Recenze  |  Aktuality  |  Články
Doporučení  |  Diskuze
Fotoškola  |  Seriály
Fotoaparáty  |  Objektivy
Fotomobily  |   Software
Příslušenství  |  Ostatní
Svět hardware  |  TV Freak
Svět mobilně
17.2.2004, recenze
Recenzí, uživatelských zkušeností a názorů na nejdiskutovanější Canon poslední doby je již na Internetu nepřeberné množství. Místo nošení dříví do lesa v podobě další klasické recenze se Digimanie rozhodla svěřit Canon EOS 300D do rukou nikoliv redaktorům, nýbrž zkušenému fotografovi. Ten udělal s 300Déčkem pár fotografických vycházek po různých místech a s různými objektivy. Jeho poznatky a fotografie najdete v tomto článku.
Halir | 23.2.200513:30
jojo
Odpovědět0  0
edison | 8.1.200516:28
Nevím jak autor článku, ale já osobně bych si pod názvem ­"Původní rozlišení bez úprav­" a ­"Large­" představoval u foťáku s 6 MPx něco, co bude po vynásobení X a Y dávat něco kolem 6 milionu a ne 0,6 milionu...
Odpovědět0  0
Jan Libich | 20.3.200411:33
Rozhodně foťáky v Evropě jsou dražší než v Japonsku nebo USA a u nás ještě o to více, že nejsme přímo v EU, ale snad bude lépe. Jinak Canon EOS 300D je vyvedený foťák, na fotkách je znát již šum, ale oproti konkurenci podobné ceny je přijatelný. Osobně však preferuji raději Nikon D70 v kitu s dvěma objektivy, který za skoro lepší cenu nabídne snad i více a hlavně má lepší a přitažlivější tělo.
Odpovědět0  0
Kam | 27.2.200422:19
Před dovozem z USA varuji. V celé Evropě Ti neuznají záruku a nechtějí dělat ani pozáruční opravy. To víš ­- obchodní boj mezi EU a US.
Odpovědět0  0
krtek tomik | 26.2.200413:03
Zdravim fšechny!!!! naskytla se mi koupě 300D v USA za cca 900 dolarů. Cena je velmi lákavá, ale někdo mi řikal, že budu mít v Čechách ­(evropě­) problémi se sítí či dokonce příslušenstvím. nevíte něko jak to ve skutečnosti je???????????????, dík za odpověď
Odpovědět0  0
Martin M | 25.2.20049:33
Mě velmi zklamala kvalita ilustračních fotografií... Jste server zaměřený na digitální fotografování a neumíte fotky zmenšit tak, aby neměly moaré, aby okraje po retušování nebyly ­"hranaté­" a fotka byla dostatečně ostrá? Podívejte se na www.dpreview.com jak mají vypadat ilustrační fotky.
Odpovědět0  0
Pavel Kohout | 21.2.200418:53
RE: Rozsah pracovních teplot
Jsem šťastným majitelem 300D a nedávno jsem s ním strávil týden v Alpách. Teploty se pohybovaly až k ­-20°C. Fotoaparát jsem nosil většinou uvnitř fotobatohu a pobýval jsem s ním venku i několik hodin. Co se týče funkčnosti fotoaparátu nenarazil jsem na jediný problém spojený s mrazem. Jediné na čem bylo možné pozorovat vliv teplot pod bodem mrazu byla samozřejmě výdrž baterií. Ale nejednalo se o nějakou náhlou smrt, ukazatel stavu baterie pracoval zcela korektně, jen kapacita se snížila z cca 300 fotek tak na 150, které bylo možné nafotit na jedno nabití akumulátoru, což nepovažuji za nějakou velkou překážku. Navíc stači baterii vyndavat z těla fotoaparátu, když zrovna nefotíte a nosit ji třeba v kapse a výdrž se výrazně zlepší. Rád bych však upozornil na jiné úskalí, tím je přechod z mrazu do tepla. Na těle ­"vychlazeného­" fotoaparátu se totiž okamžitě začne srážet vlhkost a ta už může působit problémy, případně poškodit fotoaparát. Účinným řešením se ukázalo ponechání fotoaparátu cca 1h po příchodu do tepla uvnitř fotobatohu a tímto pozvolným vyrovnáním teplot se mi podařilo zcela zabránit srážení vlhkosti na foťáku.
Odpovědět0  0
Bubla (2) | 20.2.200413:38
"nelze­ fotit s většinou dig.fotoaparátů v zimě­" ­(v příspěvku z 20.2.2004 11:29:52­) ­- co je to za blbost, měl jsem několik DF a fotil jsem běžně za ­-15 až ­-20 stupňů, jediný problém byl línější LCD a slabší výdrž baterií
Odpovědět0  0
Michal Spáčil (38) | 20.2.200423:17
Blbost to není, celá řada digitálů vypovídá v mrazech poslušnost. Samozřejmě, pokud si přístroj hřejete na prsou a vyndáte jej jen na chvíli na pár snímků, žádné velké potíže nenastanou. V tomto mám dobrou zkušenost s FZ2 od Panasonicu, který při testování pořádně vymrzl venku na stativu, aniž by nastal zádrhel s fotografováním. Obecně se ale dočtete v každém manuálu, že teploty pod 0 stupňů Vašemu přístroji dobře neudělají. Otázka, kterou si klademe, by měla být ­- buď: proč to tak je, a nebo: když to tak není, proč to tam tedy píšou?
Odpovědět0  0
Lubos | 21.2.20040:03
No ja mam docela prakticke zkusenosti. Treba 4 hodiny fotak jenom v pouzdre ­( to pouzdro je jenom hruba latka­), pri teplote kolem 0, ­-1 a tak. Zadny problem.
Dale treba, kdyz jsem byl behat ... ­-8 bylo, takyk v pouzdre ­( pouzdro venku samozrejme, ne v kapse­), taky nebyl problem fotit. A to mi chcipnul tepak, kvuli slabym bateriim, a to byl v kapse!
Samozrejmne, kdyz je tak ­-5, baterie jde s kapacitou temer na 50% ... ale to je znamy jev.
S tim hranim na prsou , naslednim focenim v mrazu a zpatky do kapsy prave bych rekl, ze je koledovani si o problem. On sice totiz ten fotak je relativne teplej, ale kdyz je solidni kosa, preci jenom dosti rychle zacne se ochlazovat, a pokud ma jenom malinko vlhkosti ­(coz v pripade, ze je hrany na prsou :­) je dosti pravdepodobny­), tak to je zadelavani si na problem.
Ono na kazde elektronice je myslim varovani, ze pri prechodech kde jde o hodne velky rozdil teplot, treba 20 stupnu, je zadouci nez se zapne nechat ji aklimatizovat.
Odpovědět0  0
Jiří Mátl | 20.2.200411:49
Souhlasím s vámi,že nebyl označen cenový původ a výrobce.Šlo však jen o rámcovou představu od jaké ceny se pohybují ceny CF karet.Ne,nejednalo se o ceny fy.CANON.Byly to prostě cenové alternativy od jakých je možné se k výrobkům dostat.Také bych nechtěl zpochybnit neustálý vývoj cen v této oblasti.Je to, z obchodního hlediska,pro výrobce,zajímavý bruh zboží a tak se nedivme,že vznikají noví a noví výrobci,kteří se snaží,k našemu prospěchu,nabídnout stále cenu,která stojí za zvážení.
Tolik asi k re:antonius
Odpovědět0  0
Arccos | 1.3.200415:10
Ani ramcove ceny bohuzel nesedi. V cenach kolem 1000­-1200 se pohybuji CompactFlash karty velikosti 128MB. Na teto urovni se drzi uz nejmene rok.
Odpovědět0  0
Jiří Mátl | 20.2.200411:29
Musím přiznat,že názor na pracovní teplotu dig.fotoaparátu je zajímavý.Myslím,že to může být jeden z důvodů.Já jsem však vycházel z materiálu a jeho technologie zpracování.Jedná se totiž o mat.s vysokou tvrdostí a stím jsou spojené problémy s uspořádáním krystalické mřížky při změně skupenství.Tady může nastat problém jakou technologii použít.Jde li o výrobek,který je potřeba zařadit do levnější kategorie musí být levnější i výroba.Mějme stále na paměti,že jakékoliv objemové změny na optickém snímači mohou způsobit deformaci obrazu i barev.Snímání obrazu probíhá nábojově vázanými prvky o vlmi vysoké hustotě integrace a v tomto měřítku je i bakterie kolosálních rozměrů.Sklo se technologicky může upravit na nejběžnější teploty a v přiblížení se k záporným hodnotám teplot může být problém.Souhlasím,že v případě levnější výroby může být další potíž s vnikáním atmosferické vlhkosti a ve vhodných podmínkách k její kondenzaci.Je to jen otázka dalšího kvalitnějšího zapouzdření atd.Jelikož nám tento fakt výrobci tají ­(zatím jsem nenarazil na žádný článek kde by se někdo z výrobců rozepsal proč nelze fotit s většinou dig.fotoaparátů v zimě­)nebude než se se skutečností smířit a nevytvářet falešné úvahy a nebo brát každý názor jako jeden z moha faktorů ovlivňujících příčinu.Určitě je to ale věc,která spotřebitele právem trápí.Tady nakukujeme trchu do budoucnosti a poodhalujeme jak bude asi digitální fotografování vypadat.Spotřeba emergie se úspěšně řeší,sníží se cena záznamového média na cenu integrovanáho obvou atd. by jsme mohli pokračovat,nechme se překvapit.Průmysl digitální fotografie stál obrovské peníze a tak je investoři budou chtít zpěi i s přiměřeným ziskem.Musí být přece kde inovovat a tak prodávat dále.
Tolik asi k re:od itokar.Rád se podělím o své názory i na jiná témata.Problematiky ke konzultaci v dig.foto technice je mnoho a ve fotografii ještě více.Nezapomínejte,že pro fotografa je nejdůležitější fotografovaný motiv,který musí na diváka emotivně působit a jak se toho dosáhne je jen šikovností,zručností a know how autora.
Odpovědět0  0
Ltokar | 20.2.200416:27
L ne i :­)
Ja osobne nevim proc, nikdy jsem se nezaujimal o duvody pracovni teploty ... takze nemuzu k tomu nic rict. Jedine co vim je, ze pokud je dana pracovni teplota jako ok +1 stupen a taky +25 stupnu, jde o rozdil 24 stupnu v ramci roztaznosti materialu. I kdyz mozna roztaznost nelze povazovat za linearni, nepredpokladam, ze rozdil mezi +1 a ­-1 stupnem by byla vetsi nez mezi +1 a treba +4 stupni. Tudiz, je mi zahadou z tohoto hlediska, proc je tedy omezena pracovni teplota prave od tech 0 stupnu. A ne treba ­-1 stupnu. Nebo ­-2 stupnu. Nebo +1 stupnu. Zda se mi podozrive, ze pracovni teplota je prave bod mrazu., protoze se mi nezda ze by melo sklo jako material jakykoliv problem s bodem mrazu. Mozna ale ma, ja nevim, snad to nekdo vi. Nebo namraza na objektivu muze byt problem ?
Odpovědět0  0
Petr Hota | 15.3.200415:22
Ja si myslim ze mraz vadi vice akumulatorum nezli optice. Precijen maji pri prochladnuti nizzsi vykon coz muze delat problem elektronice. Teda je to jen laicky nazor.
Odpovědět0  0
antonius_old2dm | 19.2.20049:06
Ceny paměťových karet jste vzali kde? Pokud to jsou originál Canon ­(32MB za 1100 za CF­) stálo by za zmínku, že to je originál a že existují i jiné. Například SanDisk, který je pro Canon ­(i jiné­) vyrábí je podstatně levnější!
Odpovědět0  0
ltokar | 17.2.200417:27
Proc by sklu melo vadit, kdyz je min nez 0 ?
Kdyz je problem teplotna roztaznost, jaktoze +1 nevadi a ­-1 vadi ? Vzdyt je rozhodne mensi rozdil medzi ­-1 a +1 nez mezi +1 a +20.
Spis bych to spis videl na moznost kondenzaci vody a nasledni mrznuti uvnitr pristroje. To muze poskodit. Ale jinak, neni problem s digi fotakem foti i pri ­-8 stupnich.
Kdo ma dalsi informace, at prispeje. Budu rad.
A jinak, ten novy objektiv pro EOS300D vyzera uuuplne super, az teda na tu cenu :­), to uz neni pro bezne lidi.
Odpovědět0  0
Michal Spáčil (38) | 19.2.200414:41
No, ono to stran toho objektivu vypadá tak, že i když byl oznámen spolu s jinými věcmi pro 300D s tím, že bude na 300D pasovat, míří asi spíš k 10D a podobně. Stran provozní teploty digitálů ­- když se člověk bude chtít vydat fotit třeba úžasné Grónsko, nezbude mu než vyndat ze skříně starý dobrý Zenit :­-)
Odpovědět0  0
edison | 8.1.200516:13
Ono je to s těmi teplotami u digitálů opravdu divné. Kondenzace vody nenastane při ochlazení, ale až pokud studený fotoaparát přenesete do tepla, kde je vlhčeji ­(za běžných okolností je rosný bod někde kousek pod aktuální teplotou a ke kondenzaci dochází na chladnějších předmětech­). Většina CCD i CMOS snímačů ­(krom těch nejlevnějších­) má pracovní teploty od ­-20, často i ­-40 °C. Pro všechny druhy snímačů existuje teplotní rozdíl, při kterém se pixelům zdvojnásobuje proud za tmy ­(dark current doubling­) a tím i šum v obraze. Obvykle to bývá 4­-10 °, takže pokud např. ochladíte snímač s DCD=8 ° ze 16 na ­-40 °C ­(tedy celkem 56=7x8­), můžete 128x ­(2 na 7­) prodloužit expozici. Takže nízké teploty můžeme prohlásit za spíše výhodné, než že by to něčemu mělo vadit... Např u astrofotografie se chlazenými CCD běžně exponuje až hodinu.
Jediné, co mě napadá jako smysluplný důvod pro vyšší teploty bude mechanika, ale té tady tak moc není ­(pochopil bych to třeba u zoomovacích kompaktů­). Ještě by se dalo uvažovat o prac. teplotách akumulátorů, ale ty taky nejsou přímo limitovány, jen pod 0 začne dost rychle růst vnitřní odpor. O koupi tohoto foťáku uvažuji, ... no nejspíš ho brzy rozeberu a teplotní čidlo ­"zneškodním­":­-)
Odpovědět0  0
Zajímá Vás tato diskuze? Začněte ji sledovat a když přibude nový komentář, pošleme Vám e-mail.
 
Nový komentář k článku
Pro přidání komentáře se přihlaste (vpravo nahoře). Pokud nemáte profil, zaregistrujte se pro využívání dalších funkcí.