hodně co nabídnout a dobře konkurovaly Canonu a dalším, nyní je to trochu horší. Nikon D40, D40x a D60 byl určen pro amatéry, hodně plastová těla s horším úchopem do menší ruky a stabilitou bez větších funkcí a motorku autofocusu byly pro mne spíše zklamáním, stejně tak použitím zastaralých CCD čipů. D90 po ne moc převratné D80 přišla konečně s novým CMOS čipem a větším rozlišením displeje, přesto má příliš vysokou cenu a pár nedostatků. D100 dlouho čekala na nástupce D200, který sice nabídl dobrou ergonomii a funkci, ale čip CCD u něj již byl zastaralý a tak i další, D300 zase přišla za dlouho a brzy byla k ní konkurence v podobě D700, která ji téměř ve všem předčí. V high­-endu nabídl Nikon po dlouhé době konečně vydařené zrcadlovky D700, D3 a D3x, jež nejsou nejlevnější, jen ta první se vyplatí dobře. Jenže Canon nabízí cenu trochu lepší, jeho 5D Mark II silně útočí a podobně i Sony a další. Nikon v low endu i střední třídě nepřichází pro mne s moc atraktivními modely, Canon 500D je o kus dále ve všem a i ostatní výrobci začínají hodně přidávat, překvapeně i Olympus E­-620 nebo E30 nejsou špatné počiny. Tak nevím, kde ty zlaté časy Nikonu jsou. 5000D je opět krok zpět k amatérismu, ale pro pokročilé focení Nikon nic za rozumnou cenu nyní nenabízí, chtělo by to něco lepšího než D90 a zároveň levnějšího než D300 a kvalitnějším provedením nebo kdyby nová D400 měla rozumnější cenu někde na půli mezi D700 a D90, tedy tak 30 000 Kč za tělo a předčila 50D od Canonu, tak by to bylo fajn.
Odpovědět0  0
Filcka (574) | 14.4.200923:04
kterou se bude točit video, zrcátko? Není lepší ho rovnou vyškubnout kombinačkama? :­)­))
Odpovědět0  0
M.Šera | 14.4.200923:29
Kombinačky netřeba, stačí trocha trpělivosti a počkat si, až zastaralá konstrukce zrcadlovky bude nahrazena kvalitním EVF
Odpovědět0  0
busy (4706) | 15.4.20099:09
Predsa uz je nahradena ­"zrkadlovkami­" bez zrkadla ­- micro 4­/3 systemom u Panasonicu DMC­-G­(H­)1 :­)

Inak, ja osobne som tiez proti zrkadlam, to je dovod preco som si miesto zrkadlovky radsej kupil kvalitny EVF. Je sice pravda, ze pohlad do zrkadlovkoveho analogoveho hladacika je uzasny, ale ja osobne pri fotaku radsej davam prednost funkcii fotenia, nez funkcii dalekohladu :­) a nelubi sa mi, ked kvoli zrkadlu musi byt medzi koncom objektivu a snimacim cipom velmi vela ­(z pohladu vyslednej fotky uplne hlucheho­) miesta, ktore tiez komplikuje konstrukciu objektivov, hlavne tych sirokouhlejsich. Preto som s radostou a nadsenim uvital spominany micro 4­/3 system, ktory spaja vyhody zrkadloviek a EVF, a kde mozu byt objektivy jednoduchsie a­/alebo s takymi istymi optickymi vlastnostami ovela lacnejsie ako pri pravych zrkadlovkach.
Odpovědět0  0
Honza L | 15.4.200912:01
Když jsem před dvěma lety psal, že zrcadlovky neumí točit video v recenzích jako mínus, všichni mi nadávali, co je to za blbost, že to beru jako nevýhodu a že to nejde a tak, ale nyní je jasně vidět trend, skoro všechny nové zrcadlovky budou mít Živý náhled a většina i video a to přímo v HD nebo Full HD, sice zatím s porodními problémy s ostřením, zoomováním atd., ale to se zlepší. Ideální se mi na video jeví Olympus 4­/3 micro Fourth systém, který nabízí lepší hloubku ostrosti a méně žravý čip, navíc už odstranil nadbytečné a poruchové zrcadlo a i závěrka může být jen elektronická a neodejde tak rychle jako u zrcadlovek. Plno lidí se tomu směje od počátku, ale podle mne zrcadlovky v amatérské třídě a profi půjdou pryč, je to zbytečně mechanická zátěž s nízkou životoností a nové EVF hledáčky a displeje s velkým rozlišením již malé hledáčky levných zrcadlovek nahradí, komfort prostě je nyní nutný a současné hledáčky neukazují plno funkcí a informací. Navíc miniaturizace těl a objektivů zlevní tuto třídu, ultrazoomy tu budou dále, neb potřebují hodně malé čipy, aby nabídly takový rozsah zoomu v malém těle, ale bezzrcadlovky vytlačí vyspělé kompakty, které malým čipem nemohou konkurovat a cenově se nevyplatí ­(sbohem Canone G10 apod.­), to je moje prognóze. Ještě tu počas budou obě technologie zároveň, ale zrcadlovky nakonec zůstanou nejdéle jen v profi třídě, kde je důležitá velká výdrž na baterie a spolehlivost kvalitní a ověřené optiky, levnou třídu nahradí bezzrcadlovky, to se jeví skoro jistě, jen škoda, že Olympus stále spí a zatímco Panasonic už má dvě taková tlěa, tak Olympus oficiálně ani jedno, těším se i na Samsung verzi a další počiny. Není nad větší vztek, když odejde po záruce 2 roky zrcadlovce závěrka a oprava stojí více než skoro nová levnější a modernější low end zrcadlovka, bezzrcadlovky by měli vydržet snad déle, i když ani u nich dva roky jsou bohužel konečná a přitom tvrdím, že mohou dobře sloužit i morálně třeba i 5 let, to ale výrobci nechtějí.
Odpovědět0  0
Pavel Matějka (1047) | 16.4.200920:10
Děkuji vám. Termín bezzrcadlovka jsem neznal, ale moc se mi líbí.
Odpovědět0  0
Filcka (574) | 15.4.200912:18
Tak žehličky obrazu od Panasonicu bych jako adekvátní náhradu zrcadlovek nebral :)
Odpovědět0  0
M.Šera | 15.4.200913:59
Velikost čipu ­(hustota buněk na nich apod.­) nemá s hledáčkovým systémem nic polečného.
Osobně nejsem zaujat proto zrcadlu, nicméně je nutno si uvědomit, že je výhledově odsouzeno k zániků z důvodů, které napsal kolega výše. A jen tak mimochodem ­- když před více než 20 lety Canon odboural všechny mechanické přenosy mezi tělem a objetivem a jako první udělal z bajonetu plně elektronické rozhraní, byl to obrovský risk, ale následující léta mu dala za pravdu. Vše mechanické, co jde nahradit elektronikou, je odsouzeno k zániku, nemá smysl diskutovat ­"zda­" ale ­"kdy­". Zatím není technologie EVF tak vyspělá, aby plnohodnotně nahradila zrcadlo u dynamických scén, ale je to jen otázkou času, kdy se taková technologie objeví. A EVF 6Mpx 50fps bude pro min. 99% případů postačovat.
A pak je tu ještě jedna věc, která sice nemá žádnou publicitu, ale já ji považuji za převratnou:
[odkaz, pro zobrazení se přihlaste]
mám tím na mysli tu možnost ­(cituji­): ­"..tyto fotoaparáty mohou vytvořit až 30 snímků za sekundu při vysokém rozlišení 6,0 Mpx. Navíc lze uložit až 25 snímků pořízených před tím, než zmáčknete spoušť, takže i když uživatel zmáčkne spoušť o něco později, důležitý moment nebude ztracen. Stisknutím příslušného tlačítka během focení lze prohlížet pohyb předmětu zpomaleně na LCD monitoru. Zatímco uživatel sleduje zpomalenou scénu na monitoru, může stisknout spoušť právě v tom nejpříhodnějším momentu, který chce zachytit.­"
Tahle možnost ­"neprošvihnout­" nejdůležitější moment je pro mne ta největší ­"bomba­". A u zrcadlovek je něco takového konstrukčně v podstatě vyloučeno.
Odpovědět0  0
Filcka (574) | 15.4.200920:38
Ale prosím tě, nejméně polovina těch rychle exponovaných snímků z Casia je neostrá :­)­))
Odpovědět0  0
M.Šera | 16.4.20099:26
Mohu­-li poradit, lepší je vybírat z té ostré půlky ;­-­)

Teď vážně ­- vůbec nejde o to, jestli z nějakého konkrétního modelu Casia lezou nebo nelezou všechny fotky ostré. Jde o ten konstrukční princip, že mohu mít fotku z okamžiku před stisknutím spouště. Ne vždy člověk dokáže včas zareagovat a stisknout spoušť přesně v ten správný okamžik. Pro reportážní snímky osobní povahy obvykle není potřeba nějak zvlášť vysokého rozlišení, takže so dokáži představit i ­"vystřihávání­" snímků z videa. Lepší jsou technicky nic moc snímky z těch správných okamžiků než tecnicky dokonalé, ale nicneříkající.
Odpovědět0  0
Filcka (574) | 16.4.20099:54
Fotografie byla a doufám že i nadále bude o vystižení toho pravého momentu jediným snímkem. Vystříhávání statitckých shotů z de facto videosekvence, jak je tomu u Casiu, už IMHO nemá fotografováním nic moc společného, je to jako lovit zvířata automatickou zbraní. Lva zabije i kulomet s kadencí 1000 ran za vteřinu, ale pravý lovec dokáže trefit jednou ranou vypálenou se zadrženým dechem mezi dvěma údery srdce, tj. pravému fotografovi stačí jeden snímek, patlal bude vybírat svůj upatlaný shot z 3 sekundové série 120 snímků... :­)­))
Odpovědět0  0
busy (4706) | 16.4.200910:34
Zalezi od toho, co je cielom fotenia. Pokial je cielom iba radost ze dokazem vystihnut ten spravny okamih, tak samozrejme ano. Ale pokial je ­(napriklad­) mojim cielom ziskat fotografiu vodnej korunky ktora sa vytvori okolo kvapky, ktora prave dopadla na vodnu hladinu, tak je blbost sa snazit o to ­"rucne­", ked mam k dispozicii sekvencne fotenie ­(alebo video s vyssim rozlisenim­), kde si mozem fotku toho najvhodnejsieho a najkrajsieho okamihu vybrat dodatocne :­)

Je to podobne ako s lovom. Pokial som hladny a chcem sa najest, radsej pouzijem tu automaticku zbran, nez riskovat, ze sa mi ta jedna rana nevydari a ja ostanem hladny. ­(Poznamka: toto berte len ako ilustracny priklad, v ziadnom pripade tym nechcem obhajovat nazor ze zabijanie zvierat akymkolvek sposobom je spravne­)
Odpovědět0  0
M.Šera | 16.4.200911:20
To jsou opravdu moc krásné řečičky ­- už vidím lovce, na kterého skáče lev, jak odhazuje s opovržením automatickou zbraň a se zalíbením sahá po perkusní předovce, aby si dokázal, jak je dobrej ...
Když se u zrcadlovek začao objevovat automatické zaostřování, tak taky spousta skalních prohlašovala, že pravý fotograf zaostřuje manuálně a autofokus je pro patlaly, co nedokážou sami zaostřit. Teď se diskutuje o jiných technických vymoženostech, ale je to nemlich to samý. Technika fotografa sice nedělá, ale unadňuje mu život. A redaktora nezajímá jestli je fotograf patlal nebo echt umělec, on potřebuje použitelný snímek a jestli je vybraný ze serie anebo jde o mistrovskou ránu, je mu šuma fuk. Ono je krásné mít ideály, ale realita je taková, že na snímky z některé neopakovatelné situace nejsou ani ty 3 vteřiny. Ta snaha o co nejvyšší frekvenci seriového snímání u profesionálních reportážních zrcadlovek není samoúčelná. Je naprosto beznadějné pokoušet se vysvětlovat zákazníkovi, že snímek vystihl ten ­"pravý moment­" a to, že dotyčný přesně v tom okamžiku mrkl, není vina fotografa.
Odpovědět0  0
Filcka (574) | 16.4.200912:29
Profesionala nedela ­"profesionalni zrcadlovka­", ale prave ta mistrovska rana :­)­))
Odpovědět0  0
M.Šera | 16.4.200913:23
Mistrovská rána ... to jsou romantické představy. Profesionální fotograf je ten, kdo se fotografováním živí. Ve své podstatě je to řemeslo, jako každé jiné. Fotograf fotí, zákazník platí. Případné umění jede po úplně jiné koleji.
Odpovědět0  0
Filcka (574) | 16.4.200913:47
Ah, já zapomněl, že i u sériového snímání platí ­"čím víc pruhů, tím víc Addidos­".
Odpovědět0  0
Milan Šurkala (6631) | 15.4.200914:18
Panasonic už dávno nežehlí tolik jako dřív. Se zrcadlovkami Olympusu je plně srovnatelný, na Canony, Nikony , Pentaxy a další mu jen chybí trochu větší čip. Nicméně Samsung přijde s APS­-C verzí podobného ­"kompaktu­" s výměnnými objektivy.
Odpovědět0  0
Arktur (2) | 14.4.200921:52
Tých 12 MPx je zbytočne veľa na amatérsku zrkadlovku. Nato, aby na ten fotosenzor objektiv dokazal dodať dostatok detailov bude musieť byť veľmi opticky kvalitný. Kupovať drahú profesionálnu optiku na amatérsku zrkadlovku je non ses. Tie technické parametre sú problém. Nie je to ani na video kameru a ani na zrkadlovku. Doslova amatérčina.
Odpovědět0  0
mongoose56 | 14.4.200914:51
No nevím nějak se mi teda nezdají ty novinky od Nikonu, když se na to tělo podívám tak normálnímu chlapovi se to nemůže vejít do ruky, když vyměním objektiv za nějajký jiný než setový, který bude širší, tak ten grip nevezmu do ruky už vůbec. Myslím že zmenšení těla nebyl dobrý tah...
Odpovědět0  0
Pavel Matějka (1047) | 14.4.200921:06
Myslíte, že zmenšení těla je reakce na Panasonic G1­/GH1?

(To není vtip, ptám se vážně.)
Odpovědět0  0
nigi | 15.4.200910:48
O nějaké zmenšení těla se nejedná, protože D40 a D60 jsou ještě o něco menší a už jsou nějaký ten pátek na trhu. Takže reakce na Pan.G1­/H1 to nejspíš v tomto směru nebude.
Odpovědět0  0
nephilim (906) | 14.4.200914:16
Je to takový hybrid D90 a D60, ale dle popisu to nemusí být špatná volba. Vypadá to jako lidová DSLR řízlá EVF, pro mnohé zájemce o vstup do světa DF s výměnnými objektivy možná dobrá volba.
Odpovědět0  0
Filcka (574) | 14.4.200911:21
...že uživatel autofokus v těle DSLR nepotřebuje, zato do prostoru pod výklopným displejem by šel integrovat toaster, protože chutná svačinka po natáčení videa přijde k duhu :­)­))
Odpovědět0  0
karmy (48) | 14.4.200913:26
Autofocus stále není k dispozici... Promiňte Milane, ale to stále bych si zde odpustil... Nikon totiž pomalu a jistě motorek z těl vytlačuje a místo toho jej dává do objektivů. Nebude jej mít už ani nástupce D90...

No, toast každých 5 minut, fotografové brzo pěkně ztloustnou xD
Odpovědět0  0
busy (4706) | 14.4.200914:36
Nech len pekne tlstnu, aspon budu vo vetre stabilnejsi a fotky pri dlhych casoch menej roztrasene :)
Odpovědět0  0
Zajímá Vás tato diskuze? Začněte ji sledovat a když přibude nový komentář, pošleme Vám e-mail.
 
Nový komentář k článku
Pro přidání komentáře se přihlaste (vpravo nahoře). Pokud nemáte profil, zaregistrujte se pro využívání dalších funkcí.